LSK - RBK lørdag 10. juli klokka 18

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3499

    Opprinnelig skrevet av HSft
    Ujah er i rimelig klar offside når ballen blir spilt, men ettersom han beveger seg for å komme ut av offsiden og vel er så vidt onside innen han mottar ballen kan det være vanskelig for dommeren å se. Her er det snakk om millisekunder og ikke sekunder.
    Jeg trodde det var en klarere offside, men når man ser hvor venstrebeinet til Ujah er plassert, så tror jeg ikke det er så langt fra armen til Lüstig. Trenger jo ikke være luft imellom lenger.

    Kommentar

    • erikh
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2008
      • 443

      Noe som slo meg i gaar var hvor mye bedre Ruben er offensivt enn defensivt. Det kan vaere at denne gutten rett og slett egner seg best i andre enden av banen

      Hvis man ser litt paa hva Ruben gjoer, saa er det enormt mye daarlig plasseringsevne som stadig setter han i problemer. Han leser ikke spillet spesielt godt, slurver med forskyvninger, bedriver ballwatching og mister markeringer osv. Samtidig ser han utrolig forknytt ut i forsvarsspillet, der han virker veldig nervoes og usikker. Med en gang han kommer fremover i banen, derimot, saa slipper han seg loes og viser noe som for meg var veldig overraskende god teknikk og evnen til aa dra av baade en og to og tre mann for saa aa slaa gode stikkere.

      Jeg er litt usikker paa farta til ruben, men hvis han har ork til aa loepe mye og har hurtighet saa kan han bekle kantrollen. Og med tanke paa hva bolly leverer, saa synes jeg at ruben burde gaa langt foran han. faar litt vondt av bolly for han er en veldig sympatisk fyr, men han har ikke den teknikken folk stadig snakker om, han har et daarlig touch som stadig gjoer at han mister kontrollen over ballen og maa stoppe opp, det gjoer at han ikke faar brukt farta si, og stadig naar han kjemper for aa faa inn innlegg saa ender ballen over doedlinja

      Kommentar

      • Eriksve
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2006
        • 885

        Opprinnelig skrevet av Totti21
        Jeg trodde det var en klarere offside, men når man ser hvor venstrebeinet til Ujah er plassert, så tror jeg ikke det er så langt fra armen til Lüstig. Trenger jo ikke være luft imellom lenger.
        Er målsnøreprinsippet som gjelder ja, men da teller vel ikke armene...!?

        Kommentar

        • Fugl1120
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3528

          Det er mange som kritiserer innsatsen i går. De anbefaler jeg å se kampen om igjen på tv. Rett og slett skivebom, er det én ting det ikke sto på i går så var det innsatsen. Björn og Ujah jobbet massivt foran, Erling, Nosa og Kiko tok MANGE sugende returløp i går, Bolly mer usynlig. Grunnen til at Nosa blir skjelt ut for returjobbing er at han i de tilfellene han slår en feilpasning selv har en tendens til å slå ut med armene, jeg er likevel overbevist om at han var blant de som løp aller mest i går. Innsatsen til Ruben og Tokstad er også upåklagelig, Tokstad leverte faktisk meget imponerende backspill defensivt ved flere annledninger.
          Lauken er vår venn!

          Kommentar

          • KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

            Opprinnelig skrevet av Eriksve
            Er målsnøreprinsippet som gjelder ja, men da teller vel ikke armene...!?
            Riktig at det armene ikke teller siden man ikke kan bruke disse i spillet. Er litt usikker på armene til keeperne teller, men det er svært sjelden det oppstår slike situasjoner.

            Kommentar

            • ragnarrock
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2008
              • 937

              Forstod endelig igår hvor viktig Logi er i Berg sin 5års plan.. når vi kommer i situasjoner som igår, når vi plutselig mønstrer et junior lag, så trengs det noen som kan gi en trygghet og ro i spillet. Spesielt uerfarne forsvarsspillere nyter godt av det. Av det jeg så Andre Hansen spille, var han flink til å snakke, dirigere troppene sine, men Logi har en oppmuntrende og forklarende rolle ovenfor gutta som man kunne se at de vokste på utover kampen, mot slutten så tenkte jeg nesten ikke over at det bare var ung gutter over alt.

