Erling Knudtzon klar for LSK!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Latvijan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2005
    • 360

    #61
    Slår man sammen VG og Dagbladet børsene fra 2009 ender Knudtzon på pinlige 3,9 i snitt. Det er helt elendig og blant de aller dårligste på Lyn. Det holder ikke å skylde på at Lyn som lag var dårlig i fjor, en av årsakene var jo nettopp at spillere som Knudtzon sviktet så voldsomt.

    La oss håpe at han blomstrer opp hos oss, velkommen skal han være. Også er det jo utrolig deilig å se at vi fortsatt er i stand til å hente inn nye spillere.

    Kommentar

    • andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

      #62
      Ser at en del bekymrer seg over hvilket nivå Erling ligger på. Jeg klarer ikke å bekymre meg. Dette er en spiller Berg og Bjarman kjenner godt til, og de vet akkurat hva de får. Om han ikke var bra nok hadde han ikke kommet. Ta en titt på hvilke spillere som har blitt hentet under B&Bs tid her; Nosa, Edwin, Bergmann, Logi, Nordtveit, Eriksen. Dosso er den eneste som ikke har vist seg frem enda (uten at det er noen krise. gutten er fortsatt bare 20). Slik jeg ser det er tida da vi famla i blinde på spillermarkedet over. Det vi henter nå er kvalitet. Vi kartlegger og vurderer nöye, og vi sparer heller pengene vi har til rådighet om rett spiller ikke dukker opp (Björköy anyone?). Digg.
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

      Kommentar

      • kimmern
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2005
        • 1173

        #63
        en på lyn forumet skriver dette:

        "Erling kan jogge forbi hver eneste beck i TL, men allikevel har han ikke passert en spiller siden H.B forlot Lyn. Det virker som en klok avgjørelse av Erling å ikke fortsette her og dette er nok til det beste for alle parter. Jeg mener at han har rimelig god grunnteknikk. Det som har stoppet han er oppe i hodet hans. Innleggene hans er imidlertid ganske håpløse, men hvis han slår noen tusen innlegg på trening og får selvtillitten i orden, så er han knallgod. Jeg mener at han har et stort potensiale, men slik som han har spilt den siste sesongen++, så vil han ikke bli savnet. Jeg har på en måte ønsket meg, for han sin del, at han skulle gå til LSK fordi er det ett sted han kan få selvtillitten tilbake så må det være under H.B. "

        vil tippe han også vil sitte litt på benken for å bli brukt når lag må jage utlikning for oss, slik at vi får rom å kontre i. Det er jo en del av taktikken vår nå

        Kommentar

        • superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

          #64
          Opprinnelig skrevet av BennyLem
          Bosman var han definitivt ikke. Du skal ikke se bort fra at Benny eide en aldri så liten bit av denne spilleren.

          Uansett tipper jeg gnollene i Lyn har solgt alt for billig i desperasjon.
          Hvor mye eide du?

          Fra Nyhetstråden:

          Kantspiller-jakten endte med at LSK kjøpte Erling Knudtzon for rundt én million fra Lyn. Nå reiser LSK-trener Henning Berg til Spania med komplett tropp.
          Ett kupp for LSK, ytterligere verdier renner ut at Lynbalansen. Lykke til med "investeringen".
          Enøyd i de blindes dal.

          Kommentar

          • gamle-perta
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2418

            #65
            Erling K er i følge Berg (i dagens RB) et gjennombruddskant, ingen innleggskant. Tidligere har vi fått høre at Kiko er en innoverkant..
            Språklig forvirret? Ja, det er jeg også..
            Kanskje ikke så rart likevel at 51 representanter stemt FOR en skrivefeil på KFLs årsmøte i går...
            Mvh
            Gammer´n (Per T)

            Kommentar

            • knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9386

              #66
              Opprinnelig skrevet av gamle-perta
              Kanskje ikke så rart likevel at 51 representanter stemt FOR en skrivefeil på KFLs årsmøte i går...
              Ikke spre tapspropaganda på forumet takk!

