Treningskamper i 2010

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    #81
    Ringstad er god nok for dette laget, jeg føler det er inngrodde holdninger i norsk fotball angående alder og nye utfordringer som holder ham igjen. I sosialdemokratisk ånd skal man dulles ihjel og skjermes for den farlige verden der ute.

    Selv et halvt dassende FCK holder god TL-standard, og når Ringstad utmerker seg i et slikt selskap bør han helt klart få flere sjanser her hjemme. Om det skjer på bekostning av Eriksen eller Knudzon er meg likegyldig.

    Kommentar

    • Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

      #82
      Opprinnelig skrevet av Lars
      Jeg formulerte meg nok litt dårlig og upresist. Jeg mener ikke at han har vært spesielt dårlig - han har bare ikke vært spesielt bra. Jeg tok nok litt i da jeg skrev at han har spilt seg ut av laget, men jeg mener absolutt at prestasjonene hans har vært såpass middels at benken bør granskes for mulige alternativer. Han presterer på et lavere nivå enn spillerne som er "bankers" på laget, som Logi, Kippe, Pedersen, Karim og Nosa.

      Ser ingen grunn til å forsvare Eriksen mer enn nødvendig. I flere kamper har han vært katastrofal, enkle mottak har gått rett over sidelinja, han har spilt på seg mange farlige brudd, de offensive innvolveringene er som regel særdeles tamme, jeg tror man kan telle på én hånd antall positive innvolveringer framover på banen i år. Han er til tider fullstendig katastrofal i markeringsjobben og ikke spesielt klareringsdyktig. Det viser 4-1 goalen til Follo særdeles godt. Fintene hans resulterer som regel i en cruyff-vending over sidelinja. Eriksen har dessverre vært særdeles svak i store deler av sesongen, men berger mye av inntrykket på at han er en god del raskere enn Kippe og dermed tetter bakrommet godt når det kommer langpasninger i bakrom. Når han får kula i beina er det sjelden suksess og han scorer heller ikke på at han må bruke sin svakeste fot hver gang han går framover. Eriksen må erstattes, spørsmålet er om Ringstad er god nok enda.
      Lauken er vår venn!

      Kommentar

      • ragnarrock
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2008
        • 937

        #83
        Opprinnelig skrevet av Fugl1120
        Ser ingen grunn til å forsvare Eriksen mer enn nødvendig. I flere kamper har han vært katastrofal, enkle mottak har gått rett over sidelinja, han har spilt på seg mange farlige brudd, de offensive innvolveringene er som regel særdeles tamme, jeg tror man kan telle på én hånd antall positive innvolveringer framover på banen i år. Han er til tider fullstendig katastrofal i markeringsjobben og ikke spesielt klareringsdyktig. Det viser 4-1 goalen til Follo særdeles godt. Fintene hans resulterer som regel i en cruyff-vending over sidelinja. Eriksen har dessverre vært særdeles svak i store deler av sesongen, men berger mye av inntrykket på at han er en god del raskere enn Kippe og dermed tetter bakrommet godt når det kommer langpasninger i bakrom. Når han får kula i beina er det sjelden suksess og han scorer heller ikke på at han må bruke sin svakeste fot hver gang han går framover. Eriksen må erstattes, spørsmålet er om Ringstad er god nok enda.
        Må vel nesten ta dette som et inlegg kun ment for å skape diskusjon, for det er jo soleklart at du ikke har fulgt så mye med på kampene!
        Ja, Lasse var dårlig mot Follo, men det kan vel ikke påstås at noen var gode i den matchen?

        Ellers har Lasse imponert meg masse iår, for det meste veldig solid bakover, de fleste glippene jeg har lagt merke til bakover der er markeringer på motsatt side når inleggene først kommer.

        Fremmover har han vært med på å bidra at vi har presset høyt, og ettersom vi har spilt med "vinger", det vil si spisser smo starter kampen litt på siden.
        Både lasse og karim har bidratt sterkt til at vi forsøker å spille mye høyere på banen enn vanlig, pluss, lasse har jo nå begynt å tørre å trekke innover selv til tider også, som gjør at det blir mye farligheter fremmpå der.
        Velger også å påstå at Lars kristian til tider har vært en av de som har fighta mest for klubben iår etter Espen, Tarik og Frode!

