Kamptråd: Lillestrøm Sportsklubb-Fredrikstad Fotballklubb lørdag 1. september 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3177

    Kamptråd: Lillestrøm Sportsklubb-Fredrikstad Fotballklubb lørdag 1. september 18.00

    I hjemmekampen lørdag har Petter Vaagan Moen karantene, mens Frode Kippes karantene er avtjent. Tilgjengelige spillere viser tydelig hvordan stallen er relativt godt forspent i sentrallinja, mens vi har mindre å velge i av genuine kanter og backer:

    Som midtstoppere velger trolig Haglund å bruke Frode Kippe igjen, og mest sannsynlig Ruben (eller Anders Østli), men vi har også Nystuen og Pedersen i stallen, fire-fem midtstoppere, selv uten utlånte Isak Scheel.

    På sentral midtbane har vi Ohi, Roger, Bjørn Helge og Espen, fire aktuelle valg, selv uten PVM.

    Som spisser kan en nå neppe komme utenom Erling Knudtzon fra start, kanskje sammen med Helstad (siden PVM har karantene), mens vi har både Bolly, Joachim Osvold og endelig skadefrie Fredrik Gulbrandsen aktuelle for innhopp, og trolig signerer enda en bakromsspiss i Moryké Fofana. (Men hva med iallfall ett møtende oppspillspunkt? Ohi?)

    Vi har for så vidt to høyrebacker, selv om Jesper Westerberg har vært en gedigen skuffelse i nesten hele år. Mulig han kommer sterkere tilbake neste år, og han kan også (heller) spille kant, kanskje også lørdag. Palmi er ingen kantspiller, men trekker altfor langt inn og spiller indreløper i 4-3-3 selv om resten av laget prøver å spille 4-4-2. Bolly kan spille på begge kanter, og Stian kan uten tvil spille venstre kant, selv om han nok bør konsentrere seg om å bli en mer posisjons- og tacklingssterk venstre back, siden han er den eneste vi har. Johan og Petter kan også spille (venstre) kant, men begge er ute med karantene eller usikre med ryggplager denne gangen, selv om Johan gjerne kan få et like vellykka innhopp som mot Hønefoss.

    Jeg tror Haglund velger:

    Lasse (Sead)
    Fredrik-Ruben-Frode-Stian
    Palmi-Ohi-Bjørn Helge-Jesper
    Erling-Thorstein

    Men her er flere muligheter, som Roger eller Espen sentralt og Mathis Bolly er aktuell både som kant og spiss; disse tre er vel også de mest aktuelle innbytterne, samt Anders Østli og Espen Nystuen.

    gilbert
  • Percy Nilegård
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 5146

    #2
    Håper Bolly får flere minutter her enn sist. Var et friskt pust når han kom inn i Drammen.
    "Alltid blodsprengt"!
    Fong/Macho

    Even Nordlien

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      #3
      Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
      Håper Bolly får flere minutter her enn sist. Var et friskt pust når han kom inn i Drammen.
      Enig, men samtidig håper jeg vi fortsetter å la han komme inn som innbytter. Han fungerer optimalt når han får spille på slutten av kampene og det er supert at han får spille på seg selvtillit som dette. Så får han heller få litt lengre innhopp etterhvert og kanskje vurderes fra start neste sesong.

      Kommentar

      • andersmm
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 5764

        #4
        Erling og Helstad på topp er litt overkill i en kamp der vi bör dominere banespillet. Ville ovverraske meg om FFK går höyt ut og gir fra seg en masse bakrom. Vil heller se en bakromsspiss med en mer mötende spiss. Samtidig regner jeg med at FFK vil forsöke å satse en del på overganger, noe som ikke tilsier at det er en kamp for Kippe. Tror også en del lag har registrert hvordan de skal framkalle panikk i vårt oppbyggende spill, särlig når både Sead og Kippe er på banen. Ser dog at sjansen for at vi starter uten Kippe er liten...

        -------Staw/Sead---------
        Stoor-Ruben-Östli-Ringstad
        --------Riise-Roger--------
        --Erling----Ohi-----Palmi--
        ---------Helstad----------

        Eventuellt:

        -------Staw/Sead---------
        Stoor-Ruben-Östli-Ringstad
        ---------Ohi-Roger--------
        --Erling----Riise----Palmi--
        ---------Helstad----------

        Noen som vet om Johan er klar til denne? I så fall ville jeg ha flytta Erling opp på topp og satt inn Johan til fordel for Helstad. Enten som venstrekant eller som mötende spiss.
        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

        Kommentar

        • Herman
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2010
          • 1101

          #5
          Tipper noe slikt kan være aktuelt:

          Sead/Staw
          Stoor - Østli - Kippe - Stian
          Riise - Roger - Ohi - Palmi
          Helstad - Erling
          Twitter

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6075

            #6
            Ser ikke bort fra at vi henter en spiller eller to før denne kampen. Ikke umulig at det endrer diskusjonen rundt laguttak.

