Sannheten om LSKs prestasjoner etter ferien

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    #41
    Uwe hadde 12 - 6 - 8 i 2005, og 12 - 8 - 6 i 2006. Dette gir 24 - 14 - 14 på 52 kamper. 86 poeng og et snitt på 1,65.

    I tillegg sølv i cupen på disse to årene.

    Uwe måtte gå for dette, noe som nok en gang gir perspektiver.
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      #42
      Opprinnelig skrevet av BennyLem
      I tillegg sølv i cupen på disse to årene.
      Og sølv i Royal League for å gjøre det fullkomment.

      Kommentar

      • BennyLem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2902

        #43
        Opprinnelig skrevet av RSP
        Og sølv i Royal League for å gjøre det fullkomment.
        Stemmer.

        I rettferdighetens navn har imidlertid ikke Berg hatt anledning til å konkurrere i den.
        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

        Kommentar

        • Geirfugl
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 561

          #44
          Opprinnelig skrevet av BennyLem
          På 52 seriekamper har Berg 15 - 20 - 17. Det gir 65 poeng på 52 kamper, og et poengsnitt på 1,25.

          Pellerudåret 1997, kjent som en katastrofe, ga 9 - 5 - 12. Det ga 32 poeng på 26 kamper, og et snitt på 1,23 poeng per kamp.

          Dette setter ting i perspektiv. Berg holder nivå med Pellerud hva poengfangst angår.
          Vil bare minne om at Pellerud hadde etablerte toppspillere som Strandli, Solbakken, Bjarmann, Frigård (selv om han heller spilte med Wålemark..) og Bukken + Kihlstedt og Kihlberg. På høsten kom Diallo og Runar Kristinsson. Å nesten rykke ned da er en prestasjon på nivå med å ryke utfra innledende i VM med Frankrike. Vil også minne om at laget tok sølv i 96. Dette er et helt annet lag enn Henning Berg har i dag.
          Last edited by Geirfugl; 13.08.2010, 14:17. Begrunnelse: leif

          Kommentar

          • BennyLem
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 2902

            #45
            Uday

            Uday hadde 12 - 8 - 6 i 2007, og 1 - 3 - 4 før han fikk fyken i 2008.

            Det gir 13 - 11 - 10. 50 poeng på 34 kamper og et snitt på 1,47.

            I tillegg cupgull, første tittel på 20 år.

            Dette gir nok en gang perspektiver på dagens regime.
            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

            Kommentar

            • BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

              #46
              Opprinnelig skrevet av Geirfugl
              Vil bare minne om at Pellerud hadde etablerte toppspillere som Strandli, Solbakken, Bjarmann, Frigård (selv om han heller spilte med Wålemark..) og Bukken + Kihlstedt og Kihlberg. På høsten kom Diallo og Runar Kristinsson. Å nesten rykke ned da er en prestasjon på nivå med å ryke utfra innledende i VM med Frankrike. Vil også minne om at laget tok sølv i 96. Dette er et helt annet lag enn Henning Berg har i dag.
              Selvsagt viktig å ta hensyn til slikt, men det er også subjektivt og umulig å vurdere helt rettferdig. I år startet vi serien med spillere som Kippe, Meter'n (valgt å benke/gi bort), Logi, Nosa, BBS, Sundgot (neppe dårligere enn Frigård), Tarik osv.

              Savner selvsagt en Solbakken. Men til gjengjeld var stallen langt tynnere i bredden i 1997. Tenk på spillere som Thomassen, Martinsen, Laffen, Wålemark, Gjerskaug, Grislingås Nysæther og Tore Holm. Alle disse spilte, flere startet sågar kamper.
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

              Kommentar

              • OppsalKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2008
                • 1881

                #47
                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                Uday hadde 12 - 8 - 6 i 2007, og 1 - 3 - 4 før han fikk fyken i 2008.

                Det gir 13 - 11 - 10. 50 poeng på 34 kamper og et snitt på 1,47.

                I tillegg cupgull, første tittel på 20 år.

                Dette gir nok en gang perspektiver på dagens regime.
                IN BERGS DEFENCE....

                Rosler fikk kjøpt en del spiller og hadde årsbudsjett opp i 90-100 mil.

                Uday pissa bort over 20 mil på spiller og årsbudsjettet var opp i 120-30 mil.

                Berg har opplevd en femti prosent kutt i budsjett og har mistet en del spiller. De som han har kjøpt er Bosman spillere eller hadde en meget lav overgangspris.
                Nå bosatt på Rasta !!!!!

                Alltid Celtic og LSK

                Kommentar

                • BennyLem
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 2902

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                  IN BERGS DEFENCE....

