Plankene - LSK Fredag 6.Mai kl 19

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Yellow-not-jella
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2009
    • 1606

    Opprinnelig skrevet av ulfpulf
    Siden du bruker det ordtaket her, går jeg ut fra at du mener at en regelendring etter mitt forslag vil føre til at det går til helvete.

    Jeg synes det hadde vært mer rettferdig om Lillestrøm hadde fått straffe i går, enn at Martinsen ble utvist og LSK bare fikk frispark. Jeg har prøvd å argumentere over for at dommerens skjønn etter en regelendring blir akkurat det samme, den eneste forskjellen er at i stedet for et automatisk rødt kort, skal det være et automatisk straffespark hvis noen blir fratatt en klar målsjanse.

    Jeg forstår ikke hvorfor det skulle føre fotballen inn i fortapelsen.
    Det syns jeg du bør forstå. En takling som setter inn 1.5 meter uttafor 16.5 skal aldri trekkes inn. Dette blir kokos.

    Et annet forslag kunne være et direkte skudd uten mur, som ved straffe. Men det er bare bra at vi i Norge ikke ødelegger fotballen med utidige regelendringer. Sku tatt seg ut. Viktig med litt "stopp en hal" her, konservatisme kan også være bra.

    Annen ting er at Øvris helt korrekt blåste av kampen, etter at våre spillere (feilaktig) hadde protestert bort ett tilleggsminutt.

    Kommentar

    • Yellow-not-jella
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2009
      • 1606

      Jeg klarer ikke fatte dette elendige forsvaret for SL Magnum i denne kampen. Var du der nede Trigz? Ikke nok med det som er nevnt, men på 1 - 1 så klager han over et eller annet i forsvaret, løper ut og herjer. Istedet for å få igang spellet fort så vi kan VINNE matchen. Og det der med "vinden"?? Svaksynt ser det jo ut som han er, evt sein bedømmelse. Ballen spretter i bakken, ikke mer enn det.

      Konklusjon; middels keeper. Fikk vel 3.5 points i vg før sesongen.

      Kommentar

      • ulfpulf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 2506

        Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
        Det syns jeg du bør forstå. En takling som setter inn 1.5 meter uttafor 16.5 skal aldri trekkes inn. Dette blir kokos.

        Et annet forslag kunne være et direkte skudd uten mur, som ved straffe. Men det er bare bra at vi i Norge ikke ødelegger fotballen med utidige regelendringer. Sku tatt seg ut. Viktig med litt "stopp en hal" her, konservatisme kan også være bra.
        Regelen om at å ulovlig frata en spiller en klar scoringssjanse alltid skal gi rødt kort er ikke veldig gammel, så å fikse på den rokker ikke akkurat ved fotballens grunnvoller.
        Dagens praksis premierer forsvarsspillere som greier å klippe ned angriperen før han kommer innenfor 16-meterstreken, noe de utnytter kynisk. Det røde kortet får de uansett, men hvis de setter inn fellingen utenfor streken, slipper de straffe i mot. Jeg skulle gjerne sett at angripende lag satt igjen med litt mer etter å ha greid å sende en mann alene mot keeper.

        Du har muligens rett i at 16-meteren bør være hellig og at mine gode intensjoner virkelig ville sendt spillet til helvete, men FIFA leser ikke innleggene mine, så fotballen er trygg.

        Kommentar

        • dollyholly
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2007
          • 965

          Irriterer meg grønn på at Henning klager i media nå over mangel på fair play. Han var iferd med å skape et nytt image men rykker tilbake til start etter sutring i media. Han bør i stedet konsentrere seg om egne spillere og så får han la andre dømme de andre lagene. Er redd at dette blir starten på en negativ trend med sutring og syting over alt. Er seriøst bekymret for neste kamp mot Molde, der blir det fort tap med mere sutring! Våre spillere hadde gjort akkurat som Martinsen, jeg hadde blitt forbannet hvis ikke. Han redder klubben sin så får all mulig ekspertise snakke om fair play og alt mulig piss. En ting er å felle som bakerste mann, noe annet er Kovacks og det han gjorde mot Brann, som i mine øyne er en helt annen historie. At Tarik faller som en flue er noe vi alle vet, han gjorde akkurat det samme i Lsk, men da var det liksom greit. Skjerpings. PS! NÅ MÅ NOEN LÆRE NOSA Å SPILLE BALLEN OG IKKE BARE VÆRE EGO, PRONTE!!!

