Kanaritips sesongen 2010

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Percy Nilegård
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 5146

    #61
    Nok en grundig og artig analyse. At du bommer stygt på geografien kan vi leve godt med(Kongsvinger er ikke på Hedmarken). Likte ekstra godt delen om Lars og revisorene.
    "Alltid blodsprengt"!
    Fong/Macho

    Even Nordlien

    Kommentar

    • Grusom B
      Generalissimo Bellisimo
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6248

      #62
      Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
      Nok en grundig og artig analyse. At du bommer stygt på geografien kan vi leve godt med(Kongsvinger er ikke på Hedmarken). Likte ekstra godt delen om Lars og revisorene.
      HAHA!!! Danke, mein freund! Det var akkurat biten om Lars Christian jeg omtalte som det morsomste jeg har skrevet, digg at du liker det. Om jeg refererte til Hedmarken mente jeg det som fylket, ikke området som omtales som det. Mulig det blir feil uansett.

      Leste det nå, Ronnie. Takk for den, det varmer!
      Ni principe ni rey...

      D10S!

      Kommentar

      • Percy Nilegård
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 5146

        #63
        Det gjør det. Hedmark er fylket. Hedmarken er området. Hvor stor kunstnerisk frihet har du tatt deg i beskrivelsen av Lars? Blir pent nødt til å lese meg opp på temaet.
        "Alltid blodsprengt"!
        Fong/Macho

        Even Nordlien

        Kommentar

        • Grusom B
          Generalissimo Bellisimo
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6248

          #64
          Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
          Det gjør det. Hedmark er fylket. Hedmarken er området. Hvor stor kunstnerisk frihet har du tatt deg i beskrivelsen av Lars? Blir pent nødt til å lese meg opp på temaet.
          Tror vi må kunne kalle det totalt kunstnerisk frihet. De fleste i Luxembourg er katolikker og ingen av dem heter Lars. Men han er halvt luxembourger og har sju landskamper for dem.

          PS! Var det noen som tok kulturreferansen i Vingertipset?
          Last edited by Grusom B; 14.03.2010, 11:20.
          Ni principe ni rey...

          D10S!

          Kommentar

          • Grusom B
            Generalissimo Bellisimo
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6248

            #65
            Shit, bare å beklage. Jeg hadde til hensikt å publisere LSK og AaFK i dag, slik at folket hadde noe å korte ned ventetida med, men plutselig fant kvinnfolket ut at jeg skulle få sove en og halv time lenger etter at minstemann våknet... Jeg er lei for det. Vi får satse på at alle gode ting er tre, og at jeg faktisk rekker å bli ferdig til seriestart neste år
            Last edited by Grusom B; 14.03.2010, 17:52.
            Ni principe ni rey...

            D10S!

            Kommentar

            • Grusom B
              Generalissimo Bellisimo
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6248

              #66
              Lillestrøm

              Løkka er klar i kjelleren i fall vi skulle måtte befinne oss midt i en ny kamp mot nedrykk. Ikke nødvendigvis fordi skribenten regner med å bli suicidal, men fordi den vil ha en subtil terapeutisk effekt(det er ikke så koselig i kjelleren, og løkka gjør det skumlere) som kan bidra til å stagge ødeleggelseslysten nye fire poeng på ni kamper ville medføre.

              Det har vært et sant helvete å være fugl de siste to årene, noe som sikkert fortoner seg som latterlig for fans av klubber som er vant til å rote rundt i gjørma, som Aalesund, Sandefjord, Ham-Kam og hahahahaha, Vålerenga. For oss derimot, blir det som å være Anna Anka og måtte kle seg i hullete gardinstoffkjoler og bo i et blikkskur med filleryer og bruskassestoler. Vi er nemlig en klubb med stolte tradisjoner, hvor en tiende plass på begynnelsen av nittitallet og Even Pelleruds regime på slutten av det har vært ansett som så lavt det var mulig å synke. Den gang ei. Nordlies herjinger ødela stallen, økonomien(tenk nådestøt) samt tildels mentaliteten i klubben, og de to siste sesongene ble dermed en evig kamp mot nedrykk, hvor vi ikke reddet plassen før i nest siste kamp i noen av dem. Fjoråret ville alltid bli en transittetappe mot better and brighter days, men at det skulle bli en så langtrukket og kjipt sesong hadde vi ikke regnet med. Det fortonte seg nemlig omtrent som å kjøre Orientekspressen med rullegardinene nede og en haug med bøker på rumensk som eneste selskap, mens lubne menn i svarte skjorter helt urimelig blåste skarpe fløytelyder i ørene våre regelmessig. Heldigvis ser det ut til at de lyse dagene er i anmarsj, da vi plutselig er i besittelse av flere talenter bare på midtbanen enn hva vi har hatt i klubben til sammen de siste ti årene. LSK var en gamlingklubb hvor ingen unge slo gjennom, noe som gjorde ansettelsen av Henning Berg til noe ala manna fra himmelen. Uten en slik ansettelse er vi faktisk ikke i tvil om at vi ville vært et pågående konkursoppgjør i dag, for klubben hadde ruinert seg selv på vanvittige feilkjøp og ekstremt dyre, dumme kontrakter kun en nådeløs opprydding kunne redde. Den har vi fått, og undertegnede kan ikke annet enn å slenge på en real kompliment til både Henning Berg og Torgeir Bjarmann: Dere har rålekre ektefeller begge to. High praise, indeed. Vi regner med at årets sesong vil fortone seg som en dans på roser i forhold til de to siste sesongene, og gleder oss voldsomt til en rolig middelhavsferd. Alt over åttendeplass er helt godkjent, så får vi heller ta medaljene senere. Vi vil ha ro, ro og enda mer ro. Og gjerne seks poeng mot søpla.

