Lillestrøm SK - Kongsvinger IL - Åråsen Stadion, Lør. 31.Juli Kl: 17.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kristian
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2004
    • 690

    En annen ting jeg ikke skjønner er hvorfor Pedersen og Kippe mæler ballen opp fra egen 16 meter de siste 7-8 minuttene. Vi tapte de fleste duellene mot Niang, og tapte også andreballene. Da er det vel mye bedre å spille langs bakken vel? Å spille seg til en sjanse i steden.. Minner ufattelig mye om Erlandsens dager dette.

    Jeg må dessverre også kaste meg på kritisere-Knudtzon-vogna. Jeg skjønner ikke hva Berg ser. Mulig han kan bli god på sikt, men vi har ikke råd til å tape poeng på poeng fordi vi har én mann mindre på banen.

    Kommentar

    • Ketil Cantona
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6813

      Flaut og pinlig. Gutta prøver kun på egenhånd ...
      Hvor ble det av det tette Forsvaret, hva skjedde med denne diamanten? Hva skjedde med det kreative, mottak, pasninger, løp m.m

      Nok er nok - forsterker vi ikke bytter vi fort plass med Hønefoss og kil. Vi taper faen meg Peng mot begge bunnlagene. Kyss meg på Valla, frustrasjonen tar overhånd.

      Kommentar

      • Grusom B
        Generalissimo Bellisimo
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6248

        Rolig nå. Dette sugde noe inn i helvete, men utover snytt-av-dommerstanden-kampene er dette en enkeltkamp der alt gikk til helvete i en ellers helt ok sesong, i alle fall målt opp mot de to foregående sådanne. Årsverste må være lov.

        Ikke ta helt av. Det er lov å kritisere, men ærlig talt. Vi har så mye motgang om dagen at det er helt urealistisk. Jeg står fortsatt på at det eneste vi har å kritisere Henning for er manglende bytter og klippekortet til Erling.
        Ni principe ni rey...

        D10S!

        Kommentar

        • korset+kanaris
          Medlem
          Hoffnarr
          • Jun 2007
          • 46

          Opprinnelig skrevet av Grusom B
          Rolig nå. Dette sugde noe inn i helvete, men utover snytt-av-dommerstanden-kampene er dette en enkeltkamp der alt gikk til helvete i en ellers helt ok sesong, i alle fall målt opp mot de to foregående sådanne. Årsverste må være lov.

          Ikke ta helt av. Det er lov å kritisere, men ærlig talt. Vi har så mye motgang om dagen at det er helt urealistisk. Jeg står fortsatt på at det eneste vi har å kritisere Henning for er manglende bytter og klippekortet til Erling.
          Jeg for min del vil legge til manglende samhandling og offensivt spillemønster.

          Kommentar

          • Grusom B
            Generalissimo Bellisimo
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6248

            Ok. Og hvor var den kritikken i vår, da alt gikk på skinner?
            Ni principe ni rey...

            D10S!

            Kommentar

            • LSK N/B
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 830

              kjenner tilliten min til HB begynner å bli tynnslitt. Det som redder han for min del er at vi har 6 poeng mer i år en samme tid i fjor. I fjor tok vi 7 poeng i de 3 neste (TIL, SIF hjemme, VIF borte), tror ikke vi gjør det i år.

              I dag var det laget som var dårlig ikke enkelspillere.
              03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

              Nei til NFF!

              Kommentar

              • korset+kanaris
                Medlem
                Hoffnarr
                • Jun 2007
                • 46

                Opprinnelig skrevet av Grusom B
                Ok. Og hvor var den kritikken i vår, da alt gikk på skinner?
                Hmm synes ikke alt gikk på skinner i vår heller jeg. Vi har ikke vunnet siden 9.mai det er for meg tidlig på våren. Men jeg så en forbedring i spillet ifra ifjor. Spesielt pasningsspillet. Vi prøvde å holde ballen på bakken og spille ball. Problemene var fortsatt der på siste tredjedelen av banen, men kanskje ikke så tydelig da vi fortsatt hadde Tarik. Nå synes jeg pila har pekt nedover lenge. Hvor mange spillemål scorer vi etter gode angrep og ikke tilfeldigheter etter dødball?

                Kommentar

                • Wanker
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 632

                  Opprinnelig skrevet av Canário
                  Hva trener egentlig gutta på når de er på trening?
                  Takk for at du stiller spørsmålet alle BØR stille seg!
                  Noen spør hvorfor man ikke kritiserte i vår, da alt "gikk på skinner".
                  Vel, det er ikke lett å være negativ når det resultatmessig går greit.
                  Å si at det gikk på skinner, er vel en sterk overdrivelse.


