Nyheter august 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KrisB
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2008
    • 2923

    Foto Solum, Stian Lysberg LSK-SYMPATIER: Jon Knudsen har fortsatt et godt forhold til gamleklubben. FOTO: SCANPIX
    Har LSK i sitt hjerte

    ÅRÅSEN:
    (LSK - Stabæk 1-2). Landslagskeeper Jon Knudsen har fortsatt et nært forhold til gamleklubben.

    Det er 11 år siden han forlot LSK til fordel for danske FC Midtjylland. Men han synes fortsatt det er noe ekstra å spille på Åråsen.
    – Det er alltid spesielt å spille her. Foran denne kampen fyrte jeg meg opp helt sinnsykt. Jeg var rett og slett litt sliten i det kampen begynte. Det gikk tungt i dag, men jeg føler jeg kom positivt ut av gjensynet med Åråsen, sier Knudsen som i år 2000 kom han tilbake til norsk fotball og Stabæk.
    Det er mange år siden du forlot klubben, hvorfor er det så spesielt å komme tilbake?
    – Det er fortsatt den samme stadion og de samme garderobene som når jeg spilte her. Jeg gikk rundt her i ti år, og jeg kjenner veggene på Åråsen godt, sier keeperen til RB.no
    LSK-kamerater

    LSK har fortsatt en spesiell plass i hjertet ditt?
    – Ja, det har dem. Jeg følger fortsatt med på hvordan det går med klubben, og jeg er bor ikke så langt unna Lillestrøm. Jeg bruker Lillestrøm både til å handle og gå på kino. De fleste av kameratene mine er også LSK-supportere, men familien har jeg fått forsikringer av at heier på Stabæk, sier han med et smil.
    Glad for seieren

    Selv om det fortsatt er LSK-sympatier i Leirsund-karen, så gledet han seg over de tre poengene han fikk med seg hjem.
    – Vi tar en sterk borteseier. Det er lenge siden vi har klart å vinne her, så det var gøy å gjøre det nå.
    Matchvinnermålet til Jon Inge Høiland på overtid karakteriserer han slik.
    – En klassisk LSK-scoring. Det er godt at vi kan gi igjen med deres egen medisin. Jeg har sluppet inn mange sånne mål mot LSK, sier 34-åringen.

    Kommentar

    • Macho-Morten
      Ikke KFL-styremedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2687

      Fra kfl.no:

      De forspilte sjansers kamp

      Legenden ble et yndet intervjuobjekt etter dagens match. Litt urettferdig, men vi er ikke vant til at han bommer på så mange, så store sjanser i en kamp. kfl.no tok en prat med Henning, Legenden og Marius.



      Skrevet av Ronnie Hallén



      Foto: Audun Braastad

      Produserer nok til å vinne.
      Henning var ikke en blid mann etter kampen. Misforstå meg rett, ikke forventer jeg at han skal være blid og han var som alltid eksemplarisk med kfl.no sin skribent, men skuffelsen stod tydelig i ansiktet på Henning.

      - Vi burde vunnet denne kampen, vi skaper mer enn nok sjanser til å vinne og slipper inn to altfor enkle baklengsmål. Da er det lov å være skuffa.

      - Fortell litt om kampen slik du ser den?

      - Det gikk litt for sakte i første omgang og vi slo mye ensidig langt mot Arild og det er fortjent at Stabæk leder til pause. I andre omgang spiller vi bra, varierer spillet og kommer til mange sjanser. Når vi ikke putter på de så er det ikke bare marginer, men også manglende ferdigheter.

      - Legenden skulle vel strengt tatt ha ferdigheter nok til minst to mål i dag?

      - Ja, det satt nok ikke helt for Arild, men det gjelder også Edwin og Bjørn som begge har sine store sjanser til å score.

      - Hva kan du si om baklengsmålene? Det første vil mange på Åråsen ha avblåst for offside.

      - Det ser jeg ikke og kan ikke uttale meg om, uansett burde den ballen vært rensket ut langt tidligere. Det andre er jo et spørsmål om det er frispark i utgangspunktet, men også der er det skuffende at vi ikke klarer å markere skikkelig i egen boks.

      Dødballene i dag var av varierende kvalitet, dårligere enn på lenge. Også innleggene var i langt større grad upresise enn forrige ukes match. Henning var til dels enig i dette.

      - Det som gleder meg er at vi tross alt kom til en del innlegg i dag, selv om ikke alle var like gode. Vi har også en jobb å gjøre med å fylle opp i feltet når innleggene kommer.

      - Stefan blir skadet etter en duell med Berglund, hvordan ser du denne?

