Kamptråd: Lillestrøm Sportsklubb-Fredrikstad Fotballklubb lørdag 1. september 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • dollyholly
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2007
    • 965

    #21
    [QUOTE=general;518468]At de nevner Frode Kippe på et annet forum er ikke seg selv et kvalitetstegn. Han er vel en av få profiler de vet om og registrerer at han er ute.
    Om Frode er over toppen eller ei blir vi ikke enige om, men det faktum at dette nå diskuteres sier vel sitt om at hvor nærme han er å passere toppen![/QU

    Selvsagt har Frode passert toppen, men allikevel best og spiller til en bedre dukker opp. Gabriel kan selvsagt utvikle seg til en ny toppstopper, og han har fått mye bra erfaring i år. Er ikke mange som går rett inn på laget som 19åring, og blir der i 15 år. ( Les Frode Kippe)

    Kommentar

    • Leif A
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 3962

      #22
      Opprinnelig skrevet av Totti21
      Jeg ser flere gir tommel ned til dette uten noen videre forklaring. Lurer da på om dere er uenig i at LSK tar flere poeng uten Kippe på banen, eller om dere bare mener at LSK presterer bedre med Kippe på banen, men at uflaks og alle andres udyktighet er årsaken til dette?
      Vanskelig å gi tommel opp eller ned når det statistiske grunnlaget i beste fall er tynt.
      For at regnestykket skal ha verdi må Frode Kippe ha vært den eneste variabelen i lagoppstillingen, dvs de 10 andre spillerne måtte ha vært de samme hele sesongen igjennom. Og de måtte hatt samme formnivå hele veien.

      Muligens en overraskende avsløring for mange, men: fotball er et LAGspill.
      Knurr...

      Kommentar

      • Ungfugl
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Dec 2011
        • 113

        #23
        Sikkert noen som er uenig men jeg skulle ønske jeg fikk se både Roger og Nystuen fra start - jeg synes begge disse er veldig gode. Jeg har tro på stopperduoen Østli - Nystuen, men er klart at jeg ikke skal si de er et godt par før jeg har sett dem sammen i kamp. Må forøvrig også si det at jeg synes alt annet enn tre poeng i denne kampen er latterlig - så dem i kampen mot Aalesund, og Fredrikstad er så dårlig om dagen at selv et Adeccoliga lag i motvind burde feie over dem. 1 poeng er i mine øyne ikke godt nok.

        Kommentar

        • Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

          #24
          FFK mener de har et lett program de tre neste mot LSK, Sogn og Stabekk.
          Det er vel rett tidspunkt for å gi de en skikkelig takk for sist og en trøkk-16 midt på trynet.

          Regner med at vi signer Fofana, og har positiv målforskjell etter denne kampen.
          Etter at våre knallheite spisser og entusiastiske midtbanen har herja med, kømmi over og pissa opp etter ryggen til den søppelstallen FFK stiller med nå. Forsvaret vårt holder tett, for de har bare trash up front.

          Fönix er ikke bare en spiller, det er også en klubb.
          Her bør det bli 6-0

          Forza.
          LSK Norges beste lag

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7054

            #25
            Denne kampen blir en test på hvordan vi takler å ha favorittstempelet mot en presumtivt mye svakere motstander. Vi har hevdet oss mot de gode lagene, som alltid går utpå for å vinne. Hvordan takler vi FFK, som garantert kommer til å legge seg bakpå og prøve å kjipe til seg et mål på en kontring? Jeg mener denne kampen langt på vei vil være en pekepinn på hva vi realistisk sett kan håpe på i løpet av høsten.

            Og dette bør jo være en kanonkamp for erkesniken Thorstein Helstad. Mot Godset, som sto høyt og tvang ham til å starte langt fra mål, ble han ufarlig. Mot FFK tipper jeg det blir mange situasjoner i og like utenfor boksen. En spiss med Helstads målteft kan score tre i denne.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Mikki Mifsud
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Sep 2005
              • 244

              #26
              Med laget vi har på papiret er bare seier godt nok - unnskyldninger om dommeren, været etc holder ikke her, uavgjort er for dårlig. Her skal det bli tre poeng!

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                #27
                Opprinnelig skrevet av Mikki Mifsud
                Med laget vi har på papiret er bare seier godt nok - unnskyldninger om dommeren, været etc holder ikke her, uavgjort er for dårlig. Her skal det bli tre poeng!
                Vinne under press mot svakere lag er noe LSK ikke akkurat har for vane å gjøre.. Men vi skal jo selvsagt ha trua på at ting er snudd rundt og at dette laget høvler over FFK. Fokus på innsats og eget spill siste dagene før kamp er også sjeldent kost fra LSK sin side, så om de klarer å legge bort "til kamp for å hente poenga" opplegget sitt så ser det enda lysere ut!
                Last edited by Folke; 28.08.2012, 20:04.

