Sannheten om LSKs prestasjoner etter ferien

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    Sannheten om LSKs prestasjoner etter ferien

    Folk her inne overdriver så sinnssykt når de totalslakter LSKs prestasjoner etter ferien. Her følger litt fakta om kampene etter ferien:

    VIF hjemme: Kler av VIF i nesten en time. Har massivt trøkk og 6-7 gode sjanser i den perioden, bl.a. to headinger fra Sundgot i tverrliggeren. VIF får et offside-mål av dommeren og er heldige på 2-0-scoringa. Etter det rakner vi, noe som ikke er bra, men alt i alt var prestasjonen positiv.

    RBK hjemme: Møter Norges i særklasse beste lag, som ikke har tapt i år. Kommer litt skjevt ut fordi vi mister Karim før kampen, Eriksen på oppvarminga og Ringstad etter 5 minutter. Nervøst defensivt, men mange friske kontringer i regi av tenåringene. Vi er ekstremt nær ved å vinne kampen mot slutten. Absolutt godkjent.

    TIL borte: Møter nr. 3 på tabellen, som i tillegg er et meget godt hjemmelag. TIL er best og vinner sjansestatistikken, men i 2. omgang har LSK faktisk tre gode muligheter til å stjele alle tre poengene. 0-0 i Tromsø er et bra resultat.

    Hønefoss borte: Først snytt for klar straffe, deretter får vi feilaktig straffe og rødt kort mot. Allerede her har dommeren ødelagt kampen. Havner under 0-2, men kjemper oss tilbake til 2-2. Tilfeldig at vi ikke tar poeng, da bl.a. Nosa hadde en kjempemulighet da han skjøt i tverrliggeren. Denne hadde vi vunnet med en OK dommer.

    KIL hjemme: Den mest skuffende kampen etter ferien. Likevel smått utrolig at vi ikke tar ledelsen i løpet av det første minuttet (!), og like utrolig at vi verken får straffe eller mål i løpet av 1. omg. KIL scorer på 2 av 3 sjanser, og når vi først havner under 2-0, er det tross alt sterkt å komme tilbake og berge ett poeng.

    Odd borte: Det folk skriver her inne er bare piss. For all del, LSK gjør ingen stor kamp, men det er tull å si noe annet enn at LSK var fullt på høyde med Odd. Og Odd borte er ikke den enkleste kampen i løpet av sesongen. Odd avgjør kampen på et lykketreff av dimensjoner. Men folk her inne ser vel ikke nok fotball til å vite at Bentley er veldig, veldig venstrebeint og at han aldri kommer til å få til noe lignende med høyrebeinet igjen. Som sagt var dette ingen stor kamp, men ingen grunn til totalslakt.

    Med normal effektivitet (i LSK-målestokk), normale dommerprestasjoner og normal fordeling flaks/uflaks, hadde vi tatt ca. 12 av 18 poeng på disse 6 kampene. At det kun har blitt 2 poeng er egentlig helt utrolig.

    Minner dessuten om at vi etter ferien har vært veldig uheldige når det gjelder skader og sykdom. Har ikke full oversikt, men jeg tipper at vi har hatt et sted mellom 30 og 40 skade-/sykdomsforfall fra spillere i A-stallen til de 6 kampene etter ferien. Og da kan man jo plusse på at en spiller som Pål Steffen er langt fra fit for fight, at Steinar spiller med tåbrudd og at Karim unngår dueller pga nesebruddet. I tillegg har det blitt noen karantener, hvorav minst én (LKE) var totalt feilaktig.

    Jeg støtter samtlige trenere og spillere 100 %, og er rimelig sikker på at dette snur veldig snart!
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    #2
    Jeg er helt enig med deg at både undertegnede og andre overdriver i sine uttalelser om prestasjonene til LSK den siste tiden. Det skrives nok veldig mye med hjertet og ikke fullt så mye med hodet. Mange følelser i sving og ekstra ille blir det når det blir så lite poeng over tid, samme som vi nok tar i for mye med rosen når det går bra.

