Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Wanker
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 632

    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
    .Lyset skinner sterkere og sterkere og dagen.
    Ja, det er en god følelse når man vet at lyset i tunnelen IKKE er fra et møtende tog.
    Synes vi er på rett vei, Arne-ball er uendelig mer engasjerende enn gå-fotballen vi prøvde i noen år. Luke vekk hjerneblødningene nå, så...
    Hunter S. Thompson:

    There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
    Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

    Kommentar

    • knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9364

      Lurer på hvilken plass noldusene budsjetterte med i serien i forhold til økonomisk kompensasjon fra Norsk Toppfotball.
      • Per tabellplassering:
      • 1) 16.658.249
      • 2) 13.326.599
      • 3) 9.994.949
      • 4) 5.830.387
      • 5) 4.997.475
      • 6) 4.581.018
      • 7) 4.164.562
      • 8) 3.748.106
      • 9) 3.331.650
      • 10) 3.331.650
      • 11) 2.915.194
      • 12) 2.915.194
      • 13) 2.498.737
      • 14) 1.665.825
      • 15) 1.665.825
      • 16) 1.665.825

      Kommentar

      • Wanker
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 632

        Opprinnelig skrevet av Wanker

        Ja, det er en god følelse når man vet at lyset i tunnelen IKKE er fra et møtende tog.
        Synes vi er på rett vei, Arne-ball er uendelig mer engasjerende enn gå-fotballen vi prøvde i noen år. Luke vekk hjerneblødningene nå, så...
        Ouch, den uttalelsen ser ikke like smart ut i dag. Det var vel her downperioden begynte.
        Hunter S. Thompson:

        There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
        Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

        Kommentar

        • fjacob82
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 1507

          Hjerneblødningene består, men høyere underholdningsverdi nå ihvertfall! :-)
          Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
          *Brasseberget*

          Kommentar

          • LS89
            Kamptrådkongen
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2013
            • 3319

            Kan bli altifra 10.plass til 13.plass, nesten 1 mill i forskjell. Ikke kom her å si klubben bare har æren å spille for på søndag

            Seier søndag så passerer vi hvertfall Sandefjord og en diff på over 400 000.

            Kommentar

            • fjacob82
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 1507

              Nå vant vi cupe'n, og kommer automatisk til å få noen ekstra kroner på bok. Ta med overskudd fra varemessa, og muligheten for noen ekstra mill i EL-kvalik så har vi fått betydelig mer enn vi har budsjettert med.
              Dette må vel kunne være med på å få betalt ned mye gammel gjeld og moro. Noen som vet hvor mye vi skylder ifht. LSK-hallen? Hadde satt oss i en ekstremt god posisjon for fremtiden dersom vi klarte å gjøre oss gjeldfri.
              Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
              *Brasseberget*

              Kommentar

              • Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3499

                Opprinnelig skrevet av fjacob82
                Nå vant vi cupe'n, og kommer automatisk til å få noen ekstra kroner på bok. Ta med overskudd fra varemessa, og muligheten for noen ekstra mill i EL-kvalik så har vi fått betydelig mer enn vi har budsjettert med.
                Dette må vel kunne være med på å få betalt ned mye gammel gjeld og moro. Noen som vet hvor mye vi skylder ifht. LSK-hallen? Hadde satt oss i en ekstremt god posisjon for fremtiden dersom vi klarte å gjøre oss gjeldfri.
                Vet ikke helt hvordan dette utjevnes mot opprinnelig budsjett. Ser i alle fall at forslag til budsjett i 2017 ligger her: http://gialt.no/LSK_arsberetning_2016.pdf

                Der forventer de blant annet en økning i kampdaginntekter på nesten 2 mill som vi vel trolig ikke klarte pga lavere tilskuertall i år enn i fjor. De forventet også 1 mill mer i inntekter fra ligaens sponsor, som vel går på blant annet tabellplassering der det er status quo. De forventet også en økning fra egne sponsorer. Sistnevnte vet jeg ikke hvordan vi har klart oss kontra i fjor, men en økning på nesten 2 mill er i alle fall det man forventet.

                Jeg vet ikke hvor cuppengene kommer inn her, men det som er sikkert er at spillerne også skal ha en god del av kaka for dette i et lønnsystem som er blitt mer og mer prestasjonsbasert.
                Jeg fant denne saken der man har snakket med Simon Mesfin hos oss ift lønn og bonuser: https://brage.bibsys.no/xmlui/bitstr...=4&isAllowed=y som går på 2016 sesongen, og der er ikke LSK sin cupbonus nevnt i sum, men man kan se at for f.eks Sarpsborg, som vi kanskje kan sammenligne oss med, så betales det ut et beløp kollektivt til fordeling for hver runde de går videre etter 2.runde. F,eks får spillerne 200.000 til fordeling når de vinner 4.runde.

                Så hvis vi er litt forsiktige kan vi kanskje regne med at opp mot 1 million (minst, men trolig en del mer) i alle fall går tilbake til spillertroppen for å vinne cupen. Sannsynligvis noe mer.

                Så uten at jeg har noe mer å gå på enn dette, så er det mye som tyder på at vi har noen hull å tette opp mot budsjett når det kommer til en ligasesong litt under forventning og tilskuertall under forventning. Sponsorinntekter har jeg ikke oversikt over, men det har kanskje noen andre? Derfor tror jeg man kan regne med at klubben sitter igjen med litt mindre av kaka etter cupseieren enn man kanskje skulle tro. Selv om cupfinalen sannsynligvis sørger for at et år som ellers hadde endt i underskudd ender med et fint overskudd. Ikke minst gir det oss økte inntekter neste sesong i form av Europa og bieffekter av dette som sponsoravtaler.