              Flere enn meg som la merke til at Tokstad faktisk har et veldig godt overblikk? slo noen herlige baller oppover banen som ble til et par farlige situajoner på slutten der, gleder meg til at han får spille på seg litt mere trygghet, gjerne som midtbane!

              Steinar var tilbake der han skal være synes je, han har jo vært godt under par de siste ukene, men igår så kriget han igjen, deilig å se!

              Kippe, god, liker han som spiss, skulle vært straffe.

              Stakkars Stian Ringstad, fy faen så vondt det ser ut, utrolig uheldig timing, overbevist om at vår fysiske trener skal få han på bena igjen, la oss bare håpe at farten ikke blir påvirket, stemmer for noen timer i benken mens han venter på at han blir frisk igjen.

              Ruben, er ikke så stabil bak der, men er bra med oppover til tider, hadde han hatt en bedre kant spiller foran seg så hadde det blitt skikkelig stemning, fortjener å være med på benken mere han. Dog overasket over at han blir vurdert bedre en PSA....

              Kiko var jo utrolig god igår, men kan noen venligst nekte han å ta frispark? treffer jo aldri! Synes ikke nødvendigvis at Espen bør gå rett inn på laget igjen her uten kamp..

              Nosa var til tider drit bra, merker at han ikke får gjort all verden uten bedre spillere rundt seg, virket som om han ble sliten og dabbet litt av

              Erling var meget god igår synes jeg, var mere med sentralt på banen, det hjalp oss mye bakover på banen. hadde isposen fra helvete rundt låret etter match, noen som vet noe om den? lurer på om det var derfor han ble byttet ut istedenfor Bolly.

              Bolly, aiaiai, jeg har så lyst til at du skal være god, men, du blir så forsiktig! gi den gutten litt sjokkopudding, han trenger muskler i kroppen så han kan vinne noen dueller og bygge seg opp en selvsikkerhet slik at han kan tørre å prøve seg fremmover. stoppet opp utrolig mye i første omgang, synes han ble stadig mere annonym, skulle blitt byttet ut. MEN, godt at gutten får litt spillemin på baken, blir bar bedre av slikt, har enda trua jeg!

              Overasket ble jeg også over å innse at Edwin var så lite aktiv. nesten så vi bare kan selge han nå altså, han fikk 15min til å glitre, og var jo bare lat og tafatt, her hadde jeg håpet å se lille bukken på banen isteden, han jobber iallefall!

              Kosebjørn... du er så god du! Begynner å undre meg over avslutter egenskapene, ingen Forlan såånn sett enda, men, ellers er jeg stadig mere glad i denne gutten. skjønner ikke hvorfor nettop han ble byttet ut, må ha vært utrolig sliten..

              Ujah, banens beste, flere enn meg som l merke til at gutten løp for å hente med seg ballen etter at han putta? ville ikke feire han, ville vinne, så sexy holdning, han har faktisk putta 4mål på en uke nå, sprøtt bra. der synes jeg du kapret deg en plass på laget mot TIL!

              Arild, grattis med 300, ellers ble det litt tynt, synes at vi skulle brukt farta til Fredrik på vingen som et smartere bytte, men, det kan du ikke noe for din snertne mann.

              Henning, får her mye utav å sstille jr laget mot RBK, dog et redusert RBK, vi er på vei! Selv om jeg undrer over hvorfor PSA og Fredrik ble vurdert dårligere enn Ruben og Edwin/Arild...

              KFL, tommel opp.

