Sportsklubbtrollet som spiste små barn og myten Strømsgodset

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    #41
    Opprinnelig skrevet av Kimito
    Så man får ikke lov til å gi spillerne kallenavn lenger heller?
    Han har vel uttalt at han ikke ønsker noe kallenavn enda - før han ved hjelp av egne prestasjoner har gjort seg fortjent til det.

    Kommentar

    • BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

      #42
      Opprinnelig skrevet av *46*
      Han har vel uttalt at han ikke ønsker noe kallenavn enda - før han ved hjelp av egne prestasjoner har gjort seg fortjent til det.
      Sorry Mac.

      Man bestemmer ikke navn på egen russelue, og man bestemmer heller når eller hva man skal ha som kallenavn som spiller.

      La folk pælme ut ting, så ser vi hva som fester seg.
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

      Kommentar

      • vermu
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2008
        • 1729

        #43
        Fredrik er Lille-Bukken! Ferdig! Killingen er jo bare fjernt.

        Kommentar

        • mooph
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 1496

          #44
          Fredrik er Fredrik (eller FG), siden det er det eneste alle her inne kan enes om enn så lenge.
          Fugla mot nye høyder

          Kommentar

          • Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3499

            #45
            Man kan visst får en utbetaling ift bruk av unge spillere, dette er listen pr 7.september. Lurer på hvordan man regner ut dette for at LSK skal havne så langt nede, og hele 238 poeng bak Godset.

            1. Strømsgodset 354 poeng
            2. Start 258 poeng
            3. Vålerenga 253 poeng
            4. Stabæk 230 poeng
            5. Haugesund 198 poeng
            6. Rosenborg 159 poeng
            7. Aalesund 156 poeng
            8. Tromsø 155 poeng
            9. Viking 152 poeng
            10. Molde 143 poeng
            11. Odd Grenland 119 poeng
            12. Lillestrøm 116 poeng
            13. Sandefjord 83 poeng
            14. Hønefoss 59 poeng
            15. Brann 58 poeng
            16. Kongsvinger 51 poeng

            edit: Sendte mail til NFF, og utbetalingen baserer seg kun på bruk av Norske spillere under 23 år. Er derfor vi havner så langt nede.
            Last edited by Totti21; 04.11.2010, 15:21. Begrunnelse: ny info

            Kommentar

            • Yellow-not-jella
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2009
              • 1606

              #46
              Sjebnen

              Opprinnelig skrevet av Kimito
              Ble fristet til å starte en ny tråd, men temaet hører for så vidt hjemme i denne tråden. Jeg synes partiet “Vi kan drømme om Bolly, FG, Ruben, Tokstad og gud veit hva” sier tilstrekkelig om supporterstemningen blant mange akkurat nå. Folk er så frustrerte at de griper etter halmstråd.

              Spørsmålet er om man er skinnsjuke hypokondere eller om diagnosen stilles riktig. Det kommer neppe som en overraskelse på mange at jeg heller mot det første. Jeg har også tidligere prøvd å peke på noe jeg mener er klassisk supporteradferd, nemlig å peke til ungdommen som undertrykte frelsere i motgang (nei, jeg sier ikke at Mynten har sagt dette. Jeg er retorisk i flere av innleggene mine og prøver å ta temperaturen slik jeg selv oppfatter den. Frihet for spissformuleringen!). Dette blir kanskje mening mot mening, men jeg føler jeg har ordene i behold når jeg sier at det er underlig hvordan man aldri har klaget så mye over den manglende bruken av ungdommen i en periode som kanskje er Sportsklubbens beste på nettopp det området. At man i alle fall fikk ungdommer på førstelaget var også noe av det som betrygget folk med Berg, og som vist tidligere i tråden, kan man argumentere at vi er like gode som Strømsgodset på dette området. Den eneste vesentlige forskjellen er vel at de har solgt en ung norsk spiller.

