Nyheter april 2011

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    lsk.no

    Sammenlikner med sølvlaget

    Espen Søgård mener LSK i 2011 kan måle seg med Arne Erlandsens 2001-årgang.

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      lsk.no

      Vinnere av Future Cup

      I påsken vant LSKs G15-lag Future Cup i Göteborg.

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        Raumnes


        Tilbake til Nes: Tidligere Premier League-proff og landslagsklippe Henning Berg kommer søndag til Funnefoss stadion som trener for LSK. For Berg blir dette et gjensyn med gamle trakter. Foto: Aleksander Neely

        Tilbake til gamle trakter

        Aldri før har LSK-trener Henning Berg gjestet Funnefoss stadion, men han har mange gode minner fra Nes. Faren Tore er nemlig utflyttet nesbu, og tidligere FUVO-spiller.

        Av Thomas Frigård Publisert 28.04.2011 kl. 14:20

        Tre dager til FUVO-LSK

        – Besteforeldrene mine bodde i Vormsund, og jeg var ofte på besøk hos dem. For meg blir dette derfor en tur tilbake til gamle trakter, sier LSK-trener Henning Berg.

        – Blir litt spesielt
        Besteforeldrene til Berg drev i sin tid det gamle samvirkelaget i Vormsund, og den tidligere Premier League-proffen var ofte på besøk hos dem. Han har dermed gode barndomsminner fra sine turer til Nes, og han har blant annet spilt fotball i Vormsund. Erfaring fra Funnefoss stadion har han ikke, men det har imidlertid faren Tore. – Faren min har vokst opp i Vormsund, og han spilte for FUVO. Med røtter i Nes, blir det litt spesielt å spille på Funnefoss stadion. Men for oss blir dette først og fremst en typisk førsterundekamp, sier Berg.

        – Tar ikke lett på kampen
        For første gang skal LSKs A-lag møte FUVO på Funnefoss stadion, og for hjemmelaget blir dette årets store fotballfest. Nivåforskjellen på lagene skal være tydelig, men FUVO-spillerne har ingenting å tape når de skal måle krefter mot tippeligaspillerne. Det er imidlertid ingenting som tyder på at LSK tar lett på oppgaven. – Vi vet at i 3. divisjon er det noen bra lag, og noen som ikke er tipp-topp. Når de møter tippeligalag blir det uansett full rulle fra første stund, og vi tar ikke lett på kampen i det hele tatt. Vi kommer maksimalt skjerpet for å ta oss videre i cupen, sier Berg.

        – Stiller et sterkt lag
        LSK ønsker å spille en god fotballkamp, og de har målsetting om å nå langt i cupen. De har åpnet serien med to seire, to uavgjort og et tap. Til sammen har imidlertid LSK skåret 18 mål på fem kamper. Mye tyder dermed på at FUVO-trener Arne Gunnar Ellevold absolutt skal få testet sitt lags defensive kvaliteter i denne kampen. – Vi har spilt fire gode seriekamper, og vi er i god form. Det er stor konkurranse om plassene på laget, og skulle vi gjøre noen endringer på lagoppstillingen, betyr det at de som kommer inn er topp motivert til å vise seg fram på sin aller beste måte. Vi kommer til å stille et sterkt lag mot FUVO, det er det ingen tvil om, sier Berg.

        Ringstad spiller trolig
        Nesbuen Stian Ringstad spilte hele kampen i serieåpningen mot Stabæk, og han var med på å knuse bæringene 7-0. I den påfølgende hjemmekampen mot Brann startet han på benken, og i de siste tre kampene har han fått to innhopp. Mye kan imidlertid tyde på at Ringstad får muligheten til å vise seg fram mot sine sambygdinger søndag. – Det er store muligheter for at Stian starter på søndag, men laget er fortsatt ikke helt klart, sier Berg.

