Rosenborg BK - Lillestrøm SK, Lerkendal Stadion, mandag 23. juli kl. 19.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    Opprinnelig skrevet av *46*
    Hallo? Laget som ligger som nr 13 spiller uavgjort med laget som ligger som nr 3. Du ser det som naturlig at LSK skal reise til Lerkendal for å hente 3 poeng. Det er en vanskelig kamp. Man skal være fornøyd med 1 poeng med tanke på plassering på tabellen, tidligere prestasjoner i år osv osv.

    Klokt å ro i land 1 poeng i stede for å tape kampen. Klokt for selvtilliten. Bra for poengfangsten.
    Fornøyd med ett poeng??? Hallo? Vi er LSK, vi skal ALLTID spille for å vinne.
    Enøyd i de blindes dal.

    Kommentar

    • knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9413

      Opprinnelig skrevet av *46*
      Hallo? Laget som ligger som nr 13 spiller uavgjort med laget som ligger som nr 3. Du ser det som naturlig at LSK skal reise til Lerkendal for å hente 3 poeng. Det er en vanskelig kamp. Man skal være fornøyd med 1 poeng med tanke på plassering på tabellen, tidligere prestasjoner i år osv osv.

      Klokt å ro i land 1 poeng i stede for å tape kampen. Klokt for selvtilliten. Bra for poengfangsten.
      Fy faen for no tafatt driiid på slutten der. No balls what so ever. Rbk var rævva, skulle knust inn det her, men man skusla det bort med at PVM ikke hadde bindet.

      Imo. Imo.

      Kommentar

      • Kay
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2004
        • 763

        Vedrørende sluttminuttene så tror jeg det satt i litt hva som skjedde i hjemmekampen i sluttminuttene.

        Kommentar

        • *46*

          Opprinnelig skrevet av superbøffel
          Fornøyd med ett poeng??? Hallo? Vi er LSK, vi skal ALLTID spille for å vinne.
          Først og fremst, så må man vel spille for å overleve når man ligger som nr 13 på tabellen?

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7055

            Poeng er poeng, helt ok med ett poeng her. Vi var ikke akkurat livsfarlige. RBK var ikke stort bedre. Jeg har 4-1 til dem i sjanser.

            Ikke minst er det helt ok å vite hvor jævlig dette resultatet må irritere de innavlede trønderne, som har ventet på å komme med spydigheter siden forrige gang vi tapte for dem.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • tullebukk
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2006
              • 5446

              7 poeng på 3 kamper hvor jeg hadde forventa 0 poeng.. Jeg er veldig veldig fornøyd..

              Kommentar

              • Fugl1120
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 3528

                Vanskelig å være skuffa over 1 poeng på Lerkendal, prestasjonen var derimot nedslående. Vi skal være glade for at vi møtte en svak RBK-utgave, for mange lag ville nok kunne utnytta 2 omgangen vår bedre. 1 omgang er god defensivt, mens vi leverer dårlig offensivt hele kampen. Hadde uansett forventa 0 poeng i kampene mot TIL, RBK og Molde, så at vi er +4 er for meg en stor bonus. Fått en liten luke ned til FFK og skjøvet Sandnes/Ulf under oss på tabellen til tross for at de har en kamp mindre spilt (hengekamp mot TIL, tøff kamp). Regner med tap hjemme mot Molde uten Johan og Roger, men Sandnes/Ulf blir en nøkkelkamp som vil være ekstremt viktig før vi går inn i høstdelen.
                Lauken er vår venn!

                Kommentar

                • Folke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2008
                  • 5955

                  VG BØRS
                  Sead - 6
                  Stoor - 4
                  Ruben - 5
                  Kippe - 5
                  Ringstad - 4
                  Palmi - 6
                  Roger - 5
                  Ohi - 4
                  Johan - 4
                  Petter - 6
                  Erling - 3

                  Totalt 52 p, rbk totalt 54 p.
                  Ken-Hemoride - 6 WTF?!!

                  Kommentar

                  • *46*

                    Opprinnelig skrevet av Folke
                    Ken-Hemoride - 6 WTF?!!
                    Greit å holde seg inne med snuten. Man veit aldri....