                  Rosler fikk kjøpt en del spiller og hadde årsbudsjett opp i 90-100 mil.

                  Uday pissa bort over 20 mil på spiller og årsbudsjettet var opp i 120-30 mil.

                  Berg har opplevd en femti prosent kutt i budsjett og har mistet en del spiller. De som han har kjøpt er Bosman spillere eller hadde en meget lav overgangspris.
                  Det gjenspeiler resten av eliteserien også. Stort sett alle lagene sparer.

                  I form av ressurser må vi ta hensyn til spillere (verdier), rene penger/budsjett, treningsanlegg (innehall, masse baner) og andre fasiliteter.

                  Med unntak av de fire lagene fra storbyene (søpla, bart, brann og viking), så har vi samlet sett gode ressurser.
                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                  Kommentar

                  • Roll75
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2007
                    • 834

                    #49
                    Men hvorfor er lag som godset, aafk, odd, haugesund og start forran oss? Nekter å tro at de har spesielt mye mer å rutte med!

                    Kommentar

                    • Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

                      #50
                      Husk på at Koren og Mifsud kostet oss noe sånt som ti millioner til sammen, før dere trekker inn spenna laget til Uwe kostet. Han handlet vel bare Occean av store kjøp?

                      Hva med Arne? Hvordan var tallene hans?
                      Ni principe ni rey...

                      D10S!

                      Kommentar

                      • Geirfugl
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2006
                        • 561

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av BennyLem
                        Selvsagt viktig å ta hensyn til slikt, men det er også subjektivt og umulig å vurdere helt rettferdig. I år startet vi serien med spillere som Kippe, Meter'n (valgt å benke/gi bort), Logi, Nosa, BBS, Sundgot (neppe dårligere enn Frigård), Tarik osv.

                        Savner selvsagt en Solbakken. Men til gjengjeld var stallen langt tynnere i bredden i 1997. Tenk på spillere som Thomassen, Martinsen, Laffen, Wålemark, Gjerskaug, Grislingås Nysæther og Tore Holm. Alle disse spilte, flere startet sågar kamper.
                        Helt uenig med deg, men nok om det. Jeg ser at du leter etter grunner til å bli kvitt HB, men den statistikken du bruker her beviser ingenting. Snakk gjerne om hvordan vi spiller og hva vi burde gjøre annerledes innenfor dagens rammer. Jeg lytter, og er kanskje også enig, men disse sammenligningene og statistikkene er bare tull. Mener jeg..

                        Kommentar

                        • BennyLem
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2902

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Grusom B
                          Hva med Arne? Hvordan var tallene hans?
                          Spilt 182 kamper fordelt på 7 sesonger: 80 - 45 - 57 (*)

                          Totalt 285 poeng, noe som gir snitt på 1,57.

                          Beste plassering er sølv, og dårligste 8. "Snittplassering" litt bedre enn 6. plass.

                          I cupen kommer vi til to semier, og taper borte i begge (Bryne og Lyn). Flaueste exit et 0-1 hjemme mot Skeid i 3. runde (2002).

                          Og Erlandsen badet ikke i penger eller ressurser. I '98 var det masse ungutter, og en tidvis skadet Diallo. Heggestad, Smerud, OE Martinsen og Kjetil Nilsen startet eksempelvis første seriekamp. Inbyttere? Tore Holm og Grislingås! Super Svein-Are Andreassen måtte inn som redningsmann, og han startet ballet i 5-1 borte mot søpla.

                          I '99 var det ikke bedre. Masse ukjente spillere, og vi måtte leie ut Diallo (til søpla). Kihlstedt til Brann og Kjeppe til Liverpool. 4. plass og kåret til "årets lag" i pressen.

                          Jubelsesongen 2001 starter med Mattigoal og Sveinung på topp. Snakk om stall. I skjebnekampen mot bartene må innleide Håvard Ottesen til dyst.

                          "I 2002 er det nært krise i LSK. Uten salget av Clayton Zane (cirka 16 millioner kroner) til belgiske Anderlecht sier klubbleder Frank Grønlund at klubben ikke ville hatt råd til å betale lønn til sine spillere. " og "Sommeren 2003 er LSK i dyp økonomisk og ønsker et lønnskutt på 20 prosent blant spillerne." I følge Kanaripedia.

                          Min konklusjon er at Erlandsen presterte langt bedre enn Berg, og han hadde definitivt mindre ressurser.