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7055

            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
            Slå opp i ordboka? Hva faen snakker du om!?? Jepp, Logi er uskolert, altså han har tillagt seg uvaner i sitt keeperspill før tida i LSK som ikke har blitt tatt tak i og som til tider går ut over prestasjonene hans. Ting som hans gjennomgående latterlige utspill og ballferdigheter, mannen sliter rett og slett med å treffe ballen reint, uavhengig av underlag. Og nå kan han ikke lenger skylde på synet. Arbeidet med oppstilling av mur og generelle oppførsel på frispark imot er ikke akkurat betryggende. Så kan man legge til et feltarbeid som kan dukke opp når minst venter det, og glimre med sitt fravær når man mest forventer det.

            Et godt eksempel på det siste var en situasjon i går mot slutten der vi har et visst trykk imot oss og FFK slår en poler mot vårt mål, en ball Logi med letthet kan gå ut å plukke og gi oss et pusterom, men som Kippe blir nødt til å nikke ut i potensielt farlig område fordi Logi velger å stå plantet på egen strek.

            Nei, det var ikke Logis feil at vi ikke benytta våre muligheter, men en del av en keepers oppgave er å spre ro i bakre rekker. Det bidro ikke Logi med i går til tross for det som må sies å ha vært en særdeles rolig dag på jobben, for borteoppgjør å regne. Logi er en shotstopper, og det er omtrent det. En grei keeper sett over ett, men vil aldri nå opp til det vi bør kunne forvente å ha. Det skremmende er at han ikke har noen form for konkurranse.
            RB http://www.rb.no/lsk-magasinet/lsk-b...cle5597013.ece
            og VG http://vglive.no/#match=10003449
            er iallfall uenige med deg.

            Apropos hva "faen" jeg mener: Du forstår ikke hva ordet "skolert" betyr. Å skolere noen betyr å lære opp, utdanne. Logi ble skolert i Bayern München under Sepp Maier i sin tid.

            Jeg skjønner ikke hva beveggrunnene dine for å kalle ballferdighetene hans "latterlige" er, utover tilbakespillet jeg nevnte, der ballen spratt ujevnt. Matta i Fredrikstad var ikke spesielt god. Også Lasse Staw klønte til et par tilbakespill i første omgang.

            Logi holder meget solid Tippeliga-klasse. Hadde han ikke gjort det, tror jeg ikke han ville stått i mål for Island. I motsetning til flere andre keepere jeg har sett i LSK føler jeg meg aldri urolig når han går ut i feltet, selv om han bommet på ett overlegg mot Fredrikstad (i første omgang), og han er meget habil på streken.

            Enig i at noen av utspillene hans på fredag ikke var gode, men å gå derfra til å nærmest fremføre et karakterdrap på mannen er bare fjollete.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Leif A
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 3962

              Opprinnelig skrevet av superbøffel
              3. At Henning går så hardt ut mot FFK, Max og NFF etter kampen er jeg ikke sikker på at er så lurt - det vil kun føre til mer fokus på egne spillere de neste serierundene. Det er dog en utrolig viktig diskusjon å ta - vi ønsker ikke å se det vi så i går (eller spanske oppgjør) på fotballbanen.
              Henning går vel ikke spesielt hardt ut mot hverken Max eller NFF. Han sier hva han mener om de æreløse hundene sin måte å spille på, og uttrykker glede over at Max har fokus på Fair Play. Og gir et spark til NFF for uforståelige Fair Play-regler. Noe han neppe er alene om å mene i fotball-Norge
              Opprinnelig skrevet av superbøffel
              Dessverre blir Hennings utblåsning vridd til en fokus om LSK vs FFK - en diskusjon som er totalt verdiløs.
              Legg merke til hvem det er som vrir det i den retningen: det er Aune. Ikke ett eneste sekund bruker han på å vurdere om det kan være noe i det han sier. Han går kun på de feilgrepene LSK har gjort. Og med 999 kamper å ta av så ville det vel vært et under om han ikke kom på noen
              Aune bruker mest sannsynlig den vinklingen fordi han faktisk ikke har noe å si til sitt eget og lagets forsvar. Og han vet det.
              Knurr...

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13272

                Det er åpenbart at effekten av det HB sier vil bli en annen enn det han ønsker å oppnå. Da er det like greit å holde kjeft, uansett hvor gode argumentene for å uttale seg er.