    Mulig vi har hvert uheldige med skader o.l. etter ferien, men syntes vel heller det blir riktig å si at vi har, til LSK å være, hvert heldige (dyktige) med skader o.l. frem til ferien?! Det er vel også klubben sin oppgave å stå best mulig rustet mot sånne situasjoner som nå har oppstått? Greit økonomien er ræva, men å matche de yngste gutta i stallen forsiktig i starten av sesongen hadde jo gitt dem verdifull kamptrening før denne tunge perioden stort sett alle har sett ville komme?! Karantener og skader kommer uansett, samme hvor dyktig man er i det forebyggende arbeidet, det er hvordan man løser de problemene som kommer som viser hva man er laget av..
    Blir litt som med en forsikring; Før, under og ETTER at uhellet er ute ;-)

    Kommentar

    • ErikB
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2004
      • 360

      #3
      Fakta er at formkurven peker nedover. Tror det er fornuftig å slippe tanken om at "vi er for gode til å rykke ned". Er enig i mye av det du skriver, men de to siste kampene er de dårligste vi har spilt etter ferien.
      Mine innlegg kan siteres hvor som helst.

      Kommentar

      • Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3499

        #4
        Opprinnelig skrevet av ErikB
        Fakta er at formkurven peker nedover. Tror det er fornuftig å slippe tanken om at "vi er for gode til å rykke ned". Er enig i mye av det du skriver, men de to siste kampene er de dårligste vi har spilt etter ferien.
        Dette er jeg helt enig med deg i, men samtidig tror jeg desverre at mange av de tilfeldige svake resultatene den siste tiden begynner å sette seg i hodet på spillerne og gir de dårligere selvtillit.
        Er alltid mye hvis og om, men jeg tror bestemt at veiskillet mellom vif og LSK gikk ved deres heldige seier på Åråsen. Den dagen fikk de trua på egne ferdigheter, mens vi dro på oss mye negativ.

        Ellers synes jeg det er ett meget godt innlegg av Lars, og er akkurat de samme tankene jeg har rundt disse kampene selv.

        Gutta må ikke gi opp, og det må ikke vi heller.

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          #5
          VIF hjemme: Vi har initiativet i kampen etter en god innledning av søpla. Å si at vi under noen omstendigheter har et massivt trykk er pisspreik, men vi er best før denne offsidescoringa kommer. Etter det er det sorgen, og det overskygger dessverre det gode. Blackout!

          RBK hjemme: Vi møter Norges klart beste lag og stiller med en ellever med en haug av forandringer. Kort og godt har vi ingenting å tape, og etter en førsteomgang der vi nærmest blir overkjørt løfter laget seg mesterlig og leverer en innsats man ble stolt av, til tross for det sure tapet. Men hvor mye spilte fraværet av press inn på prestasjonen?

          TIL borte: TIL som frykta hjemmelag, men med et nytt kunstgress. Norges verste kunstgress er borte og Tromsø har ikke lenger noen stor fordel. Førsteomgangen er relativt jevn, andre omgang er farlig nær enveiskjøring for TIL, men i store sjanser ble det veldig jevnt. Brassescoringa til hjemmelaget er i tilfelle så marignalt offside at den like gjerne kunne blitt godkjent. TIL har spillet og vi har flaks i tillegg. En heldig uavgjort.

          Hønefoss borte: Dommeren avgjør kampen, ingen tvil. Med ti mann spiller vi faktisk til tider god fotball, der vi har et visst pasningsspill og kombinasjonene sitter stundtalls. Imponerende opphentning, men igjen dukker tankene opp om det er fraværet av press som får laget til å prestere. Ingen forventer seier med ti mann og 0-2 i baken.

          KIL hjemme: En tragedie. Et bånnlag som knapt kan stille lag og som må ty til Kim Holmen. Kim Holmen! Vi starter med et press, ja her tør jeg til og med hevde at det endelig var massivt også, men i tre-fire minutter!! Så detter laget ned på et nivå som faen meg ikke lligner grisen, vi faller lavt mot bånnlaget på egen hjemmebane og KIL kjører kampen! I andre omgang får vi så til de grader smake egen medisin, vi blir tatt på raske overganger av spillere som i tillegg har gode individuelle ferdigheter. Men vi viser igjen det lille vi har å være stolt av spillerne for, evne til å svare. Om den enn ble trigget av et klassisk Myhre-øyeblikk mellom stolpene i dette tilfellet, og ikke like mye egne ferdigheter. Vi har en drøy halvtime til å avgjøre kampen, men er egentlig ikke i nærheten. Paniske langballer blir den vanlige medisinen mot slutten.

