Sandnes Ulf - LSK, Sandnes Stadion, søndag 5. aug. kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fuglamannen
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2011
    • 543

    Kamptråd Sandnes Ulf - LSK, Sandnes Stadion, søndag 5. aug. kl. 18.00

    Oi oi oi! For en kamp det kommer til å bli.

    Sandnes Ulf med 3 strake tap og 0 - 5 tap i sekken mot storebror - skader som gjør at de nesten må leie inn spillere. Noen spillere nevnes å være tilbake, men dog meget skadeskutt. Morten Eriksen måtte faktisk returnere (lagt opp) for å spille da de manglet spillere.

    LSK fortsetter å plukke poeng i en periode jeg så på som meget mørk og negativ. 8 poeng på de 4 siste. Hvor vi har møtt fredrikstad og rævbk borte samt Tromsø og Molde hjemme.

    Jeg sliter veldig med å sette lagoppstillingen noe som er en god ting...jeg prøver, men må gi opp.....

    Tips: Lsk fortsetter den gode trenden, Sandes Ulf fortsetter den dårlige trenden.

    Sandnes Ulf 0 - LSK 3.

    Måtte vi alle se en fantastisk kamp, en kamp der skuta virkelig snur og klatring på tabellen er et faktum!
    Last edited by Fuglamannen; 30.07.2012, 15:54.
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9390

    #2


    Ramovic

    Stoor - Gabrielsen - Østli/Nystuen - Ringstad/Nystuen

    Riise - PVM (cpt) - Ohi/Roger - Andersson/Palmi

    Knudtzon - Helstad

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7048

      #3
      (Sandnes Ulf)

      Virkeligheten har vel begynt å innhente dem nå. På papiret skal det være grei match for oss. Jeg frykter en smell her, men håper vi nå har kommet såpass opp mht selvtillit og samspill at vi skal ta oss av dem. De har i praksis en Adecco-stall, og har overprestert til de grader helt til inntil noen få serierunder siden.

      Håper å se: Ramovic; Stoor/Pedersen, Gabrielsen, Kippe, Ringstad; Pàlmason, Toindouba, Riise/Omoijuanfo, Andersson; Vaagan Moen; Knudtzon/Helstad.

      Det begynner å se greit ut på benken også: Logi, Westerberg, Østli, Pedersen, Bolly, Søgård ...

      Jeg gleder meg spesielt til å se Thorstein Helstad i kampform. Målteft går aldri av moten. Han kan score ti mål for oss i høst hvis han blir fôret med de rette pasningene. Håper han ikke er altfor langt tilbake fysisk.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6075

        #4
        Kunne tenkt meg følgende lag:
        Helstad
        Andersson - PVM - Knudtzon
        Ohi - BHR
        Ringstad - Kippe - Ruben - Stoor
        Ramovic

        Kunne godt tenkt meg å spille 433, men det blir kun snakk om justeringer på vingene og PVM og kan vente til senere. Greit å ikke skifte rundt på for mye enda.

        En rekke usikkerhetsmomenter ved laget:

        Østli imponerer vistnok på trening, men Kippe og Ruben gjorde en god jobb sist og det er greit å gi dem en ny mulighet.

        Stoor er kanskje skada?? I så fall kan Østli ta plassen hans, eventuelt med Ruben ut til høyre.

        Roger er klar igjen og er høyaktuell, men jeg synes Ohi fortjener en ny sjanse. Kanskje er det aktuelt med Roger fremfor BHR som så vidt har trent med laget?


        Usikker på om Helstad er klar for å starte, men det hadde vært fint med en spiss igjen. Knudtzon er et alternativ på topp. Da med Palmi, Roger eller Bolly inn på midten. Blir spennende å se laget nå. Vi har faktisk god dekning og spillere på benken som kan snu kampen. Det begynner faktisk å bli trangt på benken, kanskje blir Høibråten nødt til å gi fra seg sin plass.

        Dette er en utrolig vanskelig kamp. Når fansen begynner å få troa pleier LSK å tape.