              Trønderdritt, hørte ikke de jeg

              kioskdama, brusen min var litt varm, pølsa var fin, lompa litt stiv i kanten


              nei, tror jeg har sagt mitt, gleder seg til TIL!
              *Kjempe gutta fighte gutta!!*

              -RagnarRock-

              Kommentar

              • krisruds
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2005
                • 839

                Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                Det er mange som kritiserer innsatsen i går. De anbefaler jeg å se kampen om igjen på tv....... Grunnen til at Nosa blir skjelt ut for returjobbing er at han i de tilfellene han slår en feilpasning selv har en tendens til å slå ut med armene, jeg er likevel overbevist om at han var blant de som løp aller mest i går.
                Nosa gjorde en veldig god kamp. (sett bort ifra de første 20min da LSK var rett og slett dårlige.)
                Han er nok den på LSK som løper aller mest igår, han tok mange sugne løp offensivt da resten av laget sto igjen bak. Han var god til å starte press høyt, men resten av laget fulgte ikke etter. Mulig det er feil av han, men jeg synes nok at man burde presse inn på motstanderens banehalvdel.
                Ujah banens beste. Nosa nest best sammen med Logi som reddet oss 2-3 ganger. Han kunne reddet det andre målet, men ingen tabbe.
                krisruds medlem av KFL siden 1996


                OI OI OI nå har vi det morro :)

                BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                Kommentar

                • Folke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2008
                  • 5955

                  Spillerbørs Dagbladet

                  Logi - 6
                  Tokstad - 5
                  Pedersen - 6
                  Kippe - 5
                  Gabrielsen - 5
                  Knudtzon - 4
                  Kiko - 5
                  Nosa - 6
                  Bolly - 3
                  BBS - 6
                  Ujah - 7

                  Banens Beste ble også her Lustig, han fikk 7.

                  Kommentar

                  • KFL41
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 3648

                    Torolf tomler ned mitt innlegg om armer. Vel, her har du reglene sitert

                    NY OFFISIELL BESLUTNING 1
                    I defi nisjon av offside posisjon, ”nærmere motstanderens mållinje”, menes del av hode, kropp eller fot som er nærmere motstanderens mållinje enn både ballen og nest siste forsvarer. Armene skal ikke inkluderes i denne defi nisjonen.

                    Begrunnelse:
                    Fotball spilles med hode, kropp og føtter. Om noen av disse delene er nærmere motstanderens mållinje, er det en mulig fordel. Det er ingen fordel om kun armen er foran motstanderen.
                    Side 20

                    Kommentar

                    • Stray Cat
                      Moderator
                      • Aug 2008
                      • 5914

                      Opprinnelig skrevet av HSft
                      Vi får utvikle de vi har litt videre da. Men vi trenger nok uansett et par vinger. (Traore fikk 0 min for et RBK som mangla flere spillere i dag...)
                      Du mener ikke at noen skal fiske etter Traore? Den fyren er banna for evig og alltid. Oscarhuntere får holde seg på lerretet og langt unna LSK!
                      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        Spillerbørs RB

                        Logi - 5
                        Tokstad - 5
                        Pedersen - 6
                        Kippe - 5
                        Gabrielsen - 4
                        Knudtzon - 3
                        Kiko - 3
                        Nosa - 5
                        Bolly - 4
                        BBS - 6
                        Ujah - 7

                        Dommer Tommy Skjerven - 3;
                        "Ikke lett å bli klok på frisparklinja. En for Rosenborg, en annen for Lillestrøm. Benyttet hver anledning til å gi trønderne frispark. Fikk dårlig hjelp av assistenene gjennom store deler av kampen. LSKs 1-1 var blant annet offside. Snøt trolig LSK for straffe mot slutten også".

                        Tekst på Kiko;
                        "Tilbake sentralt i Søgårds fravær. Slurvet som vanlig med ball. Slo 4-5 gode crossere i kampen, men generelt er pasningsspillet hans dårlig. Roter seg og laget inn i problemer med feilvalg. Verst er det at han ikke løper nok for laget og har et negativt kroppsspråk. Må ut av laget".

                        Kommentar

                        • Jan Banan
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2004
                          • 809

                          Ujah for President! Den gutten må få spille mye mer og var vår suverent største beholdning i denne kampen.