                Kommentar

                • Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3499

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Leif A
                  Vanskelig å gi tommel opp eller ned når det statistiske grunnlaget i beste fall er tynt.
                  For at regnestykket skal ha verdi må Frode Kippe ha vært den eneste variabelen i lagoppstillingen, dvs de 10 andre spillerne måtte ha vært de samme hele sesongen igjennom. Og de måtte hatt samme formnivå hele veien.

                  Muligens en overraskende avsløring for mange, men: fotball er et LAGspill.
                  Dette er gode argumenter, og langt bedre enn en tommel opp eller ned. Jeg er ikke nødvendigvis helt uenig med deg i det du sier, og kampene etter at Kippe kom tilbake mot RBK er nok også mest sammenlignbare, da vi helt klart la om spillestilen fra FFK kampen, og har hatt en mer jevn spillergruppe med minimum av skader etter dette.

                  Når det kommer til det siste argumentet ditt, så er det nettopp det som gjør at jeg mener at LSK bør spille uten Frode Kippe, da jeg mener at vi som lag spiller en mye bedre fotball uten han på banen, både ift oppspillsfasen, men aller mest ved at vi kan stå høyere med laget, som gjør at vi oftere vinner ballen i gunstig situasjon, og ikke minst kan få ett ettertrykk som jeg savner når Kippe spiller. Sist, men ikke minst, så synes jeg prestasjonene sist var såpass gode at jeg mener at vi bør gjøre færrest mulig endringer, og dermed bør Frode Kippe etter min mening starte på benken mot FFK, selv om jeg regner med at han starter.

                  Det som irriterer meg mest av alt er at akkurat de samme personene gir en tommel ned hver gang noen kommer med kritikk av vår kaptein, uavhengig av hva han faktisk presterer, og uten noen andre argumenter enn at han var Tippeligaens beste stopper i 2009, og har vært i klubben siden han var 17 år. Dette er selvfølgelig bare en subjektiv mening, og jeg har absolutt respekt for at du og andre kan mene noe annet enn meg.

                  Nå tror jeg uansett vi skal klare å slå FFK til helga, uavhengig av hvilke av de fire alternativene som starter bak.

                  Kommentar

                  • *46*

                    #29
                    Synes jeg har lest denne diskusjonen om Frode Kippe, stoppere og kapteinsbind tidligere... Fikk bare en følelse av det.

                    Når det kommer til kampen på lørdag, er jeg livredd for at laget går i fella med syv kamper på rad uten tap mot bedre motstand og FFK suger på direkte nedrykk. Må si som Ramovic sa før kampen mot Stabæk - man møter noe som ligner skada dyr og vet aldri hva man møter av motstand, dem er nok desperate. Viktig med riktig fokus inn mot kampen ogat det ikke tas lett på kampen. Går ut på matta for å spille sitt eget spill og man har en klar plan på hvordan ting skal gjøres. Historikken mot antatt svakere lag er dessverre ikke god, men håper ikke det påvirker spillerene.

                    Når det er sagt, så forventer jeg seier på lørdag. Det skal laget være kapabelt til. Slik kamper skal vinnes.

                    Kommentar

                    • Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Ungfugl
                      Må forøvrig også si det at jeg synes alt annet enn tre poeng i denne kampen er latterlig - så dem i kampen mot Aalesund, og Fredrikstad er så dårlig om dagen at selv et Adeccoliga lag i motvind burde feie over dem. 1 poeng er i mine øyne ikke godt nok.
                      De er nesten like dårlige som Stabæk var før vi møtte dem i vår. Da hadde alle innkassert tre poeng på forhånd. Redd vi går på en liknende smell nå.

                      Kommentar

                      • KFL41
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 3648

                        #31
                        Husk at vi har vunnet ekstremt viktige kamper mot Sogndal, FFK og Sandnes Ulf. Ser man på tabellen, var disse seirene überviktige.

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          #32
                          Hjemmekamper skal vinnes, end of discussion! Vinner man ikke hjemme har man ikke nubbesjangs til å hevde seg som topplag eller overleve som bunnlag. Eller vel, hva angår det siste, foruten LSK da. Hva er det nå? Tre seire på sytten hjemmekamper? Med salgene av Hussain og Tarik er FFK kjemisk rensa for TL-kvalitet, men det betyr ingenting når du møter LSK på Åråsen, dessverre.

