Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mrognan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2008
    • 845

    Opprinnelig skrevet av Børge
    Tullprat. En engasjerende kvartfinale på hjemmebane mot S08 vil gi litt penger og slik stallen er nå: særdeles svekka. Sjansen for semifinale er svekka. Inntektspotensialet ved kampen som er døpt #vierlsk-kampen er svekka. 5-7 plass kontra 12-14 plass på tabellen er mye penger!

    Publkumssvikt og tapt engasjement kommer til å svi så jævlig!
    Vi vant vel noen kamper i fjor også, uten Ruben på banen. Så jeg tror ikke akkurat tapet av han er tunga på vektskåla når det gjelder resten av sesongen og videre avansement i cupen.
    Når S08 stiller på Åråsen i serien med ingen annen taktikk enn å cruise inn 0-0, så tror jeg heller ikke de har så mye mer å komme med i en cupkamp der de må score. At Ruben da ikke er LSK-spiller er nok ikke noe jeg i hvert fall ilegger så stor betydning.
    Morten

    Kommentar

    • Oldtimer
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2011
      • 316

      Hva med å ta opp et lån (gunstige renter nå), med næringsliv og tilhengere som kausjonister? ( som HamKam?)
      Kanskje lettere å få til enn direkte gaver i dagens Norge hvor egoismen står sterkt, ikke minst blant folk m mye penger (ref skatteflyktninger som Fredriksen, Rimi-Hagen etc)

      Har selv en moderat økonomi, men det ville feks vært mye mer aktuelt å kausjonere for 100.000,- enn å GI det samme!
      Men dette er kanskje forsøkt?

      I dagens situasjon vil det forøvrig være VIKTIG å være åpne rundt avtalen m Molde vedr Ruben ( virker dårlig?)

      Vil dessuten berømme fansen for givergleden, her er det mange som "strekker strikken langt! Fantastisk! Kan dessverre ikke si det samme om næringslivet/ lokale "pengefolk"

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7028

        De tre millionene for Ruben + sparte lønnsutgifter bør jo løse ganske mange floker. Satser på at dette løser seg utover høsten. Vi er svekket, men har fortsatt et godt lag. Og det oser jo av Ruben at han ikke akkurat var veldig keen på dette. Han har absolutt ikke tapt noen ære i mine øyne.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • stovnerfugl
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Nov 2013
          • 163

          Opprinnelig skrevet av trigz
          De tre millionene for Ruben + sparte lønnsutgifter bør jo løse ganske mange floker. Satser på at dette løser seg utover høsten. Vi er svekket, men har fortsatt et godt lag. Og det oser jo av Ruben at han ikke akkurat var veldig keen på dette. Han har absolutt ikke tapt noen ære i mine øyne.
          Ruben var blant de laveste lønna i stallen. Ikke så mye å spare på her.

          Kommentar

          • Fuglamannen
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2011
            • 543

            Her er det full krise, se Sandes Ulf, Haugesund, og Sarpsborg... De har ikke noe sterkere lag enn oss med eller uten Ruben.

            Ja det er kjipt men faen heller, bedre å selge Ruben enn å gå konkurs! Da er det INGEN SPILLERE OG VIKTIGST AV ALT : IKKE NOE LAG!!!!

            Må dere våkne opp, han måtte selges og slik er det bare. Ruben har vært sykt god i år, faktisk over enhver forventning etter skaden hans. Tenk hvis han ble skadet igjen i neste kamp, da hadde forumet ergret seg over at vi ikke solgte.

            Det er snakk om overlevelse, være eller ikke være og når ingen i næringslivet stiller opp er situasjonen slik den er. Dessverre.

            La oss krysse fingrene at Magnar følger, da er dette en OK deal i dagens situasjon.

            Forza Fugla! Fyll mot S08 og ta oss til semien! Da blir det bedre

            Positivitet er nøkkelordet for spillere vil forsvinne, det er uungåelig.

            Kommentar

            • Uwes disippel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6039

              Flørtingen med å selge Fofana og det at JA ikke har hørt noe om fremtiden og ringen som er et het objekt, så går det den veien jeg fryktet for en stund siden. Om vi holder oss i år så er det rett ned neste år og case closed prosjekt LSK.