      - Synd for Stefan som blir skadet. Jeg registrerer at Berglund skader vår keeper uten å få gult kort selv om han er sjanseløs til å nå ballen. Jeg tror ikke jeg skal si mer om den situasjonen.

      Stefan selv er mer diplomatisk og tror ikke det lå noe stygt bak duellen, men han fikk en voldsom trykk i brystet, hadde problemer med pusten og ble svimmel og kvalm, derfor valgte han å gå ut.

      Skulle klint til
      Dagens mann i mixed zone var Legenden. Alle ville vite hvordan det var mulig å bomme på tre så store sjanser. Det er ikke vant kost for Arild, men han svarte for seg til alle som spurte.

      - Var sikker på å score på den første. Skulle bare styre headinga i mål, men fikk for mye kraft i headinga og satte den utenfor. Den siste sjansen skulle jeg bare klint til, men begynte å tenke og da skulle jeg plutselig se etter alternativer og rotet bort det hele. Den andre sjansen var jeg litt ute av balanse, men også den burde jeg nok ha klart å få på mål.

      Ved siden av stod Jon Knudsen og fortalte pressekorpset at han syntes det var synd at Legenden ikke traff mål, for da ville han fått noen skikkelige TV-redninger...

      - Du blir en syndebukk i dag. Hvordan føles det?

      - Ingen tvil om at jeg ikke kommer til å sove godt i natt og jeg tar min del av skylda for at vi ikke tar hjem seieren. Jeg får skylde på sykdommen i uka som gikk, litt snufsete fremdeles.

      - Du er nå inne på laget igjen og nyter atter en gang tillit fra Henning, det må jo føles godt?

      - Det er selvfølgelig gøy og det er jo det jeg vil. Det betyr litt ekstra for selvtilliten.

      - Men bak deg lusker det unge, spennende utfordrere som Bjørn Sigurdarson...

      - Fantastisk talent som nesten avgjorde kampen til vår fordel i dag. Han kommer til å bli kjempegod!

      Scoringen en parantes
      Når ballen gikk i nota, eksploderte Åråsen, det samme gjorde Marius Johnsen. Sjelden har vi sett mer ekstatisk feiring på Åråsen, men jubelen stilnet like før slutt etter en situasjon hvor nevnte Marius tok på seg skylda for Stabæks seiersmål.

      - Det er nesten utilgivelig. Vi faller altfor langt tilbake på det frisparket, de står jo i vår femmeter. Da blir det vanskelig å markere, men det er ingen tvil om at det er min mann som scorer og at jeg burde tatt ham ut.

      - Otto bør vel også kunne være med og avklare den situasjonen?

      - Tja, det kan godt hende, men det er mitt ansvar og jeg tar den på min kappe.

      - Fortell om det første baklengsmålet. Du stopper opp vil ha offside.

      - Var helt sikker på at dommeren skulle blåse. Berglund kommer jo fra vår femmeter og er absolutt involvert i situasjonen. Og når jeg hører publikums reaksjoner i etterkant blir jeg enda mer sikker. Noen ganger kan man rett og slett føle på stemninga at her var det noe som ikke var riktig.

      - Scoringen er en perle og jubelen i etterkant er enorm. Og så er du nær en goal nr. to like etter.

      - Fikk bra treff og da jeg så den gikk inn var det en del følelser som skulle ut. Synd at nr. to ikke går inn, for slik som resultatet ble, er ikke scoringen verdt noe som helst.

      - Henning sa at han var fornøyd med det defensive spillet, med unntak av baklengsmålene, hva er ditt intrykk av jobben til dere fire i backrekka?

      - Vi har ganske bra kontroll på de, synes ikke de skaper all verden. Det er ingen tvil om at kontiniutet i fireren er viktig og nå har vi på sett og vis fått spilt på oss litt samhandling og erfaring med hverandre.


      kfl.no takker for denne gang. Steinar Pedersen hilser alle kjente og rødmer nesten over rosen fra undertegnede. Nok en praktkamp av Steinar!

      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

      Kommentar

      • KrisB
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2008
        • 2923

        LSK.no



        Pedersen: - Surt!
        Dagens kanarifugl, Steinar Pedersen, var bitter etter LSK ikke fikk den etterlengtede revansjen mot Stabæk.

        Kommentar

        • KrisB
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2008
          • 2923

          LSK.no



          Opplev dramatikken på LSK-TV
          Det ble kun nesten for LSK mandag kveld. Marius Johnsen utlignet fire minutter før full tid, men likevel tok Stabæk alle tre poengene. LSK-TV gir deg høydepunktene.



          Opplev dramatikken igjen på LSK-TV
          Trykk her for å få med deg høydepunktene fra LSK-Stabæk

          Kommentar

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