              Keeper:

              Mange av våre tippekollegaer har fremhevet at Otto har dratt, og at vi dermed er svekket på keeperplass. For de som faktisk følger med på klubben og har sett både forgjenger og erstatter spille må det være helt åpenbart at dette ikke er tilfelle i det hele tatt. Der Otto kom inn som en storm etter salget av Heinz Müller gjorde Logi det samme i fjor, da han kapret plassen fra en Otto som rett og slett ikke var den samme keeperen etter at en skade holdt ham utenfor i lengre perioder. Logi viste seg som en toppkeeper fra første stund, en reaksjonsterk kommandør som styrer forsvaret sitt mesterlig. Hans store svakhet er nok konsentrasjonen, noe som tydelig kom frem i et par veldig stygge tabber og manglende oppmerksomhet på frispark, som dermed gikk i mål. Dette er det ikke umulig å gjøre noe med, og om det blir reparert er Logi en av de beste i serien. Inntil videre er han midt på treet i Norge, men likefullt en solid sisteskanse. Bak ham lurer stortalentet André Hansen, som har alle forutsetninger for å bli en storkeeper. Han er da også spådd å bli den neste landslagskeeperen. Vi kan bare krysse fingrene for at det skjer mens han spiller for oss, men foreløpig har de sjansene han har fått vist at han ikke er klar enda. Forsvaret virker usikkert med ham bakerst, og han selv har gjort noen groteske tabber som kunne svekket en svakere psyke. Vi er godt forspente bakerst, og trenger ikke bekymre oss nevneverdig.

              7

              Forsvar:

              I motsetning til i fjor er vi godt forspent i forsvaret. Vi har fire solide alternativer på stopperplass, tre på høyreback og to på venstreback. Forsvaret ledes av seriens beste steinalderstopper Frode Kippe, som griser alle i alle dueller og er hatet av alle bortsett fra oss, som heller ikke verdsetter ham høyt nok. Han får Steinar Månemann, som har voldsom rutine og knapt trenger å tenke for lønna ettersom alt skjer av seg selv, ved siden av seg, og det er brillefint. Ingen kan konkurrere med rutinen på stopperplass, i alle fall. Vi føler vel egentlig at disse to er et trygt og solid par som kan hamle opp med de fleste, og som heller ikke utfordres så hardt på farta som mange liker å late som. De trives nok heller dårligere mot små rappfotede teknikere enn klassiske hurtigtog.Det samme gjelder for Marius Johnsen, som er det mest sannsynlige valget om noen av de to førstevalgene skulle falle bort underveis. Han har imidlertid et tempoproblem, men kompenserer med en lekker venstrefot. Vi regner ikke med å se veldig mye til den nylig friskmeldte PSA med det første, og uansett har han en lang vei å gå før han er kampklar.
              På backene har vi større konkurranse enn vi har hatt på mange år, men det mest sannsynlige er at det blir Essediri på høyre og Eriksen på venstre. Essediri var en åpenbaring som høyreback i fjor, og bidro stort til at vi faktisk reddet plassen. Eriksen hadde en røffere sesong, og var mye skadeplaget. Han er bedre offensivt enn defensivt, men kan vel egentlig ikke kalles noe svakt punkt likevel. Vi har også Stian Ringstad i bakhånd, men med de kvalitetene han har er det nesten så vi helst skulle sett ham som ving fremfor back. Ringstad er kanskje det aller største av de mange talentene vi plutselig har fått(vi regner Nosa som etablert nå), og forhåpentligvis vil han få sitt gjennombrudd i år. Det står i alle fall ikke på evnene. Uansett skal vi kunne stille med et mye skarpere forsvar enn hva som var tilfelle i fjor, da det var helt begredelig og til tider smertefullt å se på.

