Ondskapen - LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7042

    Karakterbok Ondskapen - LSK

    Ondskapen - LSK 0-1
    Sjanser: 3-4
    Cornere: 2-3 (?)

    Har bare gått rundt og glist i hele dag, ikke overraskende, men kampen i seg selv var objektivt sett ikke spesielt bra. Førsteomgangen var langt under pari, mye på grunn av åpenbare feil i laguttaket. Andreomgang var mange hakk bedre, mye takket være gode bytter, men vi har en mann å takke for at det ble seier i går. Ok, to, Frode scora jo. Men denne Stefán Logi Magnússon gleder jeg meg til å se mer av.

    Bok:
    BB Logi 9,5 - Populistisk å nesten gå helt til topps på skalaen? Vel, hva kunne han ha gjort bedre i går? Han avverget tre ferdigscorede sjanser, og mister kun et halvt poeng på tre lurvete utspill og en Edwin Werni-demping som nesten satte ham i stry i andre omgang. Keeperspill av forbanna høy klasse og en mann jeg håper vi signerer på flekken hvis muligheten byr seg.
    Essediri 6 - Har gjort store framskritt, og hadde stålkontroll på backen sin. Lite involvert før pause, mye etter, og innleggene holdt ikke stjerneklasse hele tida. Likevel mange gode bidrag, og ikke minst nok en målgivende.
    Steinar 6,5 - Urutt i duellen med Sæternes tidlig i kampen og sleit litt med drittsekken i første omgang, spesielt i luftrommet. Stålkontroll etter pause, glimrende avverging da Zajic spilte inn i boksen etter pause og våken vekkslaising av ballen etter Logis siste kunstverk rett før slutt.
    Kippe 7 - Herlig, legendarisk scoring krona på verket i en skikkelig bra kamp for kafteins del. Ingen problemer i luftrommet så lenge Sæternes la seg på Pedersen. Resolutt og kontant og stort sett gode pasninger.
    Husár 2 - Skjønner ikke noe av dette uttaket, med mindre Martin har vært guddommelig på treningsfeltet denne uka. Omgangen han fikk viste vel bare at han ikke er i nærheten av å holde TL-standard, iallfall som back. Hårreisende inngripen mot Moa før dennes kjempesjanse, store plasseringsproblemer, dårlig bruk av ballen.
    Kiko 6 - Anonym førsteomgang, veldig god andre. Sheriff i de bakre leddene og samarbeidet godt med Essediri i begge ender av banen. Solid kamp fra Kiko.
    Søgård 5 - Løp mye imellom før pause, mer involvert med ball etter. Vanvittig innsats og krigervilje som smitter over på de rundt ham. Fortsatt ingen Maradona med ballen, selvsagt, men en god mann å ha i sånne kamper.
    Nosa 5 - Merkelig dyp gjennom mesteparten av kampen, men det var et tydelig taktisk valg at Nosa skulle motta ballen dypt og spre den oppover på banen heller enn å satse på den lange - et spillemessig valg jeg forøvrig støtter og håper Henning fortsetter å dyrke. Ondskapen løp veldig, veldig mye etter ballen i går og det var en grunn til at de var søkk tomme for krefter et kvarter før slutt. Fikk ikke til det helt store. Stor vilje og mye muskler på Nosa, men ikke like heldig i alt han gjorde i går.
    Bolly 2 - Får for avslutninga som ble reddet av Perkins - et ok skudd - men utover det viste ingenting som forsvarte uttaket. På bærtur i forhold til alt som er av defensive løp og ble aldri satt opp i gode posisjoner offensivt. Prøvde seg mot Nouri et par ganger, uten å lykkes.
    Occean 2 - Nok et uttak jeg ikke skjønner noe av. I den feilvendte spissrollen og med ballen i beina er det bare ett svar, og det er Arild Sundgot. Avslørt på mottak, teknikk og spilleforståelse gang på gang, og kom aldri til foran mål. Bedre i andre enn i første, uten at det sier stort.
    Eddie 4 - Hadde store forhåpninger til at Eddie skulle pisse skikkelig på Erik Hagen, men det ble mye nesten. Veldig nær å komme alene med keeper før pause, men Nordvik fikk en tå på ballen. Stokket seg litt, men stort initiativ og stresset opp hjemmeforsvaret noe voldsomt mange ganger.

