LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    Opprinnelig skrevet av HSft
    Synes ikke Berg bør avskrive de unge spillerne på den måten. Jeg tror Ohi, Sesay, Tokstad og Gabrielsen alle kunne gjort ok kamper sentralt på midten. Men det viktigste før neste sesong er uansett et rutinert anker på midten.
    Man skal ikke avskrive de unge gutta, men viktig at det ikke skal være for mye press på dem og legge for mye ansvar på dem. Uansett mener jeg at Sesay burde få prøve seg litt neste år, hvis han er så god som det påstås at han er.

    Kommentar

    • glasgow
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2007
      • 1251

      Opprinnelig skrevet av Folke
      Klubben har IKKE penger.. Skal nye spillere inn må investorer hjelpe til. Når ny hovedsponsor er på plass kan det hende det er noe mer penger, men frem til da er klubben helt avhengig av investorer for å signe nye spillere. Og man bruker ikke investorer til å hente inn midtstopper nummer 5!
      I følge RB var det ekstern hjelp/innvestorer på gang om Arneng hadde takket ja til tilbud fra LSK.
      Regner med at dette fortsatt gjelder om vi skulle få tak i en annen midtbanespiller av samme"klasse"

      Kommentar

      • tullebukk
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2006
        • 5446

        Opprinnelig skrevet av glasgow
        I følge RB var det ekstern hjelp/innvestorer på gang om Arneng hadde takket ja til tilbud fra LSK.
        Regner med at dette fortsatt gjelder om vi skulle få tak i en annen midtbanespiller av samme"klasse"
        Hvis dette stemmer bør jo innvestorene sikle på en spiller som Tarik ,han får dem garantert pengene igjen for . Så hvis dem var villige til og sette av penger på en gammel spiller som Arneng,så bør dem løpe til kontoret til LSK og si, ja Tarik skal vi ha for FAEN HER ER PENGA.
        Last edited by Torolf; 29.12.2010, 13:01. Begrunnelse: quote

        Kommentar

        • ON
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3639

          Helt enig i utgangspunktet, men nå er det nok en rimelig stor prisforskjell på Arneng og Tarik, desverre...men desto større verdi i Tarik, Arneng kunne man jo bare glemt å få igjen penger for.

          Kommentar

          • sten
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2005
            • 873

            Hadde jeg hatt millioner og skulle investere i en spiller i LSK så hadde jeg heller investert 4 mill. på Tarik enn 1 mill. på Arneng. Hadde hatt større forhåpninger om å få igjen noen penger da. Jeg lurer veldig fælt på hvordan det ligger an med Tarik. Om LSK i det hele tatt jobber med å få han eller om dem allerede har gitt opp. Mange mener Molde er en atraktiv klubb, men er jo flere spillere som har sagt nei (Tom Høgli,Anders Konradsen, Vegar Eggen Hedenstad,Even Hovland er noen) Vi må da ha noen penger ettersom lønnsslukerer kiko er borte og dahn og sadeh ikke blir med videre selv om de to kanskje ikke akkurat hadde de største lønningene

            Kommentar

            • Stan
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 1075

              Vi har vel praktisk talt "gitt bort" spillere til tyske lag på niva 2 eller 3.
              Jeg undres om det ikke finnes noen sentrale midtbanespillere der som holder høyere niva enn f.eks Espen. Lønnsnivået kan vel heller ikke være all verden?

              Kommentar

              • Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

                Opprinnelig skrevet av sten
                Vi må da ha noen penger ettersom lønnsslukerer kiko er borte og dahn og sadeh ikke blir med videre selv om de to kanskje ikke akkurat hadde de største lønningene
                Tenk deg at LSK f.eks. går med ti millioner i underskudd. Når Kiko, Dahm og Sadeh forsvinner, sparer man kanskje 3-4 mill. i lønnsutgifter. Hvor mange penger har man da igjen til å kjøpe og lønne spillere?

                Kommentar

                • tullebukk
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2006
                  • 5446

                  Opprinnelig skrevet av Torolf
                  Tenk deg at LSK f.eks. går med ti millioner i underskudd. Når Kiko, Dahm og Sadeh forsvinner, sparer man kanskje 3-4 mill. i lønnsutgifter. Hvor mange penger har man da igjen til å kjøpe og lønne spillere?
                  +da på men nye kontrakter på Arild,Espen,Karim og lønnsreduksjon på Marius Johnsen så har du spart ca 3 mill til.

                  Kommentar

                  • Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                    +da på men nye kontrakter på Arild,Espen,Karim og lønnsreduksjon på Marius Johnsen så har du spart ca 3 mill til.
                    Flott! Da har man straks minus tre-fire millioner til disposisjon.

                    Kommentar

                    • *46*

                      Opprinnelig skrevet av Torolf
                      Flott! Da har man straks minus tre-fire millioner til disposisjon.
                      Også legger til at store deler av lønna til Kiko var finansiert av eksterne etter hva vi har hørt noen ganger.