              Midtbane:

              Fugla stiller til start med en soleklar akilleshæl, nemlig defensiv midtbane. Khalid Mouelhi var elendig i fjor, i sterk kontrast til 2008 da han var lagets beste spiller. Dermed vet vi at han har det inne, men han har stagnert i klubben, og er på vei ut uansett om han ikke godtar et drastisk lønnskutt. Det er ikke akkurat noen motivasjonsfaktor og Kiko har da også sett uinspirert og halvdaff ut lenge. Han utfordres primært av Espen Søgård, en av Norges fremste klubbspillere, men der det hos Mouelhi mye mulig står på det mentale er det rent fotballtekniske som er Søgårds svakhet. Et lag som forsøker å spille ballbesittende langs bakken kan rett og slett ikke ha en spiller som Søgård som førstevalg i en så viktig rolle på dette nivået, enn hvor trist det er å måtte innrømme det. Han har hjertet utapå drakta og nøler ikke med å blø for den, men av og til er ikke innsats og mot nok. Vi vil gjerne beholde ham i klubben, men ikke som førstevalg. En som derimot er et soleklart førstevalg er Nosa. Han var en åpenbaring i fjor, og har teknikk, fysikk og kreativitet få andre i serien kan matche, og det faktum at han bare er nitten år forsterker inntrykket av at vi i ham sitter på det kanskje største fotballtalentet klubben har hatt siden Tom Lund. Han må imidlertid passe seg så skillza og hypen ikke går ham til hodet, men uansett vil han nok også i år levere sexy detaljer og forhåpentligvis herje midtbaner over det ganske land, bortsett fra i Aalesund hvor man har et banedekke som forbyr teknikk(ikke gidd engang. Bare fordi dere er livredde for å bli beskyldt for å finne på bortforklaringer finnes det faen ikke tvil om at AaFK har enorme fordeler av drittplasten sin). På vingene vil vi i alle fall i første halvdel av sesongen få se to nykommere, nemlig Erling Knudzon og Tarik Ellyounussi. Knudzon har først og fremst sin styrke i ekstrem hurtighet, men er også en god teknikker som har potensiale til å levere mange innlegg fra dødlinjen. Han må uansett forbedre seg kraftig fra forrige sesong, da han var direkte svak for Lyn. Tarik er hentet inn for et halvt år, og er rett og slett en klassespiller vi ikke gidder å si så mye annet om enn at han er jævlig god, og en spiller vi aldri hadde trodd skulle spille for oss. Når han drar håper vi inderlig plassen tilfaller Stian Ringstad. Andre utfordrere er Kristoffer Tokstad, Mathis Bolly og Hassane Dhosso. Vi tror den midterste av dem er den som har størst mulighet til å få spilletid, da han har et voldsomt potensiale. Bolly kan bli en kanonving, men må få ballene på plass og tørre mer. Han har farten, teknikken og fysikken til å bli en stor spiller for oss.

              7

              Angrep:

              Vi stiller sterkere forspent fremst enn vi har gjort på mange år. Det er ingen hemmelighet at undertegnede på ingen som helst måte er noen fan av Olivier Occean, og forhåpentligvis vil ikke den svært begrensede canadieren bli noe førstevalg. Det er det heller ingen grunn til at han skal bli, med fire store talenter og en levende legende å konkurrere med. For å ta legenden først er han simpelthen udiskutabelt en av de største i klubbens historie. Arild ser kanskje treg og klønete ut, men på sitt beste er han livsfarlig i kassa og en storslagen targetspiss som evner å fordele ballen svært godt. Han bør være et førstevalg så lenge vi skal være forsiktige med et annet supertalent, nemlig Bjørn Bergmann. Han har mange av de samme kvalitetene, men har et helt annet tempo i kroppen. Bergmann har et vanvittig potensiale, men har vært skadeplaget helt siden han kom til oss. Stort potensiale har også Edwin og Ujah, mens Bukken Jr. må finne seg i å være sist på prioriteringslista i år. Han er bare 17 år, og med den fysikken han allerede har å by på kan det ikke annet enn å bli storspiller av ham. Likefullt er det for tidlig for ham i år. Førstevalget sammen med Arild blir dermed en av de to nigerianerne. Edwin hadde et lite gjennombrudd i fjor, da han tidvis briljerte med fantastisk fart og dribleferdigheter. Hans store problem er at han ikke ser andre lagkamerater enn Nosa, og er noe svak taktisk. Om han lærer seg å slå pasninger vil han bli en veldig viktig brikke for oss. Anthony Ujah kalles bare Drogba, noe som virker litt merkelig all den tid han knapt bikker 180 cm. Per dags dato ser det ut til at han er førstevalg, og med tanke på hva han har levert i vinter er det ikke mye tvil om at det er fortjent. Han har scoret flere flotte mål, beveger seg intelligent og er en god allrounder. Kan bli en sensasjon, men trenger nok litt tid til å vende seg til den norske knokkelfotballen.

