Sesongavslutningen i Neglebiterligaen anno 2013 (var 2012 og 2011)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Xavi
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 1275

    Opprinnelig skrevet av G-Man
    Mobilisere 100%? Ja, absolutt.

    Med Berg som trener? Grøss og gru.
    Ja for det gikk jo til helvete mot RBK 2008 og Brann 2009
    Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
    Anders, Tidligere styremedlem KFL

    Kommentar

    • BD
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2006
      • 1408

      Aalesund har faktisk tre kamper denne uka, den siste mot oss. Dette er i mine øyne den beste muligheten vi har til å ta en trepoenger før sesongen er ferdig. Vi taper mot Brann i Bergen. Hjemme mot FFK som kjemper for livet i siste runde, er i beste fall en åpen kamp...

      Hvis vi taper mot AaFK på søndag, og Start slår Odd, kan dette gå riktig ille!

      Kommentar

      • Rabbi
        Medlem
        Møteplager
        • Mar 2004
        • 78

        Nå begynner til og med jeg å bli nervøs, helt på det nivået at jeg mister nattesøvnen over det.

        Med fare for å gjenta poenger som er gitt tidligere i tråden, drister jeg meg til følgende vurdering av situasjonen per nå.

        Vi må holde 1 av lagene Sogndal, Fredrikstad eller Start bak oss på tabellen. Dersom vi ikke tar flere poeng (noe som begynner å bli mer og mer sannsynlig sånn som vi spiller, særlig i forsvar, om dagen), går Sogndal forbi oss med 1 seier eller 3 uavgjorte. Det er jeg meget sikker på at de får slik de har opptrådt de siste kampene. Fredrikstad vil trenge å ha 1 poeng før de møter oss i siste kamp. Slår de da oss i siste kamp går de forbi oss på målforskjell.

        Så vårt håp er fremdeles at Start avgir nok poeng. Start trenger 8 poeng på 4 kamper for å ta oss igjen poengmessig. Akkurat nå er vi 11 mål foran i målforskjell. Dersom vi taper 3 med ett mål, og start vinner 2 med ett mål og spiller 2 uavgjort er de bare 6 mål bak. Det er ikke direkte usannsynlig det scores nok mål i disse kampene til sammen til at denne målforskjellen ryker.

        Start har tatt 7 poeng på de siste 3. Vi har tatt 1 på de siste 7?

        Start har igjen:

        Odd. Odd har vært gode i det siste, ingen tvil om det. Men de har også hatt en del marginer (1 måls seire), og med marginene litt på sin side tar Start lett 1 poeng hjemme med den flyten og entusiasmen de har om dagen. 1 poeng.

        Fredrikstad er elendige for tiden, selv om de ikke er like håpløse som oss. Det blir en krigerkamp som selvsagt kan gå begge veier, men jeg mener Start ser klart bedre ut enn Fredrikstad om dagen og bør vinne denne. 3 poeng.

        Viking borte. Nok en kamp der Start må ha litt flyt, men hverken tabell eller spill tyder på at denne kampen er noe vanskeligere enn den Start nylig tok 1 poeng i borte mot Aalesund. 1 Poeng.

        Tromsø hjemme i siste kamp. Start vet at de overlever med seier. Tromsø har kanskje ikke noe mer å spille for. Lett hjemmeseier. Muligens kalassifre dersom Start vet at målforskjellen teller. 3 Poeng.

        Og start vil ende på 32.

        Jeg mener at vi MÅ ha minst 1 poeng, helst 3, før den siste kampen hjemme mot Fredrikstad. Som poengtert tidligere er vår største sjanse hjemme mot Aalesund på grunn av at de har tøft kampprogram og cupfinale rundt hjørnet.

        Jeg har samme følelse nå som før Rosenborg kampen vi måtte hjemme (Berg's debut) noen år tilbake. Jeg håper virkelig at alle LSK supportere kjenner sin besøkelsestid og møter opp for å støtte laget hjemme mot Aalesund. Det kan fort være den neste siste tippeligakampen på Åråsen på lang lang tid.

        For 2 uker siden var jeg sikker på å beholde plassen...

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7055

          Godt å se at det er flere enn meg som tenker de samme tankene. Start har fått sving på sakene og er desperate nok til at de fint kan kjempe til seg ni poeng på de siste fire kampene. De har sju på de siste tre.

          Trøsten foreløpig er at FFK er i omtrent like elendig form som oss, og at vi skal møte dem på eget gress. Jeg frykter den kampen vil ha absolutt alt å si for om vi spiller i Tippeligaen i 2012.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • gamle-perta
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2418

            Uten å svartmale for mye, så er det en viktig faktor som ikke har vært diskutert her; Jeg tror nemlig ingen av de involverte lagene er dårligere rustet enn oss til å møte de neste ukene rent mentalt.
            Fredrikstad og Sogndal er vant til å rykke ned, og opp. Start var så og si i Adecco for en måned siden, nå er alt som skjer ren bonus. Det er en positivitet i klubben.
            Lillestrøm Sportsklubb oser av frykt. Vi har «aldri» rykket ned, og at det utenkelig kan skje ligger nå som en klam hånd over organisasjonen og laget.
            Å jobbe med den mentale biten tror jeg kanskje er det aller viktigste vi kan gjøre nå. Rent sportslig tror jeg ikke på mirakler.
            Mvh
            Gammer´n (Per T)

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3178

              ...Og hvem blir betrygget av at Henning har hånden på rattet når den mentale biten blir så viktig...?