        Håper på mye folk
        FUVO håper at Romerikes fotballflaggskip skal trekke mye folk til Funnefoss stadion, og klubbledelsen drømmer om 2000 tilskuere og ny publikumsrekord. I disse dager er arbeidet i gang med å lage provisoriske tribuner, og med fortsatt strålende vårvær vil alt ligge til rette for en fotballfest på Opaker søndag. Lillestrøm ønsker også å bidra til en festaften for publikum. – Vi skal være et lag for hele Romerike, og vi ser på Nes som en del av vårt område. Jeg håper derfor alle som er fotballinteressert i bygda tar turen til kampen, slik at vi kan skape en god cupstemning og ramme rundt kampen for både FUVO-spillerne og våre spillere. Kanskje for de lyst til å se enda mer av oss etter dette, sier Berg.
        Tilbake til Nes: Tidligere Premier League-proff og landslagsklippe Henning Berg kommer søndag til Funnefoss stadion som trener for LSK. For Berg blir dette et gjensyn med gamle trakter. Foto: Aleksander Neely


        Kommentar

        • Josh
          Juniormedlem
          Bøffelpromp
          • May 2006
          • 13

          England uaktuelt for LSK-duo





          Mye har vært skrevet om LSKs drømmeduo Anthony Ujah og Nosa Igiebor den siste tiden. Ikke så rart, med henholdsvis syv og fem mål på årets fem første seriekamper har det nigeraniske tospannet gjort seg særdeles interessant for utenlandske klubber.

          Etter hva Aftenposten kjenner til, har det vært tett blant agenter og speidere på Åråsen den siste tiden, og spesielt Anthony Ujah er i ferd med å bli høyaktuell for en overgang til en større liga til sommeren. Men, selv om det tidligere denne uken skrev blant annet Dagbladet at Sunderland vurderer LSK-spissen, er sannsynligheten for en overgang helt minimal.

          Grunnen?

          - En rar regel
          En helt spesiell engelsk regel, som sier at en spiller fra et land utenfor EU må ha spilte 75 prosent av sitt lands landskamper de siste to sesongene. Det finnes noen svært få unntak, men inntil Ujah (og Nosa) har etablert seg på landslaget – begge står fortsatt uten en eneste A-landskamp – må de belage seg på å spille fotball på det eurpeiske fastlandet, om de skal flytte på seg.

          - Jeg visste om det, men det er en rar regel, sier Ujah til Aftenposten.

          Den angivelige Sunderland-interessen til tross, så har han et avslappet forhold til at han ikke kan bli Premier League-spiller med det første.

          - Skjebnen fører meg dit jeg skal.

          - Uansett har jeg det bra her i Lillestrøm, og jeg har utviklet og fortsetter å utvikle meg mye her. Drømmen er å spille i fransk, spansk eller tysk fotball, men foreløpig har jeg det fint i Lillestrøm.

          - Ikke hemmende
          For sportsdirektør Torgeir Bjarmann kommer heller ikke nyheten som et sjokk.

          - Dette kjenner vi til, også da vi hentet spillerne, men det finnes jo måter å komme utenom problemet på, som i tilfellet med Mame Biram Diouf. Likevel tror jeg ikke det er hemmende at ingen engelske klubber i utgangspunktet kan hente inn disse spillerne, vi forholder oss bare til det som måtte komme av henvendelser.
          Five days shalt thou labour, as the Bible says. The seventh day is the Lord thy God's. The sixth day is for football. ~Anthony Burgess

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            lsk.no

            Billettinfo: Fu/Vo-LSK

            Søndag spilles første runde i cupen mot Fu/Vo på Funnefoss stadion klokka 18:00.

            Kommentar

            • KrisB
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2008
              • 2923



              DEN DØDELIGE DUOEN
              Assistkongene Erling og Karim herjet vilt med Haugesund, og på søndag er det første runde i cupen mot Fu/Vo.

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                lsk.no

                TOKSTADS UTLEIE FORLENGES

                I begynnelsen av mars ble Kristoffer Tokstad utleid til Strømmen. Nå forlenges oppholdet.

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  lsk.no

                  GLEDER SEG TIL SØNDAG

                  Stian Ringstad har hatt mange tette og tøffe oppgjør mot Fu/Vo i sin tid som Haga-spiller. Søndag er det på ny kamp mot den gamle rivalen.

                  Kommentar

                  • Emil B
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2006
                    • 5921







                    - Soleklare favoritter

                    Men likevel har Logi stor respekt for søndagens cupmotstander Fu/Vo. Islendingen husker godt hvordan det var å være underdog i et lag på lavere nivå.