              7

              Trener:

              Henning begynner etterhvert å bli en rutinert trener. Han er ikke som vår forrige sjef, som gjerne brølte i stykker stemmebåndene over en feilpasning, derimot er han tålmodig og positiv. Det er bra, for Henning Berg har vunnet det som kan vinnes, har hundre landskamper og trenger rett og slett ikke å brøle for å få respekt. Han er en vinnerskalle med store nok baller til å kaste innpå spillere uansett alder så lenge de er gode nok, noe som er høyst nødvendig i dagens økonomiske situasjon. Henning har også gode evner som spillerutvikler, og sammen med sportsdirektør(eller hva det enn er jobbtittelen til Torgeir er) utgjør han noe av et radarpar, en annen skarp kontrast til det forrige regimet og den totalt fraværende kjemien mellom Nordlie og Fjøra. Fjorårssesongen bar preg av at klubben var pukka nødt til å rydde opp etter nevnte skrekkvelde, og laget åpnet helt grusomt. At laget klarteå reise seg etter ni kamper og fire poeng er rett og slett en massiv trenerprestasjon, om det da ikke faktisk er sånn at vi ikke rykker ned uansett. Berg er rett mann til rett tid, og bare vi ikke havner i bunnen igjen i år sitter han bombesikkert uansett.

              7

              Om noen skulle lure på den totalt manglende humoren i dette tipset skyldes det selvsagt den grønnjævlige seriestarten for noen timer siden. Det kan selvsagt ikke kalles noen ideell start, men å tape i Aalesund er ikke representabelt for noe som helst, og sier ingenting om lagets kvalitet. Det går ikke an å spille fotball på danskebåten som er blitt vår nye hatbane hvor ingen marginer går vår vei og alt generelt går til helvete(og jo, banen har mye av skylden, så kan dere andre bare sitte å føle dere kjempemodne og voksenvoksne som ikke «synker så dypt». Bullshit, y'all. Spader er stort sett spader. Uansett har vi et lag som passer mye bedre sammen, og de unge talentene våre har fått en ekstra sesong på baken. Berg har også fått en vinter til å forme spillet, og med unntak av svakheten på sentral midtbane ser vi rett og slett ut som et godt balansert lag med mange spennende spillere over hele rekka. Vi vinner ikke serien, og det blir sannsynligvis ikke noen medalje heller, men vi skal faen meg være gode nok til å få en sesong det går an å leve med. Og ærlig talt, det er alt jeg ber om. Jeg orker ikke mer av det vi har måttet finne oss i de siste to sesongene, jeg får kvoten min med West Ham, og det er mer enn nok. Endelig har vi vinger, og endelig har vi alternativer til Occean. Det finnes ikke unnskyldninger, nå får dere faen meg våkne!!!

              Sum: 35

              Tips: 6

              1.
              2. Molde 39
              3.
              4. Odd: 35
              5. Viking 35
              6. Lillestrøm 35
              7. Sandefjord 35
              8. Start 32
              9. Brann 32
              10.
              11.
              12. Strømsgodset 28
              13.
              14. Hønefoss 28
              15.
              16. Kongsvinger 27

              Jaja. 10 av 16 er ikke så aller verst da. Jeg har skrevet mest av alle tipsene i hele landet uansett om det mangler noen, og dessuten er det visst moteriktig å være forsinket. Det kommer utover uka, og kanskje kommer VIF og Viking før dem har begynt også.

              chrizza...
              Ni principe ni rey...

              D10S!

              Kommentar

              • Stray Cat
                Moderator
                • Aug 2008
                • 5914

                #67
                Si meg, pippip, du skulle ikke føle for å begrunne tomlene dine snart?
                For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                Kommentar

                • Percy Nilegård
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 5146

                  #68
                  Synes Logi får litt godt betalt enn så lenge. Ser derimot ikke bort fra at han forsvarer en 7 er når sesongen er over så du har ditt på det tørre.
                  "Alltid blodsprengt"!
                  Fong/Macho

                  Even Nordlien

                  Kommentar

                  • Grusom B
                    Generalissimo Bellisimo
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6248

                    #69
                    Mulig du har rett i det, men forsvaret virker veldig trygge på ham, og kampen mot VIF... Den har brent seg fast på hornhinna mi.

                    pippip er vel ikke enig i tipsa, da. Greit det.
                    Ni principe ni rey...

                    D10S!