          Odd borte: Fullstendig fravær av eget spill og pasninger innad i laget som skaper sjanser. Inntil lederscoringa, et lurt trekk som overrumpler Odd. I en kamp vi har slitt fælt skulle man tro det skapte entusiasme, men det motsatte skjer, laget blir om mulig enda mer passivt. Utligninga er en perle, en leksjon i pasningsspill, selv om vi gjør det veldig enkelt for Odd. Hjemmelaget viser seg fra sin beste side og vi henger ikke med. Morsomt at du kaller vinnergoalen for et lykkestreff også, så ukjent en scoring på et langskudd har blitt for oss. Men neida, det var en imponerende enkeltmannsprestasdjon av en av ligaens bedre spillere. Utførelsen var feilfri.

          Jeg har fortsatt også tro på Berg og teamet, men skal være ærlig nok til å si at det blir stadig flere irritasjonsmomenter. Det går mest på hvordan Berg selv oppfører seg, spesielt i media. Send ham på et mediekurs, rist arrogansen ut av ham, og lim et smill på munnen. Og utvid det muntlige repetoaret.

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6075

            #6
            Er enig i åpningsinnlegget frem til beskrivelsen av ODD-kampen. Vi har hatt uflaks og marginer mot oss mot RBK, VIF og Hønefoss. Mot Kongsvinger var vi elendig og i går var vi enda værre.

            I går rygga vi fra ballfører så langt som mulig, og unngikk å presse eller gå inn etter ballen uansett. I tillegg så jeg at Essediri hadde et par løp uten ball, med unntak av han så jeg ingen bevegelser uten ball. Da blir det vrient å slå passningene. Presterer vi som dette resten av kampene så blir det 0 poeng.

            Kommentar

            • BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

              #7
              Opprinnelig skrevet av Lars
              Odd avgjør kampen på et lykketreff av dimensjoner. Men folk her inne ser vel ikke nok fotball til å vite at Bentley er veldig, veldig venstrebeint og at han aldri kommer til å få til noe lignende med høyrebeinet igjen.
              Drøye påstander her. Synes heller Bentley bør få kreditt for skuddet sitt.

              Fakta er tydeligvis at han skyter bedre med sitt "dårlige" bein en spillere som Kiko, Søgård og Nosa skyter med sine "gode" bein.

              Det har gått 20 runder nå. Da lyver ikke tabellen. Pluss på en fadese i cupen også. Som i fjor. Vi er i bunnstriden, og spillere og trenere har selvsagt ansvaret. Ikke uflaks, dommere og TV2.
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

              Kommentar

              • Jan Banan
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2004
                • 809

                #8
                Synes gutta slipper for lett unna i åpningsinnlegget. Jeg blir kvalm av å ta Hamréns ord i min munn, men vi taper/vinner ikke på grunn av mangel på "attityd". Det gjør ikke vondt å møte oss lenger, vi har blitt et pinglelag som legger oss på ryggen når pasningsspillet og teknikken ikke sitter.
                - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                Stuart Baxter har forstått det.

                Kommentar

                • El Caco
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2009
                  • 2286

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                  Vi er i bunnstriden, og spillere og trenere har selvsagt ansvaret. Ikke uflaks, dommere og TV2.
                  Såklart enig med deg, men til en viss grad. Vi burde klare å avgjøre kamper på egenhånd, istedenfor å fokusere på dommertabber og andre faktorer (uflaks etc.).

                  Men kampen i Hønefoss ødelegger mye synes nå jeg.

                  Vi får ikke straffe på årets mest soleklare, straffe imot og rødt kort. Her mister vi 3 poeng, og hele laget blir brutt ned når noe slikt skjer! Hadde vi vunnet denne, hadde vi GARANTERT vunnet mot Kongsvinger og deretter gjort en bedre opptreden mot Odd.

                  Jo, vi skal klare det på andre måter. Men slik er det blitt dessverre.
                  Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                  Kommentar

                  • kimmern
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2005
                    • 1173

                    #10
                    En kan prate om marginer og stang inn og ut i det uendelige men fakta er at stallen vår ikke er god nok til noe som helst. Som benny påpeker helt korrekt, tabellen lyver ikke og vi er også et av lagene som nå kan rykke ned.


                    De siste årene når gode spillere har vært i klubben, har vi latt de gå (kasey) eller ikke hatt mulighet til å hente de permanent (tarik, nordtveit)
                    dette, kun et par eksempler.

                    Og våre unggutter fra egen stall har forstatt tilgode å imponere meg.

