LSK - Molde 16. mai kl 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • erlando
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2006
    • 858

    Taktisk knockout.

    Et lag hadde gjort hjemmeleksa si, og det andre klarte ikke å komme med et eneste mottrekk.

    Molde laget en tett boks av stopperne og de to defensive midtbanespillerne, og ofret dermed masse rom foran seg sentralt. En genistrek, så lenge vi stilte med Espen (han forsøkte virkelig hardt, men han er ingen playmaker) og Ruben (forsto aldri hvorfor medspillerne nærmest vegret seg for å gi ham ball). Nosa driblet konsekvent inn i denne boksen og fyrte meningsløse langskudd. Defensivt slurvet han enormt og Thioune fikk starte angrep på angrep ved å motta ball i Nosas ansvarsområde. Ujah og BBS hadde også tildels driblesyken, og gikk på egenhånd når muligheten til å spille fri makker var til stede. (BBS virket merkelig ufokusert og gikk glipp av flere potensielle muligheter fordi han ikke hadde øya med seg.)

    Jeg er ikke sikker på hvor kjapp venstrebacken til Molde er, men de gangene Erling utfordret gikk han konsekvent innover og havnet i den samme sekken som Nosa.

    Det jeg virkelig savnet var en Plan B, spesielt at det ikke så ut til at vi klarte å legge om noe som helst etter pause. "Hva gjør vi når motstanderen ikke lar oss spille slik vi har lyst til?". Det holder ikke å være en 'one trick pony' og forsøke å tvinge seg gjennom i midten med soloraid når det ikke er bakrom å kontre i - vi kan være helt sikre på at andre lag vil kopiere det Molde gjorde.

    -Jeg hadde likt å sett om høyrebacken til Molde kunne matche Erling like bra på fart som den venstre
    -Eller dratt Nosa inn sentralt hvor det var masse plass for å tvinge Hoseth/Hestad (Holm) ut. Så fikk heller Ruben "ofres" og spille kant/back (med Karim som kant)
    Ja til pause i pausen!

    Kommentar

    • Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

      Etter denne kampen trengs ingen kompliserte analyser. De hadde trioen Berg Hestad, Hoseth og Thioune sentralt. Vi hadde duoen Søgård og Gabrielsen. Klasseforskjell, dessverre.

      Kommentar

      • skotten
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 1794

        Opprinnelig skrevet av Lars
        Etter denne kampen trengs ingen kompliserte analyser. De hadde trioen Berg Hestad, Hoseth og Thioune sentralt. Vi hadde duoen Søgård og Gabrielsen. Klasseforskjell, dessverre.
        Godt oppsummert. Også en grei påminnelse om at selv om vi er gode på vårt beste, så har vi neppe bredde nok i stallen til å være med i medaljestriden helt inn.

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7055

          Kjappbørs:
          Logi 5; Essediri 3, Pedersen 5, Kippe 3, Eriksen 3; Knudtzon 5, Søgård 3, Gabrielsen 4, Nosa 3; Sigurdarson 5, Ujah 4.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3499

            Nok en gang sliter vi mot ett lag med en god spiller i mellomrommet. Jeg har sagt det tidligere, og sier igjen at vi må vurdere ett rent midtbaneanker mot slike lag, da en flat midtbanefirer enten blir overspilt, eller spilt for lave. I denne kampen fikk Hoset leke fritt i dette rommet, og problemet ble forsterket utover i kampen når også vingene til Molde dro seg inn i mellomrommet.
            At ikke Henning Berg evner å se dette tidlig i kampen, og gjøre endringer kan jeg ikke fatte. Jeg ville kjapt dyttet Søgård ned som anker, Nosa inn som sentral sammen med Ruben, og trukket BBS ut på venstrekanten. Denne kampen skjønte jeg etter 10 minutter at LSK ville tape med mindre vi fikk det første målet. Maktar Thioune er forøvrig den spilleren vi mangler på midtbanen, da han i tillegg til å vinne alt av dueller også kan bidra med de forløsende pasningene offensivt, og gode løp inn i boksen. Rett og slett en klassespiller, som Nils Johan Semb ville sagt det. Det er forøvrig en skandale at ikke Daniel Berg Hestad blir utvist i 1. omgang for sine gjentatte kyniske taklinger på Nosa.

            Kommentar

            Working...