              Jeg klarer ikke se en positiv ting. Hele klubben er lammet. Bullshit fra ende til annen, tomme ord og løfter. Det sportslige skal ikke røres. Kyss meg i ræva hele forbanna LSK!!!!

              Kommentar

              • ynnor
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2008
                • 857

                Jeg har hatt det moro i 42 år , veldig moro.

                Kommentar

                • knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9370

                  Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                  Flørtingen med å selge Fofana og det at JA ikke har hørt noe om fremtiden og ringen som er et het objekt, så går det den veien jeg fryktet for en stund siden. Om vi holder oss i år så er det rett ned neste år og case closed prosjekt LSK.

                  Jeg klarer ikke se en positiv ting. Hele klubben er lammet. Bullshit fra ende til annen, tomme ord og løfter. Det sportslige skal ikke røres. Kyss meg i ræva hele forbanna LSK!!!!

                  Kommentar

                  • Uwes disippel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6039

                    Opprinnelig skrevet av knut
                    Er faen ikke noen drama. Jeg er drittlei og forbanna!

                    Kommentar

                    • vollafugl
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2006
                      • 978

                      Opprinnelig skrevet av Uwes disippel

                      Jeg klarer ikke se en positiv ting. Hele klubben er lammet. Bullshit fra ende til annen, tomme ord og løfter. Det sportslige skal ikke røres. Kyss meg i ræva hele forbanna LSK!!!!
                      Et stort, rungende hæææ? Mener du at dagens klubbledelse er handlingslammet og kun kommer med tomme ord? Selv tenker jeg at dagens klubbledelse utviser en form for handlekraft og gjennomføringsevne som er smertefull men nødvendig. De har dessuten vært åpne og ærlige om den situasjonen klubben er inne i.

                      Jeg aner ikke hvem du er, men håper du blir, og at du heller bidrar med det du kan bidra med.

                      Kommentar

                      • Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

                        At jeg siterer dette innlegget er litt tilfeldig, men egnet for å få fram poenget:

                        Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                        Flørtingen med å selge Fofana og det at JA ikke har hørt noe om fremtiden og ringen som er et het objekt, så går det den veien jeg fryktet for en stund siden. Om vi holder oss i år så er det rett ned neste år og case closed prosjekt LSK.

                        Jeg klarer ikke se en positiv ting. Hele klubben er lammet. Bullshit fra ende til annen, tomme ord og løfter. Det sportslige skal ikke røres. Kyss meg i ræva hele forbanna LSK!!!!
                        Jeg vet at du, Børge og de andre superpessimistene er fugler tvers igjennom og ønsker klubben alt godt, men dere er faktisk med på å rasere klubben med det dere skriver her inne og antageligvis andre steder. Dersom møkka deres sprer seg og får fotfeste blant folk flest, DA kan vi snakke om slutten for klubben. Det er haugevis av folk som jobber rævva av seg, stort sett på dugnad, for å redde klubben fra en ekstremt reell konkurstrussel. I en normalsituasjon bør det være stor takhøyde når det gjelder diskusjoner rundt klubben, men det dere gjør nå, er rett og slett å pisse alle frivillige i trynet.

                        Om dere ikke er modne for å komme over på siden til oss som prøver å være positive i en vanskelig situasjon, kan dere i det minste legge vekk spikrene dere forsøker å hamre inn i LSK-kista.

                        Kommentar

                        • knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9370

                          Åkey. Vi mangler 5 mill innen utgangen av august, hvis ikke er det kroken på døra.

                          Gjennom "forumet", andre privatpersoner og det lille næringslivet som gidder = auksjonen, får vi inn ~500k.

                          Vi mangler 4 500 000,- for videre drift.

                          Så kommer det ut av det blå... at Ruben har fått seg jim som agent. Det betyr bare en ting. Så det uengålige skjer og Sportsklubben selger norges kanskje største stoppertalent, men som så langt i karriæra si kun har en tredels kjempe god sesong bak seg, for noe som ifølge rb ligner 5mill.

                          Da klikker det totalt for bengt og børge. Følerikameratene som heller konker enn å prøve.

                          Få dere et rom.

                          Gleder meg til å høre mer om kroaten og andre typer!