        Med det sagt, veldig spent på å se Stain få prøve seg etterhvert, har stor tro på han.
        *Kjempe gutta fighte gutta!!*

        -RagnarRock-

        Kommentar

        • tonkro
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2009
          • 337

          #84
          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
          Ser ingen grunn til å forsvare Eriksen mer enn nødvendig. I flere kamper har han vært katastrofal, enkle mottak har gått rett over sidelinja, han har spilt på seg mange farlige brudd, de offensive innvolveringene er som regel særdeles tamme, jeg tror man kan telle på én hånd antall positive innvolveringer framover på banen i år. Han er til tider fullstendig katastrofal i markeringsjobben og ikke spesielt klareringsdyktig. Det viser 4-1 goalen til Follo særdeles godt. Fintene hans resulterer som regel i en cruyff-vending over sidelinja. Eriksen har dessverre vært særdeles svak i store deler av sesongen, men berger mye av inntrykket på at han er en god del raskere enn Kippe og dermed tetter bakrommet godt når det kommer langpasninger i bakrom. Når han får kula i beina er det sjelden suksess og han scorer heller ikke på at han må bruke sin svakeste fot hver gang han går framover. Eriksen må erstattes, spørsmålet er om Ringstad er god nok enda.
          Lasse's sviktende form kan forklares med at han før sesongen ble ansatt som fotograf på fotballfrue.blogg.no,og nå er travelt opptatt med å fotografere "dagens outfit"...

          Kommentar

          • tullebukk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2006
            • 5446

            #85
            Neste treningskamp bør gå mot Leeds den 27/7.Lyn jobber med og finne ny motstander til Leeds og jeg mener at Lsk bør kjenne sin besøkelses tid nå.

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              #86
              Opprinnelig skrevet av tullebukk
              Neste treningskamp bør gå mot Leeds den 27/7.Lyn jobber med og finne ny motstander til Leeds og jeg mener at Lsk bør kjenne sin besøkelses tid nå.
              Tipper det blir enten LSK eller Stabæk jeg. VIF virker uaktuelt.
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                #87
                Håper vi holder oss langt unna. Vi har kun 4 hviledager mellom Hønefoss borte og KIL hjemme, og de håper jeg vi bruker så fornuftig som mulig. Jeg veit ikke hvor store inntekter det er mulig å få på en slik kamp, men det er neppe snakk om mer enn et par hundre tusen. Kanskje vi kan tjene vel så mye på å gjøre det hakket bedre i serien? Det ligger tross alt mye penger i å komme en plass høyere på tabellen, kvalifisere seg for e-cup, bli vist mer på TV osv.

                Kommentar

                • *46*

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av Lars
                  Håper vi holder oss langt unna. Vi har kun 4 hviledager mellom Hønefoss borte og KIL hjemme, og de håper jeg vi bruker så fornuftig som mulig. Jeg veit ikke hvor store inntekter det er mulig å få på en slik kamp, men det er neppe snakk om mer enn et par hundre tusen. Kanskje vi kan tjene vel så mye på å gjøre det hakket bedre i serien? Det ligger tross alt mye penger i å komme en plass høyere på tabellen, kvalifisere seg for e-cup, bli vist mer på TV osv.
                  Når dem søla bort såpass mye penger i cupen på en håpløs kamp mot Follo, kan dem her ta igjen litt. Tre kamper på ei uke må dem klare.

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    #89
                    Registrerer at jeg får tomler ned. Dere mener altså at LSK bør droppe restitusjonstreninga 27. juli (vi har kamp 26. juli) for å spille mot Leeds? Eller kanskje vi skal spille mot dem 28. juli og på den måten forstyrre kampforberedelsene foran KIL-kampen 31. juli?

                    Kunne vi spilt mot dem uka etterpå hadde det vært helt topp. Da har vi 8 hviledager mellom kampene og man kunne invitert Norway Cup-deltagere.

                    Kommentar

                    • Lars
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6156

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av *46*
                      Når dem søla bort såpass mye penger i cupen på en håpløs kamp mot Follo, kan dem her ta igjen litt. Tre kamper på ei uke må dem klare.
                      Ei uke? Forskjell på ei uke og 6 døgn. Faktisk er det mindre enn 6 døgn også, ettersom mandagskampen starter 19.00 og lørdagskampen starter 17.00. Juniorlaget har vel også en særdeles velfortjent ferie denne uka? De har jo mildt sagt fått kjørt seg hardt den siste tiden, og mer skal det bli (JET).

                      Jeg er stort sett positiv til det meste, men akkurat dette er jeg skeptisk til. Ikke glem at vårt desidert største konkurransefortrinn overfor RBK er kampprogrammet: De har 2 kamper i uka i hele jævla sommer. Med Annan borte enn så lenge og Demidov på vei ut, skal de få nok å henge fingrene i.

                      Min oppfordring: 100 % fokus på å gjøre det så bra som mulig i serien!

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6075

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av Lars
                        Ei uke? Forskjell på ei uke og 6 døgn. Faktisk er det mindre enn 6 døgn også, ettersom mandagskampen starter 19.00 og lørdagskampen starter 17.00. Juniorlaget har vel også en særdeles velfortjent ferie denne uka? De har jo mildt sagt fått kjørt seg hardt den siste tiden, og mer skal det bli (JET).