                    Kommentar

                    • Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

                      #70
                      Må bare få si en ting, etter å ha sjekket en del andre supporterforum som har fått med seg en haug med andre tips, men ikke dette: Om jeg ikke får synlig plass på forsida neste år gidder jeg ikke dette. Det er mulig jeg virker oppmerksomhetssjuk eller narsissistisk her, men det er utrolig irriterende å se at alle har fått med seg SSTV, som har tapt seg noe så voldsomt("vurderingen" deres av oss var helt skandaløst svak og mangelfull, f.eks.) og den ikke videre velskrevne isberglupen, mens ingen andre enn oddranedagboka har fått med seg min. Som alle andre som skriver noe og legger ned betydelig innsats i det vil selvfølgelig jeg også at så mange andre som mulig skal få lest det man produserer, og når man da drukner i en diger unødvendig plakat om bortetur man ikke slipper unna uansett med tanke på at det er det første man møter når man logger seg inn på sida blir det rett og slett fryktelig irriterende. Det er faen meg pinlig å drive egenreklame på den måten jeg må gjøre på div. forum nå, men det er bedre enn at ingen utenom forumet vårt får lest det.

                      Jeg skriver, altså er jeg(...en jævla narsissist).

                      Fortsatt sint etter i går, derav tonen.
                      Ni principe ni rey...

                      D10S!

                      Kommentar

                      • Grusom B
                        Generalissimo Bellisimo
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6248

                        #71
                        Vålerenga


                        Det er sannsynligvis den aller minste overraskelsen i hele verden at vi tipper vårt fremste hatobjekt langt nede, men det gjorde vi i fjor også. Da fikk vi rett, og laget man stiller i år er ikke mye sterkere enn det var da.


                        Nå i senere tid har det vært mye snakk om at VIF fremstår som kjedelige. Javel. Og ellers er det intet nytt fra fronten, eller? For oss har alltid VIF fremstått som kjedelige uansett hva de har funnet på. Enten har det vært krampaktige og pinlige, men fortvilende nok vellykkede, forsøk på å tilrive seg medieoppmerksomhet, økonomisk katastrofalt vannstyre eller sutrete spillere, men alltid, alltid, alltid kjedelig, minus sesonger i bunnen som har vært hysterisk morsomme når de ikke har endt med Johnny Ditlevsen. Vel, i år må vi nesten innrømme at det VIF nesten ser ut som en fotballklubb i stedet for en bajasinstitusjon for de mentalt reduserte og folk født uten folkeskikkgenet. Det er jævlig vondt å innrømme dette, men satsingen på ungdommen i fjor var direkte gledelig, ikke bare for fotballen, men også for integreringen i hovedstaden(og ja, vi vet at mange vil oppfatte dette som ...kjedelig, men det er deres egen skyld). Armin Nouri, Harmeet Singh og Mohammed Fellah etablerte seg alle som førstelagsspillere, og i motsetning til Moa er disse faktisk ikke oppskrytte mediehyper. Det er helt suverent i forhold til at klubben dermed viser de dumme blant oss(ja, vi snakker om dere, Siv-disipler) at unge innvandrere ikke bare selger hasj ved Akerselva eller raner bestemor når hun tar t-banen etter at det er blitt mørkt, men faktisk er helt vanlige folk som spiller fotball, kan snakke norsk og noen ganger til og med har dårlig smak i valg av fotballklubb. Utover det var ikke fjoråret en sesong som vil husker for annet enn det massive presset fra absolutt alle kanter på Martin Andresen, som nå har levert to sesonger langt under pari, både sett i forhold til fansens latterlig oppblåste selvbilde og de absurde ressursene konkursrytterne på Valle alltid klarer å lure ut av John Fredriksen(møkkamann) og tegneseriefiguren Trøim, som er mest kjent for å være forloveden til det androgyne plastvesenet Celina Middelfart. Uansett. Vi ser ingen grunn til at VIF skal gjøre noe mer ut av seg i år enn i fjor, da spillermassen stort sett er den samme pluss et par midtstoppere. Uten Andreas Nordvik og Birger Madsen ville VIF hatt seriens svakeste forsvar, mens de nå sitter på et helt ok et. Trist, men det måtte vel skje at noen fikk med seg at man faktisk bare hadde André Muri bakerst. Erik Hagen teller som kjent ikke, men har nå dessverre dratt sin kos. DESSVERRE!!!


