Nicolás Mezquida

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2007
    • 386

    Spillertråd Nicolás Mezquida

    Ser ut som ting går i orden nå. Dette er en spiller jeg begynner å få sansen for. Uten å ha sett alt for mye av han, så tror jeg at han kan styrke oss offensivt og gjøre oss litt mere uforutsigbare framover.

    Liker hva som skjer på Åråsen om dagen!
  • Seb.R
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 4159

    #2
    Skal være forsiktig med å ta av helt her nå, men denne signeringa har jeg store forhåpninger til. Unggutt som scoret to mål i sin debut for Brann og som visstnok har meget gode holdninger.

    Kjempekudos til det som skjer i LSK nå, selvom saken med Espen kanskje var litt uheldig.
    www.sebastianramsland.com
    www.twitter.com/sebramsland

    Kommentar

    • andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

      #3
      Bienvenida Nicolas! Bra at vi får litt mer dekning på topp. Nicolas kan spille mötende spiss, Fredrik kan spille rettvendt, Björn kan gjöre begge deler. I tillegg har vi Solberg som også kan spille mötende. Ohi er vel kanskje også et alternativ, uten at jeg vet så mye om hvordan han funker som spiss.
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        #4
        Bare synd med 6 mnd-kontrakter. Skulle gjerne sett at hna ble lenger iom at han har såpass gode ferdigheter.

        Men vi har hatt hell med lån og korte kontrakter tidligere så håper på det beste.
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • KFL109
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 1958

          #5
          Velkommen til den stolte Sportsklubben. Håper du har så mye å bidra med at vi ikke nøyer oss med en halv sesong!
          Vidar Evje

          Kommentar

          • andersmm
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 5764

            #6
            Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
            Bare synd med 6 mnd-kontrakter. Skulle gjerne sett at hna ble lenger iom at han har såpass gode ferdigheter.

            Men vi har hatt hell med lån og korte kontrakter tidligere så håper på det beste.
            Har Bjarman värt lur så har han vel en opsjon i ermet. Berg og Bjarman er veldig dyktige på å se hvilke spillere som kan bli gode, og hvilke som ikke har potensialet. Selv om han ikke skulle få så mye spilletid, vil han nok fortsatt väre interessant om han beviser seg selv på trening.
            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

            Kommentar

            • Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

              #7
              Har ikke sett et eneste sekund av spilleren, så jeg avventer jubelen så langt. Er ikke gull alt det som er blitt hentet til Åråsen de siste årene, men jeg krysser fingrene.
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

              Kommentar

              • aguado
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 448

                #8
                Skjønte det slik at det var snakk om et lån på 6 måneder? Hvor lang kontrakt har denne spilleren hos klubben sin i Uruguay?

                Kommentar

                • andersmm
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 5764

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Rønnern
                  Har ikke sett et eneste sekund av spilleren, så jeg avventer jubelen så langt. Er ikke gull alt det som er blitt hentet til Åråsen de siste årene, men jeg krysser fingrene.
                  Kanskje ikke, men fail-raten har ihvertfall gått drastisk ned.
                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13243

                    #10
                    Det er vel bare mellom 30 - 50 % av de siste årenes signeringer som har vært kneskadde eller har blitt det omgående?
                    Merkelig at ikke storgata kryr av privatpraktiserende ortopeder i dyre kontorer.

                    Kommentar

                    • Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av andersmm
                      Kanskje ikke, men fail-raten har ihvertfall gått drastisk ned.
                      Jo da, er vel først og fremst Dosso og Edwin som ikke har slått til, så det er jo ikke verst. Håper virkelig at de nye slår til, det trenger vi ganske så sårt med tanke på den ekstremt tynne stallen vår.
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6075

                        #12
                        Tror dette er en spiller som er en del mer fleksibel enn vi har omtalt han som. Jeg har googla han litt og titta på innhoppene mot brann.

                        Han ser ut til å kunne spille spiss eller hengende spiss. I tillegg har han figurert på høyrevingen til Brann uten å gjøre seg fulstendig bort. Den defensive innsatsen så jeg dog ikke mye til. Kanskje kan hanspille forran BBS?

                        Stoler uansett på BERG og Bjarmann, de imponerer meg stadig med meget gode valg. Når overgangsvinduet stenger kan det være moro å sammenligne troppen vi har nå med troppen B&B tok over.

                        Kommentar

                        • *46*

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Rønnern
                          Jo da, er vel først og fremst Dosso og Edwin som ikke har slått til, så det er jo ikke verst. Håper virkelig at de nye slår til, det trenger vi ganske så sårt med tanke på den ekstremt tynne stallen vår.
                          Blir litt off-topic, men Edwin hadde en ganske ok 2009 sesong og er vel en av de som har litt skyld i at LSK ikke rykka ned. Så klubben har klart hatt nytte av han. Dosso er jeg dog veldig enig i at ikke slo til.