                          (*) Samtlige tall og opplysninger er hentet fra Fagerli (25 år på toppen) og Kanaripedia. Tar forbehold om tastefeil da dette gikk raskt.
                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                          Kommentar

                          • Yellow-not-jella
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2009
                            • 1606

                            #53
                            Det var Erlandsens valg å sette inn Ottesen ist.for Gylfi Einarsson. Ellers enig i at Arne E fikk mye ut av ressursene. Vrang høsten 2004 dog. Og overfor Wehrman generelt. Koren def. midt? Nei-nei.

                            Kommentar

                            • Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

                              #54
                              Én ting skal i hvert fall Erlandsen ha: Han tillot intet annet enn full innsats. Tror ikke han hadde tolerert spillere som tar hoftefeste og rusler tilbake i forsvar når de mister ballen.

                              Kommentar

                              • Ola
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 1651

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av Grusom B

                                Hva med Arne? Hvordan var tallene hans?
                                Erlandsen har nok noe bedre "stats" enn Tom, men ikke like bra som Uwe. Slettes ikke ille på så mange kamper, med begrensede ressurser de første 3-4 årene (Da han gjorde det best). Erlandsen fikk mye ut av lite og er uten tvil den som har vært nærmest seriegull.

                                Jeg skjønner ikke dere som mener tallene er lite betydningsfulle. Det er jo egentlig dette det handler om, eller?

                                Må samtidig få si at selv om man er kritisk eller ytrer missnøye, så må ikke det samtidig si at man ønsker Henning sparket.

                                Kommentar

                                • BennyLem
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2902

                                  #56
                                  Erland

                                  Neppe noen overraskelse at Erland ikke har gode stats i sin korte trenergjerning.

                                  16 kamper: 5 - 4- 7. 19 poeng og 1,19 i snitt per kamp. Sniker seg dermed knepent inn foran Pellerud i Bennys "Hall of Shame". Vi kan også legge til cuptap i 2. runde borte mot Turn.

                                  Her må det imidlertid sies at Erland mottok en skikkelig rævkjørt gjeng som var langt nede i grøfta. Tidligere i sesongen hadde LSK latterlige 0,75 poeng i snitt per kamp, og -8 i målforskjell.

                                  Erland skal også ha pluss for å kun gå -1 i målprotokollen.
                                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                  Kommentar

                                  • BennyLem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2902

                                    #57
                                    Teitur

                                    Her ble jeg litt overrasket.

                                    43 kamper, og 21 - 12 - 10. Totalt 75 poeng og hele 1,74 i snitt. Nesten på nivå med Brogeland. 32 plussmål sier også sitt.

                                    Sølvmedalje i 1994 før det var slutt fem matcher før slutt i 1995. Det var tydeligvis strengere krav i gamle dager. På de 21 første kampene hadde Teitur et poengsnitt på 1,62.
                                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                    Kommentar

                                    • Folke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2008
                                      • 5955

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                      Her ble jeg litt overrasket.

                                      43 kamper, og 21 - 12 - 10. Totalt 75 poeng og hele 1,74 i snitt. Nesten på nivå med Brogeland. 32 plussmål sier også sitt.

                                      Sølvmedalje i 1994 før det var slutt fem matcher før slutt i 1995. Det var tydeligvis strengere krav i gamle dager. På de 21 første kampene hadde Teitur et poengsnitt på 1,62.
                                      I "gamle dager" hadde klubben mål, hårete mål som ofte ikke sto i stil til ressursene..
                                      LSK skal være hårete!

                                      Kommentar

                                      • BennyLem
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 2902

                                        #59
                                        Hoff

                                        På tre sesonger (minus en kamp):

                                        65 spilt: 32 - 12 - 21. Det gir 108 poeng og 1,66 i snitt.

                                        Ironisk nok hadde Hoff sin beste sesong i 1993. Da var poengsnittet knallsterke 1,86 før han ble avløst før siste serierunde. Eksempelvis bedre enn Brogeland i 1997.
                                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                        Kommentar

                                        • trigz
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 7055

                                          #60
                                          Statistikken er en sak

                                          Men du må se bak tallene, også, i aller størst grad på den relative kvaliteten på Tippeligaen i sesongene du refererer til. Jeg mener det nå er mye som skiller de fire-fem største lagene fra røkla, og LSK er like under toppen i så måte. RBK, VIF, Brann, Viking er de "etablerte" topplagene i Norge, og de har mye større ressurser vis a vis resten av klubbene i TL, inneforstått LSK. Vi er rett og slett ikke i samme posisjon nå som vi var for fem-ti år siden. Som mange andre har påpekt: Vi begynner å likne på en evig middelhavsfarer. Slik var det ikke før, og det må tas med i betraktningen når hver enkelt trener skal analyseres.
                                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