                    Kommentar

                    • Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

                      TV2 BØRS
                      Sead - 6 BB
                      Stoor - 5
                      Ruben - 5
                      Kippe - 5
                      Ringstad - 4
                      Palmi - 4
                      Roger - 5
                      Ohi - 4
                      Johan - 4
                      Petter - 5
                      Erling - 5

                      LSK totalt 52 p, rbk totalt 52 p.

                      Stort sett like børser, bortsett fra synet på Palmi og Erling sine prestasjoner.

                      Kommentar

                      • Reyrey
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2010
                        • 379

                        Så grusomt at dommeren (atter) en gang ødelegger kampen, i favør til rævbk. Inn med nøytrale dommere, for det her ødelegger norsk foppall!!
                        LSK i med- og motgang <3

                        Støtt FuglaTifo, SMS "KANARI TIFO" til 2401 og støtt med 30kr, eller sett inn valgfritt beløp på Kontonr: 1286.48.69740 -merk med tifo

                        Kommentar

                        • Kvalen
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2006
                          • 327

                          Opprinnelig skrevet av dollyholly
                          1-1 på Lerkendal er meget sterkt, derffor! FFK borte og TIL hjemme er ikke i samme liga. Kanskje vi gjør RBK dårlige. Igjen kritikk mot Kippe som sammen med keeper og Ringstad er dagens tre beste fugler. Vi er nå nede i ett innsluppet mål, selv med Kippe på banen. Kippe har full tillitt i LSK og spiller 2,5 uke etter ribbensbrudd i ryggen. Jeg forakter alle Frodehatere her på forumet. Uansett får han kritikk, men står rakrygget for LSK som han har gjort i 15 år. Uten Frode i dag hadde vi garantert tapt!
                          Her er jeg veldig uenig med deg. 1-1 på Lerkendal i går var ikke veldig sterkt. Dersom spillerene også har denne mentaliteten er det bekymringsfult, og helt klart noe man må gjøre noe med. De skal i en slik kamp spille for å vinne, spesielt med tankte på det gjorde de i første omgang nå de kontrollerte kampen. I andre omgang falt de sammen, ble usikre og måtte ta til takke med 1 poeng. Når de ble intervjuet etter kampen, sier bartemennenes leder at de var missfornøyd, og at de tapte to poeng. Kippe (her i rollen som kaptein på laget) sier derimot at RBK er tøff motstand og at poengdeling var bra. Hvor er vinnerinnstinktet her da? Føler at det som skjedde i hele 2.omg. i går var litt samme som skjedde i hver eneste kamp med Rösler når vi ledet.. Siste 10 minutter kunne du banne på at det kom baklengs og at vi enten MISTET to poeng eller tapte alle tre.

                          Hadde LSK spilt rævva i første omgang i går, så kunne man sagt seg fornøyd med uavgjort og ett poeng. Har man ikke sett kampen eller detaljene, kan 1-1 høres bra ut i favør LSK. Ser man kun på tabellsituasjonen så kan dette være bra. Men poenget er at LSK spilte svært bra hele 1. omgang. Da kan man ikke si at RBK er så gode at vi skal være fornøyd med uavgjort. Vi var først på ballene, spilte ball og hadde full kontroll. Da skal spillerne være forbanna over å tape to poeng!

                          Og du henviser til mitt innlegg og sier du forakter Frodehatere.. Hater man noen fordi man er kritisk til et utsagn som sier noe om innstillingen til et lag? Ro deg ned...
                          "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
                          - Ivar Hoff

                          Kommentar

                          • nebbjævel
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2009
                            • 511

                            Kvalen, dette er jeg ett hundre prosent enig i, fra første ord til siste punktum. Med en mann foran kassa kunne vi vel til og med ha vunnet kampen i sluttminuttene.

                            Kommentar

                            • dollyholly
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2007
                              • 965

                              Uttalelsene til Kippe om at Lsk skulle være fornøyd med 1-1 er selvsagt basert på kamputviklingen og hvordan kampen forløp. Den som ikke skjønner det er vel noe forutinntatt. Fakta er at midtbanen ble overkjørt i 2.omg og uten en god forsvarsfirer og keeper hadde det blitt stygt.