                        Keeper:


                        Ingen kan nekte for at Lars Hirschfeld var god da han spilte i Rosenborg, men det begynner å bli lenge siden og i mellomtiden har han knapt stått en kamp. Han vil nok komme tilbake på et høyt nivå, men kommer til å være rusten til langt utpå sommeren. Han er imidlertid ingen sjefstype som styrer forsvaret sitt med autoritet og mandig røst, og har store svakheter i feltet. Hans styrker ligger i reaksjonsevnene og spensten, som er spektakulær. Hirschfeld er på mange måter en klassisk TV-keeper. Rett på? Æsj, så kjedelig. Da jogger vi litt venstre og kaster oss som en løve i stedet. Bak Hirschfeld har klubben endelig blitt kvitt den evige toer Øyvind Bolthof, som forutsigbart nok ikke fikk kontrakt noe annet sted. Det er trist, ettersom de to kampene han spilte i fjor var enormt underholdende, pent toppet med komplett selvinnsiktsløse kommentarer til TV etterpå. Neida, det var ikke keepertabber, Øyvind. Neida. Overhodet ikke. I stedet har man gjort noe veldig fornuftig, og har funnet seg et par unggutter å satse på. Gjermund Kongshavn regnes som et stort talent, mens Frode Larsen er et noe mer ubeskrevet blad. Begge har landskamper på ungdomsnivå, og representerer utvilsomt en forbedring fra nevnte Bolthof, selv om ingen av dem kan regnes for klare til å spille fast og dermed utfordre Larsemann helt enda.


                        6


                        Forsvar:
                        Å vurdere VIFs forsvar de siste årene har vært omtrent som å få vite at ingen kom i ens verste fiendes førtiårslag, altså jævlig moro. I fjor hadde man ikke midtstoppere, i år har man ingen venstreback. JAMMEN Freddy og Johan!!! Nei. Disse to er ikke venstrebacker. Fuenmayor er en latterlig dårlig fotballspiller viss fremste kvalitet er et han kaster langt, noe som tilsier at han har valgt helt feil idrett, og Freddy Dos Santos er pressetalsmann, ikke venstreback. Vi regner med at det blir Dos Santos som får spille her, om ikke vingen Kristian Brix skal skvises inn. Vi håper på det første ettersom Dos Santos ikke er mer enn en kurrant allrounder det ikke er veldig vanskelig å komme forbi, og Brix faktisk har potensiale til å bli ganske god. Slikt skal vi ikke ha noe av. På høyrebacken imponerte Armin Nouri stort i fjor, og om han følger opp denne sesongen er høyreback godt nok dekket. Dette er irriterende, men enda mer irriterende er det at VIF har stoppere i år.
                        André Muri var faktisk ganske god i fjor, men er fortsatt temposvak. Det er ikke Alexander Nordvik, som er lynrask og har en god passningsfot, men ikke vet hva posisjonering betyr. I tillegg har man Birger Madsen, som kom i fjor høst. Han er en veldig solid stopper, selv om det ikke alltid så sånn ut da han dukket opp. Godt forspent på stopperplass, elendig på venstreback, og bra på høyre. Det blir et helt ok forsvar, som ikke kommer til å være pottetett i år heller.


                        6


                        Midtbane:


                        At Martin Andresen har gitt seg kan kun være en god ting. Han var kraftig på hell, og sakket ned alt offensivt spill fordi han SKULLE ha ballen, omtrent som en toåring på første dag i barnehagen som SKAL ha duploen Egil hadde først. Det betyr at man får en mindre å velge i på en overbefolket midtbane. Vi regner med at stjerneskuddene fra i fjor, allerede nevnte Fellah og Harmeet Singh(som vi faktisk spådde som komet i fjor) vil være førstevalg. Noe annet blir for dumt, ettersom Fellah er en feinschmecker med strålende teknikk og offensivt potensiale, mens Harmeet Singh ser ut som en komplett midtbanespiller som mer eller mindre kan alt. De får selskap av den nyutnevnte Kaptein Kristoffer, som plutselig så ut som en ok spiller igjen utover høsten i fjor. Om han får lov til å gjøre det han kan, nemlig å brutalt overfalle motstandere og deretter ta fra dem ballen er han god. Bak disse finner vi Lars Iver Strand, Norges mest ustabile fotballspiller, og Bojan Zajic, som skyter som faen og KAN skuddfinte. Dette er utvilsomt lagets sterkeste lagdel, selv om førstevalgene rett og slett er veldig små, og dermed ofte ligner på en haug med smurfer på jakt etter menn som på tross av å være mye større enn dem absurd nok prøver å løpe sin vei.


                        8


                        Angrep:


