Nye Lisensregler

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    #41
    Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
    Jaggu på tide att dette blir tatt opp, flere klubber har drivet langt over evne når det gjelder økonomisk styring. Nå har heldigvis LSK vært en av de første klubbene til å sette i gang tiltak for økonomisk sparing og kontroll. Jeg har flere ganger lurt på hvordan klubbene klarer å budsjettere med flere tilskuere og spillersalg inn i sine budsjett, og hvert jævla år så driter dem seg ut. Altså, har man 1 mill på konto så bruker man 1 mill ikke 4-5 mill.

    Hvis det er noen ansatte i LSK som har økonomisk utdannelse og mener LSK har drive økonomisk lurt i de siste 5 årene, så må dem være så snill å ta utdannelsen sin på nytt eller finne seg noe annet å gjøre enn økonomi.
    Er det en klubb som faktisk har tatt tak i situasjonen tidlig og snudd skuta er det faktisk LSK. At det tidligere år er gjort mye feil er det liten tvil om, men det er samtidig imponerende hvordan klubben har rydda opp etter tidenes fylletur.
    Enøyd i de blindes dal.

    Kommentar

    • andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

      #42
      Opprinnelig skrevet av *46*
      Bare et lite ps - hvis NFF ikke gir ett av TL lagen (feks Tromsø som etter sigende skal ligge veldig dårlig an) ny lisens. Hvem rykker da opp eller beholder plassen? FFK eller Sarpsborg som kom lengst i kvaliken?
      Särp. Lett. Det kan ikke väre på annet sett.
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        #43
        Opprinnelig skrevet av andersmm
        Särp. Lett. Det kan ikke väre på annet sett.
        Skal vel ikke se bort ifra at det blir FFK. De ville jo holdt plassen hvis f.eks. Tromsø hadde havnet nederst.
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • *46*

          #44
          Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
          Skal vel ikke se bort ifra at det blir FFK. De ville jo holdt plassen hvis f.eks. Tromsø hadde havnet nederst.
          Ikke vet jeg, men det høres ikke usannsynlig ut. Og i år tror jeg at vi for minst ett lag som ryker. Ikke at jeg forventer at dem skal statuere ett eksempel, men jeg betviler at alle skal klare det - mye penger som hentes skal inn:!:

          Kommentar

          • egil
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2005
            • 1119

            #45
            Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
            Skal vel ikke se bort ifra at det blir FFK. De ville jo holdt plassen hvis f.eks. Tromsø hadde havnet nederst.

            Tja, litt usikker her. Tromsø beholdt jo lisensen frem til serieslutt 2009. Kan ikke se at de bør bli plassert annerledes enn den plassen de oppnådde på tabellen.

            Det var da riktig at FFK måtte ut i kvalik, og i kvaliken havnet Sarpsborg foran FFK. Mitt tips er Sarpsborg.
            KFL - medlem nr 23

            Kommentar

            • Fritz
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2004
              • 1033

              #46
              Opprinnelig skrevet av egil
              Mitt tips er Sarpsborg.
              Hvorfor det? Både FFK, Glimt og Lyn hadde høyere plassering i ligasystemet, og bør stå før Sarpsborg i køen.

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                #47
                Opprinnelig skrevet av Fritz
                Hvorfor det? Både FFK, Glimt og Lyn hadde høyere plassering i ligasystemet, og bør stå før Sarpsborg i køen.
                Det er FFK som blir dersom noen går konk (mister lisensen) ja...

                Kommentar

                • egil
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2005
                  • 1119

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Folke
                  Det er FFK som blir dersom noen går konk (mister lisensen) ja...

                  Ser at det er bekreftet i media, blandt annet i Aftenbladet.no så da kan vi legge den ballen død. Dere har helt rett!

                  KFL - medlem nr 23

                  Kommentar

                  • andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

                    #49
                    Faen. Da blir vi kanskje tvunget til å stå ut med FisFK neste år også.
                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13271

                      #50
                      Kan aldri tenke meg at NFF faktisk drar ut pluggen på Tromsø. B/G hadde jo 20 mill i negativ egenkapital ved årslutt i fjor. Lyn lå elendig an, behandlingen av deres søknad gikk jo gjennom i rekordfart. Om ikke Tromsø selv fikser på bøkene sine, og blåser opp noen forventede inntektstall eller "glemmer" litt av dokumentasjonen slik BG gjorde i fjor, vil garantert NFF prestere å lage et unntak. Mest trolig spiller til i TL neste år, muligens med en eller flere tomme trusler hengende over seg. NFF vil aldri overleve en konfrontasjon med egne, tidligere synder om de prøver seg på TIL. En beklagelig konsekvens av slurv og vanskjøtsel gjennom mange år er selvpålagt handlingslammelse.

                      Kommentar

                      • *46*

                        #51
                        Skal dem noen gang klare å følge disse reglene, dem starte en gang med å følge dem. Tiden er inne for det nå. Jeg ønsker ingen gitt klubber ditt peppern gror, men vi snakker om økonomisk doping her og at ikke alle holder seg innenfor de rammene som er satt. Synes NFF skal begynne å vise baller i disse lisenssakene og dem har jo sagt at det skal strammes inn - nå er tiden inne for det!

                        Kommentar

                        • Petter Ø
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3008

                          #52
                          Hadde aldri trodd at det skulle bli mulighet for at FFK fikk og ikke mistet en plass i TL på grunn av økonomisk rot..
                          Petter Ø - Kreativ Kanaris
                          http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                          Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                          Kommentar

                          • Stray Cat
                            Moderator
                            • Aug 2008
                            • 5914

                            #53
                            Eliteseriens underskudd: 172,3 millioner

                            Og dette skal man klare uten problemer. Kan bli et spennende år for lisensnemda, dette.




                            Gammelt nytt nå, men jeg legger det inn likevel:

                            Lillestrøm, som hadde 130 millioner i budsjett for 2009, skal klare seg med 60 i år.
                            - Underskuddet er redusert betraktelig, og vi jobber for at vi skal klare å balansere i år. Vi har i hvert fall det som en målsetting, selv om vi har noen tøffe utfordringer, sa LSKs styreleder Per Mathisen til Aftenposten.
                            - Mesteparten av kuttene er gjort på den sportslige delen for elitesatsingen. Noe er tatt på drift, noe på støtteapparat og administrasjon, og så er det selvsagt kuttet i lønnskostnader. Men det er viktig å presisere at vi ikke har kuttet lønninger til spillere under kontrakt hos oss, forklarte Mathisen.
                            Fasiten for 2009:

                            • ELITESERIELAGENES RESULTATREGNSKAP FOR 2009:
                            Stabæk + 2,5 mill.
                            Odd Grenland + 1,7 mill.
                            Molde + 757.000
                            Hønefoss - 833.000
                            Kongsvinger - 3,2 mill.
                            Strømsgodset - 6,4 mill.
                            Aalesund - 6,5 mill.
                            Haugesund - 9 mill.
                            Lillestrøm - 10,3 mill.
                            Start - 12,1 mill.
                            Tromsø - 15. mill
                            Vålerenga - 21,5 mill.
                            Viking - 23,5 mill.
                            Brann - 24,9 mill.
                            Rosenborg - 44 mill
                            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                            Kommentar

                            Working...
                            😀
                            😂
                            🥰
                            😘
                            🤢
                            😎
                            😞
                            😡
                            👍
                            👎