                              Kommentar

                              • Leif A
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 3962

                                Opprinnelig skrevet av nebbjævel
                                Kvalen, dette er jeg ett hundre prosent enig i, fra første ord til siste punktum. Med en mann foran kassa kunne vi vel til og med ha vunnet kampen i sluttminuttene.
                                Med ett eneste helhjertet løp fra Ohi (var det vel) på innlegget fra Bolly som Knudtzon lot gå videre, hadde vi gått opp til 2-1.
                                Men da hadde det vel blitt 15 minutter tillegg i steden for 5...
                                Knurr...

                                Kommentar

                                • Torolf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 9574

                                  Jeg mener vi gir fra oss seieren i 1. omgang. Vi har Rosenborg i kne, men etter 1-0-målet slutter vi å kontre helhjertet. Istedenfor å lete etter pasningsmuligheter framover på banen, begynner spillerne å se etter alternativer bakover, og enhver overgangsmulighet blir spolert. I utgangspunktet ville jeg ha vært godt fornøyd med ett poeng, men slik Rosenborg framsto og slik kampbildet var fram til vi tok ledelsen, burde vi ha gått for alle tre. Det er naivt å tro at en tidlig ettmålsledelse skal holde hele kampen. Kvalens sammenlikning med Rösler støtter jeg fullt ut. Dette var som å se Rösler på sitt verste.

                                  Kommentar

                                  • Kvalen
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2006
                                    • 327

                                    Opprinnelig skrevet av dollyholly
                                    Uttalelsene til Kippe om at Lsk skulle være fornøyd med 1-1 er selvsagt basert på kamputviklingen og hvordan kampen forløp. Den som ikke skjønner det er vel noe forutinntatt. Fakta er at midtbanen ble overkjørt i 2.omg og uten en god forsvarsfirer og keeper hadde det blitt stygt.
                                    Vel, det kommer litt an på hvilken vinkling man ønsker. Er glasset halvfullt eller halvtomt.. Du er glad for at vi klarte å stå mot presset fra RBK, jeg er sur fordi vi lot de presse oss!

                                    Hadde jeg fått beskjed før ferien at vi kom til å spille 1-1 mot RBK på Lerkendal ville jeg tenkt; så bra. Men etter å ha sett kampbildet før og etter målet, så syns jeg det er legitimt å være sur. Forutinntatt?? Vet ikke om vi har forskjellig definisjon på ordet. Jeg vil si at det å takke for 1-1 fordi vi møtte RBK borte, er å være mer forutinntatt enn det å være kritisk til at de ga fra seg ledelsen etter å ha sett kampen (og dermed forskjellen i spill før og etter PVM sitt mål)..
                                    Last edited by Kvalen; 24.07.2012, 12:04. Begrunnelse: Fjernet skrivefeil
                                    "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
                                    - Ivar Hoff

                                    Kommentar

                                    • tullebukk
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2006
                                      • 5446

                                      Jøss nå har vi kommet dit at vi er missfornøyd med 1 poeng på Lerkendal..

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7055

                                        Se på hvor vi er på tabellen, og jeg skjønner godt at Frode mente ett poeng i går var god fangst. Enig med Torolf i at vi kunne fortsatt å stå høyt og angripe dem før pause. Lerkendal er alltid vanskelig, og som alle kunne se i går fikk vi null og niks av dommerfaen. Rosenborg fikk frispark bare de ramlet, og han sørget for å temme midtbaneduoen vår med gule kort tidlig i kampen. Roger måtte holde igjen litt i duellene etter det gule kortet, og det hemmet ham helt klart.

                                        Bonuspoeng for oss, men jeg tror Molde hjemme med to mann ute med gule kort blir adskillig tøffere. Rosenborg kan umulig vinne serien i år med det laget.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 3975

                                          Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                          Jøss nå har vi kommet dit at vi er missfornøyd med 1 poeng på Lerkendal..
                                          Så bra! Det tyder jo på at det har vært en viss fremgang!

                                          Jeg forstår de vurderingene PVM og Frode kommer med etter kampen sett i lys av vår miserable sesong så langt. Jeg håper likevel at trenerteamet og spillerne i ettertid tenker som en del av oss, nemlig at faen, her kunne - og kanskje burde - vi ha hentet 3 poeng.
                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...