                          Kommentar

                          • Leif A
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 3962

                            Jeg har fulgt LSK siden '73, dvs tredje nivå i norsk fotball. Jeg fulgte LSK den dagen Tommy la opp. Klubben overlevde dét, og da kommer den garantert til å overleve om Ruben (mer eller motvillig) går til et visst lag sør for Møre. Med all respekt for Ruben: så god er han ikke at klubbens eksistens er avhengig av at han blir med videre. Spesielt ikke om man tenker på hvilke andre forsvarsspillere som har kommet og gått i løpet av de 40 årene LSK har holdt til i toppen!

                            Klubbens eksistens er langt mer avhengig av kronasjer, og her har Ruben muligens bidratt med langt mer ved å flytte til nordvestlandet enn ved å bli.





                            Forøvrig mener jeg at Jim Solbakken bør miste lisensen.
                            Knurr...

                            Kommentar

                            • ragnarrock
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2008
                              • 937

                              Synes det er greit å gi litt ros til Anita.
                              Hun arvet et vrak av en klubb, de valgene hun nå gjør er alt annet enn populære, mennesker mister jobbene sine, spillere må bytte klubb og de som blir har måtte si ja til dårligere lønn.
                              Men,det ser ut til at Anita gjør det få andre har turt å gjøre før henne, hun røsker opp, får ting på stell og ser ikke ut til å ønske å bruke mere enn man tjener. Noe som viser seg å være unikt i norsk fotball.

                              Stå på Anita og co, jeg er sikker på at vi får snudd dette på sikt!
                              *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                              -RagnarRock-

                              Kommentar

                              • Leif A
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 3962

                                Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                                Synes det er greit å gi litt ros til Anita.
                                Hun arvet et vrak av en klubb, de valgene hun nå gjør er alt annet enn populære, mennesker mister jobbene sine, spillere må bytte klubb og de som blir har måtte si ja til dårligere lønn.
                                Men,det ser ut til at Anita gjør det få andre har turt å gjøre før henne, hun røsker opp, får ting på stell og ser ikke ut til å ønske å bruke mere enn man tjener. Noe som viser seg å være unikt i norsk fotball.

                                Stå på Anita og co, jeg er sikker på at vi får snudd dette på sikt!
                                Overlever LSK denne sesongen med et noenlunde inntakt lag vil klubben stå godt rustet for å takle fremtiden. Hovedsaklig takket være Anita, Heidi og resten av Styret.
                                Knurr...

                                Kommentar

                                • Totti21
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3499

                                  Opprinnelig skrevet av Lars
                                  At jeg siterer dette innlegget er litt tilfeldig, men egnet for å få fram poenget:


                                  Jeg vet at du, Børge og de andre superpessimistene er fugler tvers igjennom og ønsker klubben alt godt, men dere er faktisk med på å rasere klubben med det dere skriver her inne og antageligvis andre steder. Dersom møkka deres sprer seg og får fotfeste blant folk flest, DA kan vi snakke om slutten for klubben. Det er haugevis av folk som jobber rævva av seg, stort sett på dugnad, for å redde klubben fra en ekstremt reell konkurstrussel. I en normalsituasjon bør det være stor takhøyde når det gjelder diskusjoner rundt klubben, men det dere gjør nå, er rett og slett å pisse alle frivillige i trynet.

                                  Om dere ikke er modne for å komme over på siden til oss som prøver å være positive i en vanskelig situasjon, kan dere i det minste legge vekk spikrene dere forsøker å hamre inn i LSK-kista.
                                  Jeg har stort sett vært ekstremt positiv i en vanskelig tid, men det som skjedde i dag er vanskelig å akseptere for meg som supporter, da Ruben representerer det lille håpet jeg har om at fremtiden er lys på tross av det man må igjennom. En ekte LSK gutt som skal ta opp arven etter Bjarmann og Kippe! Han har rett og slett en affeksjonsverdi i tillegg til en sportslig verdi som overgår stort sett de fleste midtstopperne i Tippeligaen akkurat nå.