                Kommentar

                • bjarmann
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 2887

                  Opprinnelig skrevet av norskpoker
                  Et Fair Play-kurs med mannen som ble utstengt i månedsvis for å ha dyttet en dommer i en kamp er nettopp det fotballspillere trenger.
                  Var ikke dette mannen som viste fascist hilsener så fort han fikk anledning på banen?
                  I år så tar vi alt

                  Kommentar

                  • *46*

                    Opprinnelig skrevet av Grusom B
                    - Den situasjonen er ikke helt identisk. Magnusson prøver å snu og vri seg og løpe med Risholt. De løper inn i hverandre. Jeg oppfattet ikke den situasjonen på samme måte som Fredrikstad-situasjonen i går, sier Berg i dag.

                    Derfor.
                    Sorry - denne oppfattelsen er langt fra virkligheten og videoklipp må til for å dra frem hva som faktisk skjedde.

                    Tror du og Berg har godt av å ta en titt på hva realiteten var når Magnusson regelrett tok ei kroppstakkling på Risholt. Hvis du mener dette er forsøk på "å snu og vri seg og løpe med Risholt", da har vi totalt forskjellige virkelighetsoppfattninger. Jeg vil våge meg til å si at du og Berg har en relativ annen oppfatting enn resten av befolkningen.



                    Spol frem til ca 4.20 - da kommer du til sekvensen. For meg er den taklingen like usportslig som Martinsen sin. Det som er bedre, er at den ikke er like fysisk farlig som det Martinsen gjorde.

                    Til notis så synes jeg Magnusson gjorde rett. Og da kan man regne seg frem til hva jeg mener om det Martisen gjorde.

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7055

                      Opprinnelig skrevet av *46*
                      Sorry - denne oppfattelsen er langt fra virkligheten og videoklipp må til for å dra frem hva som faktisk skjedde.
                      Til notis så synes jeg Magnusson gjorde rett. Og da kan man regne seg frem til hva jeg mener om det Martisen gjorde.
                      100 % enig. Martinsens handling er kynisk, men på en måte (merkelig nok) redelig. Han prøver ikke å gi skinn av annet enn å kun stanse Björn og tar konsekvensen av det. Jeg mener jo FFKs innstilling til kampen og konsekvente usportslige handlinger gjennom absolutt hele kampen er mye mer graverende. De brukte ufinheter på omtrent alt som var av overganger for oss, de filmet og ramlet som fluer selv, og prøvde seg på den sær-FFKske "lat som om du har slått deg og krev at motstanderen skal spille ut ballen"-manøvren minst to ganger. Legg gjerne til at de (i følge flere LSK-spillere jeg pratet med) klagde og jamret på absolutt alle avgjørelser som gikk dem imot, uansett hvor riktige de var. FFK er for meg en totalt usmakelig klubb, og sammen med RBK de eneste som ligger oppunder VIF i ren forakt. Med tanke på fraværende sportsånd er de i en særklasse i Norge. Merkelig, siden de stammer fra en flott by med masse flotte, sympatiske mennesker i. FFK som klubb har ingen ære i mine øyne.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • *46*

                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        100Jeg mener jo FFKs innstilling til kampen og konsekvente usportslige handlinger gjennom absolutt hele kampen er mye mer graverende. De brukte ufinheter på omtrent alt som var av overganger for oss, de filmet og ramlet som fluer selv, og prøvde seg på den sær-FFKske "lat som om du har slått deg og krev at motstanderen skal spille ut ballen"-manøvren minst to ganger. Legg gjerne til at de (i følge flere LSK-spillere jeg pratet med) klagde og jamret på absolutt alle avgjørelser som gikk dem imot, uansett hvor riktige de var. FFK er for meg en totalt usmakelig klubb, og sammen med RBK de eneste som ligger oppunder VIF i ren forakt. Med tanke på fraværende sportsånd er de i en særklasse i Norge. Merkelig, siden de stammer fra en flott by med masse flotte, sympatiske mennesker i. FFK som klubb har ingen ære i mine øyne.
                        100 % enig med deg her, trigz. Har sagt det før og sier det igjen - jeg kan ikke fatte og begripe hvordan FFK som i utgangspunktet (etter min mening) var en hyggelig klubb har endt opp med å bli det laget det er. På samme måte som KIL, har jeg fulgt dem litt med øyekroken de siste årene. Hadde trua på dem skulle bedre seg når dem rykka opp igjen, men der tok jeg skrekkelig feil. FFK har endt opp som en gjeng usmaklige spillere. Og på fredag var jo ikke usmaklighet nr 1 på banen - du veit han med bolleklippen...

