Lillestrøm Sportsklubb - Start Åråsen 12.09 kl 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • lskgogo
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2010
    • 633

    Ujah putter ett mål pr 139 min hittil i år.

    Steffen Iversen har det samme snittet.

    Marcus Pedersen putter ett mål pr 204 min i årets tippeliga.


    Gutten er 19(!!) år. Har en rå fysikk, god med ball og spiller for LSK.

    Her har vi gull!
    Tar seg en pause til mars 2012..

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13244

      Opprinnelig skrevet av HSft
      Resten er bare trist og stusselig. Aldri sett oss spille så dårlig å få med tre poeng. Jeg mister mer og mer troa på berg for hver match. Vi har en meget bra sportsdirektør og har henta talenter som helt klart kan gjøre oss til et topplag i norge. Viljen til å satse på talentene og evnen til å utvikle laget og enkeltspillerne virker dog helt fraværende.

      Gulbrandsen sliter benk etter å ha prestert meget bra i en rekke kamper i 1. div og dominert i innhoppene sine i tipppeligaen. Her foretrekkes en høyreback som aldri har prestert spesielt. Gabrielsen har kommet inn på a-laget og levert godkjente kamper og vist en innstilling som savnes dypt hos flere andre. Han vil vi ikke en gang ha på benken. Bergmann er et enestående talent men ser ikke ut til å få innstruksjoner eller hjelp til utviklingen sin. Her erstatter vi han med gamlefar og lar han få prøve seg på venstrevingen. Tokstad var bedre når han kom til klubben og nosa har omtrent ikke utvikla seg noe siden han kom.

      Blir trist av å se på detta. Vi legger oss og setter inn en back på midtbanen på hjemmebane mot start. Bare marginene lar oss beholde de tre poengene. Om vi ikek har tenkt til å spille fotball i tippeligaen så er det ikek noe vits i å være her.
      Pussig at du kan nedsable utviklinga hos en del spillere, samtidig som du fremhever Gulbrandsens fremgang. Synes også Nosa er blitt bedre begge veier, og Ujha har blitt meget god, Berg får også skryt for oppfølgning av enkeltspillere fra bl.a. Dahm og BennyLem.

      Så til kampen: med vår lagoppstilling i dag måtte man være nokså optimistisk for å håpe på fugla-seier. Midtbanen bestod kort sagt av Søgård. Mye dritt har blitt slengt til Mouheli, men til å komme inn etter to måneder på sidelinja og en ukes trening syes jeg det er greit å holde kjeft i dag. Kampen sett under ett fortjente vi en seier i dag, og jeg synes laget presterte bra i 2. gitt forutsetningene. At vi i denne kampen ikke viste at vi har utviklet oss til å bli Barcelona, og kan krydre lagoppstillinga med talenter er fullt ut forståelig. Vi har en lei tapsrekke som skal snus, tabellsituasjonen tilsier rutine, rutine, rutine.

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        For å leke litt med en gammel Hegerforsperle:...og her har vi LSK, laget med en spillestill bare en ukritisk tulling kan elske.

        Kommentar

        • Stray Cat
          Moderator
          • Aug 2008
          • 5914

          Opprinnelig skrevet av lskgogo
          Ujah putter ett mål pr 139 min hittil i år.

          Steffen Iversen har det samme snittet.

          Marcus Pedersen putter ett mål pr 204 min i årets tippeliga.


          Gutten er 19(!!) år. Har en rå fysikk, god med ball og spiller for LSK.

          Her har vi gull!
          Kunne ikke vært mer enig. Men gutten går meter'n en høy gang og bor i offside for tida og den tendensen hadde jeg gjerne sett forsvinne.
          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13244

            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
            For å leke litt med en gammel Hegerforsperle:...og her har vi LSK, laget med en spillestill bare en ukritisk tulling kan elske.
            Ingen som elsket spillestilen i dag, men alle elsker LSK. Dog manglet vi Zidane og Messi på midtbanen, vet ikke om du fikk med deg det?

            Kommentar

            • *46*

              Opprinnelig skrevet av Kimito
              For å vende tilbake til spørsmålet om Berg i media. Hva ønsker dere å oppnå med at han uttaler seg mer kritisk om sine egne? Spesielt i en periode med motgang virker det, for meg, ærlig talt som en ekstremt dum idé. Hadde jeg trodd at spillerne ikke brydde seg hadde det kanskje stilt seg litt annerledes, men det tror jeg ikke.
              Han for laget til å fremstå som ei grå mus totalt blottet for ambisjoner. En klubb som en gang var hårete på brystet og hadde ambisjoner, fremstår som ambisjonsløse og svært lite inntresante.

              Hvordan synes du engasjementet rundt klubben er om dagen?

