Lillestrøm - Odd Grenland, Åråsen, tirsdag 25. mai klokken 19.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kimito
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 2600

    Opprinnelig skrevet av erikh
    Her er jeg uenig. Ikke i at Odd slo langt, men dersom man skal vurdere hvorvidt man bruker Kiko eller Tam i en kamp man forventer aa styre, saa er det klinkende klart for meg at Tam er langt bedre i form av offensive kvaliteter og evne til aa kreere fra den sentrale rollen. Kiko slaar enormt mye stoettepasninger og feilpasninger, og ting tar generelt jaevlig lang tid. I tillegg er avslutningene hans rett og slett patetiske. Jeg synes det blir for defensivt med kiko og espen sammen sentralt.
    Dersom det du sier stemmer betyr det at vi holder en glimrende spiller på benken og benytter en elendig en på banen. Det blir veldig svart/hvitt.

    Av det jeg har sett av Tam så er han en ryddegutt som gir fra seg ballen til den nærmeste spilleren etter å ha fått tak i den. At han skaper spesielt mye offensivt har jeg til gode å se.
    Ferdigskåra

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7055

      Opprinnelig skrevet av Emil B
      Hvorfor blir målet til Nosa annullert? Er vanskelig å se hva som skjer fra feltet. Ser ikke ut som han gjør noe ulovlig.
      Han holder Rambekk i venstre arm akkurat idet vippen fra Bjørn kommer, og skaffer seg de nødvendige 30 centimetrene på den måten. Jeg syntes den annulleringen virket grei nok.

      Og etter å ha sett straffeepisodene i reprise må jeg berømme Sandemoen. Kovacs detter som en potetsekk, men blir utvilsomt holdt av Sundgot. Kovacs ser fremdeles ut som en klovn med tanke på den episoden, men Sandemoen var i sin fulle rett til å blåse. Så også på LSKs straffe, der Semb har begge armene helt rundt Frode Kippe. Godt sett, ikke minst også godt sett at Arason går 1,5 meter ut fra streken før skuddet kommer. Han dømte bra i går!
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13272

        Mulig at Sandmoen til slutt kom ut av dette med æren i behold (i manges øyne), men jeg mener forsatt at straffe nr 1 var latterlig, og at straffe nr 2 neppe ville blitt idømt av noen annen dommer i norsk tippeliga. Sandmoen mistet fullstendig kontrollen i første omgang, og gav oss to billige forsøk på å rette opp sin egen fadese i 2. omgang. Spillernes frustrasjon og kort for munnbruk viser med all tydelighet at Sandmoen hverken hadde autoriteten og roen som skal til eller klarte å formidle hva han drev med utpå der. Når han i tillegg ikke ser situasjoner som handsen etter corneren har man ikke akkurat fortjent skryt.

        Det komiske er jo at han plutselig gav straffe til hvert av lagene for holding i feltet, men unnlot å blåse frispark på langt alvorligere holding og nedrivninger ute på banen forut for staffesituasjonene. Hadde han tatt seg en prat med Kovacs og co tidlig i kampen hadde tullballhistorien om at han plutselig var blitt NFF's "ridder annerledes" vært lettere å svelge. Han burde også gitt advarsel/kort mot drøyinga til odd tidlig i kampen. Slik det endte opp i går var det Brages klovneri og manglende styring som ødela kampen, kostet oss 2 poeng og forårsaket et unødvendig kort på Essediri.

        Sorry, Brage, men skal du plutselig kjøre en helt annen linje enn resten av tippeligadommerne er det en fordel å si i fra på forhånd og ikke minst: Praktisere den gjennom hele kampen og over hele banen.

        PS! Kovacks har et godt tak i både sundgot og kippe idet han kaster seg frem og prøver på en dobbel nedrivning ala World Wrestling Smackdown. Gutta må holde igjen eller gå overende først, noe som er stryk på forsvarseksamen. Helt bevisst av kovacks å forsøke å få begge som står feilvendt på hæla og ut av balanse for å skaffe seg rom. Dette har vi sett før et utall ganger fra den kanten, og det er elendig av Brage å dømme på holding og ikke overfallet i forkant.
        Last edited by reka; 26.05.2010, 09:02.

        Kommentar

        • *46*

          Opprinnelig skrevet av reka
          Slik det endte opp i går var det Brages klovneri og manglende styring som ødela kampen, kostet oss 2 poeng og forårsaket et unødvendig kort på Essediri.
          Kall meg gjerne tulling, men kortet til Essediri er helt greit. Han er roligheten selv og gjør aldri noe ut av seg selv. At Essediri gir dommeren teng om at han bør bruke briller, viser bare hvor dårlig dommeren faktisk var - da er spillerenes frustrasjon dratt langt... Synes det er greit at man en gang i mellom viser dommeren hvor ræva han er!

