4-3-3

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    #21
    Opprinnelig skrevet av thomasg
    Helstad spilte vel mest på kant i rbk når han spilte i 4-3-3 gjorde han ikke? Og han vil nok i såfall passe bedre i midten enn på kant
    I 4-3-3 vil jeg ha en møtende spiss/oppspillspunkt i midtrollen i angrepet så Helstad er feilplassert. Når det er sagt er ikke Helstad en kanttype heller så trur ikke dette er en riktig måte å spille på med han uansett hvor han er plassert.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

    Kommentar

    • Gjest

      #22
      Opprinnelig skrevet av *46*
      Enda en liten kommentar av hva som sto skrevet - ikke snakk om en permanent omlegging i spillerstil, men flere strenger å spille på i kamper hvor man vet man vil ha ballen mye i laget. Sandnes Ulf og FFK ble nevnt av Haglund.
      Det er ikke noe i artikkelen som hentyder at omleggingen ikke vil være permanent. Haglund sier at laget er blitt for stillestående og trenger mer bevegelse foran ballfører. Noe de får med et slikt spill. Og at de vil få flere pasningsvinkler. Videre sier han at de regner med å ha ballen mye i kampene som kommer, mot Ull/Kisa, Sandens Ulf og Fredrikstad. Men han sier ikke noe om at de legger om kun til disse kampene.
      Noe som tyder på at omleggingen vil være permanent er at det har vært en viss spillestilsdebatt innad i gruppen.
      Han sier med andre ord at det som har vært ikke har fungert, og at det tydeligvis har vært misnøye med hvordan de har spilt innad i gruppa og at de av den grunn legger om kursen.
      Haglund står tross alt for en spillestil hvor man skal ha ballen i laget, så med heving av kvaliteten av spillet skal de ha ballen mye i kampene mot bedre lag også. Så argumentasjonen hans for endring av stil gjelder i så fall mot alle lag i tippeligaen.
      Lykkes denne kursendringen så er jeg sikker på at den vil være permanent. Ikke noen grunn til å gå over til noe annet da.
      Så det store spørsmålet er om dette vil fungere eller ei.
      Last edited by Gjest; 15.06.2012, 14:20.

      Kommentar

      • tilt
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2007
        • 813

        #23
        Dette er klassisk opplegg fra klubber og trenere som famler i blinde. Les Åge Hareide i Viking f.eks.
        Når det er sagt kan det vel knapt bli dårligere enn det har vært så det er jo greit å prøve noe. Men har jeg trua ? Nix.
        Satan, det er sinnsykt lenge til 1 august. Og enda lenger til de eventuelle spillerne vi får inn 1 august har trent med laget og blitt innkjørt i et system.
        livet er en gamp for de som ikke kan si k
        https://twitter.com/#!/KjetiI

        Kommentar

        • Ungfugl
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Dec 2011
          • 113

          #24
          Opprinnelig skrevet av superbøffel
          11 kjegler er fortsatt 11 kjegler. Uansett om du setter de opp i 4-4-2, 4-3-3 eller 8-1-1 ute på banen. Vårt aller minste problem er formasjonen.
          8-1-1 Hadde i alle fall blitt noe nytt

          Kommentar

          • gamle-perta
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2418

            #25
            Bytte av formasjon midt i sesongen er i ni av ti tilfeller utløst av én årsak: Panikk.
            Mvh
            Gammer´n (Per T)

            Kommentar

            • Ungfugl
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Dec 2011
              • 113

              #26
              Det man kunne gjort, i alle fall i mitt hode, er å spille i en slik formasjon som Barcelona gjør på Fifa
              Der former midtbanen deres en trekant, med en midtbanespiller som ligger defensivt, og to som ligger litt lenger frem på banen. Utifra stallen vår nå, så vil jeg si at det er det som passer oss best. Vi kan ha Roger som den defensive spilleren, og som etter min mening da skal ta like mange offensive løp som Ramovic, og så kan Andersson og Petter ta de to andre, litt mer offensive midtbane plassene. Usikker på hvem som tar hvilke spiss plasser, ettersom at 2 nye kommer inn.

              Angrepsspiller Angrepsspiller Angrepspiller

              Andersson Vaagan Moen
              Roger´n
              Ny venstreback - Frode Kippe - Espen Nystuen - Fredrik Stoor


              Med de midtbane spillerene vi har nå, vil jeg mene at dette er den beste måten å spille 4-3-3 på. Siden vi da har to spillere på midtbanen som har en offensiv rolle, må Roger ligge lavt og forhindre raske overganger. Men spiller vi slik som dette eller noe lignende har jeg veldig trua på at det kan fungere.
              Last edited by Ungfugl; 15.06.2012, 15:55.

              Kommentar

              • Fugl1120
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 3528

                #27
                4-3-3 kan være et spennende alternativ med dagens tropp. Jeg tror i dette tilfellet at de 6 fremste vil se noe slik ut:

                Palmi/Westerberg - Roger - PVM

                Fredrik - Helstad? - Andersson

                Det virker for meg opplagt at ballvinneren i laget må være det sentrale ankeret, samtidig som det kan være noe risikabelt med tanke på at pasningsspillet hans ikke er det beste. Roger er likevel best skikka til å ligge i midten og jeg tror det er viktig for oss å få PVM lenger opp i banen. Han kommer lengre fram som indreløper enn som anker.