                  Det som har vært tydelig i de fleste av årets matcher, er:
                  • Det ikke finnes noe ordentlig innarbeidet offensivt spillemønster
                  • Basisferdigheter hos enkelte spillere er latterlig dårlige
                    Er det for mye forlangt at spillere bruker f.eks 5 av ukas arbeidstimer på personlig utvikling? Fellestrening og kamp utgjør vel ikke 37,5 timer?
                  • Noe mangler i toppetasjen på spillerne.
                    Hvorfor må man f.eks gjentatte ganger ligge under med ett og to mål, før spillerne klarer å mobilisere det minimum av innsats som vi har lov å kreve?
                    Og hvorfor fortsetter man å pumpe baller opp til hodesterke motstanderforsvar, når man ved de 15 første forsøkene så at det rant ut i sanda? Til og med hunder vil etter 15 mislykkede forsøk på rad prøve noe annet for å oppnå sitt mål.
                    Og hvorfor står man ikke på til dommer'n blåser, istedet for å stå med en hånd på hofta og den andre i været for å fortelle dommer'n om offside, innkast og what not. Det ser for f... ut som om de er på dansegulvet...
                  He........
                  Last edited by Wanker; 31.07.2010, 19:47. Begrunnelse: Stygge ord
                  Hunter S. Thompson:

                  There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                  Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                  Kommentar

                  • Roll75
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2007
                    • 834

                    Etter å ha sett dagens forestilling er det nok flere som må rekalkulere målene for sesongen. Vi spiller en fotball som grenser til antifotball. Null underholdningsverdi! Å nei - vi er ikke uheldige hver kamp!! Vi er ikke bedre!! Nå MÅ Berg og spillerne vise hva de trener på. For det som blir vist fram i dag, holder rett og slett ikke mål. Hvorfor vente med å spille fotball til vi har to i sekken. Er man redd for å lede en fotballkamp?
                    Våkn opp ellers forsvinner både publikum, sponsorer og plassen i toppligaen!

                    Kommentar

                    • AG-3
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2006
                      • 1081

                      Hjemme fra "Fort Åråsen" etter en kamp som holder høy Kärjaeng-klasse. Skandaløst elendig! Gufs fra tidligere kølsvarte sesonger hjemsøker oss nok en gang. Og jeg lurer på hvorfor jeg i det hele tatt er forundret... Det virker som det som måtte være av offensiv samhandling, forsvarsferdigheter, innsats, hjerte, hjerne og fotballforståelse, ble med i bagen til Tarik da han dro. Jeg har ihvertfall ikke sett snurten av dette på lang tid. Hele laget fremstår jo som det er en sammenrasket gjeng som aldri har sett og langt mindre spilt med hverandre før!

                      Ikke vinner vi dueller av noe slag, ikke vinner vi andreballer, ikke klarer noen å slå selv den enkleste pasning og langt mindre ta i mot en slik pasning. Vi har godt lønna spillere som løper med ballen i bena - ut av banen!
                      Jeg håper klubben låser inne et par av de spillerne vi tilstadighet spiller med neste gang Cirkus Merano er på disse trakter. Vil tro kvalitetene deres er ettertraktet i den bransjen og muligens er det like greit å ta på sminke og rar hatt og leve klovnedrømmen helt ut i en annen manesje enn på fotballbanen...

                      Den eneste som får godkjent i boka mi er Ujah. Resten av teamet fortjener ikke kveldsmat engang.

                      Men mulig det hele var middels som Berg hevder. Pinlig og flaut synes jeg er mer treffende.
                      Last edited by AG-3; 31.07.2010, 20:40.

                      Kommentar

                      • dollyholly
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2007
                        • 965

                        Et utrolig viktig poeng som blir sikret på slutten, holder Vinger 12 poeng bak. Tviler på at Vinger er i stand til å passere oss i kampen om nedrykk. Vinner Hønefoss ser det skummelt ut med tanke på kvalikk.

                        Kommentar

                        • mrognan
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2008
                          • 845

                          Opprinnelig skrevet av Roll75
                          Null underholdningsverdi!
                          Kanskje det er et bevisst forsøk på å slippe flere TV-kamper denne sesongen?
                          Morten

                          Kommentar

                          • korset+kanaris
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Jun 2007
                            • 46

                            Er det noen som har oversikt over hvor mange mål årets midtbane står for? Tror ikke lsk.no er helt oppdatert

                            Kommentar

                            • BlodigHøne
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2007
                              • 729

                              Opprinnelig skrevet av korset+kanaris
                              Er det noen som har oversikt over hvor mange mål årets midtbane står for? Tror ikke lsk.no er helt oppdatert

                              Tarik 4
                              Nosa 2
                              Tam 1
                              Kiko 1

                              Altså 2 mer enn forsvaret, som har 6 (Pedersen og Kippe 3 hver)
                              Oh, fishy, fishy, fishy fish!
                              That went wherever I... did go!