                    Kommentar

                    • holmiz
                      The kjøkken-kanariz
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6064

                      #11
                      Sannheten er at vi befinner oss som nummer 10 på tabellen, med 25 fattige poeng på 20 kamper. Det imponerer ingen. Og fortsetter vi slik vi har gjort de siste 5 kampene, med å avgi poeng, så møter vi trolig lag som Strømmen, Ranheim og Sogndal neste år, totalt uavhengig av hvordan vi presterte i de kampene vi ikke tok poeng i.
                      Hilsen Anders

                      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                      Kommentar

                      • *46*

                        #12
                        Synes det er på tide og sette seg ned å se på realitetene i stede for å lete etter halmstrå å klamre seg til. Marginene vipper ikke i LSK sin rettning - og det er det grunner til. Man kan snakke i det uendelig om at det var nesten osv osv... Snakke om at det en gang snur - og det gjør det helt sikkert. Til og med Lyn kommer det å snu for snart (2011 i 8 divisjon eller hvor dem havna).

                        Jeg har forsøkt i mitt hode over lengre tid å være positiv og se etter de halmstråene det vises til her. Og sett det positive i det. Det klarer jeg ikke lengre. Når man nå har spillt 7 kamper etter ferien, er det ikke uflaks lenger - det er en trend.

                        I dag burde stallen, trenerapparat og sportslig ledelse ha samling i bunn. Snakke ut, se på kursen de holder og finne ut hvor kursen skal legges fremover. Selv en blind mann uten sosiale antenner forstår at det nå må endringer til!

                        Kommentar

                        • Lars
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6156

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          Jeg har fortsatt også tro på Berg og teamet, men skal være ærlig nok til å si at det blir stadig flere irritasjonsmomenter. Det går mest på hvordan Berg selv oppfører seg, spesielt i media. Send ham på et mediekurs, rist arrogansen ut av ham, og lim et smill på munnen. Og utvid det muntlige repetoaret.
                          Takk for et godt og utfyllende svar.

                          Når det gjelder avsnittet jeg siterer, vil jeg bemerke at Henning sa på et medlemsmøte at vi ikke måtte bry oss om hva han sier i media. I media gjør han alt for å beskytte spillerne og ta oppmerksomheten bort fra dem. Jeg personlig ofrer ikke én eneste kalori på å irritere meg over hva han sier på TV, men det er absolutt ikke god PR for klubben at treneren framstår som et sutrehue. Der har han et forbedringspotensial. Et lite smil i ny og ne ville gjort en stor forskjell.

                          Jeg ser heller ingen grunn til at denne mannen skal framstå som så jævlig sur på TV. Selv har jeg kun prata med Henning én gang, men da framsto han til gjengjeld som en ekstremt hyggelig og imøtekommende person. Har han noe mot journalister, mon tro?

                          Når det gjelder hans kompetanse på treningsfeltet, derimot, er jeg veldig positiv. Henning er den beste LSK-treneren på treningsfeltet av de jeg har sett. Jeg så ikke så mange treninger med Erlandsen, men de få jeg så, var intensive og fysisk krevende, men ikke særlig utviklende ferdighetsmessig. Uwe sine treninger var rett og slett litt slappe, etter min mening. Nordlie sine var en lidelse å se på. Lange, harde, jævlig mye kjefting fra sidelinja og dårlig stemning.

                          Mange av de mest kritiske her inne ser aldri treninger. Noen er på treningene dagen før kamp, men de treningene er jo rolige treninger der det mest spennende er hvilken ellever som blir drillet. De forumbrukerne jeg har sett på vanlige treninger i år kan telles på én hånd: JFNash, tullebukk, gilbert, gearet og pitbull007 (regner med det var han jeg så). I tillegg har Håkon Henriksen, vermu og ror1 rapportert fra treninger etter sesongstart.

                          Jeg inviterer herved de mest kritiske røstene her inne til å bli med på en trening før AaFK-kampen. Gjerne 3-4 dager før kampen, for det er da intensiteten er best. Da får dere sett på nært hold hva som foregår på treningsfeltet, samt at dere får muligheten til å komme med kritiske spørsmål/innspill til Berg, Bjarmann, Belsvik og alle spillerne. Hvem av dere er med? Vi kan ta oppmøte på parkeringsplassen ved Skedsmohallen hvis det er noen som er usikre på veien...

