Brann - Lillestrøm, Brann Stadion, mandag 29. oktober 2012 kl. 19:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3499

    Opprinnelig skrevet av Ola
    Problemet er vel ikke at spillere er favoritter hos trener og fast på laget. Problemet er først når denne spilleren er dårlig, ute av form eller brukes feil.
    Jeg er i alle fall 100% sikker på en ting, og det er at Magnus Haglund stiller med det laget han mener har størst sjanse til å vinne.
    Det betyr selvfølgelig ikke at det er det faktisk beste laget, men å tro at han spiller med enkeltspillere av noen annen årsak enn det sportslige blir jo bare tull.
    Får trenere "favoritter", så er det som regel fordi disse spillerne innehar ferdigheter som treneren er ute etter, selv om de ikke alltid er like synlige for oss andre.
    Thorstein Helstad var i alle fall kampavgjørende mot Brann i form av at han klarte å holde på ballen så vi kunne komme etter med resten av laget. I tillegg hadde han ett viktig kryssløp som åpner opp for Bolly på 1-0 scoringen, og legger ned en viktig jobb defensivt igjennom hele kampen.
    Jeg har også veldig sansen for Erling Knudtzon og Fredrik G, og hadde gjerne sett sistnevnte tilbake i formen fra i vinter, men jeg har ikke sett en eneste trening, så har heller ikke noe grunnlag for å vurdere om han er i nærheten av å vise seg i den formen, annet enn at han har hatt et par svake innhopp etter at han kom tilbake fra skade.

    Kritiser gjerne Haglund for laguttakene, men akkurat i denne kampen traff han i det minste bra med valgene sine. Jeg synes vel egentlig veldig ofte at laguttaket har lignet veldig på det de fleste her inne mener han burde starte med, uten at det nødvendigvis har gitt de store resultatene.

    Kommentar

    • brisbane-kanaris
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2006
      • 595

      Jeg vil vel påstå at de aller fleste trenere har vel i større eller mindre grad "favorittspillere" som nyter litt mer tillitt enn det de nøytralt sett burde hatt. Sånn var det når jeg spilte på Rælingen G16 og sånn er det når jeg er manager for Huddersfield i Football Manager. Ser ikke at Haglund favoriserer enkelte spillere mer enn det andre trenere gjør. Når man er sammen med gutta hver eneste dag er det vel umulig og ha et 100% nøytralt syn på dem og kun bedømme etter prestasjoner. Men det er selvfølelig en hårfin linje man skal balansere på.

      Kommentar

      • Bukkenbruse
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2008
        • 515

        Opprinnelig skrevet av Totti21
        Thorstein Helstad var i alle fall kampavgjørende mot Brann i form av at han klarte å holde på ballen så vi kunne komme etter med resten av laget. I tillegg hadde han ett viktig kryssløp som åpner opp for Bolly på 1-0 scoringen, og legger ned en viktig jobb defensivt igjennom hele kampen.
        Nå har jeg sett kampen 2 ganger og klarer bare ikke helt å se det samme som deg....Helstad gjør en helt middels kamp, joda han vinner noen dueller og klarer å holde på ballen i perioder, men ikke i den grad du beskriver...og ikke noe mer enn det man nesten må kunne forvente av en spiss.
        Løpet før goalen til Bolly....vel for meg (etter å ha sett målet 10 ganger) så virker det ikke som brannstopperne enser det en gang og de har vel knapt nok øynene på Helstad et tidel engang...jeg mener det har null innvirkning og at Bolly hadde puttet uansett. Løpet til Hauger derimot åpner definitivt opp et rom som ikke hadde vært der på Bolly-goal nummer 2.

        Jeg synes Helstad gjør en høyst middels kamp....han vinner en del dueller en veikere spiss ikke hadde vunnet, men blir løpt opp i et par dueller hvor en raskere spiss i tilsvarende posisjon kunne fått til et gjennombrudd. Deffensivt gjør han vel ihvertfall ikke noe mer enn f.eks en Erling eller Fredrik pleier å gjøre....

        Sett bort i fra det er jeg enig i mye av de andre tingene du har skrevet om kampen og jeg er også enig i at man etter en slik seier bør fokusere på det positive!! (og at bagateller som at Fofana ikke får 10 min er jeg helt enig i at ikke er en ting å henge seg opp i i akkurat denne kampen).

        Kommentar

        • Yellow-not-jella
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2009
          • 1606

          Opprinnelig skrevet av *46*
          Kan du gi meg en eller flere trenere som ikke er slik og har sine favoritter?
          Arne Ærlandsen, Nils Arne Æggen, Kjetil Rækdal. Muligens Uwe, Ronny Delia, Ivar Hoff.