                        Jeg er stort sett positiv til det meste, men akkurat dette er jeg skeptisk til. Ikke glem at vårt desidert største konkurransefortrinn overfor RBK er kampprogrammet: De har 2 kamper i uka i hele jævla sommer. Med Annan borte enn så lenge og Demidov på vei ut, skal de få nok å henge fingrene i.

                        Min oppfordring: 100 % fokus på å gjøre det så bra som mulig i serien!

                        Mye bra argumenter her, men jeg synes ikke vi skal slå det helt fra oss enda. Jeg tror mange juniorspillere gjerne justerer ferien litt for å få spille en omgang mot Leeds og om vi bruker hele stallen i kampen blir ikke belastninga på enkeltspillerne enorm.

                        Ellers har jo både Rosenborg og Vif fått flytta kamper for treningskamper mot europeisk motstand, så hvorfor ikke lsk?

                        Kommentar

                        • Lars
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6156

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av HSft
                          Mye bra argumenter her, men jeg synes ikke vi skal slå det helt fra oss enda. Jeg tror mange juniorspillere gjerne justerer ferien litt for å få spille en omgang mot Leeds og om vi bruker hele stallen i kampen blir ikke belastninga på enkeltspillerne enorm.
                          Nå må du huske at juniorspillerne til LSK antagelig er for unge til å ha hørt om Leeds.

                          Opprinnelig skrevet av HSft
                          Ellers har jo både Rosenborg og Vif fått flytta kamper for treningskamper mot europeisk motstand, så hvorfor ikke lsk?
                          Håper jeg ikke fornærmer noen når jeg sier at det er forskjell på Leeds og Real Madrid/Barcelona.

                          LSK-fans driter stort sett i Leeds, og tenker ikke på en treningskamp mot Leeds som spesielt mye større enn en treningskamp mot Leicester (som nylig hadde vært i PL da de var her). Og mot Leicester kom det vel rundt tusen tilskuere.

                          En slik kamp vil først og fremst være interessant for norske Leeds-fans og anglofile nostalgikere. For folk som holder med både LSK og Leeds vil det sikkert til og med være årets kamp, men jeg er redd den jevne LSK-supporteren vil gi blaffen.

                          Kommentar

                          • *46*

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av Lars
                            Håper jeg ikke fornærmer noen når jeg sier at det er forskjell på Leeds og Real Madrid/Barcelona.

                            LSK-fans driter stort sett i Leeds, og tenker ikke på en treningskamp mot Leeds som spesielt mye større enn en treningskamp mot Leicester (som nylig hadde vært i PL da de var her). Og mot Leicester kom det vel rundt tusen tilskuere.
                            Det er en vesentlig forskjell på Leicester og Leeds hva det anngår historikk og antall fans i norge. Og ja, det er verken Real Madrid eller Barcelona som kommer. Derimot tør jeg våge å si at Leeds nok har tilnærmet like stor fansskare enn hva de nevnte lagene ha. Fortell meg hvilke lag litt lenger ned i det Spanske seriesystemet som omtales i norsk media når de ikke rykker opp? (Eller når de rykker opp for den saks skyld...). Flere ble interjuvet og ble gjort en sak på det i flere medier i 09 når Leeds ikke rykka opp....

                            Men nå er vi relativt langt utenfor topiv i denne tråden føler jeg.

                            Kommentar

                            • Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

                              #94
                              Som sagt vil dette være en stor kamp for Leeds-fans i Norge og sikkert en del anglofile nostalgikere. Men for LSK-supportere generelt er det ikke noe spesielt å møte Leeds i 2 x 45 min med gåfotball (for det er det det kommer til å bli). Spesielt ikke i en periode der folk flest både er i feriemodus og har fått en solid overdose fotball (pga VM og et heftig juli-program).

                              Kommentar

                              • Tony
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 4737

                                #95
                                For meg gir det ingenting å møte Leeds. Jeg håper vi holder oss unna den kampen her og fokuserer på serien. Hvor mange tilskuere ville kommet hit egentlig? 2000?

                                Kommentar

                                • tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av Tony
                                  For meg gir det ingenting å møte Leeds. Jeg håper vi holder oss unna den kampen her og fokuserer på serien. Hvor mange tilskuere ville kommet hit egentlig? 2000?
                                  Det var forventa at 1500 Engelskmenn skulle ta turen.

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    #97
                                    Fra hjemmesiden til LUSCOS:
                                    Fredag fikk vi en avklaring fra Frank Grønlund i LSK om at de ikke maktet å overta kampen.

                                    Kommentar

                                    Working...
                                    😀
                                    😂
                                    🥰
                                    😘
                                    🤢
                                    😎
                                    😞
                                    😡
                                    👍
                                    👎