Nok en gang pissa på av NFF.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    #21
    Opprinnelig skrevet av tullebukk
    Nr 7 er inntresang ,spillerne har ikke lov og gå av banen.Jeg sååå mange Hønefoss spillere gå av banen når Solvoll lå nede,dog bare for og drikke litt .Men hadde dette hvert Lsk spillere så hadde gulkorta haggla.
    Er ikke vanlig at spillerne går av banen for å drikke. De pleier å stå inne på banen ved benken. Merkelig at de gikk av banen. Ingen grunn til å gå ut for å drikke.

    Kommentar

    • superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

      #22
      Det er åpenbart hva vi må starte med; lage tidenes mest smakløse tifo med Leiv Vidar penger stikkende opp av lomma på en viss dommer og ledende personer i NFF som pressens marionetter i bakkant.
      Enøyd i de blindes dal.

      Kommentar

      • FUGlinho
        KFL styremedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 2454

        #23
        Jeg har sett på dette klippet et par ganger nå, og kan ikke skjønne hvordan han kan få kort for tilsnakk. Eriksen blir jo vinka mot dommeren før han får åpna kjeften, da regner jeg at det er for å gi kort, og ikke godsnakke med'n...?

        Ellers er jeg enig i tifoforslaget til Superbøffel, selv om eggen tifoen var mere smakløs (men sinnsyk fet)
        Kim
        Styremedlem KFL

        Kommentar

        • Loddet
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2004
          • 325

          #24
          Det er vel rimelig åpenbart hva som har skjedd her. Lasse fikk i utgangspunktet gult kort for hands. Dommer fikk beskjed i pausen/etter kampen at straffen var feil. Dommerrapporten ble da tilpasset situasjonen for å slippe potensiell protest fra LSK.

          Sånn er det NFF fungerer.

          Kommentar

          • woody
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2005
            • 374

            #25
            Vet ikke om dommerrapporten må spesifisere hva spilleren har sagt ? I så fall kunne det jo vært interessant å høre hva Lasse har sagt som tilsier gult kort.

            Dommeren kaller Lasse til seg - underveis ser det ut som Lasse igjen og igjen sier "Traff meg her" - mens han peker på siden av torsoen . . . Det kan vel ikke kvalifisere for gult kort ?

            Må eventuelt være at han sier noe når han snur seg rundt; men som sagt; kunne vært spennende å høre hvor høy lista til Ken er for gule kort for munnbruk . . . Blir spennende når Ken skal dømme Steffen Iversen som sutrer hele tida - for ikke å snakke om hvor gøy det hadde vært å se Ken dømme Martin Andresen . . .

            Men, det er vel forskjell på folk . . . .
            woody

            Kommentar

            • Superstefan
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 2180

              #26
              Lasse sa ifølge en nettavis på Tirsdag "Hva er det du driver med?"
              Fotograf Kreativ Kanaris

              KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

              Kommentar

              • mr.Jordbakke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3845

                #27
                Opprinnelig skrevet av Superstefan
                Lasse sa ifølge en nettavis på Tirsdag "Hva er det du driver med?"
                Akkurat som det spørsmålet ikke var berettiget...

                For de som klarer å lese på munnen kommer det klart fram at han forklarer hvor ballen traff. Hvis DET kvalifiserer til gult kort for språkbruk, da heter jeg Kåre Bananer!
                NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                Mvh
                Mr.Jordbakke

                Kommentar

                • Emil B
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2006
                  • 5921

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Superstefan
                  Lasse sa ifølge en nettavis på Tirsdag "Hva er det du driver med?"
                  Kan da faen ikke få gultkort for det?! Er du så jævlig hårsår, Ken Henry?! Nepe!

                  Kommentar

                  • egil
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2005
                    • 1119

                    #29
                    Er det mulighet å få fremprovosert fra dommer/NFF/Rapporten hva LKE har sagt som kvalifiserer til gult kort?

                    Jeg har også sett situasjonen i reprise og er helt enig med de som mener at "dramaturgien" i situasjonen tilsier at LKE fikk gult kort for "handsen", og ikke for munnbruk.

