Media og Fugla 2011

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    #21
    Opprinnelig skrevet av reka
    Ble vi glatt forbigått og avspist med 10 sekunder fra 0-7 seieren på "Matchball mandag"?
    Så på det for første gang på evigheter i dag og tenkte: "Med Schau og kalasseier er det kanskje verdt å se", men virkeligheten innhentet meg, og min siste "matchball mandag" er over for min del.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

    Kommentar

    • Grusom B
      Generalissimo Bellisimo
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6248

      #22
      Nja, vi var jo innblanda i nigerianersaken og fikk matchball en med Simon. Men det burde jo vært en egen matchball. Deffo. Uansett fikk vi mye mer oppmerksomhet enn søpla, som ikke ble nevnt. Det er et steg i riktig retning.
      Ni principe ni rey...

      D10S!

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        #23
        Opprinnelig skrevet av Grusom B
        Nja, vi var jo innblanda i nigerianersaken og fikk matchball en med Simon. Men det burde jo vært en egen matchball. Deffo. Uansett fikk vi mye mer oppmerksomhet enn søpla, som ikke ble nevnt. Det er et steg i riktig retning.
        Da er vi enige om å være uenige, Matchball monday er for meg helt crap, og jeg får ingenting igjen for å se det.
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • Grusom B
          Generalissimo Bellisimo
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6248

          #24
          Det er et novelty-program. Morsomme ting fra rundt omkring. Synes det er ok underholdning, og Thorstvedt er en bra mann. Men Mini kan dra seg.

          Savner imidlertid en videreføring av sportstabloid. Et ordentlig fotballtalkshow hadde vært kult, koster ikke mye å produsere og ville vært gøy.
          Ni principe ni rey...

          D10S!

          Kommentar

          • Hamburg & Kanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 3006

            #25
            I Matchball, hadde man: en riktig god mann i Erik the Orrible og han derre skarpvittige Schou, noen glimt av internasjonal fotball (noe som er mangelvare ellers), møljefotball fra good ol' England og gladhistorien om the Fixer. Resten var utter, komplett møl.

            Mini og han derre VIF-leflende Strømmerfyren lirer av seg mest oppgulp og virker faktisk genuint dårlig forberedt. Det er godt gjort når man faktisk har hatt 5 mnd. på å forberede en ny seriestart. Dårlig program, totalt sett. 1 time med generelt shitprat. De trenger fornyelse og mere nytt blod. Mini passet kanskje i tospann med en annen klovn ved navn Wathne, men vurdert på grunnlag av egne kvaliteter blir de begge sørgelige skuer. Få han ut, og la Myhre gå i dragsuget. Få inn to nye, deriblant minst ei dame som kan litt om fotball. Dette blir "gubbestudio" de luxe.
            Last edited by Hamburg & Kanari; 21.03.2011, 22:27.
            LSK Norges beste lag

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13272

              #26
              Opprinnelig skrevet av Grusom B
              Uansett fikk vi mye mer oppmerksomhet enn søpla, som ikke ble nevnt. Det er et steg i riktig retning.
              Søpla var på MAX i helgen, og den kampen blir derfor ikke omtalt av TV2. Tror du kan grue deg til narkispakket spiller kamp på TV2 igjen.

              LSk skrev fotballhsitorie i helgen. TV2 omskriver den.

              Kommentar

              • Serbern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 5496

                #27
                Opprinnelig skrevet av reka
                Søpla var på MAX i helgen, og den kampen blir derfor ikke omtalt av TV2. Tror du kan grue deg til narkispakket spiller kamp på TV2 igjen.

                LSk skrev fotballhsitorie i helgen. TV2 omskriver den.
                Søpla var på tv2, var Særp og Molde som var på Max.

                Kommentar

                • Kimito
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 2600

                  #28
                  Innvending på sekseren til BBS er formidlet til han som satt karakterene.

