Marius Lundemo

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • krisbj
    Medlem
    Møteplager
    • Dec 2009
    • 95

    Kommentar

    • Bukkenbruse
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 515

      Slipper de Lundemo med den stallen vi har nå, da resignerer jeg innvendig. Han blir en ekstremt viktig spiller kommende sesong, og jeg tror dette blir året hvor ikke bare vi, men også resten av tippeligaen, blir oppmerksom på han.

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        Se der ja, nå får jeg Runars uttalelser i går rundt spillerkabalen på sentral midtbane til å gå ihop. 3,5 mill er jo et hovedsponsorbeløp også det, dette har vi vel ikke råd til å si nei til? Når plan B er ikke-eksisterende?

        Og bare for å strø salt i såret, da havner vel Ulvestad i søpla.

        Kommentar

        • Funchaloe
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2011
          • 511

          Dør litt inni meg om han ryker for oss nå. Dette kom virkelig uventet på.
          Custodes
          Contra o futebol moderno!

          Kommentar

          • Frode D. Homb
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2003
            • 982

            Kapitalismen tok knekken på Sovjet, da kan den ta knekken på oss også. Vi er for svake. Dette blir en sesong hvor vi henger i taua fra start til mål, så får vi telle opp i november.

            Kommentar

            • Dole
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 1526

              Om Lundemo også forsvinner, er det bare å krype til korset med en bedre kontrakt til Johan Andersson. Alternativet kan fort være nedrykk.

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                3,5 må vel være for lite selv med dagens økonomisk situasjon? Legger de på en mill, så tror jeg ikke vi har mye valg.

                Kommentar

                • tullebukk
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2006
                  • 5446

                  Tragisk

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    Opprinnelig skrevet av Dole
                    Om Lundemo også forsvinner, er det bare å krype til korset med en bedre kontrakt til Johan Andersson. Alternativet kan fort være nedrykk.
                    Margeirsson er Lundemos erstatter, ikke Johans.

                    Kommentar

                    • ynnor
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2008
                      • 857

                      Fy pokker så slitsomt det er å være fan av dette laget for tiden.

                      Kommentar

                      • BroganTrundler
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2014
                        • 665

                        Hvis vi skal være farmerlag må vi i alle fall holde på spillerne til de får noen verdi, 3.5mill er faen meg tragisk sum, etter sesongen er verdien hans garantert tosifra.

                        Kommentar

                        • Klimtkongen
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2014
                          • 419

                          Sportslig er det trist om det skjer. Men det er tross alt viktigere å få fornya lisensen og unngå konkurs.

                          Vi har ikke alt for mange salgbare spillere. Blir litt mer positiv når jeg ser det dukker opp brukbare prøvespillere.

                          I bunn og grunn handler denne sesongen om å trygge økonomien og få flere poeng enn Mjøndalen og Sandefjord. Det siste er jeg ganske sikker på at vi klarer å få til uten Lundemo også. Vi har jo en islending på vei inn og det dukker sikkert opp noen flere også.

                          Bonke = Johan
                          Calvente = PVM
                          Margeirsson = Palmi

                          Så må vi finne på noe for Magnar og Lundemo. Men vi har vel et par nigerianere på prøve? Kanskje en av dem kan bli den nye Lundemo? Kanskje vi kan finne noen flere på Island? Vi plukket jo opp Lundemo fra 2.divisjon for et år siden. Kanskje det er en ny Lundemo der ute et sted?

                          Vi kan nok ikke forvente å bygge videre på 5.plassen fra i fjor. Men jeg er ærlig talt happy med en tiendeplass også jeg, hvis vi får skikk på disse penga og kan få fram noen nye spillere. Jeg er tross alt vant til at vi ikke vinner serien eller er med i medaljekamp. Om vi blir nummer ti eller fem i 2015 er mindre viktig enn at klubben overlever. Om vi bruker 2015 til å få pila til å peke oppover igjen så overlever jeg et salg av noen jeg egentlig ønsker vi hadde beholdt.

                          Kommentar

                          • Emil
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 306

                            Bjarmann melder heldigvis til rb at Lundemo er så nærme ikke til salgs som man kan komme. Takk.

                            Kommentar

                            • Fugl1120
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 3528

                              Først Ruben og nå dette? Nei, fy faen. Selv med et bud på 10 millioner hadde det sugd møll å miste Lundemo nå. Av hva jeg har hørt er Margeirsson en ballvinner som spiller enkelt, ikke i nærheten av Lundemo og Johans kvaliteter med ball. Vi har ikke råd til å miste begge våre desidert beste sentrale midtbanespillere og fylle opp med unggutter fra Afrika og islendinger som aldri har spilt i Norge. Midtbanen kan fort se ut som den gjorde i Sadeh/Obiefule-perioden, skrekkelig. Glad for å se at Bjarmann absolutt ikke vil selge, jeg tror heldigvis vi likviditetsmessig står bedre nå enn i sommer, og i så måte kan presse prisen.
                              Lauken er vår venn!

                              Kommentar

                              • Funchaloe
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2011
                                • 511

                                Å presse prisen mener jeg er det minste vi kan forvente fra LSK her. Loppemarked-tilstander om vi slipper ham for 3,5 millioner kroner. Jeg har spilt for mye FM, men den "avslå alle bud" knappen er veldig fristende i Lundemos tilfelle.
                                Custodes
                                Contra o futebol moderno!

