Espen og Karim klare for 2 nye år (var:Gi Espen og Karim nye kontrakter NÅ.)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OppsalKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2008
    • 1881

    #41
    Opprinnelig skrevet av Torolf
    Enig i at LSK bør prøve å beholde både Søgård og Essediri, men begge spillerne må akseptere lønnsnedgang. De innser nok også at klubber ikke står i kø for å signere Bosman-spillere på dyre kontrakter. Basert på årets sesong mener jeg vi kan strekke oss til 600 000 for Søgård og 800 000 for Esset.
    Nei nei nei.

    Søgard er en sentral midtbane spiller. Sammen med Kiko, Dosso and Nosa er han en meget, meget brikke.

    LKE og Pedersen kan spille på høyreback. Forventer Togstad eller Bolly å overta på høyre midtbane.

    Og er det realistisk at Messidiri går ned så mye i lønn til 800,000 ??? !!! ???
    Nå bosatt på Rasta !!!!!

    Alltid Celtic og LSK

    Kommentar

    • Percy Nilegård
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 5146

      #42
      Opprinnelig skrevet av OppsalKanari



      Og er det realistisk at Messidiri går ned så mye i lønn til 800,000 ??? !!! ???
      Jeg tror det. Ikke fordi han synes at det er helt greit, men fordi ingen andre vil tilby ham spesielt mye mer.
      "Alltid blodsprengt"!
      Fong/Macho

      Even Nordlien

      Kommentar

      • mr.pung
        Juniormedlem
        Bøffelpromp
        • Oct 2008
        • 14

        #43
        Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
        Nei nei nei.

        Søgard er en sentral midtbane spiller. Sammen med Kiko, Dosso and Nosa er han en meget, meget brikke.

        LKE og Pedersen kan spille på høyreback. Forventer Togstad eller Bolly å overta på høyre midtbane.

        Og er det realistisk at Messidiri går ned så mye i lønn til 800,000 ??? !!! ???
        Espen er desverre ikke teknisk god nok for min egen del angående tippeliga spill! synd er det men at han ikke har trent mer teknikk mellom alle de 300 kampene er faen meg ett under! Espen vil alltid være en av de store som har løpt rundt på åråsen men han er ikke god nok lenger! styrken han bidro med er ikke lenger der når han blir sliten etter 75min.
        Sundgot..... at han ikke har lært seg og løpe fortere i alle disse åra sier litt om uprofesjonaliteten hans. den ser dere angående all handsen og. men han er fortsatt legende for meg! men skjønner ikke at han er så jevla treig!!

        Kommentar

        • Fridtjof
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2005
          • 2120

          #44
          Opprinnelig skrevet av mr.pung
          Espen er desverre ikke teknisk god nok for min egen del angående tippeliga spill! synd er det men at han ikke har trent mer teknikk mellom alle de 300 kampene er faen meg ett under! Espen vil alltid være en av de store som har løpt rundt på åråsen men han er ikke god nok lenger! styrken han bidro med er ikke lenger der når han blir sliten etter 75min.
          Sundgot..... at han ikke har lært seg og løpe fortere i alle disse åra sier litt om uprofesjonaliteten hans. den ser dere angående all handsen og. men han er fortsatt legende for meg! men skjønner ikke at han er så jevla treig!!
          Gratulerer!

          Jeg vet ikke hvor mange treninger du har vært vitne til, men Espen har nok trent noe teknikk opp gjennom årene. I mine øyne har han og kommet seg en del, selv om det kanskje sier mer om hvordan det var tidligere.

          Du trekker frem hendsene til Sundgot (på tross av at Sundgot er et irrelevant emne i denne tråden). Det er i det store og hele snakk om to hands; en mot Stabæk i '07 som ikke hadde noe å si for kamputfallet, og en hjemme mot Glimt i år. Bortsett fra det er Sundgots rykte som handsefant medieskapt. Når du kaller Arild uprofesjonell merker jeg at jeg blir ekstremt provosert. Omgitt av det ene hønsehuet etter det det andre, er Sundgot et sjeldent tilfelle av en særdeles proff spiller.
          Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

          Kommentar

          • mr.pung
            Juniormedlem
            Bøffelpromp
            • Oct 2008
            • 14

            #45
            Opprinnelig skrevet av Fridtjof
            Gratulerer!

            Jeg vet ikke hvor mange treninger du har vært vitne til, men Espen har nok trent noe teknikk opp gjennom årene. I mine øyne har han og kommet seg en del, selv om det kanskje sier mer om hvordan det var tidligere.