                  Ellers skal jeg ikke mene så mye i disse debattene.
                  Last edited by Kimito; 22.03.2011, 01:15.
                  Ferdigskåra

                  Kommentar

                  • Hamburg & Kanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 3006

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av reka
                    LSk skrev fotballhsitorie i helgen. TV2 omskriver den.
                    Så for de som har sett litt på sportsnyhetene på lokalTVBrann2 i det siste at man nesten skulle tro at frelser og ettmålsscorer Ojo var knallhardt inne i toppscorerdiskusjonen, vil jeg få anbefale text-TV side 227 i samme kanal.

                    For sånn for en ørliten porsjon reality check og liten dose med harde fakta, noe bergensere jo ikke nødvendigvis alltid foretrekker i vurdering av sitt eget lag...

                    Måtte all mulig optimisme råde grunnen i Bergen de neste to ukene slik at byens enorme rattatta får en enda litt høyere fallhøyde før Åråsen:-)

                    *Ouch*
                    LSK Norges beste lag

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3192

                      #30
                      TVBrann, også kjent som TV2, må tross alt ha noen saklige og sannferdige medarbeidere (i tillegg til Kimito). På rundens lag fra denne kanalen finnes naturligvis to Brannspillere, men SEKS kanarifugler:

                      Karim, Steinar, Erling, Espen, Nosa, Ujah.

                      Utvalget kan diskuteres (Steinar, men ikke Frode; Espen, men ikke Björn?), men må jo ses i lys av konkurrentene i de ulike lagdeler og på disse plassene. VG hadde vel Nosa og Ujah, og Nettavisen i tillegg Frode. Men kanalen fyller altså rundens lag med seks av våre folk.

                      Kanalen har også Ujahs 2-0 og Nosas 3-0 som to av de fem kandidatene til rundens mål (og én av Branns to skåringer, Holmviks).

                      gilbert

                      Kommentar

                      • Rune
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2008
                        • 1229

                        #31
                        Henning Berg er med i Bakrommet på NRK2 idag. Synes han pleier å greie seg mye bedre i sånne programmer enn i intervjuer, blir spennende å se hvordan det går i dag.
                        "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13272

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Paddis
                          Fikk ikke sett - hva gikk det ut på?
                          90 % landskamp og støvete opptak bare Fjøra og Berg husket, 5 % Morten Spy "LSK kan forsatt rykke ned, det baserer jeg på fakta" , 3 % Brann og "Stjernan" Ojo, 1 % Nigerianere generelt, 1 % Bilder Fra Helgens Historiske Kamp I Gym Salen (og jeg tror Ujahs navn ble nevnt i forbifarten).

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            #33
                            Her skal man oppsummere runden, og så nevner ikke Nesbø firemålsscoreren med et kløyva ord! Ojo derimot.....

                            Kommentar

                            • glasgow
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2007
                              • 1251

                              #34
                              Syntes det er mye klaging på forumet.
                              Det er lenge siden jeg kan huske at LSK har blitt omtalt så mye i aviser og tv.
                              Da jeg tittet innom "Bakrommet" skrøt Jan Åge om LSK, samt at Henning Berg med nydelig LSK logo fortalte om arbeidet i klubben.
                              En kakespisende Uhja i alle nettaviser. Dette er topp.

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13272

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av glasgow
                                Syntes det er mye klaging på forumet.
                                Det er lenge siden jeg kan huske at LSK har blitt omtalt så mye i aviser og tv.
                                Da jeg tittet innom "Bakrommet" skrøt Jan Åge om LSK, samt at Henning Berg med nydelig LSK logo fortalte om arbeidet i klubben.
                                En kakespisende Uhja i alle nettaviser. Dette er topp.
                                Jeg er enig, og har forsåvidt omtalt dekninga i bl.a. VG i positive ordelag. Tiraden mot "Bakrommet" er primært at programmet er like ræva som tittelen insinurerer - vi har nettopp kommet i gang med seriestarten og landskampen er noen dager unna, allikevel er over halve programmet fylt opp av irrelevante, kornete opptak fra eldgamle oppgjør mellom Danmark Norge. Vi har Norges dummeste "ekspert" i studio som gjenganger, hvis potensielle nytteverdi i høyden strekker seg til å suge opp strålinga fra atomreaktorene i Japan, og som skylder 10-12 forfylla x-vifspillere en landslagskarriére og PL-spill etter hjernedød hyping.