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      lsk.no

                      VIL SPRE GLEDE MOT FU/VO

                      Ohi Omoijuanfo har allerede fått tre innhopp i år. Nå gleder han seg til å møte Fu/Vo på søndag.

                      Kommentar

                      • sparwasser
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3185


                        Klare: FUVO-spillerne gleder seg til å ta i mot et av landets beste fotballag, og de håper å kunne by på feststemning. Fra v: Kent Håvard Eriksen, Ørjan Heiberg, Ole Georg Finstad, Magnus Thesen, Steve Johnsen og André Thomsen. Foto: Thomas Frigård

                        Ber hele bygda inn til fotballfest
                        Ingen i FUVO har troen på at de kan utløse en cupbombe mot Lillestrøm. Men de lover en fotballfest, og de håper hele bygda vil være med.

                        Av Thomas Frigård Publisert 30.04.2011 kl. 06:00

                        – Det er snart 30 år siden en toppklubb i Norge spilte en offisiell kamp i Nes, og derfor er dette en historisk begivenhet. Jeg håper derfor alle fotballinteresserte i bygda ønsker å ta del i denne fotballfesten, sier FUVO-formann Tom Hagen.
                        – En voldsom appell
                        I 1983 spilte FUVO mot Kongsvinger i cupen, og nesbuene tapte knepent 0-1. I snart 30 år har denne kampen vært et samtaleemne og en referanse på hvordan en fotballfest kan arte seg. Den gang møtte 1000 nesbuer opp på Funnefoss stadion, som er publikumsrekord, og nå ser FUVO muligheten til å trekke over dobbelt så mange mennesker. – Hauerseter hadde 2500 tilskuere mot Lillestrøm i fjor, og vi håper på det samme. Lillestrøm vant 5-0 i siste seriekamp, og de får skryt av alle for sin spillestil og sin serieåpning. LSK har en voldsom appell akkurat nå, og jeg tror dette vil bli en fantastisk fotballfest for hele Nes, sier Hagen.

                        130 i jobb
                        FUVO har for lengst startet dugnadsarbeidet for å gjøre klart til den store kampen, og på kampdagen skal hele 130 klubbmedlemmer være i aksjon. Dette er ti ganger så mange som vanligvis deltar på en seriekamp i 3. divisjon. – Alt tyder på at klubbens medlemmer også ser på dette som en fotballfest, og det har vært veldig enkelt å få folk til å stille opp, sier Hagen.

                        Plass til 3000
                        Klubben har lagt ut paller rundt banen, og disse skal fungere som provisoriske ståtribuner. På denne måten skal tre rekker med mennesker kunne få god sikt til det som skjer på gressmatta. Dermed vil det ikke være noe problem å ta i mot 3000 tilskuere på Funnefoss stadion. Norges Fotballforbund inspiserte stadion onsdag, og de godkjente anlegget på stedet. – Løsningen vi har lagt opp til virker enkel, men den er veldig effektiv. På denne måten får plass til tre rekker med tilskuere. Vi fikk skryt for at vi virket svært godt forberedt, sier Hagen.

                        NRK kommer
                        NRK har meldt sin ankomst til Funnefoss stadion, og dette er trolig første gang rikskringkastingen filmer en av FUVOs hjemmekamper. En rekke andre aviser og medier har også vist interesse for kampen, og for et kort øyeblikk trer altså FUVO inn i riksmedienes søkelys. Dette kan gi klubben verdifulle synergier. – Denne kampen gir spillerne fine muligheter til å vise seg fram, og det er veldig verdifull markedsføring for klubben. Vi kan vise omverden at vi har et flott anlegg, god dugnadsmoral, og et godt lag, sier Hagen.

                        – Skal kose seg
                        – Tror du dere kan detonere en cupbome? – Sjansene for å slå Lillestrøm er små, og for å være helt ærlig ser jeg ikke noen mulighet til å vinne denne kampen. Vi må bare konsentrere oss om å lage en fest, og jeg synes gutta skal glemme resultat og kose seg med kampen, sier Hagen.


                        Kommentar

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