Ruben Gabrielsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kroktåa
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2015
    • 2870

    Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

    Nå må vi ikke helt miste gangsynet. (Jeg svarer på denne, siden det var en sammenligning av Uba mot Gabrielsen. Det var flere andre jeg kunne tatt tak i) Så vidt jeg kan se er det 3 situasjoner Gabrielsen bommer på. En feiladressert utsidepasning, en somling med ball som kunne gått galt men ikke gjorde det, og en bom på et mottak som gikk under foten hans og inn til keeper. Ut i fra antall situasjoner han var involvert i er det dønn solid. Sammen med Roseth og til dels backene er han årsaken til at Sandefjord ikke hadde noe særlig å komme med. I lufta herja de to. Jeg var aldri bekymret på dødballer imot. Uba? God når han var god, men dro også på seg 5-6-7 overganger imot. Jeg digger spillestilen hans, men i likhet med Ranger er den litt naiv tut-og-kjør. Uba er mye mer synlig enn Gabrielsen, på samme måte som det Va gjør er mye mer synlig enn det Skogvold gjør. Verdien for laget kan ikke måles bare i synligheten.
    Gratulerer med rundt tall! :-)

    Skjermbilde 2024-04-23 kl. 12.07.47.png

    Kommentar

    • DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 3954

      Jeg stiller høyere krav (les: har større forventninger) til Ruben enn til de fleste av de andre spillerne på laget. Det gjør jeg på bakgrunn av hans historie hos oss og hans videre cv. Det synes jeg faktisk vi skal gjøre. Jeg forventet at når han kom hjem, ville han bli et trygt og solid anker. Kanskje noe vel optimistisk, men jeg håpet at han ville vise seg nesten på Rune Bratset-nivå.

      Ruben er sabla god i mange situasjoner, vi skal ikke ta fra ham det. Men det er, som G-man skriver, man sitter med hjertet i halsen nesten hver gang han har eller skal ta hånd om (fot på! ) ballen som bakerste mann. Det virker for meg fortsatt som om mye av dette går på mangel på full konsentrasjon i noen situasjoner og også på en form for arroganse i måten han ofte venter for lenge med å avklare situasjonen og i tillegg prøver seg som Messi, hvilket han åpenbart ikke er! Ruben er i tillegg i overkant eplekjekk i sine uttalelser.

      At han snakker med litt store bokstaver, ville jo vært helt ok, for ikke å si veldig bra, hvis hans prestasjoner hadde vært like overlegne. Men så lenge han ikke leverer på banen på høyeste nivå, i 90 minutter pluss og i hver eneste kamp, er det lite kledelig.

      Mitt klare råd og bønn til Ruben er: Shut your mouth and make it easy, stupid!

      Da kan vi snakkes!
      Elska þetta félag

      Kommentar

      • EPA
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Aug 2013
        • 149

        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

        7 til Ruben og 5 til Uba gir ingen mening i mine øyne. Forstår ikke hva Sves har imot Uba. Fyren jobber enormt mye, er skapende og i tillegg god 1-mot-1 defensivt. Spiller ingen prikkfri kamp, men 5 synes jeg er meget strengt. Han får altså samme karakter som Tønnesen. Sistnevnte merka jeg ikke at var på banen.

        Apropos 1-mot-1, så syntes jeg duellen mellom Uba og Cheng var veldig interessant. Absolutt en spiller å følge med på. Tatt store skritt siden tiden i Strømmen.
        1-10 skalaen er vel det som gir lite mening her. Dersom Ruben er 7, Uba er 5 og feks Tønnesen er 5 skurrer det voldsomt. Nå spiller jo børsen liten rolle sånn i det store og hele, men dersom Sves skal fortsette å sette karakterer som vi skal ta seriøst bør han kanskje se kampen et par ganger og deretter sette disse karakterene.
        Hvis han mener at Ruben er 7, og Tønnesen er 5... Ja, da er Uba minimum 6. Er jo ikke Uba's feil at kitolano har strøm i venstrebeinet og klarer å bomme å mål, og selv om han har noen snåle greier er han tross alt mye mer positivt innvolvert enn han har av negative hjerneblødninger.
        5 er liksom det han setter alle på fra start, og siden han ikke liker å bruke hele skalaen så vet man jo at tall over 8 og under 3 nærmest er fraværende, noe som igjen gjør hele børsen passe unyansert.

        Totalt sett mener jeg Roseth er BB, men Ruben fikk vel den pga en elendig heading som tilfeldigvis ramla i beina til TLO

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4303

          Opprinnelig skrevet av EPA

          Totalt sett mener jeg Roseth er BB, men Ruben fikk vel den pga en elendig heading som tilfeldigvis ramla i beina til TLO
          Ja, Sves sier vel mer eller mindre nøyaktig dette i ukens "Dødball". Hadde det vært Roseth i den duellen, hadde han blitt BB.