                    Dommeren skjønner i ettertid at handsen er feil, og prøver å "minske tabben" ved å endre begrunnelsen for kortet til munnbruk i rapporten.

                    LKE sa i intervjuer rett etter kampen at han ihvertfall ikke sa noe som skulle kvalifisere til gult kort, og at han vel derfor antok at han fikk gult kort for "handsen".

                    Det skal tradisjonelt mye til for å snakke på seg et gult kort som fører til rødt. Dette kvier dommerne seg ofte for.

                    Jeg synes denne saken stinker, og vil gjerne vite konkret hva LKE skal ha sagt.
                    KFL - medlem nr 23

                    Kommentar

                    • Leif A
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 3962

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                      Det er åpenbart hva vi må starte med; lage tidenes mest smakløse tifo med Leiv Vidar penger stikkende opp av lomma på en viss dommer og ledende personer i NFF som pressens marionetter i bakkant.
                      Blir vel litt feil å påstå at folk i NFF har vært pressens marionetter i denne sammenhengen. Ken Henry fikk tross alt tidenes dommerslakt i samtlige større medier etter kampen.
                      Dagbladets innledning på artikkelen etter at LKE ble ilagt karantene er som følger: "Fikk rødt kort for en hands som aldri skjedde, Må likevel sone karantene."
                      Knurr...

                      Kommentar

                      • egil
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2005
                        • 1119

                        #31
                        Hvis han har sagt "Hva er det du driver med?" og får gult kort for det, og det i ettertid viser seg at han har all mulig grunn for å stille nettopp det spørsmålet, Bør jo NFF kunne innrømme at det gule kortet er feil.

                        Da bør han også slippe karantene. Såpass mye skjønn må NFF kunne utøve.
                        KFL - medlem nr 23

                        Kommentar

                        • Rovfugl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 3672

                          #32
                          vi alle skjønner jo dette og hvordan det egentlig henger sammen, men er det noen som faktisk har prøvd å forklare NØFF dette med teskje?

                          Alle skjønner jo at vi så hendelsen, vi ser at det ikke er hands, vi ser jo også hva LKE sier og han kjefter jo ikke etter det noen andre kan se, her er det jo TOTALT innlysende at noe er feil!! når man ikke finner noe galt med hendelsesforløpet kan det jo for faen ikke være grunnlag for karantene!

                          Grunnlaget for karanteten? hva ble sagt av LKE utenom " den traff med her"? jeg kunne ikke se at han sa NOE SOM HELST før dommeren vinket han til seg og gjorde klart det gule kortet? ( noen andre som la merke til dette)? det gule kortet var utgitt FØR LKE kom bort til dommeren.

                          Dette stinker av redigering\tilrettelegging av dommerrapport av dommer for å slippe etterspill. JÆVLA SVIN!
                          DØ FOR FUGLA!!!
                          http://www.fluefiskebloggen.no
                          LSK er min religion
                          Ujah er min gud

                          Kommentar

                          • egil
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2005
                            • 1119

                            #33
                            Da Anthony Annan klaska til Steinar Pedersen i 2008 fikk jeg seriøse svar fra NFF. Denne saken med LKE synes jeg egentlig fortjener en forklaring, og jeg gjør et nytt forsøk. Synes også NFF fortjener å høre at vi mistenker at kamprapporten er "fikset".

                            Limer inn mailen som nettopp er sendt til NFF;

                            Jeg har fulgt med i media angående karantenen for Lars Kristian Eriksen, og sjelden har jeg sett ellers sindige sportsjournaliser uttrykke sterkere misnøye med avgjørelsen til disiplinærutvalget til NFF. Media nærmest latterliggjør nemndas avgjørelse, og hevder at ny urett blir gjort mot spilleren og LSK. Leserkommentarer til avisartiklene er også nærmest entydig negative til avgjørelsen.

                            Det er en debatt på KFL sine debattsider, og som advokat har jeg i mail blitt bedt om å følge opp saken på vegne av KFL, for i det minste få en forståelig forklaring på avgjørelsen.

