Folkets spiller

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • AG-3
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2006
    • 1081

    #21
    Opprinnelig skrevet av tullebukk
    Dette må selvfølgelig være bindene og betaler du ikke så blir det INKASSO.
    Et alternativ til inkasso er at Kippe blir sendt ut til den aktuelles adresse og grisetakler personen knallhardt i det han skal ut å hente posten. Bakfra.
    DA misser du ikke neste innbetaling.

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7055

      #22
      Opprinnelig skrevet av tullebukk
      Men du kjøper sikkert ei kasse øl i mnd ,er du alkoholiker for det. Nei det er du ikke
      Jeg er blitt gammel, og drikker heller vin for å unngå å bli feit.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        #23
        Opprinnelig skrevet av trigz
        Ja, mer enn gjerne. Grunnen er at jeg ikke ser en eneste grunn til at jeg skal subsidiere en overbetalt fotballspiller med mine egne penger - og ett sted får virkelig grensa gå. Er jeg en profesjonell fotballklubb? Nei, det er jeg ikke. Derimot er LSK det. Hvis verken klubben eller investorene deres er interesserte i å hyre Tarik, skjønner jeg ikke hvorfor vanlige lønnsmottakere burde subsidiere klubben (og jeg tror neppe Tarik ville ønsket det heller, for å si det pent).

        Da spytter jeg heller i et par hundre ekstra i måneden til SOS Barnebyer på Haiti.

        Ser så klart poenget dit. Det er ikke supporternes jobb å betale spillerlønninger.

        Men dette er snakk om å investere i en kjempespiller med meget bra videresalgspotensiale. Målet blir så klart å gjøre gode investeringer, tjene penger på overganger, og kunne investere i nytt spillermateriale.

        For meg høres dette helt konge ut. Får jeg muligheten til å bidra på en slik ordning ser jeg stor interesse i det. Gøy å kunne påvirke spillerkjøp for klubben og frigi kapital til spillere som ellers hadde blitt for dyre.

        For at forslaget skal kunne bli en realitet er det en enorm jobb som må gjøres både intærnt i KFL for å få interessenter, men også i det lokale næringslivet for å få de til å gi garantier om å skyte inn penger sammen med oss hvis vi klarer å få gode penger på bordet.

        Som tidligere nevn er KFL/UFC/ & cos hovedoppgave å støtte på tribunen og det skal selvfølgelig være hovedfokus.

        Jeg har derimot problemer med å forstå hvorfor dette ikke kan skje uten at går på bekostning av tribunelivet.

        Dette er jo et morroprosjekt for de som har penger å avse og ser verdien av dette, og gjerne vil hjelpe LSK sportslig.
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • maurakanari
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2005
          • 637

          #24
          Ser heller ikke problematikken i dette i forhold til tribunelivet.For min del er det viktigere at LSK har et lag i toppen, enn at vi er best på tribunen. Åråsen fylles oftere ved å ha et topplag, og dermed blir det automatisk en bedre atmosfære også. Hvis feks KFL klarer å "eie" 10% av spilleren, og han blir solgt for 20 mill, får da KFL 2 mill, og kan bruke disse på å investere i en ny spiller. Men for at dette ikke bare skal bli prat, må noen ta initiativ med å fikse kontonr o.l.
          VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

          Kommentar

          • sten
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2005
            • 873

            #25
            Hadde vært interessant å sett hvor mye penger vi kunne fått inn fra medlemmer i kanarifansen. Hvordan skal dette gjøres evt? En fast sum på de som vil være med? eller att de som vil betaler det de føler de kan bidra med.

