Magnus Haglund ny hovedtrener

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Superstefan
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 2180

    #21
    Vi har ikke hatt en svensk spiller i stallen siden Stoffe og Powell i 05 (hvis du ser bort i fra benkpartysvensken) så nå ser jeg lys enden av tunnelen.

    Magnus! BRING ON THE SWEEDS!
    Fotograf Kreativ Kanaris

    KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      #22
      Hva gjorde Haglund i Köln???!
      Jeg vil vite alt, nå!

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #23
        En åpenbar fordel med å ha en tidligere keeper som trener: Med Haglund som trener kommer vi aldri, aldri, aldri til å nedprioritere keeperplassen slik som Berg-regimet gjorde. Elfsborg har hatt noen veldig gode keepere med Haglund ved roret.

        Kommentar

        • Johnny Sack
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Jun 2007
          • 127

          #24
          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
          Hva gjorde Haglund i Köln???!
          Jeg vil vite alt, nå!

          Kommentar

          • Stakan
            Juniormedlem
            Bøffelpromp
            • Oct 2011
            • 13

            #25
            Opprinnelig skrevet av http://www.dagbladet.no/2011/11/23/sport/fotball/tippeligaen/lillestr/magnus_haglund/19136567/
            - Vi er helt sikre på at vi har fått med oss den aller beste treneren vi kunne fått, fortalte Bjarmann på pressekonferansen, og la samtidig til at Lillestrøm skal høyere på tabellen enn årets trettendeplass de neste årene.

            Den tidligere Elfsborg-treneren vet også at det er grunnpremisset for jobben han skal måles på.

            - Utgangspunktet er nummer tretten, og vi skal gjøre en reise ut fra det, sa Haglund.
            Jøsses!

            BRA: Det er enkelt å nå målet. Bli'kke ny sparking me re første. Dessuten blir jæ nervøs ta løfter om pokal og europaturer samma dan som nye, blanke ark blir lagt fram på Åråsen.
            DÅRLIG: Det er lavt.
            "Og trøndera var jo misunnelige på oss, fordi atte vi var jo kanskje litt breiale, litt penere i klærne, vi var litt mer møblert [...]"
            -Ivar Hoff

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              #26
              Det ligger an til storslakt i de bakerste ledd, kanskje bare Kippe og Ringstad står igjen fra det gamle.

              Kommentar

              • Rune
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2008
                • 1229

                #27
                Opprinnelig skrevet av Magnus Haglund
                - Fremfor alt synes jeg det er viktig å organisere et forsvarsspill, og begynne der. Vi skal bli vanskelig å slå. Alle suksessfulle lag har et forsvarsspill som fungerer. Så skal vi jobbe med det offensive, der vi skal kombinere ballbesittelse og hurtige angrep. Så fort man nevner ballbesittelse i Norge, tror alle at man kun skal holde på ballen, men i mine øyne er det best med en kombinasjon av ballbesittelse og hurtig overgangsspill, forteller Haglund.
                Dette lover veldig, veldig bra! Moderne måte å tenke fotball på.
                "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                Kommentar

                • Gjest

                  #28

                  Kommentar

                  • Petter Ø
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3008

                    #29
                    Er det ny øst-tysk fysio han til venstre der?
                    Petter Ø - Kreativ Kanaris
                    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                    Kommentar

                    • KFL41
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 3648

                      #30
                      Ser at det ble en niende og en syvende plass i hans to første sesonger ør de vant i hans tredje. De har som regel sluppet inn lite mål. Da de vant seriegull hadde de målorskjell 41-19. Kritikerne mener at han burde komme topp4 med det laget han har hatt til rådighet. I Norge er dette totalt mangelvare uansett hvilken klubb det er snakk om. Hverken rbk eller vif kommer til å spille e-cup neste sesong. Klarer Haglund å få oss til e-cup har han gjort jobben sin og mer til. Selv med tre forsterkninger til (høyre back, sentral midt og spiss) er jeg usikker på om laget er godt nok, men vi får se.

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7055

                        #31
                        Med tanke på det Per Mathisen sier til LSK.no i dag, er lista lagt meget høyt for neste år. Håper han og Bjar vet mer enn oss om hva som er i vente, for slik han ordlegger seg høres det ut som om vi går for kamp om gullet i 2012.