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13272

                        Opprinnelig skrevet av Torolf
                        Flott! Da har man straks minus tre-fire millioner til disposisjon.
                        Brann hadde kunnet kjøpe 10-12 toppspillere med slike summer til disposisjon. Med 20-30 mill i minus og halvce staben oppsagt kan de jo knapt forsterke laget i år. Bare tre-fire nye spillere der de trengs mest. For ikke å snakke om Tromsø, hvor kommunens årlige innskudd på 30-40 mill av innbyggerens skattepenger (og kanskje litt fra eldreomsorgen) neppe hever underskuddet til mer enn rundt -10 millioner. Tror neppe TIL får råd til mer enn 4-5 nye spillere og 3-4 innleide i år.

                        Kommentar

                        • Ola
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 1651

                          Jeg ser på det som et sunnhetstegn at disse spillerne ikke får kontrakter. Alle vet at det står elendig til med økonomien i LSK, og at den sittende hovedtreneren ikke får lov til å signere enda en middelmådig eks-Lyn'er er helt på sin plass. Kanskje dette betyr at noen endelig har fattet "tæring etter næring".

                          Hvis 2011 utarter seg som '09 og '10 så er sjansene store for at det kommer et trenerskifte til sommeren. Da bør det være et minimum av midler tilgjengelig.

                          Forhåpentligvis ryker ikke nye prosenter av Åråsen til våren.

                          Kommentar

                          • Steffen
                            Juniormedlem
                            Ferskenpels
                            • Nov 2010
                            • 6

                            Berg får ikke sparken. Da Henning tok over trenerjobben lovte Per Mathisen at Berg fikk sitte trygt helt til kontrakten gikk ut.
                            Motgang er bare midlertidig.

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3399

                              Opprinnelig skrevet av Steffen
                              Berg får ikke sparken. Da Henning tok over trenerjobben lovte Per Mathisen at Berg fikk sitte trygt helt til kontrakten gikk ut.
                              Slike løfter er verdt null og niks. Hvor mange ganger har ikke ledelsen i en klubb gått ut og sagt at treneren er trygg, bare for å sparke han uka etter? Eneste grunnen til at Berg sitter trygt ennå er fordi styret liker utsiktene han jobber imot, samt at med tre år igjen av kontrakten blir han for dyr å sparke i inneværende sesong.

                              Når det er sagt, så håper jeg at Berg får skikk på laget slik at hans stilling ikke blir et tema.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • Boudewijn
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Jul 2007
                                • 207

                                Opprinnelig skrevet av Steffen
                                Berg får ikke sparken. Da Henning tok over trenerjobben lovte Per Mathisen at Berg fikk sitte trygt helt til kontrakten gikk ut.
                                På samme måte som folk lover å elske hverandre i gode og onde dager når de gifter seg? Tror ikke Berg sitter noe tryggere om Mathisen lovte at han skulle sitte trygt ut kontrakten. Bare se på skilsmissestatistikken.
                                Byråkratkanaris

                                Kommentar

                                • Steffen
                                  Juniormedlem
                                  Ferskenpels
                                  • Nov 2010
                                  • 6

                                  Når ingen trenere er gode nok er det kanskje på tide å stille spørmålet om det er visse andre som bør pakke sakene sine?
                                  Motgang er bare midlertidig.

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6075

                                    Opprinnelig skrevet av Steffen
                                    Når ingen trenere er gode nok er det kanskje på tide å stille spørmålet om det er visse andre som bør pakke sakene sine?
                                    Trenger noen å pakke sakene sine da? Satser på at vi får en bra sesong og at det ikke blir noen debatt om Berg sin stilling.

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3399

                                      Ser man hvilke trenere som har suksess i en klubb over tid, så er det de som er sjefen. I England har de Wenger og Ferguson, og det er ingen av spillerne deres som tør å motarbeide dem. Her hjemme har vi Eggen som det lysende eksempelet. I de klubbene hvor treneren kan kvitte seg med spillere uten at det får konsekvenser er det gjerne ro i garderobene, mens der hvor spillere anses som viktigere enn treneren blir det fort bråk og uro.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • dollyholly
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2007
                                        • 965

                                        Det er ikke noe galt med trenern, mangel på kvalitetsspillere er grunnen til at LSK ikke hevder seg i toppen. Kommer det ikke inn en kvalitetsspiller i midtbaneleddet blir det nok en tung sesong!

                                        Kommentar

                                        • OppsalKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2008
                                          • 1881

                                          Opprinnelig skrevet av dollyholly
                                          Det er ikke noe galt med trenern, mangel på kvalitetsspillere er grunnen til at LSK ikke hevder seg i toppen. Kommer det ikke inn en kvalitetsspiller i midtbaneleddet blir det nok en tung sesong!
                                          Really? I appreciate the job that Berg is doing and the financial limitations he has but lets be honest:

                                          Most managers can change formations either before, during or after a game. Morinho, Ferguson, Wenger... they can all change from their usual 4-4-2 to a 4-5-1, diamond formation, whatever. Rekdal is fantastic at it here in Norway and achieves more than he should with Ålesund.

                                          Berg... 4-4-2 or 4-4-2. And before that.... Uday 4-3-3 or 4-3-3.(dont get picky with the interim appointment of EJ)
                                          Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                          Alltid Celtic og LSK

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