Treningskamper 2013

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    #81
    Opprinnelig skrevet av Lars
    Kanskje det, og i ettertid ser jeg jo at innlegget mitt gikk vel hardt utover Wanker. Innlegget var igrunn ment mer generelt, til alle mine "meningsmotstandere" her inne. Jeg titter innom sjeldnere enn jeg pleide, men når jeg først gjør det, blir jeg faktisk sjokkert over hvor negativ stemningen er her inne til enhver tid. Mulig jeg er kronisk positiv eller noe, men jeg har faktisk vanskelig for å forstå at det går an å tenke så ensidig negativt som mange her inne gjør om alt som har med LSK å gjøre.
    Det har kanskje blitt en for utprega skyttergravsmentalitet her inne. Men jeg tror ingen har noen moralsk hevd på det å skape et godt debattklima her inne. Totti21s ironiske innlegg like etter kampslutt igår illustrerer egnetlig godt hvorfor debatten blir som den blir her inne, man får på en måte det man etterspør. Greia er at jeg egentlig er enig med Totti i det aller meste han har å dele om fotball og LSK, men jeg er nok ikke like positivt innstilt som ham hva angår LSKs muligheter til å hevde seg med det Haglund har å jobbe med. Det er mulig jeg er negativ og pessimistisk, men jeg vil selv hardnakket påstå at jeg er en optimist med erfaring. Og å bli kalt medgangssupporter etter å ha fulgt LSK siden barnsbein faller rett og slett på sin egen urimelighet, og det skriver jeg på generelt grunnlag, ikke til deg spesielt.

    Men det er mye frustrasjon der ute, og det skrevne ord rammer ofte hardere enn det er ment. Mye av frustrasjonen tror jeg bunner i en klubb som man føler konstant er på etterskudd og som i gjøren og laden oppfører seg som om man hele tiden er satt på tiltalebenken av omgivelsene. En klubb og en ledelse som har vendt seg bort.

    Hva som hadde skjedd på 16.maikampen uten tiltaket og kritikken fra KFL er et spørsmål som fortsatt henger i lufta, for å ta ett eksempel.

    Kommentar

    • Wanker
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 632

      #82
      Opprinnelig skrevet av Lars
      ...ettertid ser jeg jo at innlegget mitt gikk vel hardt utover Wanker...
      No problem, nicket innbyr jo til det. Fint at du ser mitt forbehold i innlegget.

      Som du sier, så har jeg et veldig tynt grunnlag for å vurdere treningene. I rettferdighetens navn vil jeg stikke innom flere treninger i sommer. Innlegget ble utløst av det jeg (ikke) så da jeg var der.

      Muligens er jeg for opphengt i fortidens helter. Men når jeg tenker etter, var det ikke bare de go'e gamle trenernavnene som virket mer engasjerte, men også våre trenere i aldersbestemte klasser. INGEN five-a-side ble spilt uten kontinuerlig input fra trenernes side. Slik var det, uavhengig av temperatur i lufta, nedbørsmengde eller om det var første eller siste trening før eller etter ferie. Noen vil si at det er forskjell på unggutter og voksne spillere, men jeg er litt usikker. Når de voksne fremstår som unggutter, så mangler det vel noe ett eller annet sted?

      Det sies at Haglund får ros for å være tydelig og flink på feltet. La oss håpe det er slik, og at dette snart gir seg utslag i et tydelig spillemønster som i tillegg funker. Jeg ville ikke vært så engstelig hvis jeg så tydelige tegn på dette i kampene. Hva skjer med det såkalte spillemønsteret vårt når vi møter lag som stresser forsvarerne våre? Poooof - borte er alle gode intensjoner. I min enkelhet tenker jeg da at det enten er noe galt med mønsteret eller materiellet.