                        Haglund har jeg hørt litt forskjellig om, bl.a. det KFL41 skriver under. Han har hatt romslig med ressurser i Elfsborg og satt sammen en dyr og meget bred stall, men ikke vunnet Allsvenskan siden 2006. På den annen side er det ingen tvil om at han er en dyktig coach, med tanke på å komponere lag som er uhyre vanskelige å slå og som slipper til veldig lite. Jeg husker vi møtte Elfsborg på La Manga i 2008 (?). Da ble vi rundspilt i 90 minutter, selv om kampen såvidt jeg husker endte 1-1.

                        Om ikke annet føles det BETYDELIG lettere å være LSK-supporter i dag enn det har gjort siden 2008. The only way is up.
                        Last edited by trigz; 24.11.2011, 06:45.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • general
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2004
                          • 1150

                          #32
                          Uansett om tre forsterkninger er nok eller ikke. Vel det kommer vel helt ann på hvor vi sikter.
                          Men det virker som om han har en klar formening om hvem disse 3 er.
                          Seriegull 2016!!!

                          Kommentar

                          • Herman
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2010
                            • 1101

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av KFL41
                            Ser at det ble en niende og en syvende plass i hans to første sesonger ør de vant i hans tredje.
                            Viktig å huske at han var 30 år da han tok over, og endte på 9. plass. Han er ganske mye mer erfaren når han går inn i denne jobben enn han var for 8 år siden.
                            Twitter

                            Kommentar

                            • RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

                              #34
                              Moderatormelding:
                              Temaet i denne tråden er treneren. En haug innlegg med ønsker om forsterkninger osv. flyttet til veien videre-tråden hvor den debattet passer bedre.

                              Kommentar

                              • Odinster
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Aug 2008
                                • 160

                                #35
                                Jeg velger å forholde meg reltivt nøkternt i forventningene til denne mannen foreløpig. Han har vært i én klubb på høyeste nivå i svensk toppserie, med vekslende suksess.
                                Han har imidlertid et godt poeng i forhold til de varierende prestasjonene til LSK de siste sesongene. Haglund mente LSK hadde noen veldig gamle spillere og noen veldig unge, men ingen spillere i sin beste prestasjonsalder.
                                Det er godt observert, bare det ikke går utover ungdomssatsningen i jakten på umiddelbar suksess.

                                Kommentar

                                • Martin83
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2007
                                  • 794

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Odinster
                                  Han har vært i én klubb på høyeste nivå i svensk toppserie, med vekslende suksess.
                                  Hvis Lillestrøm plasserte seg mellom 1. og 4.-plass i seks år på rad med Europa-spill som resultat hvert år, så ville jeg kalt det sukess. Det er mulig vi ser litt forskjellig på akkurat det ;-)

                                  Men jeg er helt enig med deg når det gjelder talentsatsingen. Det er viktig at Haglund tar vare på og utvikler de talentene vi har. Men kanskje ikke bruke alle på en gang slik Berg har (måttet) gjøre. Jeg trur også de beste unge spillerne vi har vil utvikle seg bedre om det finnes bedre spillere å spille med også. men dette er en avveing og en balansegang som kan være krevende. Så vidt jeg vet så har han spilt med 3 spillere under 20 i Elfsborg siste året så jeg har foreløpig trua.

                                  Kommentar

                                  • *46*

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Odinster
                                    Han har imidlertid et godt poeng i forhold til de varierende prestasjonene til LSK de siste sesongene. Haglund mente LSK hadde noen veldig gamle spillere og noen veldig unge, men ingen spillere i sin beste prestasjonsalder.
                                    Det er godt observert, bare det ikke går utover ungdomssatsningen i jakten på umiddelbar suksess.
                                    Det vil vel tvert i mot gagne tallentene og satsingen på dem. Slik LSK har spilt i høst, er misforstått talensatsing (og jeg tror neppe det er bevist) med å slippe "alle" de unge ut på banen på en gang. Unge spillere utvikler seg best med rutine rundt seg, ikke andre i samme situasjon. Så spør du meg, synes jeg det høres riktig ut.

                                    Legg også merke til at Haglund i Elfsborg har kjørt med tre unge spillere i tilnærmet alle kampene i 2011 - Johan Larsson (21 m/20 kamper fra start og inn i 10 kamper), Oscar Hiljemark (19 år m/ 22 kamper fra start og inn i 7 kamper) og Niklas Hult (21 år m/26 kamper fra start og inn i 2 kamper).

