Lillestrøm Sportsklubb - Start Åråsen 12.09 kl 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Bibaboy
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2008
    • 712

    Opprinnelig skrevet av Boing
    Hva kan sies om denne kampen?? Jo vi vant, men ikke særlig overbevisende. Slik kampen var så kunne fort ha stått 2-3 istedenfor 3-2.

    Jeg ser mye av den samme gamle tullet. Hvor er innsatsen til flere av spillerne?? Nei, det var en skikkelig god drittkamp med mye tull og tøys ute på banen. Til tider så var formasjonen helt ute av kurs og LSK var i skikkelig ubalanse flere ganger.

    Men vi vant, det for være det positive å ta med oss fra denne kampen, og så vi fortsette å jobbe med innsatsen og de andre utfordringene vi har.
    Ganske utrolig at vi klarer å vinne en fotballkamp totalt uten kreativitet på midtbanen. Hva som skjer på treningsfeltet under Berg er for meg en gåte. De treningene jeg har sett har fortonet seg som en søndags skole. Ikke trøkk. Bare morro over hele linja. Hvis Berg har en filosofi om at alt innenfor fotballen bare skal være positivt og moro, mener jeg han har misforstått big time. Dette gjenspeiler jo flere av høstkampene. Kampen mot stabæk fortoner seg som reneste søndagsmiddagen... LSK er blitt en ubetydelig Klubb som ingen lenger bryr seg om. Likgyldigheten overfor klubben er det beste provet på at vi i beste fall er en middelhavsfarer i TL. For å ta frem noe positivt så var det ihvertfall innsats fra noen av spillerne i 2. omgangen mot Start. I tillegg til dette har vi fått frem en strålende spiller i Ujah. Problemer er jo at han er en av få spillere som har utviklet seg mye under Berg.
    Fugla Forever

    Kommentar

    • Monfils
      Medlem
      Hoffnarr
      • Jun 2008
      • 54

      Forventningene var ikke høye med en midtbane med Kiko og Søgård, men det er påfallende hvor dårlig pasningsspillet er. Hvor er spillemønstret? I fjor ble det vanskelig fordi det var ekstremt mye rokkeringer, men i år har laget satt seg. Jeg har i mange kamper i år sett fryktelig lite av en definert spillestil. Det er Bergs ansvar. Det neste problemet er at vi sliter med tempoet - både i forsvar og på midten. Midtbanen klarer ikke å komme opp i spillerne og motstanderne får mye rom å spille seg gjennom midtbanen med. Vi så det i går, vi så det mot Stabæk og vi har sett det flere ganger mot motstandere som er temposterke. Til og med Nosa, vår klart beste spiller, ser ut som spiller med et vektlodd rundt den ene anklen.

      De siste kampene var som å spole tilbake til Erlandsen-åra. Eneste forskjell er at Arne hadde en klar fotballfilosofi med klare grunnprinsipper, mens Berg mangler en tydelig fotballfilosofi - i praksis. For vi mangler et pasningsspill, gode bevegelser på midtbanen, spillere som kan skape rom offensivt og en trener som er tydelig, trygg og taktisk god. Til nå er det fakta.

      Å sette inn Bergmann og Eriken på kantene kan selvsagt forsvares, men det er ikke det som får publikum til å renne inn inngangsportene på Åråsen. Jeg hadde foretrukket å være mer offensiv i en sesong som ender et sted midt på tabellen. Hadde Fredrik fått de muligheten Eriksen hadde fått mot slutten hadde vi vunnet med to mål, og i det minste fått skapt litt blest.

      Eneste lyspunkt i denne kampen er Ujah.

      Kommentar

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