                        Feks - hva har skjedd med Tarik? Han kommer fra norges unfair-lag nr 1: LSK (ikke mine ord, men den jevne intetanende/uopplyste tilskuer liker å si det). Der spilte han 14 kamper og fikk ett gult kort. Nå som han er i fair play klubben FFK, har han kun dratt på seg 4 gule kort på 5 kamper. Forrykende utvikling Tarik! Vi ser at fair play tankegangen er gjennomsyra nede i Fredrikstad.

                        Kommentar

                        • superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

                          Tom Freddy Aune, les og lær:



                          MOLDE (Nettavisen): I et desperat forsøk på utligning to minutter før full tid la Magnus Wolff Eikrem seg ned i bakken innenfor sekstenmeteren og ropte på straffe. TV-bildene viser at Wolff Eikrem forsøkte å filme seg til straffe for Molde.
                          - Uff ..., er Molde-manager Ole Gunnar Solskjærs første reaksjon når han blir konfrontert med episoden.
                          - Vi skal ikke ha det slik i vår klubb. Du får ikke straffe når ingen er borti i deg, sier Solskjær som tok seg en prat med Wolff Eikrem i garderoben etter kampen.
                          - Jeg tok en prat med han om det. Det var ikke så veldig godt skuespill, for å si det slik, sier Solskjær.
                          Enøyd i de blindes dal.

                          Kommentar

                          • Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

                            Opprinnelig skrevet av superbøffel
                            Husker Bergs "I LSK detter man ikke når man blir skallet til" etter Nannskog-Dosso (eller var det Nosa?)-episoden.
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                            Kommentar

                            • Leif A
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 3962

                              Jeg lurer på hvor det har blitt av de store forkjemperne for Fair Play: Esten O. Sæther og Morten P i Dagbladet, og Truls "utesteng Sungdot" Dæhli i VG. Etter en runde hvor to spillere (så langt) har blitt stemplet som juksemakere og andre har sluppet unna, burde de vel hatt krigstypene klare?
                              Knurr...

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13272

                                En liten faksimile for å minnes den harmdirrende moralske pekerfingeren fra Akersgata. En finger som nå trygt er plassert i a..len.
                                Sportskommentator Truls Dæhli mener imidlertid det ikke må være noe tvil om at Arild Sundgot bør straffes i ettertid.

                                - Jeg synes han bør stå over cupfinalen. Dette er et veldig klart, moralsk dilemma som det skal bli interesannt å se hvordan Norges Fotballforbund (NFF) vil forholde seg til, sier Dæhli til VG Nett.

                                - LSK reagerer surt

                                - Alt dette er jo ting man kunne forvente. Men dette er en klassisk situasjon som kan sammenlignes med andre episoder som dommere ikke har sett. Og denne gangen handler det ikke om farlig spill, vold eller slike type ting - men om usportslighet og fotballkynisme, sier Dæhli.

                                Lillestrøm er imidlertid ferdig med hele saken.

                                - Det ble sagt det som skal sies i går. Arild har beklaget det han gjorde. Vi ser at målet ikke skulle ha vært gitt, skriver LSK-manager Jan Åge Fjørtoft i en SMS til VG Nett.

                                Redd for signaleffekt

                                Dæhli tror likevel at NFF vil føle seg tvunget til å reagere.

                                - Hvis de ikke gjør det, er signaleffekten som følger: juks så mye dere vil, det ikke bare lønner seg - det får heller ingen konsekvenser.

                                - Og om det er forenlig med fair play i NFFs øyne, så er det en nyhet vi må ta til etterretning, sier Dæhli noe spøkefullt.

                                Tror ikke Sundgot spiller finalen

                                Dæhli sier han alltid har oppfattet Arild Sundgot som «fair», men tror selv ikke sunnmøringen spiller cupfinalen.

                                - Nei, det tror jeg ikke. Jeg tror NFF vil føle at de må reagere.

                                Det er foreløpig ukjent om Norges Fotballforbund kommer til å forfølge episoden.
                                "Fotballkynisme" ja... Du skriver vel på en rykende artikkel om Martinsen og FFK nå, Truls?

                                Kommentar

                                • iL
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 10771

                                  Opprinnelig skrevet av Leif A
                                  Jeg lurer på hvor det har blitt av de store forkjemperne for Fair Play: Esten O. Sæther og Morten P i Dagbladet, og Truls "utesteng Sungdot" Dæhli i VG. Etter en runde hvor to spillere (så langt) har blitt stemplet som juksemakere og andre har sluppet unna, burde de vel hatt krigstypene klare?
                                  Tja dagbladet hadde i alle fall denne: http://www.dagbladet.no/2011/05/06/s...ussi/16445076/
                                  Kanarifugla flyr høyt i år!

