Lillestrøm SK - Aalesund FK søn. 12. juli kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
    En annen ting, fikk Nosa virkelig gult i går? Står at han fikk det for kjeftbruk i noen kampreferat, men bare Ringstad står med gult i all kampstatistikk jeg har sett i etterkant. I så fall er han vel ute mot RBK.
    Dommeren uttalte noe slikt som dette i dagens papir-rb:
    "Han (Nosa - red anm) pekte å ba meg se situasjonen på storskjermen. Da sier reglene klart at vi skal gi gult kort"...

    Merkelig regel, spør du meg, men den finnes tydeligvis. Og Nosa ble altså et offer for den.
    Mvh
    Gammer´n (Per T)

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Opprinnelig skrevet av gamle-perta
      Dommeren uttalte noe slikt som dette i dagens papir-rb:
      "Han (Nosa - red anm) pekte å ba meg se situasjonen på storskjermen. Da sier reglene klart at vi skal gi gult kort"...

      Merkelig regel, spør du meg, men den finnes tydeligvis. Og Nosa ble altså et offer for den.

      Å sparke vekk ballen er vel sabotasje som skal straffes med gult. Aarøy slipper unna, ikke Ringstad. Hmm, merkelig. Skiri straffes heller ikke for gjentagende munnbruk. Etter å nettopp ha forårsaket et soleklart frispark så løper Kopteff like etterpå rett inn i Sundgot uten engang å se etter ballen. Et klassisk eksempel på noe som i sum skal gi gult, men finnen slipper unna. Man savner virkelig en konsekvent linje hos norske dommere.

      Kommentar

      • KFL41
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 3648

        Regelen om å peke på storskjermen har vært der så det er litt urutinert, men forhåpentligvis lærer hele troppen av denne feilen.

        Forskjellen mellom Ringstad sin bortsparking og Aarøy sin, er at angrepsmuligheten til Aafk var endel større enn det LSK ville hatt. LSK var i ublanse da Ringstad sparket den bort, men det kan man ikke si om Aafk da Aarøy sparket bort ballen. Men jeg synes det burde bli slått mye hardere ned på sånt. Hvorfor skal man i hele tatt være nær ballen når det er blåst frispark til motstanderen? I håndball er dette 2 minutter. Et automatisk gult kort bør bli innført i fotball også. Noen ganger tar spillerne med seg ballen med hendene (!).

        Kommentar

        • Kanarifugl84
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2007
          • 2319

          Opprinnelig skrevet av KFL41
          Forskjellen mellom Ringstad sin bortsparking og Aarøy sin, er at angrepsmuligheten til Aafk var endel større enn det LSK ville hatt. LSK var i ublanse da Ringstad sparket den bort, men det kan man ikke si om Aafk da Aarøy sparket bort ballen.
          Det står klart i regelboken til dommeren at bortsparking av ball er gult kort, uansett hvorvidt spillerens lag er i balanse eller ei.
          Utdrag fra NFFs regelverk:
          En spiller skal advares og vises det gule kortet dersom han begår følgende forseelser:
          - gjør seg skyldig i usportslig opptreden
          - ved ord eller handling viser seg uenig i avgjørelser
          - hindrer gjenopptagelse av spillet

          Ringstad fikk sitt fortjente gule kort, det fikk ikke Aarøy.

          Kommentar

          • KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

            Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
            Det står klart i regelboken til dommeren at bortsparking av ball er gult kort, uansett hvorvidt spillerens lag er i balanse eller ei.
            Utdrag fra NFFs regelverk:
            En spiller skal advares og vises det gule kortet dersom han begår følgende forseelser:
            - gjør seg skyldig i usportslig opptreden
            - ved ord eller handling viser seg uenig i avgjørelser
            - hindrer gjenopptagelse av spillet

            Ringstad fikk sitt fortjente gule kort, det fikk ikke Aarøy.
            Jeg er klar over at regelen er slik, men dommerne ser ikke ut til å straffe dette konsekvent. Dommere bekrefter dette når jeg tar opp temaet. Det er egentlig nedfelt i regelverket som du viser til å straffe enhver hindring av igangsetting av spill f eks tidlig slåtte frispark, men dommerne håndhever ikke dette. Men likevel tror jeg at FIFA og NFF må ta tak siden dommerne ikke vil håndheve regelverket. Dette gjelder ikke bare Norge. Hvorfor skal man i det hele tatt være nær ballen når motstanderen har fått tildelt frispark? Og hvorfor plukker enkelte ballen opp med hendene? Egentlig bør observatørene bli mye tøffere på dette. Får dommeren kritikk av dommerobservatørene for dette, vil det deles ut gule kort etterhvert. Men alle må starte samtidig og kan ikke ha det slik at enkelte dommere gir kort, mens andre ikke.