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6075

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Lars
                            Jeg inviterer herved de mest kritiske røstene her inne til å bli med på en trening før AaFK-kampen. Gjerne 3-4 dager før kampen, for det er da intensiteten er best. Da får dere sett på nært hold hva som foregår på treningsfeltet, samt at dere får muligheten til å komme med kritiske spørsmål/innspill til Berg, Bjarmann, Belsvik og alle spillerne. Hvem av dere er med? Vi kan ta oppmøte på parkeringsplassen ved Skedsmohallen hvis det er noen som er usikre på veien...
                            Problemet er vel at folk har jobber. Skal glatt innrømme at jeg har blitt mer negativ etter at jeg mista muligheten til å dra på treninger i hytt og pine.

                            Kommentar

                            • *46*

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av HSft
                              Problemet er vel at folk har jobber. Skal glatt innrømme at jeg har blitt mer negativ etter at jeg mista muligheten til å dra på treninger i hytt og pine.
                              Ikke bare jobber, men det har med avstand å gjøre også.

                              Kommentar

                              • Lars
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6156

                                #16
                                Jobb er ikke hovedproblemet når man ser 0 treninger i løpet av en sesong. Da er det interessen som svikter. Folk drar jo ikke på treninger selv om de har mulighet, f.eks. i helger eller ferier. En kjempeanledning til å se en kvalitetstrening er lørdag før mandagskamp, men ingen dukker opp.

                                Kommentar

                                • Torolf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 9574

                                  #17
                                  Når vi har hatt så mye motgang som vi har hatt de tre siste månedene, har vi to valg. Vi kan få panikk, sparke treneren, gjøre masse endringer på laget osv. Eller vi kan gjøre som vi gjorde etter den elendige sesongstarten i fjor: Støtte 100 % opp om treneren og spillerne, se bak resultatene og skjønne at det er en del tilfeldigheter som gjør at vi ikke har tatt flere poeng. Fortsette å utvikle oss på treningsfeltet. Det som bekymrer meg mest nå, er at "det begynner å slite på psyken", som Kippe sier. Det er mulig vi trenger profesjonell hjelp med dette, men det er også viktig å lytte til Espen Søgårds råd:

                                  Samhold
                                  Kritikken har heller ikke uteblitt fra supporterhold etter den lange rekken uten seier. Men Espen maner til samhold i ukene og månedene som venter.
                                  - Når det går så lang tid mellom seirene er det klart vi skjønner at folk har meninger, og det er bare bra, for det viser at de bryr seg om klubben. Men jeg tror vi alle ønsker det beste for LSK, så jeg tror det bare gjelder å stå sammen framover, sier han.


                                  Denne resepten reddet oss fra nedrykk i fjor.

                                  Kommentar

                                  • ap4
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2004
                                    • 271

                                    #18
                                    Det var en annen resept som reddet oss fra nedrykk også, at serien ble utvidet til 16 lag.

                                    Kommentar

                                    • Roll75
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2007
                                      • 834

                                      #19
                                      Jeg må si jeg ser med stor undring på den ensidige støtten trener og spillere får fra f.eks trådstarter. Kan ikke skryte av å ha sett treninger (bor i Stavanger) men det er vel ganske åpenbart at ting kunne vært gjort annerledes! Se bare på hva som blir prestert i kamp. Det gjenspeiler til en vis grad hva som skjer på trening. Resultater er en ting, men hva som faktisk blir vist på banen er like graverende. Også Berg da som er en gammel forsvarskjempe. Hva har skjedd med forsvaret ditt! Nei slutt å mase om at vi blir bortdømt og har uflaks. Det jevner seg ut over en sesong.
                                      At det må endringer til er jo helt åpenbart etter en slik kamprekke. Det kan folk med mer inngående kjenskap til laget skrive side opp og ned om. Og helt sikkert også på bakgrunn av hva som skjer på treninger.

                                      Lurer på hva Eggen hadde sagt dersom det var hans gutter?!

                                      Kommentar

                                      • LSK N/B
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2006
                                        • 830

                                        #20
                                        Sanheten er at vi er like gode som Sandefjord etter ferien. Ligger bak KIL og Hønefoss.

                                        God innsats og hedlige resultater kan vi snakke om når vi møter Real Madrid Liverpool og Manu ikke når vi snakker om VIF RBK og KIL.

                                        Vi er et bunnlag også i år
                                        03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                                        Nei til NFF!

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