                        Moa floppet like forutsigbart som at John Fredriksen ikke er fotogen i år heller. Vedkommende som sa nei til 35 millioner for ham må være langt viderekommet i prosessen med å rive av seg hvert eneste hårstrå etter tur. Ren, skjær galskap. Med dagens spillestil vil han ikke komme til sin rett i år heller, selv om det strengt tatt må bli bedre enn superfiaskoen 2009. Spillestilen passer strengt tatt lillebroren Mos bedre, da han er mer egnet til å spille ving i 433 enn spissen Moa. En annen spiss som derimot åpenbart passer godt som ving er den vanvittig raske Luton Shelton. Han var avskrevet som flopp og nærmest død og begravet i fjor, men kom plutselig tilbake fra mislykkede utlån og var tidvis strålende på venstrekanten. Løper fra alt og alle, uansett. Landets raskeste fotballspiller uten konkurranse. Dawda Leigh var også tidvis god i fjor, og kan fort etablere seg som førstevalg om han får tid og tillit. Han er ikke nødvendigvis så rask, men har en absurd kroppsform med tre meter lange bein og ingen nakke, noe som gjør at sidebacker blir forvirret og ikke skjønner noe som helst av hva han foretar seg. På topp blir det sikkert krigshesten Sæternes, som tydeligvis ikke er utdatert likevel, som blir førstevalg. Han er fortsatt jævlig sterk og god i lufta, og gir dermed VIF tiltrengt duellstyrke på topp. Kan fort score tosifret i år også, men ikke så mye mer. God lagdel som kommer til å score endel mål, selv om toppscoreren ikke kommer fra VIF i år heller.


                        Trener:


                        La oss være helt ærlige her. Martin Andresen har i utgangspunktet alt som skal til for å bli en topptrener, og sannsynligvis vil han gjøre det bedre nå som han bare skal være det og ikke absolutt alt annet også. Uansett har han levert to elendige sesonger, og ingen som fulgte klubben i fjor kan hevde annet enn at man var to EKSTREMT heldige seiere over Molde fra å rykke ned i fjor. Det hadde selvsagt vært morsommere enn... Vel, absolutt alt morsomt som noensinne har skjedd noensinne, men den gang ei. Dermed blir det umulig å gi ham noen høy karakter, selv om laget ser sterkere ut enn i fjor. Laget hans ser mer balansert ut i år, og kanskje var visepresident Skullerud mer et problem enn en ressurs? Det kan se sånn ut, ettersom laget har levert stadig bedre siden hans avgang. Andresen må likefullt levere mye bedre i år om han ikke skal miste all tillit, hvis ikke er det rett ut selv om klubben ikke har råd til det.


                        5


                        Vi håper selvsagt at det går susende mot bunnen i år også, men faktum er at dette mannskapet er bedre enn hva man stilte i fjor. Det faktum at vi tipper dem like lavt som i fjor betyr ikke at vi ikke tror laget kan overraske oss(negativt) og ta steg oppover det som blir et veldig tett midtsjikt på tabellen. Som alltid er det en risiko for at det går så durabelig til helvete som det er mulig å komme på Ullevål, og vi håper så blir tilfelle, men det ser bedre ut enn på lenge. Klubben har blitt tvunget til å satse ungt i stedet for idiotisk, og det kan kun være en fordel(faen). Om kometene i fjor fortsetter kursen kan det faktisk bli ganske bra, til og med, og det er ikke til å legge skjul på at trener Andresens svake karakter, som altså er ufravikelig med tanke på hva han har levert så langt, er det som drar laget så langt ned på tabellen. Vi håper vi får rett, men mistenker at VIF anno 2010 blir et bedre lag enn i 2009. Inntil videre krysser vi fingrene for en tiendeplass, men utelukker altså ikke muligheten for en plassering på øvre halvdel. Jævla trygdeklienter, juksemakere og mediehorer, forresten.


                        Sum: 32


                        Tips: 10
                        Ni principe ni rey...

                        D10S!

                        Kommentar

                        • henrikert
                          Juniormedlem
                          Ferskenpels
                          • May 2005
                          • 2

                          #72
                          Jeg bøyer meg i støvet, Søpla tok kaka. Lo høyt for meg selv opptil flere ganger :-) Fortsett den fantastiske underholdene serien!

                          Kommentar

                          • Grusom B
                            Generalissimo Bellisimo
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6248

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av henrikert
                            Jeg bøyer meg i støvet, Søpla tok kaka. Lo høyt for meg selv opptil flere ganger :-) Fortsett den fantastiske underholdene serien!
                            Tusen takk for det! Måtte nesten lese det en gang til etter at jeg så denne kommentaren, for jeg var ganske misfornøyd når jeg leverte det inn. Merkelig nok var det mye bedre enn jeg trodde, og jeg måtte faktisk fnise litt her og der også(veldig fornøyd med karakterdrapet(hun er kun fasade, og karakteren er dermed forankret på utsiden) på Celina Middelfart). Tro det eller ei, jeg pleier faktisk ikke å le av mitt eget stoff, bortsett fra den lille historien om Lars Christian og Luxembourg, som plutselig datt ned i hodet mitt mens jeg stod å slo lens. Jeg sølte.
                            Ni principe ni rey...

                            D10S!