                          Kommentar

                          • andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

                            #14
                            Utifra innhoppet mot bartene i förste runde så ser det ut som han legger ned en bra defensiv innsats. Tror han gjör seg best som bindeledd sentralt mellom midtbane og spyspiss. Vi blir nok nödt til å spille litt annerledes om han skal brukes der, da han ikke egner seg som mottager for lange oppspill. Er ikke så stor av vekst, men kompenserer med veldig bra balanse og virker som en spiller som er dyktig til å holde på ballen. Han ser ikke ut til å väre lynrask (ikke treig heller), så jeg tviler på at han vil bli brukt noe särlig som kant eller bakroms-spiss. Ser ut til å dreie seg om en offensiv kreatör, offensiv midtbane/mötende spiss. Skal ikke väre altfor bastant om farta, dog. Jeg venter til vi får se ham mer i aksjon.

                            Mulig han kan gi laget en slags Nosa-effekt. I kamper der vi har slitt med å skape farligheter fremover har Nosa ofte kommet inn fra benken, eller blitt flyttet inn i midten. Dette har ofte gitt bra avkastning. I matcher der vi har bra press og grep, så kan det kanskje väre forsvarlig å sette ham inn sentralt på midten. Da skal vi dog spille motstanderen veldig lavt, for dette er nok ingen råsterk duellspiller. Risikofylt, men han ser ut til å ha kreative evner og klarer å holde på ballen.

                            Synsing, synsing, synsing. Vi får vel se hva fasiten er i November...
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6075

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av andersmm
                              Skal ikke väre altfor bastant om farta, dog.
                              Jeg synes han har sett meget rask ut i de klippene jeg har sett. Har derimot ikke sett han spille så veldig mange geniale passninger, noe jeg hadde ønsket av en "offensiv kreatör".

                              Kommentar

                              • andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

                                #16
                                Har bare lest at en del Brann supportere mener at han ikke er veldig rask, og ser på innhoppet mot bart at han er i et par löpsdueller med slitne sodd-fötter uten suksess. Titter på Viking-Brann nå, og skal se om det endrer inntrykket. Registrerer at han akkurat blei slått av Bertelsen, uten at jeg vet hvor rask Bertelsen er om dagen.
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av andersmm
                                  Har bare lest at en del Brann supportere mener at han ikke er veldig rask, og ser på innhoppet mot bart at han er i et par löpsdueller med slitne sodd-fötter uten suksess. Titter på Viking-Brann nå, og skal se om det endrer inntrykket. Registrerer at han akkurat blei slått av Bertelsen, uten at jeg vet hvor rask Bertelsen er om dagen.
                                  hmm, kanskje jeg ble lurt av frekvensen på de korte bena, og treige forsvarere i de klippen jeg har sett? VI finner vel fort ut av det.

                                  Kommentar

                                  • mooph
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 1496

                                    #18
                                    Fra en av artiklene det er linket til i nyhetstråden;
                                    Han har kontrakt med Penarol i Uruguay til februar neste år, og kan dermed gå vederlagsfritt til hvem han vil på det tidspunktet.
                                    Fugla mot nye høyder

                                    Kommentar

                                    • bird
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Nov 2009
                                      • 91

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av jalapenos
                                      Skjønte det slik at det var snakk om et lån på 6 måneder? Hvor lang kontrakt har denne spilleren hos klubben sin i Uruguay?
                                      Fra rb.no: Han har kontrakt med Penarol i Uruguay til februar neste år, og kan dermed gå vederlagsfritt til hvem han vil på det tidspunktet.

                                      Kommentar

                                      • andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av HSft
                                        hmm, kanskje jeg ble lurt av frekvensen på de korte bena, og treige forsvarere i de klippen jeg har sett? VI finner vel fort ut av det.
                                        Har sett hele andre omgangen av Viking-Brann nå. Frekvensen i beina er höy, men den reelle farten er ikke ekstrem. Litt som Guastavino. Fotrapp, veldig rask på små flater, lavt tyngdepunkt, men fortsatt ingen sprinter. I Viking matchen vinner han ballen ganske lavt i banen ved et par anledninger og har mye rom å löpe i. Alikevel blir han löpt opp ganske fort og er nödt til å gi fra seg ball eller forsöke å vende bort motstanderen. Kjapp i vendinger, lett på foten og kvikk i huet, men inget hurtigtog. Mener dette også ble tydelig i klippet fra det U-landslagsmesterskapet som ble posta for en tid siden.

                                        Dog viser han mye bra i Vikingmatchen også. Snurrer opp Bertelsen helt ved en anledning og viser seg kjapp i vendinger og har ballen limt til beina. Balansen er bra og han klarer å holde på ballen, og ser ut til å väre i stand til å spille seg ut av trengte situasjoner ganske lett. Et par fine pasninger, blandt annet spiller han Guastavino fram til en av Branns störste sjanser i omgangen. Har også en fin tilrettelegging for Mjelde(?), der han er feilvendt ved 16 meter, header ned en höy ball som Mjelde drar til på. Lykkes ikke med alt, men ganske mye. Bör väre i stand til å sende mang en motstander i pölsebua, da vendingene er veldig raske og ballkontrollen er flott.
                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