      Jeg ønsker ikke at LSK skal mislykkes. Jeg tror absolutt ikke at problemene bare er Haglund-relaterte. Jeg har på 35 år ALDRI tydd til skriking, piping eller håndbevegelser som kan ha psyket ned egne spillerne under kamp. Ha forståelse for at frustrasjonen kommer ut på forumet istedetfor.
      Hunter S. Thompson:

      There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
      Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

      Kommentar

      • Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3499

        #83
        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
        Greia er at jeg egentlig er enig med Totti i det aller meste han har å dele om fotball og LSK, men jeg er nok ikke like positivt innstilt som ham hva angår LSKs muligheter til å hevde seg med det Haglund har å jobbe med.
        Jeg er heller ikke bare positiv til det som skjer med Magnus Haglund og var en av hans tydeligste kritikere før sommeren i fjor når han hardnakket sto på sin 4-4-2 med to flate firere i sone, som i mine øyne er utdatert for lenge siden. Det har han heldigvis sett selv også, og vi har i større grad forsvart oss i 4-5-1 med en Mjelde som har tatt unna mye av mellomrommet som midtstopperne våre sleit med i fjor. Da får også Frode Kippe lov til å være så god han kan med å styre linja og stange unna i egen boks.
        Offensivt synes jeg vi også har utviklet spillet, selv om jeg definitivt etterlyser flere tredjebevegelser som vi til tider ser at vi har ferdigheter til å gjøre, og ikke minst ett oppspillspunkt som vil gi oss muligheten til å variere mer i spillet vårt. Først da vil det offensive spillet fungere optimalt.
        Dette er noe man trenger lang tid på å trene opp, men som vil leve videre i klubben i lang tid videre om vi lykkes med det, med mindre vi bytter ut samtlige mann igjen som før forrige sesong. Strømsgodset er igjen det beste eksempelet på dette, der Ronny Deila har stått på sin filosofi på tross av laber fremgang i starten. Dette har gjort at selv om godset mister sine beste spillere, så kan det komme inn nye i laget og fylle den rollen fra første dag.

        Det som gjør at jeg støtter Magnus Haglund så sterkt som jeg gjør, er at jeg sliter med å se noen bedre realistiske alternativer til han. Flere her inn roper om Ståle Solbakken, men han er enda mer sta ift to flate firere enn Magnus Haglund, og det har også kostet han to jobber, der han spesielt i Wolves fikk kritikk for å ikke ville fravike fra dette i det hele tatt, på tross av at ingen av spillerne har spilt sånn tidligere.
        Min drøm er å hente inspirasjon fra Nederland eller Tyskland om vi først skal bytte ut Magnus Haglund, men da må vi nok forberede oss på å endre hele organisasjonen for å lykkes. Om dette er alternativet til Magnus Haglund, så vil jeg også bytte han ut. Dessverre tror jeg at alternativene begrenser seg til Petter Belsvik, Jan Halvor Halvorsen og Arne Erlandsen. Da er mitt valg veldig enkelt ift å støtte Magnus Haglund som i det minste står for en utviklende fotballstil.
        Jeg mener at den type fotball som han ønsker å spille vil bidra til å utvikle fremtidens fotballspillere fremfor en resultatorientert, direkte fotball som den gamle Norske skolen står for. Stefan Johansen ble spurt om hvordan han hadde blitt så god til å finne de rommene han gjør i dagens vg og svarer dette på om han spiller med høy risiko:

        - Selvfølgelig er det høyere risiko. I Strømsgodset får jeg lov til det. Ronny (Deila) mener det gjør meg til en bedre fotballspiller, og det er ikke ofte det mislykkes. Vi kan være mer sårbar, men gevinsten når vi lykkes er så mye større.

        Jeg skal forøvrig på ett trenerseminar med Ronny Deila og Stian Lund fra godset neste uke der de skal snakke 2 timer om hvordan godset har bygget seg opp de siste årene. Gleder meg til å høre dette, og vet fra før at han og Magnus Haglund deler på veldig mange av de samme tankene.

        Kommentaren min etter kampen i går var helt sikkert i overkant flåsete, og var skrevet uten grunnlag i noe annet enn resultatet. Leser forøvrig i ettertid at man har prestert en god kamp offensivt, og da håper jeg også det var fokuset til laget i den treningskampen.
        Pleier å tenke litt mer positivt av flere årsaker, og en av de er at min familie og mine venner som ikke følger laget like tett som meg ofte baserer sine inntrykk av LSK på det jeg sier. Da er det lite taktisk å svartmale alt, for da gidder de jo i alle fall ikke dra på Åråsen. Tipper det er en del andre her inne også som har samme "rolle" i familien.

        Kommentar

        • OptimistFugl
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2008
          • 462

          #84
          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
          Det er mulig jeg er negativ og pessimistisk, men jeg vil selv hardnakket påstå at jeg er en optimist med erfaring.
          Da har du MYE erfaring

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            #85
            Totti21, man tukter den man elsker. Hva jeg skriver her og hva jeg gjør på privaten har ingenting med denne diskusjonen å gjøre. Moralprekenen i siste del kunne du med fordel spart deg, men igjen er jeg enig i så og si alt du skriver. Så negativ er altså jeg.