    ->Sundgot 6 - Mottok, skaffet seg overblikk og spilte videre. Gjorde at vi etablerte tjue meter lenger opp i banen etter at han kom på. Håper han starter mot Godset.
    ->Myklebust 6 - Veldig tent og løp som om han hadde satan i hælene. Kjempejobb defensivt, et par gode innlegg og to gode skuddforsøk. En opptur.
    ->Johnsen 5 - Uheldig som ikke satte sjansen sin. Løste dilemmaet med den mye raskere Leigh bra ved å gå knallhardt i kroppen på ham hele veien. Brukbar kontroll bakover.

    Henning 5 - Bommet med laguttaket, men traff godt med taktikken og byttene underveis.

    Kanarifansen 9 - Få, men fy faen for en innsats. Strålende!
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

    #2
    Synes ikke nödvendigvis laguttaket er helt på jordet, så lenge Bolly og Husar har prestert veldig bra på trening hele uka. Og det har de vel, så vidt jeg forstår av diverse treningsrapporter og annet löst stoff. Derimot er jeg enig i at man kanskje skal väre forsiktig med å pröve to så grönne spillere i en slik kamp. I går viste det seg vel etterhvert at det var smartere å satse på gamle hester, men om Husar'n'Bolly fortsetter å herje på trening bör de få sjansen mot Godset. Den kampen egner seg kanskje bedre for å vise frem finspillet.
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3185

      #3
      Opprinnelig skrevet av trigz
      Henning 5 - Bommet med laguttaket, men traff godt med taktikken og byttene underveis.
      Helt enig, men 10 poeng for dristig og genialt valg av blodfersk (for LSK, selv om vi så ham på trening og mot Sundet i vinter) keeper. Og venstresida med Husar og Bolly har faktisk vært gode på trening i et par uker, siden rett etter at Martin kom tilbake. Men selv var jeg i meget sterk tvil og uro over hvordan det ville gå i reelle kampsituasjoner.

      Jeg prøver å forstå hvorfor Henning pukker på Ollie, men finner ikke andre grunner enn at Ollie kan være god som en av to rettvendte, uavhengige (ikke samspillende) spisser. Der er Ollie sterk og, i sin beste form, målfarlig, noe han også har vist flere ganger på trening de siste par ukene. Men det avhenger av at vi stadig får innlegg fra kanter og backer, at vi ikke forutsetter noe samarbeid mellom spissene, og selv i denne rollen er alternativet til Ollie minst like god og målfarlig (se statistikken, som Henning har fått av meg). Alternativet er naturligvis, som du sier:

      gilbert

      Kommentar

      • Superstefan
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 2180

        #4
        Tifogruppa - 10
        Fotograf Kreativ Kanaris

        KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

        Kommentar

        • Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3499

          #5
          Jeg er enig i at Henning burde brukt M.Myklebust fra start da han har vist en formstigning den siste tiden, mens Bolly har slitt. Men ift til M.Johnsen vs Martin Husar, så sa jo Henning at Johnsen ikke kunne spille mer enn en omgang uansett, så da vil jeg si han traff godt med hvilken omgang han spilte fordi vi vant. I tillegg viser han styrke ved å velge Logi fremfor Otto.

          Kommentar

          • Loddet
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2004
            • 325

            #6
            Et par ting:

            Mener Occean burde ha en karakter bedre enn Husar og Bolly. Ikke fordi Occean var så god, men fordi to andre sugde lut. De må ut, og jeg driter om de er bra på trening. Det må forsåvidt Occean også, men det ene hælsparket han hadde til Edwin før sjansen til Bolly var jo faktisk bra.

            I tillegg er jeg enig med de som mener Steinar P får for god karakter. Usikkerheten i starten trekker klart ned, men han kome seg etter hvert.

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7042

              #7
              Ramler ned på like dårlig karakter på Occean fordi han spilte hele kampen og var gjennomgående like dårlig i alt som var av mottak, pasningsspill, overblikk og ballkontroll gjennom hele kampen (og fordi han fikk objektivt veldig gode arbeidsvilkår mot juniorforsvaret til Vålerenga, uten å utnytte det). Måten han spolerte den ferdigscorede pasninga han fikk på stillingen 1-0 var rett og slett spektakulær.