                          Hadde han bare fått flere gode baller å jobbe med kunne han fort veid opp for et vaklende forsvar som lot Ræv komme til avslutning på nær sagt alle angrep, og en midtbane som var like aggressiv i ballgjenvinningsfasen som Gandhi på opium.
                          Last edited by Jan Banan; 12.07.2010, 09:17. Begrunnelse: Skriveleif
                          - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                          Stuart Baxter har forstått det.

                          Kommentar

                          • dollyholly
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2007
                            • 965

                            Faktisk en imponerende forsvarskamp av fugla. Da jeg så startoppstillingen var jeg kjapp med å si at dette går til h..., men ungutta stod opp og Lunnan spesielt imponerte selv om han hadde en svært rufsete start. Lunnan og Kippe må ta på seg ansvaret for 1-0. Kippe blir stående et sekund for mye og rekker ikke å dekke skuddet til svensken. Lunnan er i ingenmannsland. 2-1 målet vil jeg først og fremst skylde Arild Sundgot. I forkant av corneren dasser han rundt og skulle ha vunnet ballen på midten. Håper han forblir på benken. Tokstad gjør en sollid figur. Den dagen Nosa lærer seg å skyte er han komplett. Til slutt, er det noen som har sett Kiko slå et bra frispark? På tide å gi en ny mann sjansen, hva med Pedersen eller Søgård? Er jo ufarlig hver gang vi får frispark.

                            Kommentar

                            • Ballen
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • May 2004
                              • 227

                              Utrolig at Kiko fortsatt får ta frispark, har han noengang scoret for fugla på et frispark?? Nosa er nummer 10 og klart beste spilleren og dermed fus-i-alt
                              Helt seriøst så synes jeg egentlig han burde få ta det som er av frispark i scoringsposisjon. Klar over at han fortsatt sliter med å score på skudd, men den dagen de sitter tror jeg det blir mye mål! Ser iallfall ingen bedre alternativer per i dag.

                              Kommentar

                              • Xavi
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2008
                                • 1275

                                Forstår lite av RB's slakt av Kiko, syntes han spilte mye bedre en han har gjort før.
                                Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                                Anders, Tidligere styremedlem KFL

                                Kommentar

                                • PA
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2004
                                  • 500

                                  Opprinnelig skrevet av Ballen
                                  Utrolig at Kiko fortsatt får ta frispark, har han noengang scoret for fugla på et frispark??.
                                  Om jeg ikke husker feil scoret han i cupkampen mot Haugersæter

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7028

                                    Opprinnelig skrevet av PA
                                    Om jeg ikke husker feil scoret han i cupkampen mot Haugersæter
                                    Det var Essediri.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • Ballen
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • May 2004
                                      • 227

                                      Opprinnelig skrevet av trigz
                                      Det var Essediri.
                                      Uansett hadde det ikke vært verdt å putte det på cv'n, mener Nosa har det beste utgangspunktet til å bli en god målscorer på frispark, bare stille inn siktet litt! Søgård vil jeg aldri se ta et frispark i scoringsposisjon!

                                      Kommentar

                                      • Mollari
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Dec 2003
                                        • 135

                                        Opprinnelig skrevet av Ballen
                                        Utrolig at Kiko fortsatt får ta frispark, har han noengang scoret for fugla på et frispark?? Nosa er nummer 10 og klart beste spilleren og dermed fus-i-alt
                                        Helt seriøst så synes jeg egentlig han burde få ta det som er av frispark i scoringsposisjon. Klar over at han fortsatt sliter med å score på skudd, men den dagen de sitter tror jeg det blir mye mål! Ser iallfall ingen bedre alternativer per i dag.
                                        Kiko scoret på frispark fra midtbanen borte mot Lyn i 2007. Men nå for tiden går det meste over, og han er ikke den eneste...
                                        http://www.rb.no/lsk-magasinet/artic...art=96&serie=0

                                        Kommentar

                                        • Percy Nilegård
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 5146

                                          Har dere egentlig sett Nosa skyte? Mulig han er bedre når ballen ligger stille.
                                          "Alltid blodsprengt"!
                                          Fong/Macho

                                          Even Nordlien

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