          Kommentar

          • El Caco
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2009
            • 2286

            Opprinnelig skrevet av *46*
            Kall meg gjerne tulling, men kortet til Essediri er helt greit. Han er roligheten selv og gjør aldri noe ut av seg selv. At Essediri gir dommeren teng om at han bør bruke briller, viser bare hvor dårlig dommeren faktisk var - da er spillerenes frustrasjon dratt langt... Synes det er greit at man en gang i mellom viser dommeren hvor ræva han er!
            Er vel nettopp det reka mener. Pga dommerens inkompetanse fikk det til og med Essediri til å koke over.
            Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

            Kommentar

            • sigurdsen
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 1818

              Opprinnelig skrevet av superbøffel
              Så vi samme kamp? LKE gjorde mye bra i dag han, men å si han hadde god kontroll på Bentley er i beste fall skivebom. Han lå konsekvent for langt unna i presset og lot Bentley komme til mange innlegg. Husker du det første målet?
              Utrolig enig. Satt selv og noterte meg i bakhodet hvor mange gangene bentley kom seg forbi LKE, pga. elendig backspill. Til tider ruste han ut uten sikring og overlot et hav av rom. Heldig for oss at Bentley spilte på "feil" side, ellers kunne det fort blitt flere baklengs. Heller ikke veldig god offensivt.

              Kommentar

              • sholen
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2009
                • 381

                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                Så vi samme kamp? LKE gjorde mye bra i dag han, men å si han hadde god kontroll på Bentley er i beste fall skivebom. Han lå konsekvent for langt unna i presset og lot Bentley komme til mange innlegg. Husker du det første målet?
                På det første målet er jo hele laget i ubalanse da en dårlig tversover pasning av Nosa blir brutt. Søgård er langt fremme, Essidiri er på full fart fremover, det samme er LKE. Rekker derfor ikke å presse Bentley nok. Ikke LKE sin feil at Nosa gjør en dårlig pasning.

                Synes forøvrig at sesongen sett under ett så har LKE vært vår nest beste spiller. Bak bunnsolide Steinar Pedersen. ALDRI har Pedersen eller LKE vært bedre.

                Når jeg da først skriver så vil jeg bare si at talentet til Bergmann har jeg aldri sett maken til. Synes forøvrig han gjør rett i hver av de gangene han kommer alene mot mål. Bare marginer for at den første ikke sniker seg på rett side av stolpen. Men den arbeidsmoralen, arbeidsinnsatsen og holdningen om at ballen er ikke tapt før den er utenfor banen eller keeper har kontroll, er bare helt fantastisk å se på. I tillegg så har han den evnen til å komme alene med keeper jevnt og trutt, og noe mer "prøving og feiling", så sitter de langt oftere. Gleder meg til å følge utviklingen på den gutten. Litt Rooney takter

                Kommentar

                • sigurdsen
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 1818

                  Ser det er mye klaging på dommeren her, så lurer.
                  Var det bare meg som så at vi skulle hatt minst en straffe til. Da BBS kom alene med keeper på slutten av 1.omgang, i situasjonen da Fevang skader seg. Fevang kaster seg jo inn med knottene først i beinet på Bergmann rett etter at han hadde avsluttet.
                  Kun fokus på skaden til gamle herr fevang!

                  Kommentar

                  • El Caco
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2009
                    • 2286

                    Kan ikke si jeg så den taklingen. Men var vel en hands på Samuelsen på en corner som kunne blitt blåst på, samt en totalt horrible annulering av Nosa sitt mål.
                    Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                    Kommentar

                    • Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

                      Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                      Ser det er mye klaging på dommeren her, så lurer.
                      Var det bare meg som så at vi skulle hatt minst en straffe til. Da BBS kom alene med keeper på slutten av 1.omgang, i situasjonen da Fevang skader seg. Fevang kaster seg jo inn med knottene først i beinet på Bergmann rett etter at han hadde avsluttet.
                      Kun fokus på skaden til gamle herr fevang!
                      Var det ikke Arason han kastet seg inn i?
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7055

                        Opprinnelig skrevet av El Caco
                        Kan ikke si jeg så den taklingen. Men var vel en hands på Samuelsen på en corner som kunne blitt blåst på, samt en totalt horrible annulering av Nosa sitt mål.
                        Annulleringen av Nosas mål så helt grei ut. Samuelsens hands skal du være temmelig streng for å mene at er en viljehands. Greit å være patriot, men litt saklighet er heller ikke å forakte.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • jerven
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2007
                          • 272

                          Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                          Ser det er mye klaging på dommeren her, så lurer.
                          Var det bare meg som så at vi skulle hatt minst en straffe til. Da BBS kom alene med keeper på slutten av 1.omgang, i situasjonen da Fevang skader seg. Fevang kaster seg jo inn med knottene først i beinet på Bergmann rett etter at han hadde avsluttet.
                          Kun fokus på skaden til gamle herr fevang!
                          Etter min mening den klareste straffen i kampen. Fevang er på etterskudd og treffer foten til Bjørn med knottene først, uten å ha sjanse på å nå ballen. Kan tydelig sees på klippet på lsk.no. Fevang treffer også keeper rett etterpå.

