Blir dette året LSK rykker ned?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • TomLundby
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 616

    Blir dette året LSK rykker ned?

    Merkelig at det ikke er starta en tråd som dette i år. Tidligere har lignende tråder kommet tidlig. Jeg er alltid optimist, men i år ser det svartere ut enn noensinne synes jeg. Ser for meg følgende: LSK går på uheldige tap mot Start og Viking. Nosa blir solgt, Gislason forsvinner. LSK står då foran 2. halvdel av sesongen og må ta mer poeng enn i 1. halvdel om nedrykk skall unngås. Plutselig er laget uten tre av sine beste spillere. I tillegg er alle tilgjenglige spillere på midtbanen og i angrep, unntatt Søgård, totalt uten erfaring. Ikke kan LSK stole på dødballer lenger heller. Klart det kan gå bra, men jeg grøsser ved tanken.

    Beste medisin er 6 poeng, eller minimum 4 poeng, denne uka mot Start og Viking! Ellers blir det mye tøffere å holde plassen i år enn i både 2008, 2009 og 2010.
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7048

    #2
    Jeg tror ikke vi rykker ned i år. Sogndal tar nesten helt sikkert den ene plassen, og jeg syns verken Haugesund, Sarpsborg eller Start virker helt friske. Vi spiller bra selv om prestasjonene varierer. Men kampen i dag, og den på søndag, er utvilsomt to ekstremt viktige kamper for oss. Jeg skulle ønske Ujah var tilgjengelig til akkurat de to matchene. Men vi bør uansett klare to bra resultater. Glem ikke at det heller ikke er langt oppover på tabellen. Spillemessig har LSK vist veldig mye bra i år.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • Stray Cat
      Moderator
      • Aug 2008
      • 5914

      #3
      Ah.. Endelig en tråd hvor man kan smøre angsten sin utover.

      Jeg er også rimelig bekymret. Poengene skulle hentes før Ujah forsvant i sommervinduet. Det skjedde ikke.

      Riktignok har det vært en del brukbart spill og mange lovende unggutter, men poeng får man kun hvis man scorer flere mål enn motstanderen og vi mangler en notorisk målscorer når Ujah forsvinner. Ser for meg en rekke uavgjortkamper nå og som tidligere sagt, lagene under oss på tabellen har få kamper spilt.
      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

      Kommentar

      • andersmm
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 5764

        #4
        Ok, om spillet hadde värt totalt rävva så hadde jeg også värt bekymra. Det er det ikke, og jeg tror vi klarer oss unna nedrykk med god margin. Din andre bekymring, spillerlogistikken, klarer jeg ikke å bekymre meg for. Se dagens LSK magasin på RB.no. Henning sier at Ujah-salget gir oss en mye större frihet til selv å bestemme når vi vil selge. Selvfölgelig kan det tikke inn bud på Nosa, men jeg tviler på at det aksepteres om det ikke er veldig höyt. Skulle vi mot formodning selge Nosa, så tror jeg også at en större del av overskuddet kan brukes på forsterkninger. Nesten alt av Ujah penger går til gammel moro. Samtidig bör Bjarman ha små problemer med å overbevise investorer om å hente spillere i sommer. Lommeboka sitter nok ganske löst, da dette plutselig har blitt lönnsomme investeringer. Alt som angår spillerlogistikk er ingen bekymring i min verden. Vi har rett og slett Norges beste sportsdirektör i Bjarman (det har han bevist både hos oss og hos Lyn). Selges spillere så får vi veldig gode penger, og nå som vi får fart på eksporten, så vil det väre attraktivt å legge penger på border for å hente nye.

        Rykker vi ned er det fordi vi spiller helt rävva fotball, ikke pga spillerlogistikk. Ja, Ujah scora veldig mange mål, men vi skaper også voldsomt mange sjanser. I visse kamper har vi värt effektive, i andre har vi värt ineffektive. Faktum er fortsatt at vi skaper en masse sjanser i år, og selv om Ujah har ekspedert veldig mange av disse i kassa, så har han ikke värt nökkelen til å skape sjansene.
        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

        Kommentar

        • aguado
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 448

          #5
          Etter utvidelsen av tippeligaen ser jeg det nærmest som utenkelig at LSK skulle rykke ned.

          Kommentar

          • erikh
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2008
            • 443

            #6
            Jeg har de siste årene slitt med nedrykksnerver, det har jeg så langt i år vært skånet for, men nå begynner de å komme snikende igjen. Frykten min fremover vil være nært korrelert med hvorvidt klubben klarer å få med Gislason videre eller ikke. Vi har et helt desperat behov etter en midtbanesjef med både tekniske og taktiske evner. Gislason er den mannen.

            Kommentar

            • gja
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2008
              • 302

              #7
              LSK vil, men får det ofte ikke til. Kjempe hard LSK.
              Årets supporter 2010!!

              ________________________________________________

              Vi er BSK, Birdsas Stolte Krigere! Sammen for Lillestrøm

              Kommentar

              • kimmern
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2005
                • 1173

                #8
                det er ikke bare det, viktigere spillere i 1 elveren blir stagit eldre, se på kippe, blir 34 neste år. ja han er skadefri men det er det andre som har vært også før det baller seg på.. og hvem skal inn for han da liksom? bare som et eksempel dette men det finnes flere eksempler på det i en grunnstamme som stort sett med få untak har vært den samme de siste 3-4 årene... det bekymrer meg!

