4-3-3

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gjest

    4-3-3

    Ser i dagens papirutgave av RB at LSK legger om til 4-3-3.
    Andersson skal være midtbaneanket, og treeren på topp skal spille smalt for å gjøre plass til backene.
    I teorien er jeg veldig for denne endringen, så får vi se hvordan det blir i praksis.
    Er spent på Andersson som midtbaneanker. Er skeptisk til hans defensive fibre. Men kan vi tørre å håpe på at han vil bli en ny Skammelsrud? Er åpen for at han vil komme til sin rett som ballfordeler.
    Og i teorien vil dette bli en mer offensiv stil med Vaagen Moen og en annen indreløper offensivt i banen, enn kun Andersson. Spiller ikke både Barca, Spania og Tyskland 4-3-3? Og RBK i sine glansdager?
    Seneste cupgullet til LSK ble også vunnet med denne stilen, så jeg er forsiktig optimist..
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    #2
    Andersson som midtbaneanker???

    Høres jo helt på tryne ut.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      #3
      Høres veldig spennende ut. Omlegging til 433 synes jeg virker som en god ide, men jeg regner med en mye mer ballbesittende stil enn det Rosenborg hadde. Mere Swansea kanskje?

      Litt pussig at Andersson brukes som anker, men ikke helt idiotisk. Ville tenkt at Roger bakerst hadde vært mest naturlig, med Andersson og PVM forran. Om Palmi er tiltenkt en av plassene så trenger vi en ny midtbanespiller. Kunne egentlig tenkt meg en ny midtbanespiller uansett og benyttet Andersson som ving.

      Litt merkelig om man skal bruke Andersson som anker når man uttalte at han skulle brukes så langt fremme som mulig når han ble signert. Har man ikke kjent godt nok til spillerens kvaliteter når han ble signert?

      Kommentar

      • *46*

        #4
        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
        Andersson som midtbaneanker???

        Høres jo helt på tryne ut.
        Husk på at han ikke blir alene om defensivt ansvar og vil jobbe mye mer rettvendt med ballfordeling. Synes det er spennende og blir morsomt å se hvordan det slår ut. Spillermaterialet passer nok også bra inn.

        En kommentar i artikkel, går også på at Ull/Kisa har slitt veldig med godt organiserte 4-3-3 spillende lag.

        Kommentar

        • glasgow
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2007
          • 1251

          #5
          Spennende og vågalt og legge om formasjonen midt i sesong. Men noe må jo gjøres. Litt skeptik til høstsesongen uanestt.
          Det er liten tvil om at laget bærer preg av at det er mange nye på laget i 2012. Skal man tro noen av ryktene kommer det 3 nye spillere til. Plusser man på en ny formasjon i tillegg............ Uansett. Høstsesongen blir nærvepirrende / lite forl på åråsen og en kamp for å overleve. La oss håpe jeg tar feil for " en " gangs skyld :o))

          Kommentar

          • Herman
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2010
            • 1101

            #6
            Spennende! 4-3-3 er jo en perfekt formasjon for en spiller som Gulbrandsen. Tror han kan bli livsfarlig på en av vingene, og så med målsniken Helstad inne i boksen. Sentrale midtbanen Johan - Petter - Roger kan også bli sterk.
            Twitter

            Kommentar

            • BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

              #7
              Opprinnelig skrevet av Herman
              Spennende! 4-3-3 er jo en perfekt formasjon for en spiller som Gulbrandsen. Tror han kan bli livsfarlig på en av vingene, og så med målsniken Helstad inne i boksen. Sentrale midtbanen Johan - Petter - Roger kan også bli sterk.
              He-he.

              Dette gir flashbacks til 4-3-3 under Erlandsen. Egentlig en nødløsning, men endte med kanskje den artigste perioden i LSKs nyere historie.

              Masse mål og Johan-Petter Winsnes som herja på kant. Rumpefinter og scoringer. Tider det...
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

              Kommentar

              • *46*

                #8
                Det som ikke er nevnt i åpningsinnlegget, er at man defensivt legger om til en 4-1-4-1 og angriper i en 4-3-3. Dette i følge nevnte artikkelen i Romerikes Blad på papir.

                Kommentar

                • superbøffel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 5611

                  #9
                  11 kjegler er fortsatt 11 kjegler. Uansett om du setter de opp i 4-4-2, 4-3-3 eller 8-1-1 ute på banen. Vårt aller minste problem er formasjonen.
                  Enøyd i de blindes dal.

                  Kommentar

                  • *46*

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                    11 kjegler er fortsatt 11 kjegler. Uansett om du setter de opp i 4-4-2, 4-3-3 eller 8-1-1 ute på banen. Vårt aller minste problem er formasjonen.
                    Sier du A, så regner jeg med at du også sier B og forteller oss hva de store problemene er.

                    Kommentar

                    • Uwes disippel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6039

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av *46*
                      Sier du A, så regner jeg med at du også sier B og forteller oss hva de store problemene er.
                      Det første jeg tenker er innsats og viljen til å spille fotball.

