LSK-Høne 2-2

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3186

    #21
    Fra Nettavisen:

    "Flere mål ble det ikke i første omgang, men kjedelig var det ikke. Dommer Trygve Kjensli havnet i fokus flere ganger før pause, etter gjentatte 50/50-situasjoner som gikk i favør Hønefoss. Da lagene gikk til pause ble dommer Kjensli møtt med en høylytt pipekonsert."

    gilbert

    Kommentar

    • mooph
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 1496

      #22
      Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
      Skal vel også sies at selv om man setter karakterer for vg (eller en annen avis) så betyr ikke det at man gjør dette noe mer "feil" eller "riktig" enn andre. ...
      Det underlige er at folk tydeligvis er opptatt av hva disse nissene i dagspressen hoster opp. Merkelige greier.

      Kampen bar preg av av/på syndromet fra LSK sin side. Mye av, men av og til på. Hadde ikke klovnene i svart drekki fullt så mye før start ville LSK vært på akkurat nok til å vinne.

      Forøvrig glitrende innhopp av både Bolly og Andersson. Jeg tror ikke Andersson har maskineri nok til annet enn supersub opptredener for tia, bra taktisk benking av Heddis.

      Bakover må en etterhvert få luka ut de tabbene... hjernefeil alá bedriftsidrett er ingen god ting for hjertet til bivånere. Det føles omtrent som kontringer imot i den dærre 60-min hands sporten, altså helt meningsløst.
      Fugla mot nye høyder

      Kommentar

      • Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

        #23
        Opprinnelig skrevet av superbøffel
        Dette er for snilt. Han slipper markeringen på 0-1 og er milevis unna skikkelig ballpress på 1-2. Han snur jo ræva til og holder seg 3-4 meter unna Riski. Østli lukter på stolpe i denne matchen - 2 personlige feil som fører til 2 baklengsmål er ikke bra nok som stopper.
        Du er bra ute å kjøre hvis du mener Østli skal ha skylda for 2-1. Det er Roger som gjør en hasardiøs pasningsfeil som havner rett i beina på Riski som fyrer av fra 20-25 i krysset. Han har skylda for det første, men Roger må ta nummer to. Er vel liten tvil om at han er enig i den avgjørelsen hvis du ser reaksjonen hans etter scoringa. Mannen var knust og måtte bli trøsta på vei til midtsirkelen.
        Lauken er vår venn!

        Kommentar

        • superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

          #24
          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
          Du er bra ute å kjøre hvis du mener Østli skal ha skylda for 2-1. Det er Roger som gjør en hasardiøs pasningsfeil som havner rett i beina på Riski som fyrer av fra 20-25 i krysset. Han har skylda for det første, men Roger må ta nummer to. Er vel liten tvil om at han er enig i den avgjørelsen hvis du ser reaksjonen hans etter scoringa. Mannen var knust og måtte bli trøsta på vei til midtsirkelen.
          Selvsagt gjør Roger en pasningsfeil, men pressjobben Østli gjør er på 7. div nivå. 3 meter unna og ræva til. En litt mer oppofrende type hadde stoppet det skuddet. Enkelt.
          Enøyd i de blindes dal.

          Kommentar

          • Bukkenbruse
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2008
            • 515

            #25
            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
            Du er bra ute å kjøre hvis du mener Østli skal ha skylda for 2-1. Det er Roger som gjør en hasardiøs pasningsfeil som havner rett i beina på Riski som fyrer av fra 20-25 i krysset. Han har skylda for det første, men Roger må ta nummer to. Er vel liten tvil om at han er enig i den avgjørelsen hvis du ser reaksjonen hans etter scoringa. Mannen var knust og måtte bli trøsta på vei til midtsirkelen.
            Skal vel også legges til at Østli vel setter Roger i den situasjonen når han slår en kort pasning til en Roger som er feilvendt med mann i ryggen. I etterpåklokskapens navn bør vel a) Ohi ikke slå ballen tilbake i forsvarsleddet og b) Østli når han mottar ballen (og vi er under høyt press fra Hønefoss) se etter lengre løsninger enn en feilvedt Roger (som vi tross alt vet har surret bort ballen i lignende situasjoner først). Jeg vil ihvertfall ikke gi Roger skylden alene for det målet der.

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              #26
              1-2 er en studie i vår største utfordring, evnen til å gi hverandre gode pasninger. På riktig fot. I riktige situasjoner. Når en to meters støttepasning er en utfordring kan du glemme å tenke på profflivet for en stund. Til de som tror Ohi forsvinner snart.

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7048

                #27
                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                Dette er for snilt. Han slipper markeringen på 0-1 og er milevis unna skikkelig ballpress på 1-2. Han snur jo ræva til og holder seg 3-4 meter unna Riski. Østli lukter på stolpe i denne matchen - 2 personlige feil som fører til 2 baklengsmål er ikke bra nok som stopper.
                Det er malplassert å gi Østli skylden for 1-2, og helt usaklig å snakke om stolpe.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • superbøffel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 5611

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av trigz
                  Det er malplassert å gi Østli skylden for 1-2, og helt usaklig å snakke om stolpe.
                  Når du som stopper slipper markeringen på 0-1 og må ta en stor del av ansvaret for 1-2 spiller det liten rolle hva man gjør resten av matchen. Den typen personlige feil er ikke akseptabelt i Tippeligaen, da taper man poeng.
                  Enøyd i de blindes dal.

                  Kommentar

                  • Kay
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 763

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av trigz
                    Det er malplassert å gi Østli skylden for 1-2, og helt usaklig å snakke om stolpe.
                    Slik jeg husker situasjonen var det en serie av dårlige valg og prestasjoner, og det hele startet med Ohi som ved en dårlig passning setter Østli i en vanskelig situasjon, ballen blir pirka ut til Roger som er presset fra alle kanter, han prøver å slå ballen ut til Gabrielsen som er upresset, men bommer. Og så kommer vi tilbake til Østli igjen som setter ræva til istede for å gå i blokk når høna fyrer av.

                    Kommentar

                    • mooph
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 1496

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                      Når du som stopper slipper markeringen på 0-1 ...
                      Vel, det er få andre som hadde holdt markeringa der.

                      Det er et kjempemål, perfekt tima inn-ut løp av islendingen i tillegg til bra avsluttning selv om kroppen beveger seg i feil retning og han er samtidig under press. En kan si mye pent om måla til RikkiRakki & JA, men for meg er første hønsemålet det vakreste.
                      Jeg ser ikke på det som den normale "glepper markeringa" fadesen.

                      Diskusjonen rundt 2-1 minner mye om etterpåklokskapens soldater som skal henge den som passer. Det var flere tåpeligheter på rad, med flere involverte. Bedriftsfotball nivå, uten en enkelt syndebukk.
                      Fugla mot nye høyder

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7048

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Kay
                        Og så kommer vi tilbake til Østli igjen som setter ræva til istede for å gå i blokk når høna fyrer av.
                        Setter ræva til? Han rygger ikke for langt inn i den situasjonen, men støter i riktig øyeblikk og dekker det nærmeste hjørnet med kroppen. At Riski fikk kjempetreff er det vanskelig å gardere seg mot. Om noe setter jeg spørsmålstegn ved om Ramovic er helt riktig plassert når skuddet kommer. 0-1 går på Østlis konto (bra prestasjon av Sigurdsson). 1-2 er fire-fem dårlige prestasjoner på likt. Det er feil å gi den til Østli, og latterlig å mene at han spilte til stryk. Jeg syntes han var pålitelig og ganske god i går, men han må tåle trekk for 0-1 og en liten anmerkning for 1-2.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