        Kommentar

        • Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3499

          #5
          Vi begynner å få ett luksusproblem fromover i banen nå som de nye gutta er klare, men tror vel egentlig de fleste av de nye må regne med å starte på benken i denne, og jeg tipper derfor følgende 11:

          ---------------------Ramovic---------------
          Stoor------Ruben---------Kippe------Ringstad

          Palmi------Roger/Riise------Ohi-----Andersson
          ----------------------PVM-----------------------
          -------------------Knudtzon--------------------

          Ser helst at Riise starter på høyrekanten til fordel for Palmi, men Haglund virker å ha stor tillit til Palmi. Blir også spennende å se Helstad komme inn i denne kampen, men Knudtzon har definitivt ikke spilt seg ut, så tror han får fornyet tillit her.

          Kommentar

          • *46*

            #6
            Av de fire nye, er det vel bare Søgård som har kampformen inne.

            Kommentar

            • tullebukk
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2006
              • 5446

              #7
              Edwin kan spille mot oss hvis han får kontrakt med Ulf.

              Kommentar

              • KFL41
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 3648

                #8
                Typisk bananskall. Det ser bra ut med mannskapet vårt, mens motstander sliter med skader, suspensjoner og dårlig form. Her må gutta være klar for krigen, så får evt finspill komme hvis vi har satt et par mål. Statistikken viser vel at det er skummelt å møte lag med stortap. Rapportene går på at kampen var jevnere enn resultatet tilsier. Er vi med i krigen og lemper ballen i bakrom, tar vi dette.

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3163

                  #9
                  Vil gjerne se Østli og Nystuen sammen som stoppere, men regner det vel som urealistisk at Haglund tar ut Ruben nå. Tipper han beholder Kippe også, slik at klubbens to beste stoppere begge begynner på benken.
                  Ser også gjerne Roger inn igjen, og Andersson. Tror begge disse står godt til Ulf. Vet ikke hvor rusten Riise er, trolig såpass at han ikke bør starte.
                  Espen Søgård inn på laget mot Ulf? Ja takk!
                  Spiss? Er veldig nysgjerrig på hvor Helstad står, må jeg innrømme. Samtidig ville Erling kunne massakrere Ulf-stopperne når de begynner å bli møre.
                  Utrolig deilig å kunne begynne å komponere lag hvor vi har god dekning og spillerne kan få den plassen der de er best!

                  Kommentar

                  • Kanaris93
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Nov 2007
                    • 232

                    #10
                    Lenge siden jeg har gledet meg mer til en kamp enn denne. Blir utrolig artig å se de nye gutta, og spesielt Helstad. Personlig skulle jeg gjerne sett:

                    Ramovic, Ruben-Østli-Kippe-Ringstad, Knudtzon-Roger-BHR-Johan,PVM-Helstad.

                    Stoor er antagelig ute med strekk i leggen. Ruben ut i en høyrebackrolle vil gjøre plass til Østli som jeg har høye forventninger til. Kippe velges foran Nystuen av den enkle grunn av Espen nettopp er tilbake fra skade. Videre fremover ønsker jeg å se Bjørn Helge fra start. Kan gå rett inn på hvilket som helst tippeligalag, er en kvalitetsspiller i norsk målestokk. Helstad har fått en god treningsperiode, og må være et bedre alternativ enn Erling, som likevel har gjort en meget god figur på topp!

                    Sandes tilbake på jorda, og et fugla som spiller bedre enn på lenge. Her har jeg virkelig tro på mål, og tre poeng!
                    I med og motgang <3

                    Kommentar

                    • Seb.R
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 4159

                      #11
                      Erketypisk med LSK-tap her, desverre.
                      www.sebastianramsland.com
                      www.twitter.com/sebramsland

                      Kommentar

                      • Herman
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2010
                        • 1101

                        #12
                        Mot Molde hadde vi problemer med å stille et slagkraftig lag. Nå mot Ulf er det luksusproblem. Og FOR et deilig problem det er å ha! Dette er laget jeg ønsker å se:

                        Keeper: Sead selvfølgelig. Jeg er veldig usikker på om målet til Molde er en keepertabbe. Det er helt vanlig at keepere tar noen steg ut når de forventer innlegg, og så kommer det et stort sjokk når ballen får en helt annen retning og går inn. Kunne nok gjort det bedre, men synes ikke det er noen enorm tabbe. Redningen på Eikrem sitt frispark er derimot topp klasse.