            For meg virket det som at dommeren brukte regelen om å frata motstanderen en positiv angrepsmulighet fremfor den regelen du viser til i disse to tilfellene.
            Last edited by KFL41; 13.07.2009, 14:34.

            Kommentar

            • dollyholly
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2007
              • 965

              Bare å innse at Lsk har et seriøst problem når det gjelder usympatiskstempel. Alle dommere har i underbevisstheten at Lskspillere er stygge, usportslig og sympatiske. Det medfører at det er lettere å gi kort, lettere å gi frispark til motstanderen osv.. Satt i Fornebuhangaren og ble plaget av noen Stabæksupportere som ikke liret den ene "Fy faen så usympatisk" etter den andre.

              Evig eies kun et dårlig rykte.

              Kommentar

              • Hamburg & Kanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 3006

                De største drittsekkene jeg så i flyhangaren gikk i Stabæk-drakt. De fåtallige fjortissene på tribunen og et par virkelige shitstøvler utpå banen (les: Inge Andre Beinrangel Olsen, Daniel Orangutang).

                Kjøpte en overkokt, overpriset pølse i en av kioskene og fikk høre flg spørsmål: "er det fortsatt Stabæk som fører kampen?". Jeg var akkurat kommet, hadde ikke sett en shitt av kampen og det sto 0-0.
                Fjortissen fikk selvfølgelig ikke svar, men det er synd da at vi ikke eier at mannskap som kan straffe slike pubertale asswipe-unger med noen skikkelige nederlag.

                Forøvrig er det bare barnslige norske fotballfans som driver å snakker om en spiller er "sympatisk" eller "usympatisk". Det kunne ikke vært mer likegyldig om en spiller er "sympatisk".

                Folk som vet litt mer om fotball benytter ordet "sportslig" - eller "usportslig".
                LSK Norges beste lag

                Kommentar

                • Grusom B
                  Generalissimo Bellisimo
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6248

                  Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari

                  Forøvrig er det bare barnslige norske fotballfans som driver å snakker om en spiller er "sympatisk" eller "usympatisk". Det kunne ikke vært mer likegyldig om en spiller er "sympatisk".

                  Folk som vet litt mer om fotball benytter ordet "sportslig" - eller "usportslig".
                  Nesten enig, men Miika Koppinen river ned hele argumentet ditt...
                  Ni principe ni rey...

                  D10S!

                  Kommentar

                  • bjørnhelgeriise
                    Juniormedlem
                    Ferskenpels
                    • Jul 2009
                    • 2



                    Vi burde ha vinni denne kampen !
                    Dommeren var ikke med lillestrøm i denne kampen, vi ble snytt for straffe og kopteff tok ballen med hånda, møkka dommer :/

                    Kommentar

                    • erikh
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2008
                      • 443

                      midtbanen

                      for meg virker det som om det er midtbanens even til å styre som avgjör kampene LSK spiller. i de matchene hvor vår midtbane er flinke til å dekke rom og ödelegge motstanderens spill samtidig som de har ork og evne til å fölge opp offensivt og danne ettertrykk, da vinner LSK (les: de förste matchene til sögård/björka da LSK begynte å ta noen poeng).

                      mot Aafk vant ikke nosa/kiko midtbanen på noen som helst måte. tvilende og nölende spill, en enoooooorm mengde feilpasninger på kiko (han er altfor dårlig til å skulle väre midtbanegeneral) og flere unödvendige og farlige balltap av nosa. og nå, til den observasjonen jeg ville dele og som kroner mitt innlegg om at midtbanen vår er et kjempeproblem:

                      Når vi ENDELIG presterer å få en scoring, så må faktisk vår venstreback Karim Essediri TA FRA kiko ballen (han löper bort til kiko og stjeler ballen fra en stillestående kiko rett fra föttene hans) for så å sette fart fremover, slå et beinhardt og buet innlegg som Edwin stanger vakkert i motsatt hjörne.

                      det er rimelig illustrativt når det kommer til lilleströms offensive smörje.

                      Kommentar

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