          Ellers er jeg enig i betraktningen din. Det gjør meg egentlig ikke så mye at Ruben får 7, men jeg syntes ikke at Uba var to karakterer dårligere. Men dette er jo egentlig bare en fillesak, så jeg skal slutte å "forsøple" tråden til Ruben med dette pirket

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3348

            For meg spiller motstander også en rolle. Det er en grunn til at ingen fikk 10 på børsen mot Bjørkelangen til tross for nedsablingen. Sandefjord uten sine to beste offensive spillere bør være lett skuring. Å gi karakter 7 da føles veldig høyt. Hadde han vært like solid mot et av topplagene, så hadde det vært lettere å forsvare en god karakter.

            Sves har vel også uttalt at han, av en eller merkelig grunn, starter på karakteren 4 og så justerer derifra. Ikke at det er lett å se så veldig ofte, men det er visstnok tankegangen hans.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • EPA
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Aug 2013
              • 149

              Opprinnelig skrevet av MortenA
              For meg spiller motstander også en rolle. Det er en grunn til at ingen fikk 10 på børsen mot Bjørkelangen til tross for nedsablingen. Sandefjord uten sine to beste offensive spillere bør være lett skuring. Å gi karakter 7 da føles veldig høyt. Hadde han vært like solid mot et av topplagene, så hadde det vært lettere å forsvare en god karakter.

              Sves har vel også uttalt at han, av en eller merkelig grunn, starter på karakteren 4 og så justerer derifra. Ikke at det er lett å se så veldig ofte, men det er visstnok tankegangen hans.
              Sves begynner på 5, ikke 4 uten at det spiller stor rolle.
              Å ta høyde for motstander er litt spesielt, for hvordan skal de beste lagene få mer enn 5 noensinne? Man bør vel isolert sett angi hvordan spilleren fremstår i kampen, ikke hvordan motstander lar de se ut.

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3348

                Opprinnelig skrevet av EPA

                Sves begynner på 5, ikke 4 uten at det spiller stor rolle.
                Å ta høyde for motstander er litt spesielt, for hvordan skal de beste lagene få mer enn 5 noensinne? Man bør vel isolert sett angi hvordan spilleren fremstår i kampen, ikke hvordan motstander lar de se ut.
                Det er lett å fremstå god mot en dårligere motstander. Som nevnt, å score tre mål og herje med et 4. div. lag er lettere enn å spille godt mot et topplag i Eliteserien, og det reflekteres i karakteren. F.eks. Lehnes hattrick på onsdagen ville blitt belønnet med 6 eller 7, mens skulle han gjøre det samme i neste runde mot Glimt så ville jeg sannsynligvis vurdert 9 eller 10 fordi det er en større prestasjon.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • EPA
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Aug 2013
                  • 149

                  Opprinnelig skrevet av MortenA

                  Det er lett å fremstå god mot en dårligere motstander. Som nevnt, å score tre mål og herje med et 4. div. lag er lettere enn å spille godt mot et topplag i Eliteserien, og det reflekteres i karakteren. F.eks. Lehnes hattrick på onsdagen ville blitt belønnet med 6 eller 7, mens skulle han gjøre det samme i neste runde mot Glimt så ville jeg sannsynligvis vurdert 9 eller 10 fordi det er en større prestasjon.
                  Ingen problemer med å skjønne argumentet, men syns det blir litt snodig. Det skal selvfølgelig være vanskeligere å oppnå en god karakter mot et elendig lag, men det kan ikke variere med så mye. Det vil jo resultere i at mange endte kampen mot strømmen med negativt fortegn på børsen

                  Kommentar

                  • Dole
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2004
                    • 1521

                    Opprinnelig skrevet av MortenA

                    Det er lett å fremstå god mot en dårligere motstander. Som nevnt, å score tre mål og herje med et 4. div. lag er lettere enn å spille godt mot et topplag i Eliteserien, og det reflekteres i karakteren. F.eks. Lehnes hattrick på onsdagen ville blitt belønnet med 6 eller 7, mens skulle han gjøre det samme i neste runde mot Glimt så ville jeg sannsynligvis vurdert 9 eller 10 fordi det er en større prestasjon.
                    Med den argumentasjonen vil jeg tro du mener Alvestad fortjener 9 eller 10 etter sitt hat trick for Strømmen i onsdagens kamp? Det blir kanskje vrient med et poengsystem hvor spillere i samme kamp skal vurderes ulikt ut fra forventet styrkeforhold mellom lagene?

                    Men nå handler vel denne tråden om Ruben...

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3348

                      Jeg har vært kritisk til Ruben siden hans retur, og mye av kritikken har vært velfortjent. Han starter i dag med en del surr og spiller på oss brudd og balltap, men i andre omgang er han bunnsolid.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3146

                        En dårlig omgang og en meget solid omgang. Da må det vel sitte i topplokket. Konsentrert og påskrudd er Ruben på veldig høyt nivå. Når han er nonsjalant så er han et vandrende mål i mot.

                        Kommentar

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