            Du trekker frem hendsene til Sundgot (på tross av at Sundgot er et irrelevant emne i denne tråden). Det er i det store og hele snakk om to hands; en mot Stabæk i '07 som ikke hadde noe å si for kamputfallet, og en hjemme mot Glimt i år. Bortsett fra det er Sundgots rykte som handsefant medieskapt. Når du kaller Arild uprofesjonell merker jeg at jeg blir ekstremt provosert. Omgitt av det ene hønsehuet etter det det andre, er Sundgot et sjeldent tilfelle av en særdeles proff spiller.
            skal vi danse sier litt om deg.Du veit ikke hvor mange treninger jeg har vært på.

            det sier litt om hvor dårlig han var ja! synd at ingen har vært kynisk nok til og se opp gjennom tidene hvor lite fremgang det egentlig har vært. har alltid likt innsatsen til espen men er drit lei og se ballen gå på tribunen istedenfor i beina på feks edwin eller noen på løp.Det er det jeg mener. Han må behandles bra! for all del.. ikke no Strand greier her.

            Bare vær provosert, og blind du... Han er LEGENDEN og fortjener den tittelen som eneste mann i stallen per dags dato. Men med de beina han har så er det de treigeste beina pr.lengdemeter i tippeligaen. det går faktisk ann og lære seg og løpe fortere med teknikk og styrke. Det synes jeg er rart. Han er snart ikke god nok for tippeliga desverre. holder en sesong til. nivåmessig. Er du ikke god nok er du ikke god nok!

            Kommentar

            • Fridtjof
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2005
              • 2120

              #46
              Nå vet ikke ikke helt hva avataren min sier om meg, bortsett fra at jeg er en narsissist som vil fremheve mitt eget slapstick-bidrag til Buggen for et par år siden. Du har for øvrig helt rett i at jeg ikke vet hvor mange treninger du har vært på. Nettopp derfor skrev jeg at jeg ikke visste det.

              Du modererer deg litt i synet på Espen nå, i forhold til det du skrev tidligere i dag. Du skal selvfølgelig få lov til å mene hva pokker du vil om ferdighetsnivået hans, men uttalelser om manglende treningsinnsats må du gjerne dokumentere.

              Provosert, ja. Blind? Hva mener du med det?
              Si meg, kan du skjønne hvorfor jeg ikke synes en debatt om Arilds profesjonalitet hører hjemme her?
              Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

              Kommentar

              • OppsalKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2008
                • 1881

                #47
                Fy faen.... vi savnet Espen i går kveld opp i Molde.
                Nå bosatt på Rasta !!!!!

                Alltid Celtic og LSK

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  #48
                  Moderatormelding:
                  Mange innlegg flyttet til "Spillerstallen nå - og neste år"-tråden. Her prøver vi å holde oss til hvorfor/hvorfor ikke Espen og Karim bør gis nye kontrakter.

                  Kommentar

                  • perrern80
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2006
                    • 603

                    #49
                    Her mener jeg at vi godt kan kutte hele 50% til, kunne strekt meg til 300 for Søgård og 400 for Essediri dette etter skatt, men en ordentlig prestasjons basert gulerot ved eve.nt. seier, mål, 0 kort osv..
                    Last edited by perrern80; 02.11.2009, 20:05.

                    Kommentar

                    • Loddet
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2004
                      • 325

                      #50
                      Av Myklebust, Espen og Karim ville jeg helt klart prioritert Karim. Spillet hans har vært opp og ned i år, men det at han har begynt å slå gode dødballer ha vært av avgjørende betydning for at vi har holdt plassen. Før Karim begynte å slå dødballene, var LSK som dødballag en myte, nå er det virkelighet.

                      Ellers ser jeg gjerne at MM går. Syns han rett og slett ikke forsvarer en plass i stallen. BBS og Edwin har etter mitt skjønn større potensiale, og er de det bør satses på. Når det gjelder Espen kommer det an på pris, men hadde vært hyggelig om han fortsatte.

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                        Fy faen.... vi savnet Espen i går kveld opp i Molde.
                        Søgård har da fått vist gang på gang i år akkurat hvor lett han faller igjennom når LSK møter et spillende lag, så her følger jeg deg ikke.

                        Kommentar

                        • Yellow-not-jella
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2009
                          • 1606

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          Søgård har da fått vist gang på gang i år akkurat hvor lett han faller igjennom når LSK møter et spillende lag, så her følger jeg deg ikke.
                          Med Søgg (i form om da'n) sentralt, Kiko til høyre og Mykle eller Lasse til venstre, hadde vi nok holdt unna på en helt annen måte mot mfk. Men kampen ble ikke prioritert. Dozzinho rula vel ikke på midten der akkurat.

                          Håper dem lærte noe, "fikk sett hvor lista lå" som HB sa det.

                          Kommentar

                          • frodekippe
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2005
                            • 480

                            #53
                            Karim på vei til Tromsø?

                            Nok en general-tabbe i ferd med å bli begått?
                            Steinar Pedersen utlånet var jo en "suveren" deal liksom, hvor det var en klubb som ble skadelindende, og det var oss selv...