                Tipper Westerberg kan krige om en plass på midten da mye tilsier at han er på vei ut av forsvarsrekka med ny back inn og Stoor som førstevalg på høyreback. Jeppe har gode offensive ferdigheter og stor løpskraft.

                Det er liten tvil om at Andersson er giftigere framme enn sentralt på midten, jeg blir overrasket om han blir trukket ned og tipper han blir plassert på venstrekanten. Vårt beste alternativ på den siden per nå mener jeg. I bakhånd kriger Bolly og Ohi om en plass. Høyrekanten kan være skreddersydd for Fredrik med stor hurtighet og god løpskraft. Kommer også til å komme til avslutninger ofte fra kanten.

                Midtspiss ser per nå ut til å bli Helstad. Er ikke så skeptisk som mange andre her er. Jeg skal ærlig innrømme at det er noen år siden jeg har sett Helstad, men noe sier meg at dette gjelder de aller fleste og at vi synser litt i blinde. Helstad har likevel vist seg som en målscorer og jeg mener han har langt fler kvaliteter enn bare bakromsløp. Han er relativt sterk i kroppen, brukbar på hode og ikke minst en ringrev i boks med gode avslutningsegenskaper. Dette kan bli gull verdt om vi får etablert et godt kantspill med 4-3-3. Helstad floppa i 4-3-3 i RBK? Nja, spør du meg sier dette litt om kvalitetene til Helstad når 15 mål på 36 kamper som kantspiller i 4-3-3 anses som flopping. Jeg tror han i norsk målestokk er en av de giftigste spissene på markedet i dag og bringer verdifull rutine inn i laget.

                Nå går det jo rykter om både det ene og det andre på vei inn dørene, så forutsetningene kan selvsagt endres. Forhåpentligvis er Björn proff nok til å levere gode kamper i midtspissrollen fram til siste kamp mot TIL 13 juli. Han har heldigvis gode venner i klubben og vil nok ikke svikte kameratene sine. Får vi noen gode opplevelser i ny formasjon tror jeg likevel ikke vi skal se bort ifra at denne formasjonen blir beholdt ut sesongen slik den ble i 2004.

                Jeg synes forøvrig det blir tåpelig å skrike om at formasjonsendring betyr panikk og krise. Krise oppstår når en trener ikke evner å se problemer og potensiale i laget. Dersom Haglund ser et større potensiale i 4-3-3 enn opprinnelige 4-4-2 må det kvalifiseres som dyktig lederskap å endre kursen. Vi har enda ikke sett utfallet så det er for tidlig å konkludere med det ene eller andre. Av og til skulle jeg ønske man var mer opptatt av å diskutere det fotballfaglige rundt klubben i sesongen og heller ta Hotell Cæsar diskusjonene om drama og dritt etter at sesongen er over. Det er tydelig at dagens TV infiltrere norske hoder og trigger dramacellene.
                Lauken er vår venn!

                Kommentar

                • Leif A
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 3962

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                  Jeg synes forøvrig det blir tåpelig å skrike om at formasjonsendring betyr panikk og krise.
                  Amen!
                  Men det er vel knapt annet enn dommedagsprofeter på forumet for tiden.
                  Knurr...

                  Kommentar

                  • Ungfugl
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Dec 2011
                    • 113

                    #29
                    Håper det lykkes. Blir nok permanent hvis det gjør det. Synes i alle fall at det er bra at Haglund gjør NOE. De prøver å gjøre noe for å endre den negative trenden. Er positiv jeg!

                    Kommentar

                    • *46*

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Leif A
                      Amen!
                      Men det er vel knapt annet enn dommedagsprofeter på forumet for tiden.
                      Jeg bidrar som dommedagsprofet selv. Jeg vet. Allikevel må jeg si at dette er positivt og ikke nødvendigvis noe tegn på panikk. Positivt at det diskuteres endringer for å forberede spillet.

                      Kommentar

                      • Leif A
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 3962

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av *46*
                        Positivt at det diskuteres endringer for å forberede spillet.
                        I det minste så lenge den diskusjonen foregår blant spillere og trenere... Det er ikke mye positivt å finne blant de såkalte "supporterne" som herjer på dette forumet.
                        Knurr...

                        Kommentar

                        • *46*

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Leif A
                          I det minste så lenge den diskusjonen foregår blant spillere og trenere... Det er ikke mye positivt å finne blant de såkalte "supporterne" som herjer på dette forumet.
                          Igjen, som sagt tidligere, jeg er nok blant dommedagsprofene her inne. Veldig enkelt å være negativ. Selv om jeg er negativ, så er jeg veldig enig i en del av det du skriver om dagen.

                          Merker meg at Stian og Ruben blir trekt frem som positive av rb.no etter gårdagens kamp og dem selv mener å finne seg bedre til rette i gårdagens formasjon enn 4-4-2. Slik leser jeg det som står på trykk.

                          Kommentar

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