            Etter kampen mot Haugesund prøvde noen av oss her inne å få igang en diskusjon om spillestil. Fordi vi nettopp hadde slått dette laget komfortabelt 3-0. Og uten å skinne, ja kvalitetsmessig var det også ifølge kapteinen nokså skrale greier - noe han fikk oppbakking for i TV-studio, men vi vant på kjemping og ved å være kompakte og enkle i stilen + noen gode enkeltmannsprestasjoner.

            For du la sikkert også merke til at vi ikke spilte oss ut bakfra, at hverken Kippe eller Mjelde var igangsettere, men at Udjus konsekvent sparket ballen så langt inn på Haugesunds halvdel at nærmeste gule var flere titalls meter unna. Det var rå kynisme og svært enkle rammer for de gule, og de fremsto med en helt annen ro enn før. Pent var det langtifra, men effektivt. All statistikk viste også hvor annerledes vi fremsto, men å påpeke det her inne ble ikke tatt nådig opp. Poenget var ikke å kritisere kynismen, for etter stortapet i havgapet etterlyste jeg også selv mer kynisme i de tre siste kampene slik at vi kunne begynne høstsesongen på å bygge videre på grunnmuren av et spillende lag, med en viss avstand til bunnen. Men kampen mot Haugesund fremsto ihvertfall for meg som en liten åpenbaring med tanke på hvilken fotball dette laget er kapabel til å spille.

            Det er interessant at du drar frem Johansens sitat. Vi kan bruke det på Fofana. Hvilken tillit får han, han som kanskje er den spilleren som har størst potensial til virkelig å tilføre Haglunds fotball noe? Tenk om han hadde fått like mye tillit som Palmi og visse andre av andelen spillere "i sin beste alder", som uke inn og uke ut presterer på skalaen himmel til helvete, og mest av det siste. Man sier man skal foredle Fofanas talent sakte, men samtidig kan det vel knapt være noen som bedre passer Johansens ord om å få lov til å mislykkes. Men her igjen ser vi noe av det som dessverre kjennetegner LSK, i motsetning til Deila og Godset, evnen til å formidle ideene og filosofien man har.

            For vi to, Totti21, er faktisk i et mindretall her inne. Vi vil se et spillende LSK. For langt på vei de fleste her inne trumfer resultater alt, og om det så skjer med Erlandsen så får det så være. Jeg håper virkelig ikke det, jeg håper Haglund lykkes, men det vil ikke skje hvis ikke noe skjer både når det gjelder kunsten å skape entusiasme og ved å endre innkjøpspolitikken. Klubben har altfor mange utålmodige sjeler rundt seg til at den tåler dårlige resultater så lenge som det vil kreves. Selvtillit er kanskje mangelvaren, ikke vet jeg.

            Kommentar

            • *46*

              #86
              Häcken som skulle være middelmådig motstand i følge enkelte, leder i dette minutt 3-1 over Malmö FF. MFF er plassert på 3. plass pr d.d. I Allsvenskan og er ikke noe lett lag å klå hjemme på Swebank stadion. For noen angrep av Häcken - klikk, klakk og i mål med ballen.

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                #87
                Ser ut som de har funnet tilbake til fjorårets scoringsform, vi ga de selvtilliten

                Kommentar

                • *46*

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                  Ser ut som de har funnet tilbake til fjorårets scoringsform, vi ga de selvtilliten
                  Da var ikke turen uten nytte

                  Det jeg vil frem til, og har sagt før, Häcken er ikke noe dårlig lag. Dem er giftige foran mål!

                  Kommentar

                  • *46*

                    #89
                    Merkelig at ingen har snappet opp denne her på forumet? La den inn i nyhetstråden for ca to minutter siden

                    Storkamp på UKI Arena

                    Ull/Kisa møter Lillestrøm 23. juli
                    Lillestrøm er ferdige med sin sommerferie og seriespillet pågår for fullt utover sommeren.Likevel har man fått til en treningskamp mellom Ull/Kisa og LSK på UKI Arena tirsdag 23. juli klokken 18.00.
                    Ull/Kisa starter oppkjøringen mot høsten i 1. divisjon torsdag 18. juli, og spiller seriekamp hjemme mot Bodø/Glimt ti dager senere.
                    – I Tippeligaen er det spillefri helgen før, så vi er veldig glade for å ha fått til en kamp mot Lillestrøm denne tirsdagen, sier sportssjef Øystein Slemdal.