                      Kommentar

                      • BennyLem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2902

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av *46*
                        Det som ikke er nevnt i åpningsinnlegget, er at man defensivt legger om til en 4-1-4-1 og angriper i en 4-3-3. Dette i følge nevnte artikkelen i Romerikes Blad på papir.
                        Ante meg noe slikt. Tidligere har det samme ofte blitt hevdet av andre (hei Norge) med den klassiske "vi spiller 4-3-3 i angrep og 4-5-1 i forsvar".

                        Fotballens svar på "cold fusion" og "philosophers stone". Jeg vil gjerne spille 8-0-2 i forsvar, og 2-4-4 i angrep jeg.

                        Poenget er at i 4-5-1 eller 4-1-4-1 så blir man fort veldig dyp. Spesielt med kantene som ofte ender ned på egen 16-meter. Hva blir da resultatet hvis man vinner kula? Jo, selvsagt mokk og mæl opp til en enslig spiss.
                        Last edited by BennyLem; 15.06.2012, 11:32.
                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6075

                          #13
                          Når jeg tenker litt på det så kan det kanskje være ok med Roger forran Andersson. Det blir litt som når liverpool spilte med Mascherano forran Alonso.

                          Virker veldig merkelig at de bryter så totalt med planene før sesongen, da PVM skulle spille som playmaker bak og Andersson spille så langt forran som mulig, og det eneste Haglund var sikker på i formasjonen var at vi skulle spille med to stk bak på midten, men spennende.

                          ????????
                          Bolly------------Gulbrandsen
                          PVM-----------
                          ------------Roger
                          Andersson

                          Hadde vært morsomt å tatt etter swansea, der det sentrale er at man holder på ballen slik at man sjelden må jage ballen, dette fører til at man kan ha høyere intensitet når man forsøker å vinne ballen. Omstillingsperioden er det viktigste. raskt opp i ballfører og høyt press i det mann mister ball.
                          Last edited by HSft; 15.06.2012, 12:02.

                          Kommentar

                          • Mikki Mifsud
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Sep 2005
                            • 244

                            #14
                            Tror du kan bytte ut Bolly med Palmason, og sette inn Helstad på topp. Tipper det blir slik.

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6075

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Mikki Mifsud
                              Tror du kan bytte ut Bolly med Palmason, og sette inn Helstad på topp. Tipper det blir slik.
                              Blir fort det. Men jeg synes det hadde vært bedre med en fysisk sterkere spiss og raskere flanker i formasjonen jeg ser for meg (Swansea).

                              Men snakket om 4141 defensivt tyder vel også på at vi ikke få se noe slikt. Ser for meg at vi kan få en gammal kar på topp med svært dårlige arbeisforhold...

                              Kommentar

                              • Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

                                #16
                                Helstad fikk det ikke til i RBK i 4-3-3.

                                Han er så typisk 4-4-2 spiss som man kan bli. Trenger en møtende spiss ved siden av seg for å få de rette ballene å løpe på.
                                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                Kommentar

                                • Canário
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2005
                                  • 1471

                                  #17
                                  Litt skeptisk til Helstad i 4-3-3. Han floppet i den formasjonen i RBK. Han er og blir en bakromsspiss i 4-4-2 etter min mening. Denne endringen kan komme "for sent". Björn hadde passet bedre til å være midtspiss i 4-3-3 i vårsesongen. Isteden spilte vi med to spisser som overhodet ikke fungerte. Andersson på topp trakk mer ned mot midten enn han samarbeidet med sin makker. Nettopp da hadde det kanskje vært bedre og mindre forutsigbart å forsvare seg mot to alternativer på hver side av Björn. Det hadde vært flere dilemmaer for forsvaret å vurdere å stå lavt for å hindre bakromsløp fra vingene, høyt for å hindre en større og sterkere spiller i farlige posisjoner inne i boksen og i tillegg forholde seg til Andersson/Vaagan Moen i mellomrommet. I hele vår fikk aldri spillerne brukt de forskjellige ferdighetene der det er ønskelig, som er viktig for å ha flest mulig strenger å spille på. Bakrommet ble så å si aldri truet, motstandernes forsvar ble ikke "strekt" og mellomrommet ble lite.

                                  Tapet av Björn bør ikke være så stort om vi får to spisser til å fungere sammen. En formasjonsendring kan være det vi trenger, men da må vi hente enn annen spiss enn Helstad.

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6075

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Canário
                                    Tapet av Björn bør ikke være så stort om vi får to spisser til å fungere sammen. En formasjonsendring kan være det vi trenger, men da må vi hente enn annen spiss enn Helstad.
                                    Heidar hadde nok vært bra i en slik formasjon.

                                    Kommentar

                                    • *46*

                                      #19
                                      Enda en liten kommentar av hva som sto skrevet - ikke snakk om en permanent omlegging i spillerstil, men flere strenger å spille på i kamper hvor man vet man vil ha ballen mye i laget. Sandnes Ulf og FFK ble nevnt av Haglund.

                                      Kommentar

                                      • thomasg
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Nov 2003
                                        • 122

                                        #20
                                        Helstad spilte vel mest på kant i rbk når han spilte i 4-3-3 gjorde han ikke? Og han vil nok i såfall passe bedre i midten enn på kant

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