                            Nå har vi slitt med Karim i forhold til å få han på rett kjøl. Nå begynner innlegga hans å sitte, og da skal vi kvitte oss med han?

                            For det er ingen andre som burde ryke før han, eller?

                            Les VG´s artikkel i dag:

                            (VG Nett) Karim Essediri kan være på vei tilbake til Per-Mathias Høgmo og Tromsø.
                            FUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD

                            Bjørn Lindahl

                            Kommentar

                            • El Caco
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2009
                              • 2286

                              #54
                              Det er jo penger det står på her ikke sant. Essediri skulle få et nytt tilbud i løpet av uka. Hvis han ikke er fornøyd med lønna, og han virkelig spiller fotball bare for å tjene penger, så kan han bare stikke.

                              Jeg vil så gjerne at han blir, men forstår hvis han blir for dyr.
                              Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                              Kommentar

                              • Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

                                #55
                                Blir spennende å se hva som skjer her. Både vi og Tromsø vil nok være nøkterne når han får kontraktstilbudet. Nå som han er fast hos oss bør han vel bli hvis han ikke får et betydelig høyere kontraktstilbud eller løfter om en spennende sportslig satsning med seg selv i en av hovedrollene i Tromsø.

                                Håper han blir.
                                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                Kommentar

                                • Roll75
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2007
                                  • 834

                                  #56
                                  Må si jeg synes det er litt rart hvis Tromsø er i stand til å legge på bordet noe særlig mer enn det Lsk kan og vil. Dernest kommer jo andre spørsmål som om en afrikaner liker 8 mnd vinter i året osv.

                                  Kommentar

                                  • Kjell.T.Ring
                                    Poll St. Ring
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Dec 2005
                                    • 11796

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av Roll75
                                    Dernest kommer jo andre spørsmål som om en afrikaner liker 8 mnd vinter i året osv.
                                    Opprinnelig skrevet av Essediri

                                    Jeg kjenner Tromsø Idrettslag og byen godt, og jeg trivdes der før. Så får vi se om tilbudet kommer, sier Essediri til NRK.


                                    Virker ikke som om det er noen hindring.
                                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                    Kommentar

                                    • gamle-perta
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2418

                                      #58
                                      Sorry, jeg klarer ikke å mobilisere hverken tårer eller andre sterke følelser rundt denne saken.. SÅ god er han ikke.
                                      Mvh
                                      Gammer´n (Per T)

                                      Kommentar

                                      • Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3499

                                        #59
                                        Karim bør bli, men dagens lønnsnivå må han glemme. Håper ikke Lillestrøm hopper inn i noen budkrig om noen spillere idag. Så får heller Brann, vif og Fredrikstad rævkjøre seg selv enda mer ved å overby hverandre i kamp om alle Lyn og bosmanspillerne.

                                        Så hvis Tromsø er villig til å gi mer enn oss, så synes jeg vi bare bør la han gå. Vi må ha en klar lønnspolitikk, og ikke la oss lure ut i budkriger ved å legge til 10.000 her og der.
                                        Jeg tror Karim blir i klubben rett og slett fordi han virker å like seg her, og ser at han kommer til å få en viktig rolle i LSK de neste sesongene.
                                        Er utrolig hvordan han plutselig gikk fra å syte til å bli en spiller som ga alt for å spille seg inn i laget, og har grepet de mulighetene han har fått!

                                        Kommentar

                                        • gilbert
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 3185

                                          #60
                                          Deja vu

                                          For noen få år siden: Etter et par sesonger der en rask, kortvokst, venstrebeint spiller med italiensk pass strevde med plasseringsevne, selvtillit, innleggskvalitet og manglende spilletid fikk han tillit og god coaching av Uwe Rösler, og endte som TLs beste venstreback, med god plasseringsevne, duellstyrke (vant til og med noen hodedueller), selvtillit til å utfordre, brukbare innlegg, og til og med gode dødballer. Han kom også med på sitt nasjonale landslag. Ganske umiddelbart etter dette lot klubben ham gå til Lyn (og deretter hjem til Australia).

                                          I år: Etter et par sesonger med manglende tillit, tross gode dødballer og Fuglas beste innleggsfot siden Pål Strand, men med svakheter i duellstyrke, press på ballfører, plasseringsevne og defensive oppgaver, har en relativt rask høyrebeint spiller i år ganske overraskende hatt suksess som høyreback, og dermed også blitt bedre som kantspiller. Og nå lar vi ham gå til Tromsø?

                                          Jeg mener heller ikke vi skal betale veldig mye for å beholde Karim, og vi har et mulig alternativ i på høyrekant i Lasse, men det beste alternativet jeg ser for meg på høyresida, gitt dagens stall, er en kombinasjon av de to - men jeg er helt åpen om hvem av dem som bør spille kant og back.


                                          gilbert

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