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                #67
                Synes en mil for knudtzon er dyrt i dagens marked. Spillerne lyn solgte før nyttår gikk vel en god del billigere og Knudtzon hadde bare et år igjen av kontrakten. Synes egentlig vi har kjøpt en kantspiler til feil side for en litt for høy pris.

                Men vi får satse på at B og B vet hva de gjør.

                Kommentar

                • Geirfugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2006
                  • 561

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av HSft
                  Synes en mil for knudtzon er dyrt i dagens marked. Spillerne lyn solgte før nyttår gikk vel en god del billigere og Knudtzon hadde bare et år igjen av kontrakten. Synes egentlig vi har kjøpt en kantspiler til feil side for en litt for høy pris.

                  Men vi får satse på at B og B vet hva de gjør.
                  Vi veit vel strengt tatt ingenting om hva han koster. Det har jo vist seg uttallige ganger at mediene tar feil i sine spekulasjoner. For øvrig så er det LSK invest som betaler, og klubben eier kun en liten andel.

                  Kommentar

                  • Fotballfanatiker
                    Juniormedlem
                    Ferskenpels
                    • Oct 2009
                    • 2

                    #69
                    Jeg tror dette blir bra. Berg kjenner jo helt sikkert spilleren godt og han vet hva vi får. Synes det er helt riktig å satse på en ung og fremadstormende spiller. Gleder meg til å se Knudtzon

                    Kommentar

                    • El Caco
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2009
                      • 2286

                      #70
                      Jeg ser det for meg; Occean trekker ned for å motta ballen og drar med seg en stopper. Knudtzon kommer på diagonalt løp mellom back og stopper, fin pasning fra Nosa og han er alene gjennom. Dette blir krutt!
                      Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                      Kommentar

                      • Canário
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 1471

                        #71
                        Dette var en god nyhet å få. Mitt inntrykk av Knudtzon er at han er god til å komme seg til linja og slå inn hardt og lavt foran mål. Innlegg bør verken være høye eller lange, og det bør passe laget bra. Bortsett fra Sundgot eller Occean, hvor primært bare en av dem kommer til å spille om gangen, er ingen andre av de som kommer inn i feltet på innlegg gode på hodet. Og det rommet blir ofte kontrollert og dominert av motstanderens forsvar. Stoppere som er gode i dueller er omtrent det eneste eliteserien klarer å produsere. Dessuten har vi allerede Essediri med dødelig fot på høyre, og det bør holde.

                        Å ha samme type på venstre tror jeg ikke vil tjene laget: Vi spiller ikke med to hodesterke spisser og midtbanespillere lenger, men baserer spillet på fart og ferdigheter langs bakken.

                        Berg har også understreket at han gjerne vil ha utfyllende kanter på hver sin side, og i så måte er han en perfekt signering. Berg vet nok akkurat hva han vil og får av denne spilleren.

                        En åpnebar forskjell på innoverkanten Kiko og Knudtzon er nettopp det at Knudtzon har gjennombruddshissighet og får slått inn nærmere mål, gjerne lave og farlige legg rett foran mål. I det samme rommet er han også god på å komme på løp. Når du hogger 40 meter på fire sekunder er det klart det gir deg gode muligehter, både offensivt og defensivt.

                        Han har mye bedre forutsetninger for å lykkes enn Kiko og andre dårlige alternativer på venstre. Fart, gjennombruddsdyktighet og offensive ferdigheter en mot en er et godt utgangspunkt for å spille kant. Samtidig får vi styrket to posisjoner i en og samme signering.

                        En forsterkning er han åpenbart, og den beste vi kunne håpet å få, både klubbens økonomi, det norske overgangsmarkedet og Lyn-laget tatt i betraktning.
                        Last edited by Canário; 02.02.2010, 14:57.

                        Kommentar

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