                        Forsvar: Stoor ble skadet på oppvarming sist, og hvis det stemmer at det var en strekk, så er han neppe klar til denne kampen dessverre. Steinar gjorde sakene sine greit mot Molde, og får fortsette på høyrebacken. På stopperplass er det litt vanskeligere. Vi har 5 alternativer - Ruben, Kippe, Scheel, Nystuen og nysignerte Østli som nå er spilleklar. Ruben og Frode har vært solide sammen de to siste kampene. Men det er en grunn til at Østli har blitt hentet inn, og rapportene sier at han har vært glimrende på trening. En eller annen gang må han vel inn på laget, og da synes jeg at mot Sandnes Ulf er det en passende anledning. Når det gjelder hvem som skal være hans makker så har Frode definitivt løftet seg de to siste kampene, men har han vært bedre enn Ruben? Nei. Har Ruben vært meget solid og ser ut til å være et skikkelig stoppertalent som bare kan bli bedre? Ja. Venstrebacken er selvfølgelig Stian, som leverer greit. Jeg har mer tro på han som back enn kant, siden jeg ikke synes han er så veldig skapende og god offensivt. Men elsker det når han tar med seg ball fra back, gjør sin pasningsfinte og drar seg innover i banen.

                        Midtbane: Høyrekanten tar Palmi. Nå har han endelig fått spille litt over tid på den posisjonen han er best i og ble hentet til å spille, og da begynner han også å levere varene bedre. To flotte mål mot FFK og TIL, samt knallhardt arbeid i alle de 4 siste kampene vi har gjort det bra i. Bjørn Helge er tilbake, men har hatt én økt med laget pluss at han ikke har spilt kamp på evigheter. Går dermed utifra at han ikke er helt i kampform enda, og får i beste fall begynne kampen på benken. Roger er tilbake og går inn i laget, og Ohi får også fortsette sentralt hvor han har levert solid. Johan er tilbake fra karantene, og går inn på venstrekanten. Har tro på at vi vil se mer av det Johan står for i høstsesongen, når laget begynner å spille bedre.

                        Angrep: Det er i den hengende spissrollen at Petter Vaagan Moen er aller mest effektiv, noe vi har fått se de siste kampene. Han leverer også meget bra sentralt på midten, men med Roger/Ohi pluss signeringen av BHR, tipper jeg planen er å dyrke PVM i den offensive posisjonen hvor han var outstanding i Brann. På topp er det to alternativer - Helstad og Knudtzon. Erling har definitivt levert decent på topp. Han var veldig god mot FFK, bra mot TIL, ok mot RBK og ikke noe særlig mot MFK. På høyrekanten har jeg ikke vært fan av det han har levert, men har vist bedre takter som spiss. Nå blir jeg sikkert kalt Knudtzon-hater, men jeg synes ikke han er god nok for å være et førstevalg på topp hos oss, og derfor vil jeg gjerne se Helstad inne på laget, dersom han har overbevist på trening. Thorstein er mer en målscorer, bedre med ryggen mot mål, og har også hatt et glimrende samarbeid med PVM tidligere. Erling er derimot en fin back-up spiss å ha, og kan være perfekt i kamper hvor vi skal ligge lavt og kontre, eller eventuelt på slutten av kamper når vi leder.

                        Dette blir da:

                        -----------------Sead-------------
                        --Steinar--Ruben--Østli--Stian--
                        --Palmi---Roger---Ohi---Johan--
                        ---------------PVM----------------
                        ----------------Helstad-----------

                        Benk: Logi, Kippe, Nystuen, Scheel, Riise, Knudtzon, Bolly
                        Twitter

                        Kommentar

                        • Leif A
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 3962

                          #13
                          Never change a winning team, er det noe som heter.