              Jeg tror Arild kunne ha scoret et par mål i denne kampen hvis han hadde spilt fra start, og jeg håper han starter i neste kamp. Occean bør spille hvis vi legger opp til mer klassisk 4-4-2 med sterkt fokus på dobling på begge kantene og innlegg inn i boksen, men absolutt ikke som target man, og absolutt ikke som feilvendt spiss. Det er å bruke ham feil.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • Loddet
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2004
                • 325

                #8
                Opprinnelig skrevet av trigz
                Ramler ned på like dårlig karakter på Occean fordi han spilte hele kampen og var gjennomgående like dårlig i alt som var av mottak, pasningsspill, overblikk og ballkontroll gjennom hele kampen (og fordi han fikk objektivt veldig gode arbeidsvilkår mot juniorforsvaret til Vålerenga, uten å utnytte det). Måten han spolerte den ferdigscorede pasninga han fikk på stillingen 1-0 var rett og slett spektakulær.
                Jeg er ikke direkte uenig med deg. Occean var ikke god. Samtidig gjorde han et par ting som var bra, det nevnte hælsparket var faktisk veldig bra. Bolly og Husar var vesentlig værre. Jeg sto helt til venstre i Vg svingen, og hadde derfor god utsikt til hvordan de to gutta klarte seg, og jeg lurer på om jeg har sett noe værre. Det er helt ufattelig at de i det hele tatt fikk fullføre 1. omgang. Jeg kan ikke huske å sett noe værre.

                Tror det riktige ville vært å gitt de to gutta karakter 1, og Occean 2.

                Forøvrig helt enig at Arild hadde klart seg mye bedre, og at han burde starte neste kamp
                Last edited by Håkon Henriksen; 18.08.2009, 11:05. Begrunnelse: quote

                Kommentar

                • mooph
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 1496

                  #9
                  Nosa mister omtrent aldri ballen og gjør søpla både slitne og sure. La gå at ikke alt var fantastisk kreativt, men han fortjener en 6'er.

                  Occean bør bare starte på perfekt dekke dersom han skal involveres i noe annet enn å ekspedere innlegg fra sidene. Intrykket en sitter igjen med er imidlertid ofte litt dårligere enn det faktiske spillet fordi det ser så sinnsykt klønete ut alle de gangene ting går galt for den mannen.
                  Fugla mot nye høyder

                  Kommentar

                  • runarM
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 565

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Loddet
                    Et par ting:

                    Mener Occean burde ha en karakter bedre enn Husar og Bolly. Ikke fordi Occean var så god, men fordi to andre sugde lut. De må ut, og jeg driter om de er bra på trening.
                    Såååå....det du mener er at noen skal ha klipperkort på laget uansett hvordan de presterer på trening? Høres ut som en glimrende måte å få unge talenter til å blomstre!

                    Synes å erindre at jeg forutsa når halve forumet ville ha Myklebust ut av laget til fordel for Bolly, at når Bolly blir satt inn på laget og ikke gjør det dritbra med en gang - vil han bli hudflettet - og kravet om at Myklebust skal inn neste kamp vil bli absolutt.

                    Tror ikke man skal undervurdere hva det har å si å få gjentatt tillit på tross av litt labre prestasjoner for de unge spillerene gitt.

                    Når det er sagt; jeg personlig ser helst Myklebust i startoppstillingen neste kamp..
                    runarM

                    Kommentar

                    • Stabellmaster
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • May 2008
                      • 112

                      #11
                      tror vi kan få meget igjen for å gi Mathis videre tillit. Er veldig skjeldent unge spillere kommer fra 4 div og blir spillere som preger tippeligaen årett etter med en gang.

                      Kommentar

                      • vollafugl
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2006
                        • 978

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Stabellmaster
                        tror vi kan få meget igjen for å gi Mathis videre tillit. Er veldig skjeldent unge spillere kommer fra 4 div og blir spillere som preger tippeligaen årett etter med en gang.
                        Jeg tror det er like greit å se det i øynene med en gang; Mathis Bolly kommer aldri til å bli god nok til å bli en tilvekst for et lag i eliteserien. Greit nok at man som ung spiller ikke er ferdigutviklet. Men problemet med Bolly er at han synes å mangle ferdigheter som er helt avgjørende for å ta steget opp; mentalitet og innstilling. Jeg synes han virker direkte lat.

                        Husár er det dessverre også bare å glemme. Det eneste spektakulære med ham er kjøpesummen.

                        Kommentar

                        • Grusom B
                          Generalissimo Bellisimo
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6248

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av vollafugl
                          Jeg tror det er like greit å se det i øynene med en gang; Mathis Bolly kommer aldri til å bli god nok til å bli en tilvekst for et lag i eliteserien. Greit nok at man som ung spiller ikke er ferdigutviklet. Men problemet med Bolly er at han synes å mangle ferdigheter som er helt avgjørende for å ta steget opp; mentalitet og innstilling. Jeg synes han virker direkte lat.
                          Dette blir for drøyt. Bolly er da virkelig ikke lat! Gutten jobber ned som han skal, det er ikke få ganger jeg har sett ham helt nede ved egen dødlinje. Innhoppene mot AaFK(i fjor) og Søpla viste tydelig at han har kvaliteter som ving, og jeg føyer meg inn i rekken av de som har trua på at Mathis skal kunne slå til med tid og stunder. Se på Carlton Cole; han ble ikke stjerne før i fjor, i en alder av 26 år. Vær tålmodig!
                          Ni principe ni rey...

