Nok en gang pissa på av NFF.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • xeR
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 11206

    Nok en gang pissa på av NFF.

    Lars Kristian Eriksen får en kamps karantene etter at dommeren fikk en av sine mange tilfeller av narkolepsi under hønefosskampen. NFF/disiplinærkomiten presterer fortsatt å ignorere fakta i denne saken.

    Det forpulte rævkvisa av en dommerkødd ødela kampen vår mot laget fra pølsebyen, NFF synes dette var så artig at de vil fortsette å ødelegge for oss i kampen mot kongsvinger. Overraska? Nei! Skuffa? JA!! Jeg er så forbanna at jeg snart klikker vertikalt. I denne saken er jeg mildt sagt sjokkert over ignoransen i alle ledd. Avisene som er de første med å hakke på alle innen fotballverdenen som tramper i salaten (med mindre du Heter Rosenborg eller vålerenga). Dommeren selv som er en skitten hund og en feig fitte av en annen verden som ikke klarer å stå for egne feil. Og nff/dommerkomiteen/Rune Pedersen som heller ikke klarer å komme med en uttalelse om dette.

    Det som gjør dette ekstra sårt er at Paul Obifule ser ut til å gå helt fri etter en av de værste/styggeste provokasjonene jeg har opplevd på en Tippeligaarena. Langt værre enn Jan Gunnar DJ Solli foran oss i brannkampen på Åråsen for noen år siden (kred til han da for å stå frem og si at det var tåpelig av han å feire foran oss) og værre en daniel nannskogs mange feiringer foran oss..

    Snart på tide å børste støv av "hater nff" skjerfet. Jeg er drittlei denne motarbeidinga vi opplever hele tiden. Jeg mener det snart er på tide at vi sier klart ifra, dette handler ikke om klaging eller sutring. Men kun om konstatering av fakta.

    jeg er drittlei!

    Bo
    Det er bedre å væra døv enn vålenga.
  • El Caco
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2009
    • 2286

    #2
    Problemet med "karantenen" til LKE, er at dommeren begrunnet kortet pga. munnbruk. Det er det ikke noe å gjøre med. Jeg er 100% enig med deg, men jeg "forstår" at han får karantene.
    Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

    Kommentar

    • xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

      #3
      Opprinnelig skrevet av El Caco
      Problemet med "karantenen" til LKE, er at dommeren begrunnet kortet pga. munnbruk. Det er det ikke noe å gjøre med. Jeg er 100% enig med deg, men jeg "forstår" at han får karantene.
      Ja, enig med deg der, men det gjør alt i denne saken bare enda mere feil og igrunn bare en en ting som gjør meg enda mere forbanna.
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

      Kommentar

      • fredpet76
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2004
        • 1214

        #4
        Opprinnelig skrevet av El Caco
        Problemet med "karantenen" til LKE, er at dommeren begrunnet kortet pga. munnbruk. Det er det ikke noe å gjøre med. Jeg er 100% enig med deg, men jeg "forstår" at han får karantene.
        Dette er hinsides. Ser man situasjonen i opptak er det umulig dette som kan være årsaken. LKE sier nesten ingenting med det første, og dommeren står og nøler med å gi det gule kortet. Da LKE først har fått det gule kortet gir han et par velfortjente meldinger til han. Dette er et skoleeksempet på en situasjon NFF kan vise litt klasse ved å innrømme en feil, men nok en gang sitter de på sin høye hest og driter på resten.

        Kommentar

        • xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

          #5


          her er forøvrig en sak fra 2007 som har visse likhetstrekk.
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6075

            #6
            Jeg synes du glemte saken hvor NFF ikke ser ut til å tillate en spiller uten arbeidsgiver å dra til lillestrøm. Om ikek de har ordna det innen 1. august så er det en større skandale enn denne karantena.

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              #7
              Opprinnelig skrevet av HSft
              Jeg synes du glemte saken hvor NFF ikke ser ut til å tillate en spiller uten arbeidsgiver å dra til lillestrøm. Om ikek de har ordna det innen 1. august så er det en større skandale enn denne karantena.
              Alassane Diomandesaken er jo også verdt å nevne i denne tråden.
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                #8
                Opprinnelig skrevet av xeR
                Alassane Diomandesaken er jo også verdt å nevne i denne tråden.
                Joa, men det begynner å bli rimelig lenge siden nå.