                Kommentar

                • klippen
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2009
                  • 251

                  Opprinnelig skrevet av fjacob82
                  Nå vant vi cupe'n, og kommer automatisk til å få noen ekstra kroner på bok. Ta med overskudd fra varemessa, og muligheten for noen ekstra mill i EL-kvalik så har vi fått betydelig mer enn vi har budsjettert med.
                  Dette må vel kunne være med på å få betalt ned mye gammel gjeld og moro. Noen som vet hvor mye vi skylder ifht. LSK-hallen? Hadde satt oss i en ekstremt god posisjon for fremtiden dersom vi klarte å gjøre oss gjeldfri.
                  Det eneste jeg kan si med sikkerhet er at det langt i fra gjør oss gjeldfrie, jeg tror langsiktig gjeld i klubben totalt sett beløper seg til godt over 250m -når det er sagt bedrer det uten tvil den økonomiske situasjonen

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9364

                    Minst -6,3 mill i minus nå, pga av at man har begynt å budsjettere med spillersalg igjen?

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 3933

                      Klubben har satt seg selv i en svak posisjon i Matthew-saken. Nå ser det ut til å ikke bli noe salg, og man går ut og sier "vi prøver igjen i neste vindu"! Da har Matthew et halvt år igjen av kontrakten og kan vel da også snakke med andre klubber. Han kommer til å gå for småpenger hvis det ikke skjer noe uventa. Hvis klubben kan vise styrke nå, ved å få til en avtale om forlenging som også inneholder klare nok løfter til Matthew - og agenten - så burde jo det både være en vinn-vinn-vinn situasjon, og også gi oss en Matthew som er topp motivert for å vise at han er klar for et høyere nivå enn Norge.
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Spilleren ville til utlandet, LSK ga tidlig signaler om at han skulle få ønsket oppfylt uten problemer og høstet bonuspoeng for å si nei til norske rivaler, og det endte i dass. Jeg vet ikke helt hvilke løfter som skal trumfe dette og få han til å forlenge. Men det blåses nok liv i #VIERLSK ganske kjapt.

                        Kommentar

                        • Sailor Man
                          Moderator
                          • Jun 2007
                          • 1324

                          Tror det blir vanskelig å få ham til å forlenge. Ifølge Simon var det flere klubber i sommer Mathew ville til, men som ikke ville betale det LSK ville ha. Tror ikke det blir vanskelig for Mathew å finne en klubb utenfor Norge som bosmannspiller, det vet han nok selv også.

                          Kommentar

                          • Playboy1
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 2105

                            Opprinnelig skrevet av knut
                            Minst -6,3 mill i minus nå, pga av at man har begynt å budsjettere med spillersalg igjen?
                            Hva fikk vi egentlig for utleie av Matthew ?
                            noen som har fått det med seg ?

                            Kommentar

                            • Sailor Man
                              Moderator
                              • Jun 2007
                              • 1324

                              Opprinnelig skrevet av Playboy1

                              Hva fikk vi egentlig for utleie av Matthew ?
                              noen som har fått det med seg ?
                              Har hørt rundt to mill.

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                                Har hørt rundt to mill.
                                Dette kunne de betale, men ikke innfri opsjonen på noen måte?

                                Kommentar

                                • LS89
                                  Kamptrådkongen
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2013
                                  • 3319

                                  De kunne vel det, men de var vel rett og slett for seint ute i forhold til fristen?

                                  Kommentar

                                  • brune stakkeland
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2012
                                    • 863

                                    Opprinnelig skrevet av LS89
                                    De kunne vel det, men de var vel rett og slett for seint ute i forhold til fristen?
                                    Om jeg husker rett så ønsket de å løse ut opsjonen, men det manglet bankgaranti. De prøvde vel også å prutte på prisen etterpå. Og nå har de overgangsnekt.

                                    Kommentar

                                    • fredpet76
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2004
                                      • 1206

                                      Ikke moro å lese om klubbens økonomiske situasjon i morgendagens RB. Blodrødt dessverre. Er antatt 7-8 mill i minus og det er mange poster der vi sliter. Markedsavdelingen sliter mest, og selv ved salg av Mathew ville det blitt minus i regnskapet. RB er redd vi må nedjustere ambisjonsnivået, og det snakkes om mulig lønnskutt eller nedbemanning. Robert mener vi såvidt ville unngått rød sone. Vi må komme med nye ideer på å skaffe inntekter.

                                      Kommentar

                                      • kunden
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 2281

                                        Høres ut som rotete ledelse atter en gang. Spilt høyt med at man skal selge Mathew til denne summen som vi er ca minus. Men det er kanskje slik det må drives, jalla, for at det skal kunne gå rundt?
                                        Nå kan vi vel snart ikke kutte mer i spillerlønninger. Da blir vi fullstendig konkurranseudyktige med lag i omegn(men først og fremst vif). Det er lett å være etterpåklok men det har vært et par spillere de siste årene vi ikke har solgt, og kunne cashet inn plenty med ståler. Men de hadde vel blitt skuslet bort uansett. Lærdommen får være at når man får inn et høvelig bud, så selg! Men Mathew ble vel holdt tilbake for å unngå nedrykk.
                                        Som Fugla-supporter må man nok bare innstille seg på at klubben vil balansere på en knivsegg økonomisk og sportslig i uoverskuelig framtid.

                                        Kommentar

                                        • Holterkanari
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2009
                                          • 560

                                          Jeg har nevnt det i flere tråder, vi må ta en høvelig kronerulling- NÅ!
                                          ________________________
                                          TB

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