Lillestrøm SK - Tromsø IL Søndag 02 aug. kl. 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    Opprinnelig skrevet av Kimito
    Det er vel ingen som har uttalt seg om det, men når man henter en 27 år gammel islandsk landslagskeeper som grodås har skamskrytt av, samtidig som Fredrikson ikke er fabelaktig, så kan man gjette at spilleren neppe har blitt forespeilet en benkeplass. Neppe noen løfter heller, men regner med å få se han i mål snart.
    Mon tro om det var siste innkjøp Otto tenkte på da han sleit med reaksjonsevnen på 0-1.

    Kommentar

    • Ranakanaris
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 487

      Opprinnelig skrevet av Arind
      Åssen i helvete skal Henning få orden på forsvaret??
      Kanskje han kan sparke/fjerne personen som har ansvaret for den defensive treningen, den samme mannen har ansvaret for 2-laget vårt. Og vi ser hvordan det renner inn mål der også.

      Kommentar

      • Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

        Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
        Kanskje han kan sparke/fjerne personen som har ansvaret for den defensive treningen, den samme mannen har ansvaret for 2-laget vårt. Og vi ser hvordan det renner inn mål der også.
        Har du hvert på trening? Henning Berg er mannen med ansvaret for det defensive, det kan jeg love deg....

        Kommentar

        • Arind
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2006
          • 459

          Opprinnelig skrevet av Folke
          Har du hvert på trening? Henning Berg er mannen med ansvaret for det defensive, det kan jeg love deg....
          ja, var det jeg også har oppfattet, og da skal det ikke være instruksjonene det skorter på. Det er spillerne som ikke får det til......det blir feil på feil....
          Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

          Kommentar

          • KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

            Otto bør ta 1. målet. Midtstopperavslutning midt på mål fra 14-15 meter.

            Når vi har Sundgot, Occean og Edwin på banen samtidig, virker det som at det er verdens naturligste ting å ha Essidiri på back. Mot Aafk og TIL har det gitt oss kun uavgjort, men burde gitt oss seier. Edwin, OO og Sundgot blir en for mye for motstandern. I tillegg har vi dødballstyrke så det holder. I 1 omgang blir det for lite trykk framover. Bolly prøver, men lykkes sjelden. Kiko og Bjørkøy står for mye. Nosa er den som prøver å true motstandern mest. Vanvittig irriterende at motstandern knapt skaper sjanser, men likevel tar med seg poeng. Viking, Aafk og TIL skulle vært sendt hjem med 0 poeng.

            Kommentar

            • BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

              Opprinnelig skrevet av Folke
              Har du hvert på trening? Henning Berg er mannen med ansvaret for det defensive, det kan jeg love deg....
              Bare å sparke han også det.
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

              Kommentar

              • WAK
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2006
                • 960

                Godt å ser at det er noen som også kritiserer Nosa. Satt store deler av kampen å irriterte meg over balltapene til Nosa. ofte pga unødvendige driblinger og i farlige posisjoner. Det værste er at han ofte står og slår ut med henda etter balltap i stedet for å løpe hjemover. Jeg unnskylder på ingen måte de andre spillerenes dårlige prestasjoner men virker som nesten ingen bryr seg om Nosas feil. Mener også Nosa bør ta Strands mål på sin kappe. Følger jo over hodet ikke spilleren sin.

                Nosa har offensive kvaliteter som ingen andre i laget har (bortsett fra Edwin) så han bør absolut spille. Som nevnt tidligere tror jeg 4-2-3-1 hadde passa fugla mye bedre enn 4-4-2

                I en 4-2-3-1 formasjon kunne Mohueli, Søgård og Bjørkøy kjempet om de to plassene sentralt på midtbanene. Mens både Sundgot og Nosa passer glimrende i midten i det neste ledet.

                Mange dårlige på Fugla i dag men skjønner ikke at Berg bruker Bolly fra start. Bolly er helt klart lovende og bør få noen minutter men er som sagt langt fra klar til å starte tippeligakamper. Han får ikke til mye og har heller ikke selvtillit til å prøve på ting helhjerta. Hører mange skriker ting fra tribunen som ikke gjør ting bedre og selvtilliten hans blir ikke akkurat bedre.