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13272

            Helstad er totalt usynlig. Har vært nokså borte vekk siden han kom hit. Godt mulig han har (usynlige) fantastiske bevegelser på topp og ikke blir brukt riktig, slik enkelte hevder, men da må man i tilfelle bytte ut de andre 9 spillerne utpå der. Er uansett nokså spesielt å beholde en spiss som ikke skårer på laget kamp etter kamp, når toppskåreren sitter på benken.

            Jeg oppfordrer f.r.'erne til å finne eksempler på trenere som beholder sin ikkeskårende favorittspiss på topp mens lagets toppskårer sitter på benken i kamp etter kamp. Min oppfatning er at slike trenere ikke hever lønn særlig lenge.

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              Opprinnelig skrevet av reka
              Helstad er totalt usynlig. Har vært nokså borte vekk siden han kom hit. Godt mulig han har (usynlige) fantastiske bevegelser på topp og ikke blir brukt riktig, slik enkelte hevder, men da må man i tilfelle bytte ut de andre 9 spillerne utpå der. Er uansett nokså spesielt å beholde en spiss som ikke skårer på laget kamp etter kamp, når toppskåreren sitter på benken.

              Jeg oppfordrer f.r.'erne til å finne eksempler på trenere som beholder sin ikkeskårende favorittspiss på topp mens lagets toppskårer sitter på benken i kamp etter kamp. Min oppfatning er at slike trenere ikke hever lønn særlig lenge.
              Han er sjef i 4-4-2 når han blir tredd i gjennom i bakrom. Han var i hvert fall.
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • *46*

                Opprinnelig skrevet av reka
                Helstad er totalt usynlig. Har vært nokså borte vekk siden han kom hit. Godt mulig han har (usynlige) fantastiske bevegelser på topp og ikke blir brukt riktig, slik enkelte hevder, men da må man i tilfelle bytte ut de andre 9 spillerne utpå der. Er uansett nokså spesielt å beholde en spiss som ikke skårer på laget kamp etter kamp, når toppskåreren sitter på benken.
                Merker meg at div spillerbørser er uenig med deg. Feks var Helstad bedre enn Ojo. Faktum er at Helstad bindte opp spillere og skapte rom, klarte å holde på ballen når laget kommer etter og var delaktig i at Bolly fikk de mulighetene han kom. En total slakt av Helstad synes jeg absolutt ikke passer inn. Han har gjort mer nytte for seg enn det mange ser.

                At Erling spiller back har jeg ikke noe i mot. Slurver aldri. Gir alltid alt for laget og jobber på. Klager ikke. Enkelt og greit - han gjør jobben sin. Føler det mer komfortabelt å se han på høyre back enn Jesper (sorry Jesper...).

                Selv kunne jeg tenkt meg Erling på topp, det er ikke det som gjør at jeg forsvarer valget av Helstad. Slik jeg ser det er det en samsensatt grunn til at man spilte som man spilte. Og tre poeng ble det. God laginnsats!

                Kommentar

                • fjacob82
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 1507

                  Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                  Han er sjef i 4-4-2 når han blir tredd i gjennom i bakrom. Han var i hvert fall.
                  Jepp, han var....
                  Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                  *Brasseberget*

                  Kommentar

                  • *46*

                    Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                    Arne Ærlandsen, Nils Arne Æggen, Kjetil Rækdal. Muligens Uwe, Ronny Delia, Ivar Hoff.
                    Jeg skal banne på at samtlige av nevnte trenere en eller annen gang har fått tilhengere til å banne og sværte over at den og den spilleren ser ut til å ha klippekort.

                    Kommentar

                    • Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

                      Opprinnelig skrevet av fjacob82
                      Jepp, han var....
                      Og du har sett han i 4-4-2 i det siste?

                      Jeg vil ha Helstad ut av laget men det er fordi han ikke er i toppform og ikke passer inn i systemet. Dette med 4-4-2 skrev jeg allerede i "forslag til ny spillere" tråden.
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                      Kommentar

                      • knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9413

                        Opprinnelig skrevet av reka
                        Helstad er totalt usynlig. Har vært nokså borte vekk siden han kom hit. Godt mulig han har (usynlige) fantastiske bevegelser på topp og ikke blir brukt riktig, slik enkelte hevder, men da må man i tilfelle bytte ut de andre 9 spillerne utpå der.
                        Jeg mener helt klart at han blir brukt feil.

                        Men det hindrer meg likevel ikke i å mene at han kanskje bør vike nå, til fordel for en vi kanskje klarer å få mer ut av.

                        Og det irriterer meg, for jeg ser løpa og "det usynlige" som Helstad driver med. Decent shit.

                        Med Eikrem på laget hadde han putta i hver kamp.