              Likevel holder det tydligvis ikke at unge spillere skal være norske. De må heller ikke komme fra Lyn. I det siste ser jeg flere innlegg som hudfletter Dahm og til og med Sadeh (!). Disse har vært i klubben i to små måneder og Sadeh er 19! EK har vært en hakkedukke lenge til tross for at han, mer enn publikumsvennlige Edwin, står for det mange etterlyser; innsats. Disse står visstnok i veien for de virkelige talentene. Dere må ha meg unnskyldt for at jeg synes det virker absurd, bortimot idiotisk, å forestille seg at Henning Berg bevisst holder tilbake spillere med større talent enn noen “favoritter” fra Lyn-tiden. Hva har han å tjene på dette? Goodwill hos Bastionen? Fine ord fra “kompisene” han har trukket inn i troppen? Nei, det stemmer! Han ønsker å spille kjedeligst mulig og frata supporterne muligheten til å få oppfylt drømmene sine (se sitat).

              Det er ingenting galt med å drømme, men det er også lov å minne på at vi har sett Bolly, Gabrielsen og Tokstad på banen før. Uten å kikke nøye nok i statistikken, blir jeg overrasket dersom noen kan peke på at det har blitt mange poeng i kampene de har spilt. Bolly har rett og slett vært veik omtrent alle kampene han har fått prøve seg. Gabrielsen gjør flotte ting med ballen, men var håpløst posisjonert ved ett av Rosenborgs mål. Han er uredd, men veldig ung til å være forsvarsspiller (er det noen som husker det gamle credoet om at forsvarsspillere og keepere trenger mer tid enn angrepsspillere for å bli gode?). Tokstad er moden for alderen, men mer en jack-of-all-trades som neppe vil revolusjonere noe for øyeblikket. Dersom man ønsker spisskompetanse bør valget være EK på kant før Tokstad 99.9 av 100 ganger.

              Så er det Killingen. Ja, han er lovende, og ja, jeg er nysgjerrig nok til å ønske å se han mer på banen. Likevel er det for mye å vente av en (fersk) 18-åring at han skal komme inn og endre sesongen. Jeg regner med at det foreligger en plan for utviklingen hans og synes ikke det er problematisk at han ikke starter. Hvordan vil dere reagere dersom han spiller fast ut sesongen, uten å levere? Hva skjer om han blir skyld i et par baklengsmål?

              Likevel kan jeg ikke argumentere noe særlig sterkere på dette punktet enn å si at jeg tror herrene som bestemmer i klubben vet mer enn meg om talentutvikling, trening og tenåringskropper. Også om hvordan Killingen presterer på trening og hva han er klar for.

              Som konklusjon: Jeg er litt åpen for at vi kanskje er for konservative i bruken av Killingen, men resten av retorikken som slynges ut foran klagemuren synes jeg er full av hull. Vi har ingen ung og umiddelbar revolusjon ventende på benken. Det er bare drømmer. Det vi har er talenter som forhåpentligvis blir bedre med tiden.
              Sjebnens ironi at Bolly-gutten slo til dagen etter i Sandefjord by the way.

              Fredrik fikk innhopp på venstre(!) hjemme mot Brann, og borte mot SIF i siste kamp. Knutte-Knudtzon spilte nesten ikke mer han heller. Isteden ble Kiko foretrukket.

              S'Godset tok cupen fortjent, men vi må sette alle kluter til for å slå dem neste år. Hva med en liten utveksling av kunnskap og erfaringer? Mediehåndtering f.eks?

              Kommentar

              • Oddis
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2006
                • 2744

                #47
                Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                S'Godset tok cupen fortjent, men vi må sette alle kluter til for å slå dem neste år. Hva med en liten utveksling av kunnskap og erfaringer? Mediehåndtering f.eks?
                Tviler på at noen noen gang får se Henning Berg i G-streng. Våre unge spillere er jo i god utvikling så det ut som på slutten, så tenker vi går godt over godset!
                Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                Kommentar

                Working...