                Kommentar

                • Rovfugl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 3672

                  Noen mener vi gjorde en grei 2 omgang,det mener ikke jeg.
                  Med tanke på at vi i store deler hadde 1 mann mere på banen klarte vi ikke å etablere spill med press på motstander samtidig som motstande flere ganger kom til farlige situasjoner. Når man er en mann mere på banen , SKAL vi være overlegne, og det klarte vi ikke i dag skammelig nok.
                  DØ FOR FUGLA!!!
                  http://www.fluefiskebloggen.no
                  LSK er min religion
                  Ujah er min gud

                  Kommentar

                  • WAK
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2006
                    • 960

                    Opprinnelig skrevet av KFL41
                    Otto bør ta 1. målet. Midtstopperavslutning midt på mål fra 14-15 meter.

                    Når vi har Sundgot, Occean og Edwin på banen samtidig, virker det som at det er verdens naturligste ting å ha Essidiri på back. Mot Aafk og TIL har det gitt oss kun uavgjort, men burde gitt oss seier. Edwin, OO og Sundgot blir en for mye for motstandern. I tillegg har vi dødballstyrke så det holder. I 1 omgang blir det for lite trykk framover. Bolly prøver, men lykkes sjelden. Kiko og Bjørkøy står for mye. Nosa er den som prøver å true motstandern mest. Vanvittig irriterende at motstandern knapt skaper sjanser, men likevel tar med seg poeng. Viking, Aafk og TIL skulle vært sendt hjem med 0 poeng.
                    Med en 4-2-3-1 formasjon kunne Sundgot, Occean og Edwin spilt samtidig uten problemer. :-)

                    Kommentar

                    • Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

                      Opprinnelig skrevet av WAK
                      Med en 4-2-3-1 formasjon kunne Sundgot, Occean og Edwin spilt samtidig uten problemer. :-)
                      Eller enda bedre: med en 4231 trenger ikke Occean spille i det hele tatt!
                      Ni principe ni rey...

                      D10S!

                      Kommentar

                      • Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

                        Orker ikke Vidar Riseth lenger. Han får 6 mill for å spille to sesonger for LSK, og når han først er skadefri (?) og på banen, så klarer han faen meg å snakke på seg et totalt unødvendig gult kort. Det spilles for Sportsklubbens videre eksistens som toppklubb, og i klubben er det kun to rene stoppere tilgjengelig. Da er det så utrolig uprofesjonelt å dra på seg sånne kort. Det verste er at kortet var så til de grader fortjent. Når det er sagt, så er det ikke sikkert det gjør noe å ha Riseth på tribunen - det er ikke mye igjen av det som en gang var en brukbar fotballspiller.
                        Last edited by Lars; 02.08.2009, 23:14. Begrunnelse: Var for krass i ordbruken

                        Kommentar

                        • dollyholly
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2007
                          • 965

                          Da har jeg sett 0-2 scoringen på TV og Riseth mister hode totalt, ballen ut på venstre flanke, en TIL-spiller på første stolpe, Kippe løper for å dekke ham, Riseth løpet etter istedet for å se etter ledige spillere på bakre, Pedersen må dekke opp for Riseth og Strand blir helt alene på bakre.

                          Riseth blir i tillegg reddet av Kippe i 2.omg etter en horribel feil. Tror ikke det blir noe stort tap uten Riseth mot VIF. Kippe er på plass og spiller sin kamp nr. 201 for Lsk og selv om han hever 1/3 av lønna til Riseth er det det viktigste. Så får spillere som Riseth, Johnsen og Eriksen pleie sine vonde ben mens kapteinen nok en gang går i krigen.