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                Kunne ikke vært mer enig. Men gutten går meter'n en høy gang og bor i offside for tida og den tendensen hadde jeg gjerne sett forsvinne.
                Smartere/bedre løp kommer med erfaring..
                Smartere/bedre pasninger kommer med bedre offensiv samhandling!

                Kommentar

                • Fugl1120
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 3528

                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                  Det er Fredrik alle vil se, og det er spillere som ham som gir oss et håp på dette prosjektet til Berg. Vi kan ikke hente kvalitetsspillere, la ham få slippe til!

                  Opprinnelig skrevet av HSft
                  . Blir trist av å se på detta. Vi legger oss og setter inn en back på midtbanen på hjemmebane mot start. Bare marginene lar oss beholde de tre poengene. Om vi ikek har tenkt til å spille fotball i tippeligaen så er det ikek noe vits i å være her.
                  Av og til kan det virke til at enkelte er mer opptatt av å se favorittspillern sin på banen enn LSKs suksess. Karim ble regelrett avkledd av Børufsen ved flere anledninger i dag og vi trengte sårt defensive fibre til å demme opp i sluttminuttene. Fredrik kunne ikke bidratt i nærheten av like godt som Lasse. Forøvrig gjorde Erling en særdeles god match på kant i dag, blant våre klart beste. Blir for dumt å hyle på Fredrik ved en hver mulighet, han har levert godt i kamper vi har jakta mål og det er der han er best. Vi har en ekstremt gjennombruddshissig Ujah på topp til å kontre med. Kampen i dag var ikke spesielt god, men den hadde heller ikke blitt en dritt bedre av å hive inn Fredrik de siste 20, det ville sannsynligvis økt trusselen for at Start fortsatte å kjøre høyresiden vår.
                  Lauken er vår venn!

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    Opprinnelig skrevet av reka
                    Ingen som elsket spillestilen i dag, men alle elsker LSK. Dog manglet vi Zidane og Messi på midtbanen, vet ikke om du fikk med deg det?
                    Zidane har da vitterlig lagt opp. Jeg har vel gjentatte ganger eksplisitt uttrykt hvor fullstendig klar jeg er over mangelen på penger i klubben også.

                    Kommentar

                    • Bibaboy
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2008
                      • 712

                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                      Kanskje Søgård sin eneste måte å hevde seg på etter å ha blitt rundspilt av Strømstad?

                      Nitrist er det uansett. Burde vært kort.



                      Nesten. Det var faktisk verre under Uwe. Da var det konsekvent drøying ved cornerflagget hvis vi ledet. Var vel stort sett det Radulovic "bidro" med.

                      Uwe forsvant heldigvis ut porten, gleder meg til vi ser ryggen på kyniske Berg også.
                      Du har åpenbart meninger om mye. Du er sikkert en av etterhvert fler supportere som ønsker Berg ut døra på Åråsen.... Da har du kanskje en ide om hvem som bør overta trener jobben i LSK??
                      Fugla Forever

                      Kommentar

                      • knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9372

                        Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                        Du har åpenbart meninger om mye. Du er sikkert en av etterhvert fler supportere som ønsker Berg ut døra på Åråsen.... Da har du kanskje en ide om hvem som bør overta trener jobben i LSK??
                        Petter Myhre

                        Kommentar

                        • andersmm
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 5764

                          Som vanlig synes jeg sentral midtbane bræker hele dritten. Spesiellt når Nosa er ute. Om vi skal ha noen sjanse på å utvikle oss videre må vi ha en klassespiller til å ta det defensive ansvaret på sentral midtbane. Jeg ser ikke den spilleren i stallen pdd.
                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                          Kommentar

                          • andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

                            Opprinnelig skrevet av knut
                            Petter Myhre
                            Say whaaat?
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                            Kommentar

                            • *46*

                              Opprinnelig skrevet av lskgogo
                              Gutten er 19(!!) år. Har en rå fysikk, god med ball og spiller for LSK.

                              Her har vi gull!
                              Jeg sa det allerede rett etter signeringen (kunne sikkert funnet innlegget, men jeg gidder ikke lete ). Han viser også stort sett meget god disiplin, noe jeg har veldig sansen for.

                              Kommentar

                              • Stan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2006
                                • 1069

                                Opprinnelig skrevet av andersmm
                                Say whaaat?
                                Er det så ille? Vi hentet da Judas tilbake?

                                Kommentar

                                • sniper
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 5254

                                  Henning Bergs taktiske disposisjoner og uttalelser i media får meg til å ville løpe ned billettlukene til neste kamp på Åråsen. Her har vi gull-treneren, dere.