                            Kommentar

                            • El Caco
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2009
                              • 2286

                              #74
                              Neste sesong; Hva med å publisere disse vurderingene som Grusom B gjør i et pre-sesong blad som går ut til alle medlemmer av Kanarifansen/LSK? Personlig synes jeg dette er stor underholdning og det jeg lest før seriestart fikk meg til å blir über-gira! Jeg synes det her fortjener det, og motivasjonen til Grusom B vil kanskje være høy nok til å gjøre dette neste sesong også?
                              Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                              Kommentar

                              • Stray Cat
                                Moderator
                                • Aug 2008
                                • 5914

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av El Caco
                                Neste sesong; Hva med å publisere disse vurderingene som Grusom B gjør i et pre-sesong blad som går ut til alle medlemmer av Kanarifansen/LSK? Personlig synes jeg dette er stor underholdning og det jeg lest før seriestart fikk meg til å blir über-gira! Jeg synes det her fortjener det, og motivasjonen til Grusom B vil kanskje være høy nok til å gjøre dette neste sesong også?
                                Helt uenig i forslaget ditt. Litt av moroa er jo at det kommer bolkvis i forkant av sesongen. Blir litt adventskalenderfølelse av det. I etterkant kan tipsene helt fint komme med i en bugg (for dem som får det. jeg har aldri fått et eksemplar)

                                Når det gjelder Grusom, så lurer jeg på om han gidder å være utkonkurrert av et fargeflash av en Ålesundkampreklame til neste år også.
                                For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                Kommentar

                                • KFL109
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 1958

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                  Når det gjelder Grusom, så lurer jeg på om han gidder å være utkonkurrert av et fargeflash av en Ålesundkampreklame til neste år også.
                                  Neste år så må vi tro at den nye kfl.no-sida er oppe og går.

                                  For øvrig tviler jeg litt på at horder av supportere har latt seg stoppe av Ålesund-infoen og ikke skjønt at de er et klikk unna forsida til kfl.no. Her ligger tipsene forholdsvis godt lesbare.
                                  Vidar Evje

                                  Kommentar

                                  • Grusom B
                                    Generalissimo Bellisimo
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6248

                                    #77
                                    Er ikke fargeflashet jeg har reagert på, det er at det har vært en reklame på selve forsiden for akkurat det samme som har skviset tips så langt ned at det ramler ut av forsida om man har stor oppløsning. Men som Evje sier så er det jo ny side på gang, og da bli det forhåpentligvis mer oversiktlig.

                                    Jeg har faktisk vært inne på tanken om prøve å ta over tabelltipsmagasinet som gikk inn for noen år tilbake, avspark tror jeg det het. Det var ikke veldig godt skrevet, men var likevel noe man kjøpte for å korte ned ventetida. Jeg vet ikke om jeg hadde klart å gjøre noe slikt på en ordentlig måte, men det hadde vært gøy, i alle fall. Måtte jo fått med meg noen i tillegg, som kunne gjort intervjuer, layout og oversikter, men som sagt, det hadde vært jævlig artig å prøvd, forutsatt at man ikke endte opp som gjeldslave.

                                    Vi får se til neste år, men om jeg nesten rakk det i år har klarer jeg det sikkert neste år også. Da vil det forhåpentligvis ikke være en fullt så fullstappet hverdag som det er nå.
                                    Ni principe ni rey...

                                    D10S!

                                    Kommentar

                                    • ON
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3639

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                      Er ikke fargeflashet jeg har reagert på, det er at det har vært en reklame på selve forsiden for akkurat det samme som har skviset tips så langt ned at det ramler ut av forsida om man har stor oppløsning. Men som Evje sier så er det jo ny side på gang, og da bli det forhåpentligvis mer oversiktlig.

                                      Jeg har faktisk vært inne på tanken om prøve å ta over tabelltipsmagasinet som gikk inn for noen år tilbake, avspark tror jeg det het. Det var ikke veldig godt skrevet, men var likevel noe man kjøpte for å korte ned ventetida. Jeg vet ikke om jeg hadde klart å gjøre noe slikt på en ordentlig måte, men det hadde vært gøy, i alle fall. Måtte jo fått med meg noen i tillegg, som kunne gjort intervjuer, layout og oversikter, men som sagt, det hadde vært jævlig artig å prøvd, forutsatt at man ikke endte opp som gjeldslave.

                                      Vi får se til neste år, men om jeg nesten rakk det i år har klarer jeg det sikkert neste år også. Da vil det forhåpentligvis ikke være en fullt så fullstappet hverdag som det er nå.
                                      For å unngå å bli gjeldsslave kan du jo f.eks starte med å prøve få hver supporterklubb til å binde seg til å kjøpe x-antall utgaver for videresalg. Samtidig har vel NSA et fanzine stipend, vet ikke helt om det du tenker på kommer inn under her men.

                                      Kommentar

                                      Working...
                                      😀
                                      😂
                                      🥰
                                      😘
                                      🤢
                                      😎
                                      😞
                                      😡
                                      👍
                                      👎