                          Kommentar

                          • superbøffel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 5611

                            Opprinnelig skrevet av trigz
                            Annulleringen av Nosas mål så helt grei ut. Samuelsens hands skal du være temmelig streng for å mene at er en viljehands. Greit å være patriot, men litt saklighet er heller ikke å forakte.
                            Om det er viljehands eller ikke spiller ingen rolle, han trekker med seg balllen med armen og drar fordel av det.
                            Enøyd i de blindes dal.

                            Kommentar

                            • andersmm
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 5764

                              Opprinnelig skrevet av jerven
                              Etter min mening den klareste straffen i kampen. Fevang er på etterskudd og treffer foten til Bjørn med knottene først, uten å ha sjanse på å nå ballen. Kan tydelig sees på klippet på lsk.no. Fevang treffer også keeper rett etterpå.
                              Jeg synes det er overkill å blåse straffe for en sen takling når angriper allerede har avslutta utenfor mål. Dersom ballen hadde vært i spill og taklingen hindrer angriper i å jage ballen hadde jeg vært med.
                              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                              Kommentar

                              • *46*

                                Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                Var det ikke Arason han kastet seg inn i?
                                Stemmer nok det. Han traff egen spiller. BBS fikk bare en mindre knuff og halt i 20-30 sek etterpå.

                                Det jeg derimot satt mest pris på etter den hendelsen, er at Sundgot kom og la armen rundt BBS og ga han noen oppmuntrene ord, forklarte litt og ga han klapp på skuldra. Slik skal det gjøres. Du kan ikke skremme noen til å bli gode var det en som sa en gang.

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13272

                                  Opprinnelig skrevet av andersmm
                                  Jeg synes det er overkill å blåse straffe for en sen takling når angriper allerede har avslutta utenfor mål. Dersom ballen hadde vært i spill og taklingen hindrer angriper i å jage ballen hadde jeg vært med.
                                  Kjære alle sammen: Når Brage har bestemt seg for å følge regelboka til punkt og prikke kan han ikke "være snill" i andre situasjoner. Hands er hands, det står ikke et kløyva ord om "vilje" (eller "intensjon" for den saks skyld) i regelboka. Neddragning er neddragning, uansett om en annen spiller avslutter i andre enden av banen, noe de fleste som så Viking-RBK har fått med seg.

                                  BlindeBrage har bestemt seg for å dømme etter boka, da må han gjøre det utenfor 16-meterne også. At han vingler som en syklende danske på vei hjem fra kroa gjør at vi kan legge bort alle teorier om at han er norsk dommerstands store håp: Fyren dømte bedritent i 1. omgang, de pratet litt på bakrommet i pausen og innså idiotien, og så velger Brage den minst æreløse vei: Grande kompensasjon i 2. omgang for feilaktig straffe til odd og manglende straffe til LSK + idiotavgjørelser, samt å ljuge dette vekk etter kampen.

                                  Kommentar

                                  • sigurdsen
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 1818

                                    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                    Var det ikke Arason han kastet seg inn i?
                                    Jo, men tok Bergmann med knottene.
                                    Kanskje et sekund etter at han har avsluttet, har ofte sett at lignende tilfeller utenfor 16 metern er blitt blåst på.
                                    Finner ikke situasjonen på nett, men var rimelig klart når jeg så dt på tv

                                    Kommentar

                                    • LasseN
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2005
                                      • 1610

                                      Opprinnelig skrevet av reka
                                      Fyren dømte bedritent i 1. omgang, de pratet litt på bakrommet i pausen og innså idiotien, og så velger Brage den minst æreløse vei: Grande kompensasjon i 2. omgang for feilaktig straffe til odd og manglende straffe til LSK + idiotavgjørelser, samt å ljuge dette vekk etter kampen.
                                      Jeg hadde litt denne følelsen utover i 2. omgang selv og. Det var samme mann, men 2 vidt forskjellige dommere i 1. og 2. omgang. Hadde han fortsatt å dømme 2. omgang på samme måte som første, så tror jeg vi hadde hatt et kjempeoppslag i vg og blabla'et i dag i form av "Her får dommeren politieskorte fra rasende Lillestrøm supportere" og kampen hadde ikke vært nevnt med mer enn en setning.
                                      LasseN

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13272

                                        Helt enig. Kort sagt: Stavhopp i første omgang og limbodansing i andre. Brage er attpåtil så heldig at to store minuser i boka hans matematisk sett blir til et overraskende pluss i media etter kampen.

                                        Kommentar

                                        • trigz
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 7055

                                          Opprinnelig skrevet av reka
                                          Helt enig. Kort sagt: Stavhopp i første omgang og limbodansing i andre. Brage er attpåtil så heldig at to store minuser i boka hans matematisk sett blir til et overraskende pluss i media etter kampen.
                                          Jeg er fullstendig uenig med deg, og jeg er ikke den som oftest tar dommerne i forsvar, snarere tvert imot. Legger jo også merke til at spillerne roser dommeren, etter at de fikk sett et par repriser selv i går.
                                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