                          LSK vant to kamper med samme mannskap, gjorde enkelte (nødvendige, for all del!) bytter, og har gått på to uavgjorte etter det. Da tenker jeg det er greit å fortsette å bruke så mange som mulig av de som har tatt ansvar og snudd den vonde trenden. Jeg mener vi bør starte med det laget som startet mot bart BK, dersom alle disse er tilgjengelige.
                          Knurr...

                          Kommentar

                          • nebbjævel
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2009
                            • 511

                            #14
                            NRK melder at Ulfs keeper Bo Andersen blir benket som følge av uttalelser etter kampen i går. Inn kommer 20-årige Aslak Falch.

                            Kommentar

                            • Reyrey
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2010
                              • 379

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av nebbjævel
                              NRK melder at Ulfs keeper Bo Andersen blir benket som følge av uttalelser etter kampen i går. Inn kommer 20-årige Aslak Falch.
                              TV2:


                              NRK:
                              Sandnes Ulf-keeper Bo Andersen sa søndag at han har lyst til å slutte i klubben. Nå reagerer treneren.



                              NÅ fikk jeg en deilig magefølelse :-) ...Helstad scorer Hat-trick!!
                              LSK i med- og motgang <3

                              Støtt FuglaTifo, SMS "KANARI TIFO" til 2401 og støtt med 30kr, eller sett inn valgfritt beløp på Kontonr: 1286.48.69740 -merk med tifo

                              Kommentar

                              • Mikki Mifsud
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Sep 2005
                                • 244

                                #16
                                En kan ikke forvente at spillere selv med store navn som Helstad og Riise skal gå rett inn på laget når laget har fungert så bra som det har gjort i det siste kampene, og vi ser og leser at Haglund ikke bytter når laget fungerer som det gjør. Vi kjenner jo heller ikke til den fysiske tilstanden til spillerne, så ingen garanti for at de er 100 % - dette er noe som kommer etterhvert.

                                Tipper både Riise og Helstad garantert kommer til å bidra utover i Ulf-kampen, så får vi se hvem Haglund velger bakerst. Min personlig mening er Nystuen -Gabrielsen som det beste paret pdd. Kippe har også tatt seg opp, så blir nok Kippe - Gabrielsen med Nystuen evt. Ruben på back, så får vi se om Ringstad fortsetter og om Stoor er klar. Føles dog godt å ha flere spillere tilgjengelig

                                Tipper Ulf skal få kjørt seg her. Tror og håper på 3 poeng. Siden tipsene mine satt som et skudd mot Molde, tipper jeg 0-2 her.

                                Kommentar

                                • Egumen
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Sep 2011
                                  • 184

                                  #17
                                  Håper å se dette laget fra start:

                                  Ramovic
                                  Ruben - Kippe/Østli - Nystuen - Ringstad
                                  Riise - Roger - Andersson
                                  PVM
                                  Knudtzon - Helstad

                                  Dette gjelder kun hvis Helstad og Riise er i god nok form. Hvis de ikke er det vil jeg ha inn Ohi og Palmason på midten!

                                  Kommentar

                                  • Mic
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Nov 2004
                                    • 120

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Herman
                                    Mot Molde hadde vi problemer med å stille et slagkraftig lag. Nå mot Ulf er det luksusproblem. Og FOR et deilig problem det er å ha! Dette er laget jeg ønsker å se:

                                    Keeper: Sead selvfølgelig. Jeg er veldig usikker på om målet til Molde er en keepertabbe. Det er helt vanlig at keepere tar noen steg ut når de forventer innlegg, og så kommer det et stort sjokk når ballen får en helt annen retning og går inn. Kunne nok gjort det bedre, men synes ikke det er noen enorm tabbe. Redningen på Eikrem sitt frispark er derimot topp klasse.