                          D10S!

                          Kommentar

                          • mortenhb
                            Juniormedlem
                            Bøffel
                            • Jun 2009
                            • 27

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Stabellmaster
                            tror vi kan få meget igjen for å gi Mathis videre tillit. Er veldig skjeldent unge spillere kommer fra 4 div og blir spillere som preger tippeligaen årett etter med en gang.
                            Forren?
                            VG og TV2 kan brenne.
                            <3 http://www.lsk.no/?did=9113370

                            Kommentar

                            • andersmm
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 5764

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av mortenhb
                              Forren?
                              Fenomen.
                              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                              Kommentar

                              • Hamburg & Kanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 3006

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av andersmm
                                Synes ikke nödvendigvis laguttaket er helt på jordet, så lenge Bolly og Husar har prestert veldig bra på trening hele uka. Og det har de vel, så vidt jeg forstår av diverse treningsrapporter og annet löst stoff. Derimot er jeg enig i at man kanskje skal väre forsiktig med å pröve to så grönne spillere i en slik kamp. I går viste det seg vel etterhvert at det var smartere å satse på gamle hester, men om Husar'n'Bolly fortsetter å herje på trening bör de få sjansen mot Godset. Den kampen egner seg kanskje bedre for å vise frem finspillet.
                                Når vi har famlet i hele år, synes jeg ikke vi skal endre på vinnerlaget som avsluttet kampen til fordel for noen som ikke leverer i kamp.
                                LSK Norges beste lag

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7042

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av andersmm
                                  om Husar'n'Bolly fortsetter å herje på trening bör de få sjansen mot Godset. Den kampen egner seg kanskje bedre for å vise frem finspillet.
                                  Jeg kan ikke tenke meg en eneste kamp hittil i år der det har passet dårligere å vise fram "finspillet" enn mot Godset kommende lørdag.

                                  Lørdag blir det knokkelkrig. Vinner vi, er mye gjort. Ryker vi, er vi tilbake i gjørma igjen.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • vollafugl
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2006
                                    • 978

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                    Dette blir for drøyt. Bolly er da virkelig ikke lat! Gutten jobber ned som han skal, det er ikke få ganger jeg har sett ham helt nede ved egen dødlinje. Innhoppene mot AaFK(i fjor) og Søpla viste tydelig at han har kvaliteter som ving, og jeg føyer meg inn i rekken av de som har trua på at Mathis skal kunne slå til med tid og stunder. Se på Carlton Cole; han ble ikke stjerne før i fjor, i en alder av 26 år. Vær tålmodig!
                                    Strengt tatt skrev jeg ikke at han var lat, men at det var slik han kunne virke. Jeg trekker dette med latskap, men omformulerer; noe av problemet med Bolly er at han ofte trekker seg, ikke fullfører løp og har en tendens til å "gjemme seg" (kanskje litt som mykle når han ikke er i form). Den første gangen jeg la merke til dette var i bortekampen mot godset, og har siden irritert meg over dette i nesten hver kamp han har spilt. Det må da være andre enn meg som har irritert seg over dette?

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13271

                                      #19
                                      Er ikke få hårdotter jeg har revet ut grunnet bolly. Er som å bivåne noen på oppkjøringa velge motgående kjørebane på vei ut på E6. Samtidig sitter jeg hele tiden og venter på at han skal gjøre noe riktig. Har opplevd maksfarta hans et par ganger, og det er som å se nabokona naken. Blir helt vill. Gutten må på banen hver gang det er mulig.

                                      Kommentar

                                      • CFD
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 2319

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av reka
                                        Gutten må på banen hver gang det er mulig.
                                        Riktig.. Leder vi med 2mål og det er igjen 15minutter så sett han innpå! Men pr idag har vi myklebust i samme posisjon som er bedre og må derfor spille. Med den poengfangsten vi har nå kan vi ikke la tallentutvikling koste oss mange poeng. Hadde vi ligget på 7plass med god klaring både opp og ned kan jeg forstå at man vil spille juniorer varme ,men ikke slik som situasjonen er idag.

                                        Ja til spilletid til juniorer ,men ikke hvis det koster oss poeng.
                                        Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