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6075

                                    Opprinnelig skrevet av reka
                                    Pussig at du kan nedsable utviklinga hos en del spillere, samtidig som du fremhever Gulbrandsens fremgang. Synes også Nosa er blitt bedre begge veier, og Ujha har blitt meget god, Berg får også skryt for oppfølgning av enkeltspiller
                                    Berg får mye skryt. Og er nok en hyggelig kar. Men hva ble det av alle de store talentene han hadde under vingene i Lyn? Gulbrandsen sin fremgang har han nok mye ansvar for selv. Han utvikla seg enormt mens han spilte på juniorlaget til lsk og mens han spilte for Lyn.

                                    Spillere utvikles på juniorlaget, der ser det ikke så ille ut.

                                    Ujah har vært god helt siden han kom. Han herja i pre-season og har putta jevnt og trutt siden han kom. At han hadde et par dårlige kamper og ble benka i noen kamper betyr ikek at han har utvikla seg enormt i klubben. Nosa sine svakheter i fjor har på ingen måte blitt luka bort i vinter eller i løpet av sesongen, og selv om vgbørsen av en eller annen grunn har han som kjæledegge så synes jeg ikek han har utvikla seg til spilleren jeg så råmateriale til i fjor.

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                      Av og til kan det virke til at enkelte er mer opptatt av å se favorittspillern sin på banen enn LSKs suksess. Karim ble regelrett avkledd av Børufsen ved flere anledninger i dag og vi trengte sårt defensive fibre til å demme opp i sluttminuttene. Fredrik kunne ikke bidratt i nærheten av like godt som Lasse. Forøvrig gjorde Erling en særdeles god match på kant i dag, blant våre klart beste. Blir for dumt å hyle på Fredrik ved en hver mulighet, han har levert godt i kamper vi har jakta mål og det er der han er best. Vi har en ekstremt gjennombruddshissig Ujah på topp til å kontre med. Kampen i dag var ikke spesielt god, men den hadde heller ikke blitt en dritt bedre av å hive inn Fredrik de siste 20, det ville sannsynligvis økt trusselen for at Start fortsatte å kjøre høyresiden vår.
                                      Start mista pondus en god stund før Eriksen kom innpå, nemlig da Strømstad ble bytta ut. Med Strømstad ute døde hele Start, inkludert Børufsen. Fredrik kunne bidratt til å drepe kampen, skal man slutte å jage mål når man leder? Det er mindre hodeløse oppskrifter på det enn Starts, tross alt.

                                      Kommentar

                                      • Kimito
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 2600

                                        Opprinnelig skrevet av *46*
                                        Han for laget til å fremstå som ei grå mus totalt blottet for ambisjoner. En klubb som en gang var hårete på brystet og hadde ambisjoner, fremstår som ambisjonsløse og svært lite inntresante.

                                        Hvordan synes du engasjementet rundt klubben er om dagen?
                                        Det er ca. så stort middelhavsfarere klarer å engasjere. Ikke noe nytt der. Skyhøye ambisjoner mens man kutter lønninger og skifter ut dyre spillere med tenåringer ville i alle fall vært uærlig, men sikkert mer underholdende for media. Det er sant.

                                        Jeg er ikke avhengig av festlige intervjuer, friske utsagn eller store baller for å være entusiastsisk overfor LSK. Entusiasmen er der uansett.

                                        Ambisjonene må komme på sikt slik situasjonen er nå. Det har Henning Berg vært helt ærlig på.
                                        Ferdigskåra

                                        Kommentar

                                        • *46*

                                          Opprinnelig skrevet av reka
                                          Så til kampen: med vår lagoppstilling i dag måtte man være nokså optimistisk for å håpe på fugla-seier. Midtbanen bestod kort sagt av Søgård. Mye dritt har blitt slengt til Mouheli, men til å komme inn etter to måneder på sidelinja og en ukes trening syes jeg det er greit å holde kjeft i dag. Kampen sett under ett fortjente vi en seier i dag, og jeg synes laget presterte bra i 2. gitt forutsetningene. At vi i denne kampen ikke viste at vi har utviklet oss til å bli Barcelona, og kan krydre lagoppstillinga med talenter er fullt ut forståelig. Vi har en lei tapsrekke som skal snus, tabellsituasjonen tilsier rutine, rutine, rutine.
                                          Er enig i det aller meste du skriver, men jeg har noen enkle krav som jeg stiller:
                                          - minimum av feilpassninger, men de florerte det i dag
                                          - at man ikke innbiller seg at ballen er spedalsk og kvitter seg med den ved første mulighet, men prøver å ha litt ro med dem. Spillerene har såpass gode individuelle ferdigheter at de kan med god grunn holde mer på ballen
                                          - at de gjør seg spillbare og beveger seg. To innkast på ett minutt havnet rett i bena på Startspillere!

                                          Når det gjelder spillestil, så gir jeg blanke i den - bare man er tro mot en stil. For min del kan de spille så kynisk de bare orker. Jeg forlanger ikke ett fintspillende LSK, men presisjonen bør være der.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