Sesongavslutningen i Neglebiterligaen anno 2013 (var 2012 og 2011)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    Opprinnelig skrevet av superbøffel
    Jeg tror vi taper med mindre enn 3 mot Stabæk, så ikke kom og si vi ikke har tro på eget lag.

    Seriøst, det finnes INGENTING som tilsier at vi skal ha tro på eget lag i sesongavslutningen.
    Håper ingen av spillerene leser det. Da er det i hvertfall kjørt.

    Kommentar

    • superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

      Opprinnelig skrevet av *46*
      Håper ingen av spillerene leser det. Da er det i hvertfall kjørt.
      Jeg håper de leser det, de fortjener å vite både hva vi forventer og hva vi tror om laget.

      Tviler på at mine kommentarer gjør laget svakere, i beste fall blir de forbanna og endelig viser litt tenning på banen.
      Enøyd i de blindes dal.

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        Opprinnelig skrevet av *46*
        Håper ingen av spillerene leser det. Da er det i hvertfall kjørt.
        Puslinger altså, vakkert.
        Opprinnelig skrevet av superbøffel
        Tviler på at mine kommentarer gjør laget svakere, i beste fall blir de forbanna og endelig viser litt tenning på banen.
        Slik burde det jo være, men vi ser bare så alt for lite av sånt i år. Duknakke og "synd på meg", "fåkke til", "uffameg", "hakke trua" ser ut til å regjere.
        Litt glød i PVM og Sead, noe mer i BHR. Så er det vel jamnt slutt. Virka som grei nok lag instilling før AAFK kampen, muligens trua frem av Tromsø fadesen uka før. Det er vel stort sett det. Ellers går det i "vi forsøker", "må vel trene hardere", "nesten", "fremskritt".

        Noen her i verden, og da gjerne de beste, må jobbe med seg sjæl for å gire seg ned. De er aldeles rasende fra første sekund, for mye adrealin. Taktikk blir detaljer, innstillinga er en vinner i egen kraft. Jeg håper dem jobber på Åråsen også med å gire spillera opp. Angstfullt eller hjernedødt er sjelden vinnermaterie.
        Vi vil se blod fra tribunen - og det finnes en grunn til det; de som blør vil vinne såpass at tanken på å tape ikke engang eksisterer. Vinnerkultur het det. Dengang for lenge siden.
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • jeykey
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2012
          • 452

          Ey, loosers som gjør beregninger. Kan vi ikke helle spørre datamaskinen om fremtiden? (link)
          "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
          - Sitat Grusom B

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7055

            Opprinnelig skrevet av Martin83
            Positiviteten spirer ser jeg. Det går an å ha litt tro på eget lag, da...
            Så lenge ingen har scoret, har vi jo sjansen. Men Stabæk med lave skuldre, et enda lavere forsvar og tre-fire gladteknikere på midtbanen og framover er absolutt ingen drømmemotstander for oss slik vi framstår nå om dagen.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Martin83
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2007
              • 794

              Opprinnelig skrevet av trigz
              Så lenge ingen har scoret, har vi jo sjansen. Men Stabæk med lave skuldre, et enda lavere forsvar og tre-fire gladteknikere på midtbanen og framover er absolutt ingen drømmemotstander for oss slik vi framstår nå om dagen.
              Jeg skjønner at det er vanskelig å motivere seg til kamp med den sesongen vi har hatt og det er forståelig at det rettes et sunt (og riktig?) kritisk blikk mot Haglund og hans menn. Samtidig er Stabæk-kampen først om tre uker der vi skal møte Odd og Brann i mellomtiden. Dersom vi får seks poeng de neste kampene kan vi si oss sikra med tanke på 2013 og da har vel vi like god grunn til å ha lave skuldre som Stabæk?

              På meg blir slike kommentarer sure oppstøt for å understøtte et allerede godt eksponert poeng og jeg synes det tilfører like mye til diskusjonen som rim tilsetter smak på ei glassrute.