                                  Vi sitter ikke med fasiten i hånd og vet hva man fikk for han, og hva slags regninger som forfaller denne måneden. Det eneste jeg vet er at tilliten til de som styrer med dette er på sitt laveste i min tid som supporter, på tross av at de som styrer skuta nå, sikkert gjør ting mye mer riktig enn de som har vært der de siste årene. Da hadde det hjulpet meg ekstremt mye med en åpenhet rundt f.eks overgangssum for å slukke bålet. Er det 2 mill for å holde buksa lunken til i morgen eller er det ett beløp som reellt sett vil redde klubben?
                                  Hvis beløpet som kommer inn ikke er noe høyere enn hva en sportslig god sesong med en cupfinale vil gi, så mener jeg dessverre man er i ferd med å drepe den siste interessen som finnes rundt klubben på eget initiativ.
                                  Det er sikkert helt nødvendig, men for at jeg som en dum supporter skal forstå dette bedre, så mener jeg at den åpenheten som til tider har vært der den siste tiden rundt dette er nødt til å vedvare omkring alle slike avgjørelser som tas. Jeg vil vite hva vi fikk, hvor nødvendig det var at vi fikk cash med en gang, og hva man har gjort for å selge rettighetene til Ruben til investorer.
                                  Med disse svarene i hånd vil det i alle fall for meg bli lettere å være positiv igjen.

                                  Jeg må bare beklage min egen tilstand akkurat nå, men følelsene rundt denne overgangen overgår Marius Høibråten og sønnen til bukken til sammen. I vanskelige tider ser man alltid mot en person som representerer håp om at fremtiden skal bli bedre. For meg var denne personen Ruben Gabrielsen.

                                  Kommentar

                                  • Uwes disippel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 6039

                                    Greit, skal holde kjeft. Men et sted går grensen og for meg er den nå nådd. Det handler ikke spesielt om Ruben, måtte han få en strålende karriere.
                                    Bare så det er sagt, jeg slenger ikke dritt om LSK, hverken på face, Twitter eller privat. Her inne er det eneste stedet jeg får ut min frustrasjon.

                                    Til deg oppi her, dagens klubbledelsen, iallefall deler av den, sa for ikke mange månedene sine at alt var under kontroll. At det manglet noen få mill. Så viser det seg plutselig at de manglet 20 mill. Årsmøte tidligere i år var alt i sin skjønneste orden. Åpenhet ble det snakket om, bullshit sier jeg.

                                    Om noen skal ha behov for noe hjelp, så får dere gå andre veier enn hit. Jeg har betalt inn min andel og vel så det.

                                    Knut, det handler ikke om å konke eller prøve. Det handler om et skambud fra den største økonomiske dopingklubb norsk fotball noen gang har sett. Og vi hopper rett på. Jeg kan banne på at hvem som helst med et snev av en fot innen fotball kunne tatt ti telefoner etter at budet hadde kommet og solgt til en høyere pris til et annet lag. Molde går RBK en høy gang når det gjelder avsmak.

                                    Behøver ikke å komme til meg å snakke om at det er krise, det er jeg fullstendig klar over. Men jeg finner meg ikke i bli en farmerklubb til klubben fra møre.
                                    norsk fotball er ødelagt. Det kan vi takke investorer og idioter som Jim solbakken.

                                    Takk for meg, dere skal få slippe at noen er uenig med dere. Jeg slipper iallefall å se et nytt Lyn. Det er i det minste noe.

                                    Kommentar

                                    • skotten
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 1794

                                      Opprinnelig skrevet av Uwes disippel

                                      Knut, det handler ikke om å konke eller prøve. Det handler om et skambud fra den største økonomiske dopingklubb norsk fotball noen gang har sett. Og vi hopper rett på.
                                      Dette stemmer ikke. Jeg har ikke inngående innsikt i prosessen, men har skjønt såpass at Molde har fått avslått ett - kanskje to- tidligere bud. Dette har ikke skjedd over natta. Med den temperaturen det var rundt Gulbrandsen rundt disse tider i fjor har dog prosessen foregått langt mer i det skjulte.

                                      Kommentar

                                      • Uwes disippel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 6039

                                        Opprinnelig skrevet av skotten
                                        Dette stemmer ikke. Jeg har ikke inngående innsikt i prosessen, men har skjønt såpass at Molde har fått avslått ett - kanskje to- tidligere bud. Dette har ikke skjedd over natta. Med den temperaturen det var rundt Gulbrandsen rundt disse tider i fjor har dog prosessen foregått langt mer i det skjulte.
                                        Formildende. Men ikke nok.

                                        Kommentar

                                        • Rune
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2008
                                          • 1229

                                          Hvor kommer det egentlig fra at vi mangler 20 millioner for å klare oss ut året? Mulig jeg ikke følger godt nok med...
                                          "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