                                    Forsvar: Stoor ble skadet på oppvarming sist, og hvis det stemmer at det var en strekk, så er han neppe klar til denne kampen dessverre. Steinar gjorde sakene sine greit mot Molde, og får fortsette på høyrebacken. På stopperplass er det litt vanskeligere. Vi har 5 alternativer - Ruben, Kippe, Scheel, Nystuen og nysignerte Østli som nå er spilleklar. Ruben og Frode har vært solide sammen de to siste kampene. Men det er en grunn til at Østli har blitt hentet inn, og rapportene sier at han har vært glimrende på trening. En eller annen gang må han vel inn på laget, og da synes jeg at mot Sandnes Ulf er det en passende anledning. Når det gjelder hvem som skal være hans makker så har Frode definitivt løftet seg de to siste kampene, men har han vært bedre enn Ruben? Nei. Har Ruben vært meget solid og ser ut til å være et skikkelig stoppertalent som bare kan bli bedre? Ja. Venstrebacken er selvfølgelig Stian, som leverer greit. Jeg har mer tro på han som back enn kant, siden jeg ikke synes han er så veldig skapende og god offensivt. Men elsker det når han tar med seg ball fra back, gjør sin pasningsfinte og drar seg innover i banen.

                                    Midtbane: Høyrekanten tar Palmi. Nå har han endelig fått spille litt over tid på den posisjonen han er best i og ble hentet til å spille, og da begynner han også å levere varene bedre. To flotte mål mot FFK og TIL, samt knallhardt arbeid i alle de 4 siste kampene vi har gjort det bra i. Bjørn Helge er tilbake, men har hatt én økt med laget pluss at han ikke har spilt kamp på evigheter. Går dermed utifra at han ikke er helt i kampform enda, og får i beste fall begynne kampen på benken. Roger er tilbake og går inn i laget, og Ohi får også fortsette sentralt hvor han har levert solid. Johan er tilbake fra karantene, og går inn på venstrekanten. Har tro på at vi vil se mer av det Johan står for i høstsesongen, når laget begynner å spille bedre.

                                    Angrep: Det er i den hengende spissrollen at Petter Vaagan Moen er aller mest effektiv, noe vi har fått se de siste kampene. Han leverer også meget bra sentralt på midten, men med Roger/Ohi pluss signeringen av BHR, tipper jeg planen er å dyrke PVM i den offensive posisjonen hvor han var outstanding i Brann. På topp er det to alternativer - Helstad og Knudtzon. Erling har definitivt levert decent på topp. Han var veldig god mot FFK, bra mot TIL, ok mot RBK og ikke noe særlig mot MFK. På høyrekanten har jeg ikke vært fan av det han har levert, men har vist bedre takter som spiss. Nå blir jeg sikkert kalt Knudtzon-hater, men jeg synes ikke han er god nok for å være et førstevalg på topp hos oss, og derfor vil jeg gjerne se Helstad inne på laget, dersom han har overbevist på trening. Thorstein er mer en målscorer, bedre med ryggen mot mål, og har også hatt et glimrende samarbeid med PVM tidligere. Erling er derimot en fin back-up spiss å ha, og kan være perfekt i kamper hvor vi skal ligge lavt og kontre, eller eventuelt på slutten av kamper når vi leder.

                                    Dette blir da:

                                    -----------------Sead-------------
                                    --Steinar--Ruben--Østli--Stian--
                                    --Palmi---Roger---Ohi---Johan--
                                    ---------------PVM----------------
                                    ----------------Helstad-----------

                                    Benk: Logi, Kippe, Nystuen, Scheel, Riise, Knudtzon, Bolly

                                    Har du glemt Søgård eller? Er vel bedre å ha han på benken istede for å ha 3 midtstoppere der... ??
                                    Last edited by Mic; 30.07.2012, 23:34. Begrunnelse: Jalla
                                    The dubble i 2014

                                    Kommentar

                                    • Mic
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Nov 2004
                                      • 120

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av A.Bilet
                                      Hvem?
                                      Kippe, Sheel og Nystuen. En av disse kunne vel ofres for å ha en kriger som Søgård
                                      på benken... Kan bli viktig på slutten av kampen
                                      Last edited by Mic; 30.07.2012, 23:33. Begrunnelse: Rettskrivning
                                      The dubble i 2014

                                      Kommentar

                                      • Stray Cat
                                        Moderator
                                        • Aug 2008
                                        • 5914

                                        #20
                                        Er Stian klar til denne kampen?
                                        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