                            Her følger enkelte sitater fra forumet;


                            Innlegg 1

                            Det er vel rimelig åpenbart hva som har skjedd her. Lasse fikk i utgangspunktet gult kort for hands. Dommer fikk beskjed i pausen/etter kampen at straffen var feil. Dommerrapporten ble da tilpasset situasjonen for å slippe potensiell protest fra LSK.

                            Sånn er det NFF fungerer


                            Innlegg 2

                            Vet ikke om dommerrapporten må spesifisere hva spilleren har sagt ? I så fall kunne det jo vært interessant å høre hva Lasse har sagt som tilsier gult kort.

                            Dommeren kaller Lasse til seg - underveis ser det ut som Lasse igjen og igjen sier "Traff meg her" - mens han peker på siden av torsoen . . . Det kan vel ikke kvalifisere for gult kort ?

                            Må eventuelt være at han sier noe når han snur seg rundt; men som sagt; kunne vært spennende å høre hvor høy lista til Ken er for gule kort for munnbruk . . . Blir spennende når Ken skal dømme Steffen Iversen som sutrer hele tida - for ikke å snakke om hvor gøy det hadde vært å se Ken dømme Martin Andresen . . .

                            Men, det er vel forskjell på folk . . . .


                            Innlegg 3

                            Er det mulighet å få fremprovosert fra dommer/NFF/Rapporten hva LKE har sagt som kvalifiserer til gult kort?

                            Jeg har også sett situasjonen i reprise og er helt enig med de som mener at "dramaturgien" i situasjonen tilsier at LKE fikk gult kort for "handsen", og ikke for munnbruk.

                            Dommeren skjønner i ettertid at handsen er feil, og prøver å "minske tabben" ved å endre begrunnelsen for kortet til munnbruk i rapporten.

                            LKE sa i intervjuer rett etter kampen at han ihvertfall ikke sa noe som skulle kvalifisere til gult kort, og at han vel derfor antok at han fikk gult kort for "handsen".

                            Det skal tradisjonelt mye til for å snakke på seg et gult kort som fører til rødt. Dette kvier dommerne seg ofte for.

                            Jeg synes denne saken stinker, og vil gjerne vite konkret hva LKE skal ha sagt.


                            Innlegg 4:

                            Lasse sa ifølge en nettavis på Tirsdag "Hva er det du driver med?"


                            Innlegg 5

                            Hvis han har sagt "Hva er det du driver med?" og får gult kort for det, og det i ettertid viser seg at han har all mulig grunn for å stille nettopp det spørsmålet, Bør jo NFF kunne innrømme at det gule kortet er feil.

                            Da bør han også slippe karantene. Såpass mye skjønn må NFF kunne utøve.

                            Sitater fra innlegg slutt -


                            Jeg ber om en redegjørelse for hvorfor ikke disiplinærutvalget NFF kan annullere det siste gule kortet, og dermed karantenen. Dette på grunnlag av ovenstående.


                            Mvh.

                            Egil Hjorteset
                            Last edited by egil; 30.07.2010, 14:29.
                            KFL - medlem nr 23

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av egil
                              Limer inn mailen som nettopp er sendt til NFF;
                              Veldig spendt på hva NFF sier til sitt forsvar.
                              Last edited by RSP; 30.07.2010, 20:31. Begrunnelse: Fjernet unødv. sitering.

                              Kommentar

                              • 10.09.50
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2005
                                • 1410

                                #35
                                Det er irriterende at regelverket har de begrensningene det har, men jeg klarer ikke å mobilisere den helt store frustrasjonen over at LKE må sone mot Kongsvinger. Ja, det burde vært mulig å annullere det andre gule kortet i ettertid, men i så fall hadde han nå stått med to gule. Da måtte han stått over etter neste gule, og det er ikke helt usannsynlig at det ville ha skjedd i en enda vanskeligere kamp enn mot Kongsvinger hjemme.

                                I mine øyne er det to andre sider av Hønefossfarsen som irriterer mye mer.