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av HSft
                  Joa, men det begynner å bli rimelig lenge siden nå.
                  Det gjør det, men det understreker bare poenget mitt om at nff i en årrekke har sendt en jevnt strøm med lunkent gult piss over LSK.

                  Simen Brenne og Heinz Müller saken er flere bevis på dette.
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • Hamburg & Kanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 3006

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av El Caco
                    Problemet med "karantenen" til LKE, er at dommeren begrunnet kortet pga. munnbruk. Det er det ikke noe å gjøre med. Jeg er 100% enig med deg, men jeg "forstår" at han får karantene.
                    Dersom vi holder oss til regelboka et øyeblikk: hands i feltet gir vel automatisk gult, dette må jo da komme FØR kjeftbruken som dommeren påstår at kortet kommer for? Altså feil dømt her også, blir jo da feil på feil av kampens MEGET svake dommer? Hvordan han ser en hands der, når han ikke ser nedrivningen av Nosa, er for meg komplett uforståelig. Denne dommeren kan umulig ha vært nøytral, noen bør sjekke fryseren hans for Leiv Vidars pølser og det de finner der: kjøre opp hardt og brutalt i fysakkens store, skitne exithøl.

                    Møkkadommer!!!!
                    LSK Norges beste lag

                    Kommentar

                    • tullebukk
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2006
                      • 5446

                      #11
                      Vi har en mulighet til og si i fra på lørdag,jeg skriker mere en gjerne HATER NFF di første 15 minuttene.

                      Kommentar

                      • Oddis
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2006
                        • 2744

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av xeR
                        http://fotball.aftenposten.no/forste...ticle87212.ece

                        her er forøvrig en sak fra 2007 som har visse likhetstrekk.
                        Spesielt dette sitatet fester seg hos meg:

                        - Siden det går helt klart frem av tv-bildene at Strande ikke tok ballen med hånden, har vi kommet frem til at han heller ikke skal ilegges karantene, sier disiplinærutvalgets leder Einar Bergum.
                        Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                        Kommentar

                        • KrisB
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2008
                          • 2923

                          #13
                          Skjønner ikke hvordan Eriksen kan få det gule for snakking i den situasjonen. Det betyr at han ikke fikk gult kort for hands i den? Hvordan kan dommeren da gi straffe? For det står vel i reglene at det er gult kort for hands? Han gir vel ikke straffa til HBK pga snakking.

                          Synes det er feigt og barnslig av både Ken Henry Johnsen og NFF. Som isteden for å stå opp for sine feil og innrømme at han har driti seg ut, prøver å ro seg unna og rett og slett pisse på LSK.

                          Kommentar

                          • Yellow-not-jella
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2009
                            • 1606

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av xeR
                            Det gjør det, men det understreker bare poenget mitt om at nff i en årrekke har sendt en jevnt strøm med lunkent gult piss over LSK.

                            Simen Brenne og Heinz Müller saken er flere bevis på dette.
                            Kjipt med Brenne ja, men 2 kamper for Heinz'ern var... tynt. Ekke no vits å dra opp igjen en så kontroversiell sak.

                            Ellers skjønner heller ikke jeg noe av den påståtte munnbruken. Hadde ikke vært no å si på at Lasse hadde dytta dritten rett på rævva etterpå.

                            På den annen side har Lassekosebassen vår rota seg inn i mange klønete situasjoner etterhvert denne sesongen. Han kan vel også virke hissig på dommera.

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6075

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av KrisB
                              For det står vel i reglene at det er gult kort for hands?
                              HAr ikke lest reglene på lenge, så jeg skal sjekke det opp. Men det er ikek gult kort automatisk som følge av hands. Om det er vilje hands så er det vel gult. Og om du hindrer en opplagt målsjanse så er det rødt. Siden ballen ikke var i nærheten av å ha retning mot mål så blir rødt kort uaktuelt. Dermed må vel dommeren vurdere om det var med vilje eller ikke. Om han ikke gjør det med vilje så er det vel ikke noe kort.