                    Kommentar

                    • sparwasser
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3185

                      #90
                      Treningskamp hjemme mot Sarpsborg, tirsdag 10. sept. kl.13.00

                      http://www.lsk.no/news/article/s6zljywso96g1szxkx8c1s3e7/title/moter-sarpsborg-08-tirsdag

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        #91
                        En treningskamp som greit oppsummerer LSK anno 20013. Manglende sting offensivt og skikkelig dårlige perioder som blir direkte utslagsgivende. Den andre omgangen var et svart høl lagmessig. Fofana hadde ikke dagen og Ringstads/Stoors innlegg fra kant lignet nær sagt som vanlig ikke grisen. Og spørsmålet i utgangspunktet er jo hvem de egentlig sikter på i det hele tatt, for vi har knapt folk i boks når de kommer. Igjen ser man tydelig at det faktum at vi mister Andersson som potensiell målscorer når han blir så dyp, og at det klart hemmer laget. Moen er igjen komplett usynlig, ihvertfall reint sportslig, og Helstad laaaangt unna noe som ligner form.

                        Skal vi spille på denne måten må vi ha spillere som søker seg fremover med ball, ikke automatisk bakover. Tas det ikke tak i vinter kan man gå tilbake til kick and run. Og befeste anonymiteten.

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13271

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          Tas det ikke tak i vinter kan man gå tilbake til kick and run. Og befeste anonymiteten.
                          Beste måten å befeste anonymiteten på er vel å tape kamper? Kan ikke se at vi får særlig omtale eller mediadekning grunnet vårt "fantastiske" spill. Og om du spør folk på tribunen er jeg nesten helt sikker på at tilskuere uten autismespekterdiagnoser vil foretrekker seiere fremfor Haglund-fotball. Å få seiere og Haglund-fotball samtidig virker vel lite trolig, da Barcelona ikke har avgitt særlig mange spillere til oss i det siste.

                          Kommentar

                          • Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3499

                            #93
                            Leser i Tønsberg Blad at en av de mest spennende lokale spillerne skal spille en treningskamp for Odd mot LSK på tirsdag. Er det noen som vet om dette er hjemme eller borte?

                            Kommentar

                            • sparwasser
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 3185

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av Totti21
                              Leser i Tønsberg Blad at en av de mest spennende lokale spillerne skal spille en treningskamp for Odd mot LSK på tirsdag. Er det noen som vet om dette er hjemme eller borte?
                              Telemark Arbeiderblad: "tirsdagens treningskamp mot Lillestrøm på Åråsen".....

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 3969

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av sparwasser
                                Telemark Arbeiderblad: "tirsdagens treningskamp mot Lillestrøm på Åråsen".....
                                Enda en "hemmelig" treningskamp? Høyrisikokamp, kanskje...?
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • Børge
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2013
                                  • 2530

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                  Enda en "hemmelig" treningskamp? Høyrisikokamp, kanskje...?
                                  Spør du, så får du svar. 14.00 i morgen. Tar meg muligens en tur.
                                  Sint og tverr på felt N

                                  Kommentar

                                  • Serbern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 5496

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av Børge
                                    Spør du, så får du svar. 14.00 i morgen. Tar meg muligens en tur.
                                    Skal vel være unødvendig å spørre klubben når de har treningskamper??

                                    Kommentar

                                    • Børge
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2013
                                      • 2530

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av Serbern
                                      Skal vel være unødvendig å spørre klubben når de har treningskamper??
                                      I utgangspunktet enig i det, men når info ikke kommer ut - da spør jeg
                                      Sint og tverr på felt N

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 3969

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av Børge
                                        I utgangspunktet enig i det, men når info ikke kommer ut - da spør jeg
                                        Ja, jeg har lenge lurt på hvorfor denne klubben har noe de kaller markedsavdeling!
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        • Børge
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2013
                                          • 2530

                                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                          Ja, jeg har lenge lurt på hvorfor denne klubben har noe de kaller markedsavdeling!
                                          Å ikke legger krefter på å markedsføre en treningskamp 14.00 på en tirsdag, høres helt greit ut - finnes andre, bedre ting å bruke kreftene på
                                          Sint og tverr på felt N

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