                                Den ene er det totale fravær av unnskyldninger, og til og med kommentarer, fra Johnsen og NFF. Jeg har ennå ikke registrert en eneste uttalelse fra Johnsen selv eller Rune Pedersen. Johnsen avgjorde kampen, og etter å ha kasta bort en julidag på Ringerike, et område jeg ellers uhyre ugjerne legger ferien til, er det minste jeg forventer fra hans side en eller annen antydning til ydmykhet. Den er ikke notert. Fra NFF forventer jeg en reaksjon. I fjor presterte Ken Henry å overse Abgar Barsoms attentatforsøk på Bjørkøy, på Hønefoss var det eneste han så en hands som aldri var i nærheten av en hånd. Men kommer det noe som kan minne om en reaksjon fra Rune Pedersen, mannen som trekker raskere enn Lucky Luke når noen skulle finne på å angripe en dommer? "Jeg skal se kampen sammen med dommeren og evaluere - som vi gjør med alle dommere etter hver serierunde", er standardfrasen til Rune P. når trenere eller andre klinker til etter kampslutt. Vi skriver fredag kveld, og jeg har for min del ikke registrert utfallet av evalueringen av Johnsen. Og jeg forventer den heller ikke. Pedersen presterte i fjor å innstille Johnsen til FIFA-oppdrag etter kun én sesong i Tippeligaen. Da krever det baller å stille spørsmål ved om mannen holdet det nødvendige minimumsnivået. Rune P. ain't got them.

                                Den andre og verste er mangelen på reaksjon mot Obiefule. Nå er det for så vidt fortsatt mulig at Disiplinærutvalget først skal behandle saken i neste uke, men kommer det ikke noe da, er det ille. Det er kanskje den verste provokasjonen jeg har sett under en norsk tippeligakamp, og det er en hån mot det sikkerhetsarbeidet som kreves og forventes fra klubbenes side dersom NFF kan akseptere slik opptreden på matta. At Ken Henry Johnsen lar det gå, føyer seg pent inn i rekken av avgjørelser fra den kanten, men det er vanskelig å skjønne at norsk fotball kan leve med at Disiplinærutvalget aksepterer Obiefules opptreden. NFF går som kjent inn for en kraftig skjerping av vaktholdet. Det er det enhver grunn til hvis de aksepterer at fansen blir regelrett pissa i trynet av motstanderens spillere.

                                Kommentar

                                • hoyt
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2004
                                  • 2850

                                  #36
                                  Enig med siste taler. Det jeg i tillegg lurer på er hvorfor ikke RB har tatt noen telefoner og innhentet kommentarer fra dommer og dommersjef?
                                  "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                  - Nosa

                                  Kommentar

                                  • Larsk
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2006
                                    • 1053

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                    Nr 7 er inntresang ,spillerne har ikke lov og gå av banen.Jeg sååå mange Hønefoss spillere gå av banen når Solvoll lå nede,dog bare for og drikke litt .Men hadde dette hvert Lsk spillere så hadde gulkorta haggla.
                                    Da skulle mange hønefoss spillere hatt gult kort, var mange som var en tur i pølsebua for nosa
                                    !!Gunners!!

                                    Kommentar

                                    • *46*

                                      #38
                                      På tide å vende fokus bort fra han som liker pølser aller best i hele verden og over til dagens kamp Ken Henry for sitte hjemme og kose seg med grill og winer (han har nemlig fri denne helga), mens vi går på stadion for å se verdens flotteste klubb sender råtastokkene fra vinger hjem med ikke noe annet enn skam

                                      Kommentar

                                      • Leif A
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 3962

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                        Veldig spendt på hva NFF sier til sitt forsvar.
                                        Jeg tipper på: Ingenting!
                                        Knurr...

                                        Kommentar

                                        • lskgogo
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2010
                                          • 633

                                          #40
                                          Eller "vi er nødt til å forholde oss til det som står i dommerrapporten."


                                          Rune Pedersen har vel også sagt at det ikke nødvendigvis er automatisk gult kort i situasjonen. Så gult kort for munnbruk kan forsvares. Selv om det jo såklart er piss.
                                          Tar seg en pause til mars 2012..

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