              Kommentar

              • superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

                Opprinnelig skrevet av Martin83
                På meg blir slike kommentarer sure oppstøt for å understøtte et allerede godt eksponert poeng og jeg synes det tilfører like mye til diskusjonen som rim tilsetter smak på ei glassrute.
                Dette er et diskusjonsforum....

                De lykkepilleinspirerte utsagnene om at det er viktig å være optimister og å ha trua er akkurat like lite matnyttige, men faktum er at vi får ikke gjort noe med det.

                Det er lett å tenke at Stabøk matchen ikke er noe problem når man antar 6 poeng mot Odd og Brann, men LSK har vel ikke akkurat bevist noe som tilsier en sånn optimisme i år?

                Det ser svart ut og jeg forbeholder meg retten til å være negativ.
                Enøyd i de blindes dal.

                Kommentar

                • Stray Cat
                  Moderator
                  • Aug 2008
                  • 5914

                  Gjør det, du, bøffel, men sats på at spillerne ikke leser innleggene dine (DE trenger ikke å være totale pessimister) og still på ODD-kampen og støtt laget ditt.
                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                  Kommentar

                  • Martin83
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2007
                    • 794

                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                    Dette er et diskusjonsforum....

                    De lykkepilleinspirerte utsagnene om at det er viktig å være optimister og å ha trua er akkurat like lite matnyttige, men faktum er at vi får ikke gjort noe med det.

                    Det er lett å tenke at Stabøk matchen ikke er noe problem når man antar 6 poeng mot Odd og Brann, men LSK har vel ikke akkurat bevist noe som tilsier en sånn optimisme i år?

                    Det ser svart ut og jeg forbeholder meg retten til å være negativ.
                    Jeg er enig i at det er lite sannsynlig at vi stikker av gårde med 6 poeng mot Odd og Brann. Men de kampene skal spilles før Stabæk-kampen og da mener jeg at man bør fokusere på Odd-kampen snarere enn å cashe inn et tap om tre uker, allerede nå.

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                      Gjør det, du, bøffel, men sats på at spillerne ikke leser innleggene dine (DE trenger ikke å være totale pessimister) og still på ODD-kampen og støtt laget ditt.
                      Gi meg en god grunn til at de ikke bør lese det? Tror de at de gode og jeg kan ødelegge selvtilliten deres?

                      Enten så vet de hvor svakt de har prestert, og da gjør ikke mine innlegg noe til eller fra, eller så vet de ikke, og da er de på tide at de får vite det.

                      PS: du trenger ikke å oppfordre meg til å stille på kamp. Jeg er der.
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6075

                        Opprinnelig skrevet av mooph
                        Litt glød i PVM og Sead, noe mer i BHR. Så er det vel jamnt slutt.

                        Noen her i verden, og da gjerne de beste, må jobbe med seg sjæl for å gire seg ned.
                        Tipper Fredrik er en som må gire seg ned. Synes også Henning Hauger virka ekstremt revansjesugen etter de første kampene.

                        Kommentar

                        • Mariel
                          Juniormedlem
                          Bøffel
                          • Feb 2012
                          • 26

                          Opprinnelig skrevet av superbøffel
                          Gi meg en god grunn til at de ikke bør lese det? Tror de at de gode og jeg kan ødelegge selvtilliten deres?

                          Enten så vet de hvor svakt de har prestert, og da gjør ikke mine innlegg noe til eller fra, eller så vet de ikke, og da er de på tide at de får vite det.

                          PS: du trenger ikke å oppfordre meg til å stille på kamp. Jeg er der.
                          De vet helt sikkert at de har prestert dårlig, men virker ikke som du, Superbøffel, har fått med med deg, ettersom du skriver det gang på gang på gang .............

                          Kommentar

                          • Leif A
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 3962

                            En vis mann sa en gang: "om du kaller en person dum mange nok ganger, så blir han også det."
                            Knurr...

                            Kommentar

                            • superbøffel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 5611

                              Opprinnelig skrevet av Mariel
                              De vet helt sikkert at de har prestert dårlig, men virker ikke som du, Superbøffel, har fått med med deg, ettersom du skriver det gang på gang på gang .............
                              Noen må ta den tunge med å minne drømmende medsupportere om realitetene.