                                Kommentar

                                • Mingus
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Mar 2004
                                  • 193

                                  Han blir nok solgt hvis de høyner med noen millioner, men 3,5 er altfor lavt. Vi har så vidt startet 2015 og jeg nekter å tro at økonomien allerede avviker fra det budsjettet de la for sesongen slik at man er tvunget til nyttårs salg. Tror klubben foreløpig er i en situasjon hvor man kan avslå latterlige tilbud og dermed skremme ifk fra ytterligere nye bud. - så veldig god økonomi er det vel ikke i svensk fotball heller?

                                  Kommentar

                                  • Funchaloe
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2011
                                    • 511

                                    Opprinnelig skrevet av Mingus
                                    Han blir nok solgt hvis de høyner med noen millioner, men 3,5 er altfor lavt. Vi har så vidt startet 2015 og jeg nekter å tro at økonomien allerede avviker fra det budsjettet de la for sesongen slik at man er tvunget til nyttårs salg. Tror klubben foreløpig er i en situasjon hvor man kan avslå latterlige tilbud og dermed skremme ifk fra ytterligere nye bud. - så veldig god økonomi er det vel ikke i svensk fotball heller?
                                    Jeg tror ikke vi skal se helt bort i fra at Sportsklubben budsjetterer med så og så mange millioner fra spillersalg i 2015. Mener vi gjorde det i 2014 (kan ta feil på dette), og jeg er nesten helt sikker på at vi gjorde det i 2013.
                                    Custodes
                                    Contra o futebol moderno!

                                    Kommentar

                                    • klippen
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2009
                                      • 251

                                      Ganske sikker på at jeg har lest uttalelser på at vi ikke budsjetterer med spillersalg for 2015, noe som forøvrig er bra.

                                      Om Lundemo selges tror jeg han selges for en pris LSK ikke kan si nei til (logisk nok), hvor mye dette er er vanskelig å si men nok langt over 3,5 millioner. Det er sjelden Bjarmann er så klar i uttalelsene som han er i RB-artikkelen. Dessuten tror jeg det er svært få i det sittende styret som er lystne på salg av spillere etter at pådriveren for salg av spillere, Heidi Scheie, gikk av. Jeg tror Bjarmann sammen med resten av det sportslige apparatet er klare på at de spillerne vi har nå, pluss noen til trengs for å kunne stille et bra lag i tippeligaen. Lønnskostnadene er dessuten så lave i 2015, at jeg ikke ser noen økonomisk grunn til å gjøre et dårlig salg av Lundemo annet enn en akutt likviditetskrise for klubben.

                                      Kommentar

                                      • Blåvitt
                                        Medlem
                                        Bøffel
                                        • Feb 2012
                                        • 35

                                        Lite förvånande att IFK bara bjuder 3,5 miljoner. Det kanske ingår en fet vidareförsäljningsklausul i budet?
                                        Hur dålig ekonomi har ni? Ni kanske måste sälja?
                                        I så fall så måste det väl kännas bättre att sälja till IFK än till Molde eller Rosenborg?

                                        Jag tror att det kan vara rätt steg för honom. Han kommer få mycket speltid för vi har ont om innermittfältare nu.

                                        Kommentar

                                        • knut
                                          Make knut Great Again
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2006
                                          • 9373

                                          Opprinnelig skrevet av Blåvitt
                                          Lite förvånande att IFK bara bjuder 3,5 miljoner. Det kanske ingår en fet vidareförsäljningsklausul i budet?
                                          Hur dålig ekonomi har ni? Ni kanske måste sälja?
                                          I så fall så måste det väl kännas bättre att sälja till IFK än till Molde eller Rosenborg?

                                          Jag tror att det kan vara rätt steg för honom. Han kommer få mycket speltid för vi har ont om innermittfältare nu.
                                          3,5 er et fornuftig åpningsbud, men det er for lavt for Lundemo ved inngang til ny sesong hvor vi per dags dato ikke bør ha den mest anstrengte økonomien - i løpet av året.

                                          Men vi har elendig økonomi. I fjor kom strømleverandøren på døra og truet med å skru av strømmen... Ser at de skriver i svensk media at Haglund dro pga av dårlig økonomi. Nå hadde han over 2 mill i årslønn (en lønn som skulle opp om han signerte for 2015) så ikke så rart den var dårlig. Men med at han, Johan Andersson, Palmi og Vaagan Moen ikke er med videre, så har vi spart typ 7-8-9 mill i lønninger; før eventuelle erstattere er hentet. Og med et nytt lønnstak på plass, så burde vi spare inn nok der til å ikke måtte selge Lundemo. Men noe som kan tvinge fram et salg i løpet av året, er mangel på hovedsponsor (for andre året på rad).

                                          Er som du sier bedre å selge til dere enn innad i Norge, men Lundemo er på vei til å bli vårt flaggskip. Han er ihvertfall den med mest "stjernepotensiale" og som kan ha mulighet til å få folk på kamper. For alle liker fyren på grunn av hans ferdigheter og holdning. Dessuten er han unorsk med sitt lave antall feilpasninger

                                          Håper uansett han blir - for alt i væla.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