              Kommentar

              • kunden
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 2325

                Det blir kun spekulasjoner, men blir ikke redd for nedtrykk før vi ev går på en tap hjemme mot Aafk (og Start tar full pott). Har mer en tro på poeng i de 3 gjenværende kampene. Aafk har tøft kampprogram. Brann er svekket av tapet av Torp og har generellt hatt en synkende formkurve.
                FFK ser jeg nesten på som den tøffeste, spesielt om det har tettet seg til mellom dem, Sogndal, Start og oss. Men antagelig sikrer
                vi neste års tippeligaspill med minst ett poeng mot Aafk.

                Kommentar

                • Röshbærj
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Sep 2004
                  • 57

                  Grøss, dette blir alt for spennende!

                  Enig i at poeng (og helst seier) mot Aafk bør vippe det til vår fordel - men akkurat i øyeblikket ser det ut til Aafk feier gulvet med enga, så det blir nok ikke enkelt...

                  Fredrikstad har forøvrig et ganske vanskelig program igjen:

                  RBK (b)
                  vif (b)
                  Start (h)
                  Aafk (h)
                  LSK (b)

                  Akkurat den kampen mellom Start og Fredrikstad blir nok en nøkkelkamp - jævlig synd den ikke ble spilt i helga, for da hadde vi kanskje kunne pustet (uten respirator)...

                  Huff huff...

                  Kommentar

                  • KFL41
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 3648

                    Denne runden har vif og rbk vært ekstremt skrøpelige. Kanskje er det mulig å hente poeng for ffk likevel? Aafk er ute av diskusjonen. Bra for oss. Småskade på barantes passer oss også bra. Men de setter vel inn folk som vil krige til seg en plass på cupfinalelaget.

                    Kommentar

                    • ynnor
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2008
                      • 857

                      Få ut rhino nå og godsnakk med Tommy om å ta de 4 siste kampene. Vi får garantert poeng og 2000 flere på kamp. Vinn vinn

                      Kommentar

                      • Uwes disippel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6039

                        RBK slo idag FFK 2-0. Dermed litt større mulighet for å klare seg i år. Vinner Start mot FFK i hengekampen, så er det fort siste serierunde på Åråsen som avgjør nedrykkstriden.

                        Kommentar

                        • KFL41
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 3648

                          Vinner vi mot aafk skal det særs mye til for at det går galt. Rett fokuset mot det!

                          Kommentar

                          • BD
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2006
                            • 1408

                            Opprinnelig skrevet av KFL41
                            Vinner vi mot aafk skal det særs mye til for at det går galt. Rett fokuset mot det!
                            Til og med uavgjort kan være gull i denne kampen. Da overlever vi hvis Start taper en kamp til. Med mindre de tar igjen 12 mål på oss på våre to siste, og deres 3 siste kamper.

                            Men seier må være målet og fokuset, helt klart!

                            Kommentar

                            • Xavi
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 1275

                              Hvis HB får sparken, en eller annen tar over og det verste som kan skje skjer. Vi rykker ned.

                              Får HB skylda da også?
                              Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                              Anders, Tidligere styremedlem KFL

                              Kommentar

                              • Folke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2008
                                • 5955

                                Opprinnelig skrevet av Xavi
                                Hvis HB får sparken, en eller annen tar over og det verste som kan skje skjer. Vi rykker ned.

                                Får HB skylda da også?
                                Det er resultatene over tid som er det vesentlige her. LSK er alt dårligst (nr 2 fra bunn) i klassen over de 3 årene Berg har ansvaret..

                                Kommentar

                                • A.Bilet
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2005
                                  • 808

                                  Opprinnelig skrevet av Xavi
                                  Hvis HB får sparken, en eller annen tar over og det verste som kan skje skjer. Vi rykker ned.

                                  Får HB skylda da også?
                                  Han fortjener sin del av skylden ja. Vi har havnet i denne situasjonen med han som hovedtrener. Men i mine øyne er det i like stor grad spillerne sin skyld at det har gått som det har gått i det siste.
                                  A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

                                  Twitter-bruker

                                  Kommentar

                                  • Xavi
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2008
                                    • 1275

                                    Opprinnelig skrevet av Folke
                                    Det er resultatene over tid som er det vesentlige her. LSK er alt dårligst (nr 2 fra bunn) i klassen over de 3 årene Berg har ansvaret..
                                    Svarte vel ikke helt på spørsmålet mitt vel? D:

                                    btw
                                    og Sverige vinner flere kamper hvis Zlatan ikke spiller.

                                    Statestikk ut av kontekst er så moro.
                                    Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                                    Anders, Tidligere styremedlem KFL

                                    Kommentar

                                    • krogen
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Aug 2009
                                      • 228

                                      Opprinnelig skrevet av Xavi
                                      Svarte vel ikke helt på spørsmålet mitt vel? D:

                                      btw
                                      og Sverige vinner flere kamper hvis Zlatan ikke spiller.

                                      Statestikk ut av kontekst er så moro.
                                      Altså er ikke Zlatan bra for Sverige. Statistikk er relevant.

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        Opprinnelig skrevet av Xavi
                                        Svarte vel ikke helt på spørsmålet mitt vel? D:

                                        btw
                                        og Sverige vinner flere kamper hvis Zlatan ikke spiller.

                                        Statestikk ut av kontekst er så moro.
                                        Du kan svare deg selv på det spørsmålet. Fordi du er uansett ikke tilfreds med svaret jeg gir.. Selvsagt er det HB som må ta ansvaret om LSK rykker ned.

                                        Kommentar

                                        • Torolf
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 9574

                                          Opprinnelig skrevet av Folke
                                          Det er resultatene over tid som er det vesentlige her. LSK er alt dårligst (nr 2 fra bunn) i klassen over de 3 årene Berg har ansvaret..
                                          Det er vel litt juks ikke å ta med de lagene som har rykket ned disse årene?

                                          Kommentar

                                          Working...