                              Kommentar

                              • McGuffy
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 5094

                                #16
                                Angående Heinz så tenker iallefall jeg på utvisningen i cupen mot borte mot Start, der David Nielsen filmet så det sang.





                                Müller straffes

                                Disiplinærutvalget i Norges Fotballforbund har ilagt Heinz Müller én kamps karantene etter den kontroversielle utvisningen mot Start.

                                Publisert: 23.08.2006 kl. 12:57 , endret: 23.08.2006 kl. 13:00

                                Avgjørelsen er noe oppsiktsvekkende siden TV-bildene tydelig viste at Heinz Müller ikke var borti bena på David Nielsen, da han ble utvist i NM-semifinalen.

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av HSft
                                  Har ikke lest reglene på lenge, så jeg skal sjekke det opp.
                                  Gult kort skal gis ved en av disse hendelsene:

                                  En spiller skal advares og vises det gule kortet hvis han begår en av følgende 7 forseelser:
                                  1. gjør seg skyldig i usportslig opptreden
                                  2. ved ord eller handling viser seg uenig i avgjørelser
                                  3. gjentatte overtredelser av spillereglene
                                  4. hindrer gjenopptakelse av spillet
                                  5. unnlater å respektere foreskrevet avstand når spillet skal gjenopptas ved corner, frispark eller innkast
                                  6. inntreder eller gjeninntreder på spillebanen uten dommerens samtykke
                                  7. med forsett forlater spillebanen uten dommerens samtykke

                                  står ikke noe spesifikt om hands, men viljehands går nok under usportslig opptreden.


                                  Rødt kort skal gis bl.a. ved følgende forseelse:

                                  fratar motparten et mål eller en klar scoringsjanse ved forsettlig bruk av hånden (gjelder ikke
                                  målvakt i eget straffesparkfelt)

                                  Kommentar

                                  • Yellow-not-jella
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2009
                                    • 1606

                                    #18
                                    Og Nosa på Lerkendal i år... herregud! Ikke bra dette her, usj.

                                    Kommentar

                                    • xeR
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 11206

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                      Angående Heinz så tenker iallefall jeg på utvisningen i cupen mot borte mot Start, der David Nielsen filmet så det sang.
                                      Jeg tenkte først og fremst på Müller vs. Fevang. En stygg sak, men Müller ble dømt på Konsekvens og ikek på handling.

                                      Men bra du tok opp saken med David Nielsen også. Hadde glemt den, ikke lett å holde styr på alle disse episodene.
                                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                      Kommentar

                                      • tullebukk
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2006
                                        • 5446

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av HSft
                                        Gult kort skal gis ved en av disse hendelsene:

                                        En spiller skal advares og vises det gule kortet hvis han begår en av følgende 7 forseelser:
                                        1. gjør seg skyldig i usportslig opptreden
                                        2. ved ord eller handling viser seg uenig i avgjørelser
                                        3. gjentatte overtredelser av spillereglene
                                        4. hindrer gjenopptakelse av spillet
                                        5. unnlater å respektere foreskrevet avstand når spillet skal gjenopptas ved corner, frispark eller innkast
                                        6. inntreder eller gjeninntreder på spillebanen uten dommerens samtykke
                                        7. med forsett forlater spillebanen uten dommerens samtykke

                                        står ikke noe spesifikt om hands, men viljehands går nok under usportslig opptreden.


                                        Rødt kort skal gis bl.a. ved følgende forseelse:

                                        fratar motparten et mål eller en klar scoringsjanse ved forsettlig bruk av hånden (gjelder ikke
                                        målvakt i eget straffesparkfelt)
                                        Nr 7 er inntresang ,spillerne har ikke lov og gå av banen.Jeg sååå mange Hønefoss spillere gå av banen når Solvoll lå nede,dog bare for og drikke litt .Men hadde dette hvert Lsk spillere så hadde gulkorta haggla.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