                              Kommentar

                              • korset+kanaris
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Jun 2007
                                • 46

                                Opprinnelig skrevet av BlodigHøne
                                Tarik 4
                                Nosa 2
                                Tam 1
                                Kiko 1

                                Altså 2 mer enn forsvaret, som har 6 (Pedersen og Kippe 3 hver)

                                Tam og Kiko på straffe hvis jeg ikke tar helt feil.
                                to av spillerne er ikke lenger i klubben.
                                Elsker målfarlige midtbanespillere bare synd vi ikke har noen

                                Kommentar

                                • Odinster
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Aug 2008
                                  • 160

                                  Berg uttalte at vi er et bedre lag enn KIL. Troverdigheten hans ble ikke akkurat styrket etter denne kampen. Jeg klarer ikke en gang å glede meg over opphentinga; vi burde ikke ha havnet under i utgangspunktet.
                                  Jeg tror det er på tide å "stikke finger'n i jorda" å innse at vi rett og slett ikke er bedre enn det vi presterer i dag. Vi har for mange spillere som ikke holder det nivået som kreves for å bli blant de seks beste i Eliteserien.

                                  Det er håpløst å si at vi ikke har et innarbeidet offensivt spillemønster, når vi har spillere som ikke klarer å slå en pasning, og når vi ikke har fungerende kanter som er så viktige i Hennings system. Han kan ikke gå ut på banen å spille ballen for dem. Skal Berg ha kritikk for noe, så må det være at han har et for ambisiøst system i forhold til spillermaterialet han har til rådighet.

                                  Spillerne lyser av dårlig selvtillit, og kanskje kan dette overføres til hva Elster sier om deprimerte mennesker:
                                  "Somewhat depressingly, it turns out that clinically depressed subjects have a more realistic understanding of what they can do".
                                  Vi må være det eneste laget i Elisteserien der spillerne jogger pasningene til hverandre, fordi de ikke stoler på egne pasningsferdigheter.

                                  Jeg hadde tenkt til å rakke ned på Søgård, Knutson, Sundgot, Edwin, og til dels Kippe og Pedersen, men velger å heller nevne det positive:
                                  Begge spissene skåret mål. De to kommer til å bli en dødelig kombinasjon, bare de får litt mer spilletid sammen.
                                  Lillebukk så meget frisk og god ut. Her har vi en "homegrown" som kommer til å bli farlig god. Tror han takler kantrollen finfint.
                                  Til og med Bolly viste gode takter i dag.
                                  Vi har ingen avgjørende dommeravgjørelser å skylde på (eller er det kanskje negativt det).

                                  Kommentar

                                  • dollyholly
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2007
                                    • 965

                                    Opprinnelig skrevet av BlodigHøne
                                    Tarik 4
                                    Nosa 2
                                    Tam 1
                                    Kiko 1

                                    Altså 2 mer enn forsvaret, som har 6 (Pedersen og Kippe 3 hver)
                                    Kippe har 4

                                    Kommentar

                                    • korset+kanaris
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Jun 2007
                                      • 46

                                      Opprinnelig skrevet av Odinster
                                      Det er håpløst å si at vi ikke har et innarbeidet offensivt spillemønster, når vi har spillere som ikke klarer å slå en pasning, og når vi ikke har fungerende kanter som er så viktige i Hennings system. Han kan ikke gå ut på banen å spille ballen for dem. Skal Berg ha kritikk for noe, så må det være at han har et for ambisiøst system i forhold til spillermaterialet han har til rådighet.

                                      Spillerne lyser av dårlig selvtillit, og kanskje kan dette overføres til hva Elster sier om deprimerte mennesker:
                                      "Somewhat depressingly, it turns out that clinically depressed subjects have a more realistic understanding of what they can do".
                                      Vi må være det eneste laget i Elisteserien der spillerne jogger pasningene til hverandre, fordi de ikke stoler på egne pasningsferdigheter.
                                      Er ikke det litt av greia med ett godt innarbeidet offensivt spillemønster at det blir lettere for dårlige spillere å vite hva de skal gjøre til en hver tid? Ting skal gå litt på automatikk? Mange lag har overprestert i forhold til spillermatriell pga av et godt spillemønster.
                                      En god trener er også pedagogisk god nok til å få spillere til å ha trua på seg sjæl. En hviss norsk trener som har fått både is og pølser oppkalt etter seg var en mester på dette. Ellers kan man jo hente inn en fagperson om problemet ligger mellom ørene.

                                      Kommentar

                                      • AG-3
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2006
                                        • 1081

                                        Opprinnelig skrevet av korset+kanaris
                                        Ellers kan man jo hente inn en fagperson om problemet ligger mellom ørene.
                                        Tror det ligger mye mentalt og at det er masse å hente her med en idrettspsykolog-variant av et eller annet slag. Ta for eks. forsvaret vårt som ikke slapp inn mål i det hele tatt. Fra Follo-episoden og til nå er det ikke til å kjenne igjen og lekker som Titanic.

                                        Kommentar

                                        • mooph
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2005
                                          • 1496

                                          Idrettspsykolog .. bah!

                                          Det som hjelper er enkle konsise ordre. La de enkelte få enkle oppgaver som ikke gir rom for egenvurdering.

                                          Forøvrig, forsvaret fikk for godt "betalt" i vår og nå er det litt i overkant "lekk". Ting jevner seg ut.
                                          Fugla mot nye høyder

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