            Kommentar

            • maurakanari
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2005
              • 637

              #26
              Opprinnelig skrevet av sten
              Hadde vært interessant å sett hvor mye penger vi kunne fått inn fra medlemmer i kanarifansen. Hvordan skal dette gjøres evt? En fast sum på de som vil være med? eller att de som vil betaler det de føler de kan bidra med.
              Bør kanskje være som en aksjepost, slik at det er et visst beløp pr andel. Hva denne skal være på er vanskelig å si, men mener selv at 1000 kr bør være en minstesum. Klarer vi 1000 personer ganger de 1000 kr, er vi oppe i 1 million. Hvis vi da later som at Berg, Sharif og resten av investeringsgruppa 5dobler beløpet vi skraper sammen, så har vi 5 mill. Da er vi på vei!
              VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

              Kommentar

              • ulfpulf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 2506

                #27
                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                Kom på en genial ide hva om vi greier og finne 1000 personer som er villige til og bli trekt 200,kr i mnd i 3-4 år for og finansiere lønna til Tarik. Dette blir 2,4 mill i året. Har hørt med flere suportere på jobben og alle er med om dette blir en realitet. Hva synes folket der ute??.Tror fort at vi greier og finne flere en 1000 stk også om dette blir aktuelt.
                Beklager at jeg er en gammel grinebiter, men forslaget er bare ikke realistisk.
                De samme supporterne du vil ha med på å betale 2400000 kroner i året har klart å donere rundt 7000 på de to månedene Den store tifoutfordringen 2010! har ligget ute.

                Ideen har vært prøvd før, men pengene jeg investerte den gangen i Folkets spiller fikk jeg refundert fordi initiativet strandet.

                Det er en flott tanke å spleise på en spiller, men det krever altfor mye administrasjon og pushing til at det kan gjennomføres. Hvis du får med Arild Myklebust og setter av et par hundre tusen som han kan ringe folk for, så kanskje, ellers er det dødfødt.

                Kommentar

                • Matti
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2005
                  • 895

                  #28
                  Det kunne jo vært en idè og sette opp et et langsiktig fond som kan invistere over tid. Om man setter opp en side hvor folk kan donere og løpende gir en oversikt over hva som er donert, samt din andel i prosent. Når tiden er inne for det kan man da invistere i et 50/50 eier-forhold med LSK mot at de tar lønn. Ved et evt. salg kan man jo fordele overskuddet etter eierandel, og man kan gjøre nye investeringer. Om man gjør veloverveide og gode investeringer kan det bli bra på sikt.

                  Kommentar

                  • vermu
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2008
                    • 1729

                    #29
                    Sesay som Folkets-spiller?

                    Kanskje Sessay hadde vært rett mann for "Folkets-spiller"?

                    Hvis han må tjene 228 000 for å få arbeidstilatelse, er vel ikke det en helt umulig sum?

                    Med denne "aksjonen" blir det tatt både sportslige og menneskelige hensyn som vil gi positive ringevirkninger.

                    Kommentar

                    • Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av vermu
                      Kanskje Sessay hadde vært rett mann for "Folkets-spiller"?

                      Hvis han må tjene 228 000 for å få arbeidstilatelse, er vel ikke det en helt umulig sum?

                      Med denne "aksjonen" blir det tatt både sportslige og menneskelige hensyn som vil gi positive ringevirkninger.
                      Kult forslag. Jeg slenger inn minst 1000 hvis andre også er intresserte i dette.

                      Fett å ha eierandeler i en LSK-spiller og samtidig hjelpe et stort fotballtalent bort fra gata i Sierra Leone (uten at jeg vet hva hjemmesituasjonen hans er vet jeg nok om Sierra Leones historie til å vite at det ikke er et bra sted å bo).
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                      Kommentar

                      • Frode Thai
                        KFL styremedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2006
                        • 380

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                        Beklager ikke at ulfpulf er en gammel grinebiter , men forslaget er bare ikke realistisk.

                        Ideen har vært prøvd før, men pengene jeg investerte den gangen i Folkets spiller fikk jeg refundert fordi initiativet strandet.

                        .

                        Initiativet strandet fordi LSK satte ned foten for denslags prosjekter.
                        Husker ikke på rams hvor mange unnskyldninger/forklaringer som dukket opp den gangen, men det var mange.

                        Jeg tror heller ikke det lar seg gjøre å få til dette prosjektet.
                        Vi får heller alle sammen sørge for å ta med en venn/venninne eller flere på alle kampene som LSK spiller.
                        Tror det er lettere og mer innbringede for klubben enn noe annet.


                        Frode
                        Frode Johansen
                        styremedlem KFL

                        Kommentar

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