                          En svært takknemlig arena å komme til for å snu en vond trend. Jeg forventer et skikkelig bananskall her, såpass har man da lært. Nok en kamp der vår komplette mangelfulle evne til å styre kamper vil komme til syne, akkompagnert av Kippes talentløse langballer mot de umulige jaktmarker.

                          For ikke faen om vi skal lære noe av den fryktelige hjemmestatistikken heller. Prøve på noe annet.

                          Kommentar

                          • mooph
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2005
                            • 1496

                            #33
                            Haglund, Wiggen &Co har utvilsomt en motivasjons oppgave her, det lukter pusleinnsats og 0-2 etter 30 min. Rent taktisk er det heller ikke enkelt fordi en ikke veit helt hva som kommer, men spillermatriellet bør uansett kunne gi LSK seier.
                            Forsvaret blir hipp som happ, det er ingen som er selvskrevne, kippe og Nystuen er imidlertid våpen på offensive dødballer. Det kan bli viktig for dette blir neppe særlig enkelt.
                            Fugla mot nye høyder

                            Kommentar

                            • Geirfugl
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 561

                              #34
                              Litt off topic, men jeg er frustert: Alle disse jævla lørdagskampene! For det første er snart umulig å vite når kampene går, og i tillegg er lørdag kl. 18 rimelig dårlig tidspunkt. Det er brylluper og førtiårslag (ja, jeg innser at jeg er gammel) og unger og hytteturer og gud veit hva. Nei, gi meg tilbake søndag kl. 18! Jeg går glipp av altfor mange kamper, også denne.

                              Kommentar

                              • Leif A
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 3962

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Totti21
                                Det som irriterer meg mest av alt er at akkurat de samme personene gir en tommel ned hver gang noen kommer med kritikk av vår kaptein, uavhengig av hva han faktisk presterer, og uten noen andre argumenter enn at han var Tippeligaens beste stopper i 2009, og har vært i klubben siden han var 17 år. Dette er selvfølgelig bare en subjektiv mening, og jeg har absolutt respekt for at du og andre kan mene noe annet enn meg.
                                Sånn for ordens skyld, så er jeg en av de som stilte spørsmålstegn ved om Kippe var rett mann som kaptein allerede for flere år siden. Jeg har ikke skiftet mening, for å si det sånn.
                                Det er riktig at han var Eliteseriens beste stopper for tre år siden, og en forsvarsspiller som var matchvinner begge veier mesteparten av sesongen. Den tiden er nok dessverre forbi.

                                Jeg er med andre ord ikke uenig i konklusjonen. Kun det "statistiske" grunnlaget for den.

                                (og ser frem til tommel ned fra Rønnern og Dollyholly)
                                Knurr...

                                Kommentar

                                • dollyholly
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2007
                                  • 965

                                  #36
                                  Her skal vi kjøre over plankene. Helstad fikk åpnet målkontoen sist og tror han fortsetter her. Første målet og jeg tror Fønix vil få bakrommet han trenger. Mener også at Bolly må få spilletid etter et godt innhopp sist. Blir spennende å se om Østli eller Gabi blir valgt som stopper. Heia fugla!!

                                  Kommentar

                                  • bjarmann
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 2886

                                    #37
                                    Her må det være lov å håpe på en grei seier vel? Men det er vel slike vi kanaris veit alt for godt at vi pleier å tape
                                    I år så tar vi alt

                                    Kommentar

                                    • tullebukk
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2006
                                      • 5446

                                      #38
                                      Ser på Lsk.no at Kippe har en god følelse ,faen at spillerne ikke kan lære .... Hvor mange ganger har man på forhånd gått ut og sakt at ting ser bra ut, osv osv og så taper vi....... Kun en ting som gjelder 100% innsats...

                                      Kommentar

                                      • xeR
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 11206

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                        Ser på Lsk.no at Kippe har en god følelse ,faen at spillerne ikke kan lære .... Hvor mange ganger har man på forhånd gått ut og sakt at ting ser bra ut, osv osv og så taper vi....... Kun en ting som gjelder 100% innsats...
                                        Synes du det hadde vært bedre om vår kamptein hadde sagt at han var sikker på tap mot møkkalaget ffk?
                                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                        Kommentar

                                        • knut
                                          Make knut Great Again
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2006
                                          • 9404

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av xeR
                                          Synes du det hadde vært bedre om vår kamptein hadde sagt at han var sikker på tap mot møkkalaget ffk?
                                          Ja, for faen!

                                          HVER JÆVLA GANG DE ER POSITIVE, TAR DE LETT PÅ MOTSTANDER'N OG VI FÅR EN ELLLENDIG KAMP!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