                                Kort sagt et ræva program Gordon og NRK kan stappe opp i "bakrommet". Med Fjøra og Berg i studio, og en av norges råeste fotballprestasjoner friskt i minne, kunne de lagd en kanonsending.

                                Kommentar

                                • GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av glasgow
                                  Syntes det er mye klaging på forumet.
                                  Det er lenge siden jeg kan huske at LSK har blitt omtalt så mye i aviser og tv.
                                  Da jeg tittet innom "Bakrommet" skrøt Jan Åge om LSK, samt at Henning Berg med nydelig LSK logo fortalte om arbeidet i klubben.
                                  En kakespisende Uhja i alle nettaviser. Dette er topp.
                                  Helt enig, men det er jo litt spesielt at Ujah ikke engang blir nevnt i det som skal være en oppsummering av seriepremieren. Da har redaksjonen driti på draget.

                                  Kommentar

                                  • Yellow-not-jella
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2009
                                    • 1606

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Rune
                                    Henning Berg er med i Bakrommet på NRK2 idag. Synes han pleier å greie seg mye bedre i sånne programmer enn i intervjuer, blir spennende å se hvordan det går i dag.
                                    Helt enig, men han vil for mye inn på hva lsk jobber med hver dag. Bruker 50 sekunder på å forklare at vi vil gjerne bruke nigerianera "i tillegg til de unge norske spellera våre som vi jobber med hver dag". Gjesp, blir litt kjedelig. Ellers bra!

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7055

                                      #38
                                      Syns det var et helt ok program og at det er helt naturlig at hovedfokuset ble lagt på landskampen, men i og med vår sjokkseier måtte de nødvendigvis innom det også. Henning og Jon i studio var også naturlige valg, i og med at de er hhv. tidligere landslagskjempe og -keeper, og i tillegg involvert med LSK og Stabæk.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • skotten
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 1794

                                        #39
                                        Lenke til det omtalte Bakrommet med HB på nett:

                                        Kommentar

                                        • reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13272

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av trigz
                                          Syns det var et helt ok program og at det er helt naturlig at hovedfokuset ble lagt på landskampen, men i og med vår sjokkseier måtte de nødvendigvis innom det også. Henning og Jon i studio var også naturlige valg, i og med at de er hhv. tidligere landslagskjempe og -keeper, og i tillegg involvert med LSK og Stabæk.
                                          Vi har en tidligere leder for det forrige regimet i LSK i studio, sammen med den nye sjefen Henning Berg - vi har en ny økonomisk virkelighet i tippeligaen og her sitter altså to av hovedrolleinnehaverne i både sløsetiden og i ryddetiden, med en relasjon krydret med kontroverser, utskvising og felles fotballfortid. Dette samtidig som en av tippeligaens største salgs og eksportobjekter dobler markedsverdiien i en skåringsorgie, og trolig kan redde LSKs økonomi på sikt. Kort sagt: Enhver tenkende sportsjournalists drøm, synd at de tilstedeværende journalistene virket som om de var i de terminale fasene av langt fremskredet demens.

                                          Men uansett, det er klart at det er mer interessant å se opptak av landskamper fra 80-tallet. Den gang var vel hele 5-10 % av befolkningen benket foran tv-apparatene for å se Røste-Fossens triumfferd gjennom fotballhistorien, og disse bildene har ikke tapt sin enorme folkelige appell.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