                          Kommentar

                          • Kimito
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 2600

                            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                            Mon tro om det var siste innkjøp Otto tenkte på da han sleit med reaksjonsevnen på 0-1.
                            Prøver du å få meg ut på glattisen, eller prøver du faktisk å antyde at det er klubben sin feil at Fredrikson ikke klarte å redde?
                            Ferdigskåra

                            Kommentar

                            • Yellow-not-jella
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2009
                              • 1606

                              Opprinnelig skrevet av Arind
                              Enig der......i pausen satt jeg tenkte på om det var verdt det, å gå på kamp og utsette meg for så mye vondt......nedtur etter nedtur....

                              Ikke èn ordinær kamp i 09 har vi spilt uten å slippe inn mål.....og det er her det meste sies. Vi har sluppet inn 35 mål, hvilket er nest værst i eliteserien. Det fokuseres mye på måltørke og manglende avslutnininger, men vi taper kamper og poeng fordi vi har et forsvar som ikke fungerer. Frode skal ha ros og honør i sin 200 kamp, men i sum så har forsvaret vårt vært elendig.
                              Hadde vi ikke sluppet inn mål på de to sjansene som TIL hadde, så hadde våre to vært mer enn nok til seier........
                              Åssen i helvete skal Henning få orden på forsvaret??
                              Forsvaret er hele laget det, når motstander har ballen. Vi har en svak midtbane, spesielt kantene. Alle unggutta sliter defensivt, OGSÅ Ringstad (vet han ikke spilte idag). Kommer liksom ikke innpå.. Som Esset i dag på 0-2. Riseth ute å kjøre på slutten av kampene. Bjørkøy/Søgård for seine. Johnsen treig back. Nosa farlig bakover. Osv, osv..

                              Likevel, poenget i fotball er å score mer enn det andre laget. Noe Eggen sr lærte oss GRUNDIG.

                              Det er med blandede følelser vi går mot høst. Det vil helst gå godt...

                              Kommentar

                              • Hamburg & Kanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 3006

                                • Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                  Langt verre er det å svelge unna det Kiko kan få seg til å gjøre i de enkleste situasjoner, som x antall feiladresserte støttepasninger på en avstand av to-tre meter. Er han virkelig noe å ha med videre?

                                Svaret er et enkelt NEI. Få han vekk. Etter Kikos inntreden er midtbanen totalt sett svakere, temposvak, mindre målfarlig (i praksis ufarlig).

                                Offload, og send Riseth, Bjørkøy samme veien mens vi leter etter klubbens nye nummer 7. Dette treige trioet av arsler hever betydelige lønninger.-

                                Offloadingen skjer selvølgelig ETTER at kontrakten eventuelt er sikret.

                                LSK må slutte å flørte med neddrykk, da kan vi ikke spille med treige, ufarlige dasser på laget. Tempo, målfarlighet burde være en basisferdighet for ALLE i sort og gult.
                                LSK Norges beste lag

                                Kommentar

                                • Yellow-not-jella
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2009
                                  • 1606

                                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                  Bortkasta poeng nok en gang! Faen, vi tør ikke vinne! Hvorfor satser vi ikke mer, ett poeng er for dårlig og for lite!
                                  ...vi var ikke bedre. Se på Tokstad på slutten der, tør ikke utfordre mot linja. Feigt. Må serrriøøøst slutte å hause opp unggutta hele tida. Gjelder spesielt RB og hr.Berg. Irriterende.

                                  Kommentar

                                  • andersmm
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 5764

                                    Men herrejesus! Kiko gjör en dårlig kamp og blir utskjelt på forumet, Kiko gjör en god kamp og blir utskjelt på forumet. I dag er han god i det meste. Kikos egenskaper går utenpå Björköy og Sögårds. Fyren er en langt mer komplett fotballspiller. Og stöttepassningene begynner jeg å bli lei av å prate om. Skal vi spille fotball og holde ballen i laget, eller skal vi tuppe den oppover og håpe den detter ned på rett sted? Faen heller..
                                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                    Kommentar

                                    • Yellow-not-jella
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2009
                                      • 1606

                                      Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                      Svaret er et enkelt NEI. Få han vekk. Etter Kikos inntreden er midtbanen totalt sett svakere, temposvak, mindre målfarlig (i praksis ufarlig).