            Kommentar

            • Totti21
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3499

              #7
              LSK med Frode Kippe i år: 16 kamper/14 poeng 0.87 poeng pr kamp
              LSK uten Frode Kippe i år: 4 kamper/10 poeng 2.50 poeng pr kamp

              Jeg regner selvfølgelig med at Frode Kippe går tilbake i 11'eren igjen, men mener fremdeles at det svekker oss i begge ender av banen, da vi må stå lavere med hele laget når Frode Kippe spiller.
              Vi har også scoret 12 av våre totalt 30 mål uten Frode Kippe på banen, og det er med på å bygge opp min mening om at LSK er bedre offensivt uten Kippe på banen, da de først og fremst kan stå høyere, og satse på å vinne ballen gunstig høyt i banen som vi gjør på flere av målene i akkurat disse kampene.

              Frode Kippe er en legende i klubben, men akkurat nå har vi 3 veldig gode mitstoppere ved siden av han, og det kan ikke forsvares sportslig i mine øyne å sette han inn igjen i laget.

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3154

                #8
                Stopperparet vårt gir seg selv om dagen. Uten skader er kombinasjonen av Østli / Nystuen et godt skritt foran alle andre mulige kombinasjoner.

                Kommentar

                • Oddis
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2006
                  • 2744

                  #9
                  Er ikke helt enig. Nystuen er muligens et lite hakk bedre enn Kippe etter min mening. At stopperparet gir seg selv blir helt feil å komme med. Kippe og Gabrielsen har også hatt noen veldig gode kamper i år. Derfor trur jeg at alt kommer ned til hvem som viser mest innsats og best form på treningene om dagen. Det bør gjøre det i allefall!
                  Skal sies at jeg savnet Nystuen litt mot Godset, men det var kun de siste 20 og mest pga mannen med verdens høyeste hårfeste.
                  Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3177

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av andersmm
                    Noen som vet om Johan er klar til denne? I så fall ville jeg ha flytta Erling opp på topp og satt inn Johan til fordel for Helstad. Enten som venstrekant eller som mötende spiss.
                    Dagens RB melder at ryggplagene nå er såpass plagsomme at han heller ikke er med på treningene, og han spiller ganske sikkert ikke på lørdag. Han får nå mer eksperthjelp for å bli kvitt ryggproblemene, som ifallfall for meg langt på vei forklarer hvorfor han, med enkelte unntak blant annet for to praktmål, har vært en skuffelse hittil i år.

                    gilbert

                    Kommentar

                    • *46*

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av G-Man
                      Stopperparet vårt gir seg selv om dagen. Uten skader er kombinasjonen av Østli / Nystuen et godt skritt foran alle andre mulige kombinasjoner.
                      Ganske merkelig å uttale at de er den beste kombinasjonen, all den tid vi ikke har sett dem sammen i kamp på A-laget.

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3154

                        #12
                        Jeg tror helt seriøst at med Espen N eller Frode på plass mot godset hadde drammenserne gått av banen med en stor smultring i målprotokollen.
                        Espen og Frode er herlige eksempler på midtstoppere av den gode, gamle skolen. Duellsterke, uredde og perfekte mot spisser som kovacs, post, iversen etc. Jeg rangerer Espen foran Frode først og fremst fordi han er bedre med ballen og har litt flere alternativer til kælking (og innehar dessuten TLs største hjerte, muligens i konkurranse med Espen S).
                        Østli er en mer moderne, spillende stopper, og god på avleveringer.
                        Ruben er en (god) allrounder, uten å matche hverken Nystuen eller Østli på deres ekstremkvaliteter.
                        Derfor er stopperparet for meg Nystuen / Østli. Ja, de må samspilles, men de utfyller hverandre perfekt og har flere gode år igjen på banen.

                        Kommentar

                        • Mariel
                          Juniormedlem
                          Bøffel
                          • Feb 2012
                          • 26

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av G-Man
                          J Jeg rangerer Espen foran Frode først og fremst fordi han er bedre med ballen og har litt flere alternativer til kælking (og innehar dessuten TLs største hjerte, muligens i konkurranse med Espen S).
                          TL`s største hjerte hjelper ikke, det er kun mål det går på - - dessverre.
                          Last edited by RSP; 28.08.2012, 15:02. Begrunnelse: Fjernet unødv. quoting

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3154

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Mariel
                            TL`s største hjerte hjelper ikke, det er kun mål det går på - - dessverre.
                            Gutta med de største hjertene gir seg aldri. Det øker alltid sjansen for et mål i andre enden. 102% er mer enn 98%.