                        Kommentar

                        • Kjell.T.Ring
                          Poll St. Ring
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Dec 2005
                          • 11796

                          Opprinnelig skrevet av knut
                          Med Eikrem på laget hadde han putta i hver kamp.
                          Han putta i "hver kamp" med 4-4-2 med PVM i Brann...
                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                          Kommentar

                          • ØBS
                            Medlem
                            Møteplager
                            • Oct 2005
                            • 87

                            Er det NOEN som har sett Fugla spelle BEDRE fotball enn denne andreomgangen, på LENGE? Jeg husker semin mot Djurgården i Royal League for noen år siden da jeg ikke trodde det jeg så, det var bare et lag der ute i svart og gult som RUNDSPILTE en tilsynelatende bedre skandinavisk kollega. Vi var bare SÅÅÅÅÅÅÅÅ mye bedre...

                            DEN følelsen fikk jeg under andreomgangen mot Brann. Pasningene satt, viljen var der, presisjonen i oppbygningen var på PL nivå, og løpene var der også, altså ALT var på plass...

                            DERFOR vant vi denne matchen, og viste at VI KAN HVIS VI VIL...

                            FAEN for et lag vi har når de presterer på sitt beste....

                            Og DET gjorde vi nå..........................................
                            FUGLA-hilsen
                            Øyvind

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 3975

                              Opprinnelig skrevet av ØBS
                              Er det NOEN som har sett Fugla spelle BEDRE fotball enn denne andreomgangen, på LENGE? Jeg husker semin mot Djurgården i Royal League for noen år siden da jeg ikke trodde det jeg så, det var bare et lag der ute i svart og gult som RUNDSPILTE en tilsynelatende bedre skandinavisk kollega. Vi var bare SÅÅÅÅÅÅÅÅ mye bedre...

                              DEN følelsen fikk jeg under andreomgangen mot Brann. Pasningene satt, viljen var der, presisjonen i oppbygningen var på PL nivå, og løpene var der også, altså ALT var på plass...

                              DERFOR vant vi denne matchen, og viste at VI KAN HVIS VI VIL...

                              FAEN for et lag vi har når de presterer på sitt beste....

                              Og DET gjorde vi nå..........................................
                              Jeg tror du ikke skal ta helt av, selv om vi vant en ekstremt viktig seier. Jeg lurer nesten på om du er ironisk når du snakker om oppbygning på PL nivå og at ALT var på plass... Hva hadde du fått i deg?

                              Virkeligheten er jo totalt annerledes. Vi vant en heldig seier, face it! Enda en gang rotet vi det til på slutten og holdt på å gi fra oss ledelsen på overtid, som så altfor mange ganger før denne sesongen. Bare Ramovic' fantasiredning langt inne i overtiden reddet 3-poenger'n.

                              Vi spilte en OK andreomgang, etter å ha prestert en svak første. Uten Bolly gullfot hadde vi aldri vunnet i Bergen! Hvis dette var laget på sitt beste, ser jeg ikke lyst på fremtida til klubben!
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • Pingla
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2006
                                • 370

                                Så nylig hjemmekampene mot søpla i reprise på glaneburken i heimen.
                                Mye av det vi viste i den kampen mener jeg var av det bedre vi har sett i perioden etter første halvdel av forrige sesong.

                                PS. Forøvrig ble jeg faktisk litt overraska over prestasjonen Johan Rickard gjorde i den kampen (og den mot trøndera). Det var faktisk ikke så gæli, og gir jo et håp om bedre tider igjen fremover mot kommende sesong.
                                ¯\_(ツ)_/¯

                                Kommentar

                                • DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 3975

                                  Opprinnelig skrevet av Pingla
                                  Så nylig hjemmekampene mot søpla i reprise på glaneburken i heimen.
                                  Mye av det vi viste i den kampen mener jeg var av det bedre vi har sett i perioden etter første halvdel av forrige sesong.
                                  Enig i det, men uten å ha sett kampen i reprise, mener jeg å huske at søpla var alene igjennom 2 (3?) ganger i starten av kampen, før vi fikk "justert oss inn".
                                  Elska þetta félag

                                  Kommentar

                                  • Pingla
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2006
                                    • 370

                                    Det medfører riktighet, en linje som var mildt sagt hasardiøs
                                    (og som jo også gjorde sitt til en baklengs omtrent før oppvarmingsgrilldressene var skrelt av)
                                    ¯\_(ツ)_/¯

                                    Kommentar

                                    • Yellow-not-jella
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2009
                                      • 1606

                                      Skjønn litt ironi, pratmakere.

                                      Helstad var usynlig, sett bort fra tidlig i annen.
                                      Vi hadde litt flaks, 1-13 i cornere. 7-4 1/2 i sjanser.

                                      Bra å legge om til indreløperstil i 2. omgang, det ska gubben ha. Det var nemlig BH.Riise som var den store forskjellen i denne kampen, kontra Odd hjemme sist. Fan se på Bjørni i starten av andre, hvordan han trykker dem bakover, og petter følger opp så de gjør feil.

                                      Kommentar

                                      Working...