                                      Offload, og send Riseth, Bjørkøy samme veien mens vi leter etter klubbens nye nummer 7. Dette treige trioet av arsler hever betydelige lønninger.-

                                      Offloadingen skjer selvølgelig ETTER at kontrakten eventuelt er sikret.

                                      LSK må slutte å flørte med neddrykk, da kan vi ikke spille med treige, ufarlige dasser på laget. Tempo, målfarlighet burde være en basisferdighet for ALLE i sort og gult.
                                      Må du slutte å tulle. Mouelhi gjør en syk jobb, og er klart raskere enn Søgg og Bjørk. Alt dette bedritne maset om fjorårets og kanskje denne høstens redningsmann har gått for langt. Legg litt fotballforståelse til, prøv sjøl å tenke deg hvordan det er å værra den ENESTE som tar defensivt ansvar på midtbanen i en tippeligakamp, så skjønner du hva det dreier seg om. Vås!

                                      Koppinen er ikke spes rask, men er god for det. Gjelder også mange andre trygge def-midt og stoppere. Er ikke der problemet til Riseth ligger. Så kan du heller ringe Fjørtoft å lure på hva som skjedde i kontraktsforhandlingene.

                                      Men hvem veit hvem som redder oss på streken til høsten? Hvem slår den avgjørende dødballen? Nei, vi trenger alle bidrag.

                                      Enig i at offloading må skje ETTER sesongen. Ellers blir det for mye sutring/klaging, vås og defaitistisme her til tider. Generelt altså. Ikke tro noe annet enn at det smitter over til en viss grad. Tenk over det!

                                      Kommentar

                                      • Hamburg & Kanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 3006

                                        Vi trenger nye spillere før høstsesongen. Har vi ikke råd, får klubben gå ut å si det klart, at vi må bruke det materialet vi har til rådighet. I så fall: stor fare for nedrykk, noe som aldri burde være et tema for LSK. Men det er det, uten en VESENTLIG forsterket stall.

                                        Allerede nå bør Berg & co ha en klar plan om hvem de skal ha UT på sikt (Occean (stopper opp alle angrep unntatt de han avslutter), Kiko (spiller kun støttepasninger, scorer aldri mål), Bjørkøy (for treig, scorer aldri mål), Essediri (for ustabil/dårlig?), Riseth (legg opp allerede gamle gubbe) og hva slagt typer som skal INN (vinnertyper som aldri gir opp, spillere med fremover-entouch, har tempo i beina og er målfarlige/kan skuddteknikk).

                                        Synes også det mangler en større debatt om ledelsen og trenerteamet, så langt viser man blind tillit til folk som Bergdølmo og Belsvik, som ikke har prestert en dritt tydeligvis annet enn å snuse og å lese avisa.
                                        Offensiv/defensiv samhandling my ass. Spørs om ikke de er de første som BURDE gå. Og Riseth selvfølgelig, mannen har ikke noe mere på banen å gjøre. Er det så jævlig vanskelig å se da?

                                        Til syvende og sist, med alle disse spørsmålene uløst: sitter de rette folkene og leder klubben, når de ikke evner å ta de nødvendige grepene i dagens situasjon? Å sparke Rösler ser mere og mere ut som et banesår for klubben LSK. Med Nordli og Berg har vi spilt dårlig fotball og sanket altfor få poeng.

                                        Til slutt: når det står om å overleve, hvorfor starter vi med en treig trønder med vann i anklene og hjertet i RBK, og ikke en langdistanseløper fra Fetsund med LSK i hjertet-en som renner alle i senk? Jeg bare spør.
                                        LSK Norges beste lag

                                        Kommentar

                                        • Hamburg & Kanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 3006

                                          Fint, så er vi uenige om Kiko.

                                          Jeg mener at en midtbanespiller skal score mål og våge å angripe, og tviler på at vi vinner noenting med han som anker.

                                          Men han er god nok for å overleve en sesong i tippeligaen til - kanskje. At mange andre i dagens lag er såpass dårlige at han fremstår i bra lys fra tid til annen, betyr ikke at han er fremtidens løsning på midtbanen for LSK.
                                          LSK Norges beste lag

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