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13271

                  #9
                  Jeg startet en "Rykker vi ned?"-tråd i februar/mars med tilhørende spørreundersøkelse, det var svartmaling nok der til alle, men den møtte en brå død da vi fikk Gislason. Håper denne tråden også dør, fortrinnsvis etter et par heidundrende seiere.Realitetene er at det er flaks og timing som avgjør utfallene i tippeligaen i år, skader på sentrale spillere har preget lagene i år, noe som sier noe om at de fleste lag har tynne staller. Gislason og Knutsens skadefravær har bidratt til en gulsvart nedtur i noen kamper nå. Pr i dag kan alle slå alle (med unntak av Sogndal som virker elendige), så vi trenger forsåvidt bare litt medgang og flaks. Spillemessig har vi ikke sett ut som noen nedrykkskandidat de siste kampene.

                  Kommentar

                  • ragnarrock
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2008
                    • 937

                    #10
                    iblandt er jeg usikker på om jeg er på emo konsert eller diskusjonsforum.. er folk fra romerike virkelig SÅ dystre?
                    ja, vi mister noen spillere, men vi har ikke akkurat ligget ann til gullmedalje med de heller, vi ser hva som skjer, god tmulig det dukker opp noen spillere i sommervinduet..
                    Ellers vil jeg gjerne forslå at folk kommer seg på kamp, heier gutta frem, dette går nok bra!
                    *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                    -RagnarRock-

                    Kommentar

                    • Stray Cat
                      Moderator
                      • Aug 2008
                      • 5914

                      #11
                      Forsåvidt ikke uenig med deg, reka, men det var den flaksen. Vi har ikke hatt for mye av den hittil og marginene er ikke på vår side. Gå og gjør jobben deres i ettermiddag. Lag kjempestemning, takk av Ujah på en måte han aldri vil glemme og for all del - syng for Gisse. Han trenger å vite at vi for alt i verden vil beholde ham.
                      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                      Kommentar

                      • kimmern
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2005
                        • 1173

                        #12
                        marginer, det har man snakket om i 2 år nå. etter min mening er det på tide å innse at vi ikke er gode nok til å vippe kamper i vår favør. vi er ikke bedre.

                        Kommentar

                        • Rovfugl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 3672

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av kimmern
                          marginer, det har man snakket om i 2 år nå. etter min mening er det på tide å innse at vi ikke er gode nok til å vippe kamper i vår favør. vi er ikke bedre.
                          utrolig enig! det er ikke marginer over så lang tid :-) vi er kun gode i perioder og det holder ikke.
                          Jeg TROR ikke vi rykker ned. Men vi må også huske at vi er slettes ikke "for gode" til å rykke ned som enkelte så fint sier det....
                          DØ FOR FUGLA!!!
                          http://www.fluefiskebloggen.no
                          LSK er min religion
                          Ujah er min gud

                          Kommentar

                          • kimmern
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2005
                            • 1173

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av kimmern
                            marginer, det har man snakket om i 2 år nå. etter min mening er det på tide å innse at vi ikke er gode nok til å vippe kamper i vår favør. vi er ikke bedre.
                            ......kan vel trygt si at jeg ble JINXA i dag ja!

                            Kommentar

                            • dollyholly
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2007
                              • 965

                              #15
                              Trenger fort bare tre seire til for å holde oss. Med hjemmekamper som Sarpsborg og Sogndal bør det ikke være noe problem.

                              Kommentar

                              • Fjeller'n
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2003
                                • 905

                                #16
                                Det kan bli en nervepirrende høstsesong.
                                Partysvensken som sisteskanse i to kamper koster oss fort poeng.
                                Og stemmer det som ryktene sier, at Gislason forlater oss etter 01.08 er vi relativt buttfucked. Laget med og uten Gisason er to vidt forskjellige lag.
                                "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                                Kommentar

                                • Uwes disippel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 6039

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av dollyholly
                                  Trenger fort bare tre seire til for å holde oss. Med hjemmekamper som Sarpsborg og Sogndal bør det ikke være noe problem.
                                  Er ikke så sikker på det, så tett det er nedover.

                                  Kommentar

                                  • *46*

                                    #18
                                    Hvorfor snakker man om to kamper på logi? Slike situasjoner gir 1 (en!) kamp. Noen som husker hva han fikk mot Kai Risholt i 2010? Logi fikk 1 (en) kamp!Gleder meg til å se Nadj. Tror han kan overraske.

                                    Kommentar

                                    • Fjeller'n
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2003
                                      • 905

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av *46*
                                      Hvorfor snakker man om to kamper på logi? Slike situasjoner gir 1 (en!) kamp.
                                      Viser historien at det er grunn til å være optimist?
                                      Opprinnelig skrevet av *46*
                                      Gleder meg til å se Nadj. Tror han kan overraske.
                                      Har du ikke sett ham, vil du bli overrasket.
                                      "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                                      Kommentar

                                      • OppsalKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2008
                                        • 1881

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av kimmern
                                        marginer, det har man snakket om i 2 år nå. etter min mening er det på tide å innse at vi ikke er gode nok til å vippe kamper i vår favør. vi er ikke bedre.
                                        Nope. We are a team that is no better than 10th place at best from what I saw today without Ujah.
                                        Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                        Alltid Celtic og LSK

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