                            Kommentar

                            • Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3499

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Totti21
                              LSK med Frode Kippe i år: 16 kamper/14 poeng 0.87 poeng pr kamp
                              LSK uten Frode Kippe i år: 4 kamper/10 poeng 2.50 poeng pr kamp

                              Jeg regner selvfølgelig med at Frode Kippe går tilbake i 11'eren igjen, men mener fremdeles at det svekker oss i begge ender av banen, da vi må stå lavere med hele laget når Frode Kippe spiller.
                              Vi har også scoret 12 av våre totalt 30 mål uten Frode Kippe på banen, og det er med på å bygge opp min mening om at LSK er bedre offensivt uten Kippe på banen, da de først og fremst kan stå høyere, og satse på å vinne ballen gunstig høyt i banen som vi gjør på flere av målene i akkurat disse kampene.

                              Frode Kippe er en legende i klubben, men akkurat nå har vi 3 veldig gode mitstoppere ved siden av han, og det kan ikke forsvares sportslig i mine øyne å sette han inn igjen i laget.
                              Jeg ser flere gir tommel ned til dette uten noen videre forklaring. Lurer da på om dere er uenig i at LSK tar flere poeng uten Kippe på banen, eller om dere bare mener at LSK presterer bedre med Kippe på banen, men at uflaks og alle andres udyktighet er årsaken til dette?

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6075

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av G-Man
                                Østli er en mer moderne, spillende stopper, og god på avleveringer.
                                Ruben er en (god) allrounder, uten å matche hverken Nystuen eller Østli på deres ekstremkvaliteter.
                                Synes da avleveringene til Ruben er langt bedre enn Østli sine? Østli sitt fortrinn i forhold til konkurentene er farta.

                                Kommentar

                                • *46*

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av G-Man
                                  Gutta med de største hjertene gir seg aldri. Det øker alltid sjansen for et mål i andre enden. 102% er mer enn 98%.
                                  Du har kanskje ikke fått med deg at jeg var en av de som var mest entusiastisk når Nystuen signerte i vår? Jeg er vel en av de som setter spillere som Nystuen veldig høyt rett og slett pga innsats, duellstyrke og vilje. En spiller som kommer rett ut fra LSK sin støpeskje de siste 40 årene.

                                  Spørsmålstegnet mitt, var at jeg aldri har sett Østli og Nystuen sammen. Derfor holder jeg ikke dem som det beste stopperparet. Helt ærlig, så vet jeg ikke hvem som er det beste paret nå om dagen. Kippe, Nystuen, Gabrielsen, Østli og Pedersen er alle gode stoppere, men jeg ønsker ikke å rangere dem noe mer enn å si at Pedersen tror jeg er backup på back'en nå om dagen.

                                  Kommentar

                                  • dollyholly
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2007
                                    • 965

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Totti21
                                    Jeg ser flere gir tommel ned til dette uten noen videre forklaring. Lurer da på om dere er uenig i at LSK tar flere poeng uten Kippe på banen, eller om dere bare mener at LSK presterer bedre med Kippe på banen, men at uflaks og alle andres udyktighet er årsaken til dette?
                                    Sitat fra godsetunionens forum før kampen "Kippe er ute, gull for oss". Selvsagt fritt frem å synse allverden, men egentlig uinteressant ettersom FK er Lsks beste midtstopper fremdeles etter 15 år i klubben. Har kun vært vraket et par kamper på disse årene, mest pga skade og kommer ikke til å bli vraket mm han plutselig skulle begynne å spille ræva. Fakta er at FK har vært utrolig stabilt god selv om denne sesongen ikke har vært den beste. Frode får en ny ett eller toårs kontrakt med noe lønnsreduksjon og nærmer seg faretruende Bjarmann og Sundgot i antall kamper. Ikke dårlig for en gutt fra kolbotn (klubb som bare satser på jentefotball), og som først satset på fotball i en alder av 17 etter at han måtte legge skia på hylla. Og hvor har du det fra at laget står høyere uten Kippe på banen. Tipper FK er klubbens raskeste midtstopper.

                                    Kommentar

                                    • general
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2004
                                      • 1150

                                      #19
                                      At de nevner Frode Kippe på et annet forum er ikke seg selv et kvalitetstegn. Han er vel en av få profiler de vet om og registrerer at han er ute.
                                      Om Frode er over toppen eller ei blir vi ikke enige om, men det faktum at dette nå diskuteres sier vel sitt om at hvor nærme han er å passere toppen!
                                      Seriegull 2016!!!

                                      Kommentar

                                      • Tittil
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2009
                                        • 341

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av dollyholly
                                        . Tipper FK er klubbens raskeste midtstopper.
                                        Anders Østli er LSK's klart raskeste stopper (etter at Scheel forsvant).

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