                                  Kommentar

                                  • Leif A
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 3962

                                    Opprinnelig skrevet av iL
                                    Tja dagbladet hadde i alle fall denne: http://www.dagbladet.no/2011/05/06/s...ussi/16445076/
                                    Er klar over den, men mannen som roper høyest om Fair Play i Norge, Esten O., har vært øredøvende fraværende etter 6. serierunde.
                                    Knurr...

                                    Kommentar

                                    • Grusom B
                                      Generalissimo Bellisimo
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6248

                                      Esten er ubrukelig og kan kun litt om vif og rbk. Derfor holder han seg til å skrive om dem. Tviler på at han har fått med seg at FFK er i TL i igjen en gang.
                                      Ni principe ni rey...

                                      D10S!

                                      Kommentar

                                      • Hamburg & Kanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 3006

                                        Opprinnelig skrevet av Leif A
                                        Jeg lurer på hvor det har blitt av de store forkjemperne for Fair Play: Esten O. Sæther og Morten P i Dagbladet, og Truls "utesteng Sungdot" Dæhli i VG. Etter en runde hvor to spillere (så langt) har blitt stemplet som juksemakere og andre har sluppet unna, burde de vel hatt krigstypene klare?
                                        De selvutnevnte fair-play disiplene (les: PADI divers) i Stabæk har glatt "glemt" at Olle Olle dro med seg ballen med handa i siste match borte på Haugalandet. Et urettmessig mål i kampen, som endte 3-4. Det burde altså glatt vært 3-3.

                                        Likevel synes de forsatt at vår snille søndagsskolegutt Arild Sundgot er en skikkelig badguy fordi han handsa inn en i en kamp de likevel var sjanseløse og tapte 2-0. Store, sterke karer som Nannskog og Feigur Fall Snublarsson faller som daue fluer så lenge noen fiser i deres retning inne i feltet. A Annan faker røde kort på motspillere, I A Olsen syter & griner som alltid, Martine Andresen lyser det rødt ut av øya på der han blindt planter omkring seg med hodeløse to-fotstaklinger. Mens Bohinen synger ut om Fair-Play-Stabæk og legger ut i det vide og brede om juksekulturen i LSK, en kultur som kun eksisterer oppe i hans temmelig forstyrrede knappenålshode. Artig...

                                        Fair-Play søppel i Norge, topp 1-6, der 1 er aller mest ræva:

                                        1. Stabæk - juks og fanteri fra ende til annen. Infantile, fåtallige fans.
                                        2. RBK - kjøpelag med tvilsom moral og manglende etikk. Forsvarer juksemakerne sine med enten å sykemelde de eller anklage andre for rasisme.
                                        3. VIF - kommentarer overflødige. Gjennomført bedriten klubb.
                                        4. FFK - filmer og drøyer aller mest, likevel bare nr 4. Sier en del.
                                        5. Brann - en midtbane som lukter svinsk og mottar bare så altfor mange straffer hjemme.
                                        6. Start - tror de spiller så jævla fin fotball og klarer bare ikke holde kjeft om det. Tomt trofeskap.
                                        ...
                                        Røkla
                                        ...
                                        13. Sogndal. Overpresterende saftbygd og bygdamuseum
                                        14. Haugesund - lite faenskap og en oppegående trener
                                        15. LSK - staute karer med stål i ballene. Ingen filmere, unntatt en viss J Å F. Har i dag mest tempo av samtlige lag.
                                        16: TIL - staute karer med hår på kassa. Absolutt ingen filmere ever. Bunnsolige i forsvar. Høy moral. Uten å vite det; de spiller faktisk tradisjonell Fugla-fotball alla Joe Hooley.

                                        Utenfor konkurranse: Christer Kleiven. Spiller med høyst begrenset talent, aldri vunnet en dritt i hele sin karriere, spiller for en klubb som har vunnet nær jack shit, aldri vært i en cupfinale og synes derimot en klubb med ti titler i sølvskapet spiller søppelfotball og uttaler dette til overmål til media.
                                        Godt gjort.
                                        Last edited by Hamburg & Kanari; 10.05.2011, 16:30.
                                        LSK Norges beste lag

                                        Kommentar

                                        Working...