                                    Kommentar

                                    • Kimito
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 2600

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Odinster
                                      Han har vært i én klubb på høyeste nivå i svensk toppserie, med vekslende suksess.
                                      Halla. Her mener du vel heller ganske jevne resultater? 9-7-1-4-2-3-4-3 er ikke så veldig vekslende. Hvilken norsk klubb har vært like stabil som det der? Det store spørsmålet, sånn jeg ser det, er om de som hevder at Elfsborg skulle ha gjort det enda bedre har rett, eller om det bare har dannet seg et bilde på grunn av noen høyt profilerte spillere og en viss satsing. Uansett er det mer stabilt enn Rosenborg her hjemme, og de [RBK] er i sin egen økonomiske liga. Rosenborg har riktignok vunnet ligaen flere ganger og dermed gjort det bedre totalt, men kan Elfsborgs satsning sammenliknes med trønderdalerne som har blitt sprayet rundt i hytt og gevær?

                                      Haglund er uansett fortsatt ung, kan utvikle seg og vil dømmes på merittene her. Jeg er forsiktig positiv.
                                      Ferdigskåra

                                      Kommentar

                                      • Kimito
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 2600

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av *46*
                                        Legg også merke til at Haglund i Elfsborg har kjørt med tre unge spillere i tilnærmet alle kampene i 2011 - Johan Larsson (21 m/20 kamper fra start og inn i 10 kamper), Oscar Hiljemark (19 år m/ 22 kamper fra start og inn i 7 kamper) og Niklas Hult (21 år m/26 kamper fra start og inn i 2 kamper).
                                        Godt observert. Jeg kikket nok litt kjapt da jeg var inne på Elfsborg-laget, og hadde kanskje vår egen gjennomsnittsellever i tankene, som har vært helt drøyt ung. Betryggende.
                                        Ferdigskåra

                                        Kommentar

                                        • Odinster
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Aug 2008
                                          • 160

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Kimito
                                          Halla. Her mener du vel heller ganske jevne resultater? 9-7-1-4-2-3-4-3 er ikke så veldig vekslende. Hvilken norsk klubb har vært like stabil som det der? Det store spørsmålet, sånn jeg ser det, er om de som hevder at Elfsborg skulle ha gjort det enda bedre har rett, eller om det bare har dannet seg et bilde på grunn av noen høyt profilerte spillere og en viss satsing. Uansett er det mer stabilt enn Rosenborg her hjemme, og de [RBK] er i sin egen økonomiske liga. Rosenborg har riktignok vunnet ligaen flere ganger og dermed gjort det bedre totalt, men kan Elfsborgs satsning sammenliknes med trønderdalerne som har blitt sprayet rundt i hytt og gevær?

                                          Haglund er uansett fortsatt ung, kan utvikle seg og vil dømmes på merittene her. Jeg er forsiktig positiv.
                                          1-3 plass vil jeg helt klart betrakte som suksess Men 4-9 var ikke ansett som suksess før ansettelsen av Tom. Derfor vekslene.
                                          Jeg synes vel heller ikke man skal ha et mål om å stabilisere seg på en 4. plass. Selv om det er en klar forbedring fra dagens situasjon, mener jeg målet bør være høyere. Det er dessuten ikke gitt at han vil oppnå det samme i Norge. Vil han overleve en 9 og 7 plass på de to første sesongene sine her i Lillestrøm? Han er ung, og som unge spillere kan han utvikle seg til det bedre eller ta et svalestup.

                                          Jeg vil ikke være negativ, bare forsøke å roe den ukritiske entusiasmen.


                                          Opprinnelig skrevet av *46*
                                          Det vil vel tvert i mot gagne tallentene og satsingen på dem. Slik LSK har spilt i høst, er misforstått talensatsing (og jeg tror neppe det er bevist) med å slippe "alle" de unge ut på banen på en gang. Unge spillere utvikler seg best med rutine rundt seg, ikke andre i samme situasjon. Så spør du meg, synes jeg det høres riktig ut.
                                          Vi har vel opplevd det motsatte før? Det jeg mener er et overdrevent fokus på etablerte spillere i for å klatre kjappest mulig på tabellen kan hindre de unge å slippe til.
                                          Ellers er jeg enig at det tidvis har vært for mange unge på banen samtidig. Uten at det nødvendigvis har vært de unge som har dratt ned kvaliteten på spillet der ute.

                                          Jeg må innrømme at jeg ikke har gjort en veldig grundig research på Haglund, så hvis det siste du skriver stemmer er det jo kjempeflott.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