                              Opprinnelig skrevet av Leif A
                              En vis mann sa en gang: "om du kaller en person dum mange nok ganger, så blir han også det."
                              Ergo, jeg er dum. Bu-hu.
                              Enøyd i de blindes dal.

                              Kommentar

                              • Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

                                Opprinnelig skrevet av Leif A
                                En vis mann sa en gang: "om du kaller en person dum mange nok ganger, så blir han også det."
                                Er jeg da fortsatt nummer 2 i køen etter å ha lagt på med Canal Digital?

                                Fra spøk til alvor så blir folk fort som man behandler dem og oppfører seg som andre forventer at de skal oppføre seg.

                                Når det er sagt er nok ikke forumet spesielt innflytelsesrik for spillerne våre.
                                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                Kommentar

                                • *46*

                                  Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                  Noen må ta den tunge med å minne drømmende medsupportere om realitetene.
                                  At du virkelig går inn i jobben, skal ingen ta fra deg....

                                  Selv velger jeg å holde motet oppe og bruker fortsatt ordinær neglsaks.

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7055

                                    Opprinnelig skrevet av Martin83
                                    På meg blir slike kommentarer sure oppstøt for å understøtte et allerede godt eksponert poeng og jeg synes det tilfører like mye til diskusjonen som rim tilsetter smak på ei glassrute.
                                    Og for meg blir ditt opprinnelige innlegg for fjas å regne. Det er et diskusjonsforum, og folk har ulike meninger. Jeg har ikke all verdens tro på at et lag som har vunnet 6 av 25 seriekamper skal høvle over noen på hjemmebane, men du må gjerne tro det motsatte.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • Martin83
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2007
                                      • 794

                                      Opprinnelig skrevet av trigz
                                      Og for meg blir ditt opprinnelige innlegg for fjas å regne. Det er et diskusjonsforum, og folk har ulike meninger. Jeg har ikke all verdens tro på at et lag som har vunnet 6 av 25 seriekamper skal høvle over noen på hjemmebane, men du må gjerne tro det motsatte.
                                      OT, men jeg tar det her allikevel.

                                      Jeg har aldri sagt at vi kommer til å høvle over noen som helst lag og jeg skrev i mitt forrige innlegg at jeg ikke har tro på at vi tar 6 poeng mot Odd og Brann, så det for stå for din regning. Mitt grunnpoeng er derimot at vi har to kamper før Stabæk-kampen og forutsetningene for hvordan LSK kommer til å fremstå mot Stabæk er uvisst. Da blir det for meg svært lite matnyttig å bygge ned prestasjonene til eget lag mot ligaens desidert dårligste lag.

                                      Når det kommer et par innlegg på rappen der eneste tekst er «LSK taper garantert mot Stabæk» punktum uten mer forklaring, så bidrar det - for meg i alle fall - lite til en konstrukstiv diskusjon. Dersom du er en annen oppfatning så er selvfølgelig det helt i orden.

                                      For ordens skyld så var det ikke ditt innlegg jeg reagerte på, men de to som kom rett etterpå. Dersom du følte deg truffet, så beklager jeg det - det var ikke meningen.

                                      Kommentar

                                      • knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9413

                                        "LSK taper garantert mot Stabæk" trenger ikke mer forklaring. Er bare sånn det er; så jævla typisk LSK. Og alle veit det.

                                        Kommentar

                                        • Totti21
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3499

                                          LSK taper borte mot Brann, men utenom det tror jeg på mer eller mindre full pott resten av sesongen. Neglene beit jeg til rota i løpet av vårsesongen og de er heldigvs i ferd med å gro ut igjen.

                                          Tipper vi ender opp på 10.plassen.

                                          Dette er ikke min måte å ta enkelt på resten av sesongen, men jeg både tror og håper at spillerne ser alvoret, og har lyst til å vinne fotballkamper fremover. Samtidig er Sandnes/Ulf og Stabæk for ræva og Fredrikstad og Odd tar i alle fall færre poeng enn oss resten av sesongen.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