Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • vermu
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2008
    • 1729



    Fantastisk initiativ fra Holte-familien. Bevisstgjøringen av dette er gull.

    Kommentar

    • vermu
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2008
      • 1729

      I lys av "Holte-aksjonen" har jeg en stund savnet et organisert "redningsopplegg" fra Kanarifansen. Nå er nok ikke jeg oppdatert om planer eller hva som er gjort, men et offisielt opplegg bør man vel få til i dagens situasjon?

      KFL har jo tidligere bidratt med salg av sesongkort. Hva med et organisert ringeopplegg, eller bedriftsbesøk? Selvfølgelig koordinert med markedsavdelingen.
      Eller synliggjøring på sentre og torv rundt omkring på Romerike, med et eller annet opplegg?

      Kommentar

      • fjacob82
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 1507

        Hvordan ligger man an egentlig? Første prov på at vi klarer å holde hodet over vannet er vel at lønningene til spillerne blir utbetalt 20.juli.

        Håper forøvrig spillerne biter seg merke i hvor mye mange gir, og hvor mye enkelte gjør for å redde klubben.
        Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
        *Brasseberget*

        Kommentar

        • Kjell.T.Ring
          Poll St. Ring
          --==FORUMRUNKER==--
          • Dec 2005
          • 11796

          Bjarmann sa på treninga i dag at han er helt sikker på at LSK vil få oppimot 2 mill kroner fra klubbene i Israel for overgang og videresalg av Nosa Igiebor; det er bare et tidsspørsmål, iogmed at saken har vært lenge hos FIFA allerede, men at de også har sommerferie. Andre inntektsmuligheter på denne fronten er videresalgsprosenter dersom det skulle bli salg av en tidligere LSK-spiss (med ærefullt etternavn) som nå skårer en del mål i samme klubb som akkurat nå tar tilbake sin utlånte spiss Tommy Høiland.

          Fra treningstråden. Bra Tel Aviv må punge ut. For en drittklubb! Skal kjøpe palestinaskjerf bare på pur!
          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

          Kommentar

          • Uwes disippel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6039

            Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
            Andre inntektsmuligheter på denne fronten er videresalgsprosenter dersom det skulle bli salg av en tidligere LSK-spiss (med ærefullt etternavn) som nå skårer en del mål i samme klubb som akkurat nå tar tilbake sin utlånte spiss Tommy Høiland.
            Denne æresløse hunden, er han på vei noe sted?

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
              Denne æresløse hunden, er han på vei noe sted?
              Barcelona eller Madrid, den gutten hadde kledd å spille sammen med Pepe eller Suarez.. Molde skal ut i europa og får han en kamp eller to der ballen går i mål så kan han fort fremstå som en internasjonal stjernespiss. Innsatsen har det jo aldri vært noe å si på. Med rette (lettlurte) speidere på tribunen så kan han fort finne på å bli solgt, dessuten har han vel fortsatt luremusa Solbakken som agent og han tar vel ikke fem øre for å prakke på en eller annen klubb noen i hans entourage..
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

                Solbakken selger til Solbakken.....

                Kommentar

                • El Caco
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2009
                  • 2286

                  Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                  Bjarmann sa på treninga i dag at han er helt sikker på at LSK vil få oppimot 2 mill kroner fra klubbene i Israel for overgang og videresalg av Nosa Igiebor; det er bare et tidsspørsmål, iogmed at saken har vært lenge hos FIFA allerede, men at de også har sommerferie.
                  Spørsmålet er; var disse pengene regnet med i budsjettet?
                  Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9373

                    Opprinnelig skrevet av El Caco
                    Spørsmålet er; var disse pengene regnet med i budsjettet?
                    Jævla vålerenga gjort i så måte.

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3174

                      Opprinnelig skrevet av El Caco
                      Spørsmålet er; var disse pengene regnet med i budsjettet?
                      I hvilket budsjett? Sånn jeg forstår det, er det god grunn til å regne med disse inntektene i løpet av 2014, seinest tidlig i 2015. Men de 4,5 mill klubben trenger (trengte, noe mindre må det jo være nå) innen starten av eller i løpet av august kan umulig være medregna disse 2 mill på inntektssida. Nå er vel ikke sjansen særlig stor for at summen kommer inn i løpet av de neste to månedene, men til de rundt 15 mill en totalt trenger for resten av året (de 4,5 pluss rundt 10 til) kan/bør jo dette kunne regnes som et betydelig bidrag, sammen med billett- og (økte, nye) sponsorinntekter, inntekter fra cup'en om vi går videre, utbetalinger fra NFF for plasseringa i serien, og, naturligvis/dessverre, fra spillersalg.

                      gilbert

                      Kommentar

                      • vermu
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2008
                        • 1729

                        De 15 mill ( som nå vel må være under 14,5) som klubben trenger dette året, er dette iberegnet sikre inntekter (publikum, serieplassering etc), eller trengs det 15 mill utover de faste inntektene?

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3174

                          Opprinnelig skrevet av vermu
                          De 15 mill ( som nå vel må være under 14,5) som klubben trenger dette året, er dette iberegnet sikre inntekter (publikum, serieplassering etc), eller trengs det 15 mill utover de faste inntektene?
                          Såvidt jeg kan forstå må dette også omfatte de "normale" inntektene du nevner. Uten at jeg vil kalle dem "sikre" eller "faste"; de er jo kritisk avhengige av publikums oppmøte, videre suksess i cup'en, og sportslig suksess i serien...

                          gilbert

                          Kommentar

                          • superbøffel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 5611

                            Opprinnelig skrevet av gilbert
                            Såvidt jeg kan forstå må dette også omfatte de "normale" inntektene du nevner. Uten at jeg vil kalle dem "sikre" eller "faste"; de er jo kritisk avhengige av publikums oppmøte, videre suksess i cup'en, og sportslig suksess i serien...

                            gilbert
                            Klubben trenger (ca) 15m utover de inntektene man allerede venter å få, som billettsalg etc.
                            Enøyd i de blindes dal.

                            Kommentar

                            • PetterH
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2012
                              • 668

                              Alt som ikke er budsjettert med. De inntektene man vet kommer er i budsjettet, slik som billettsalg. Om vi havner under det man har budsjettert med her, så kommer vi i enda mer minus.

                              Noen som vet/husker om det var budsjettert med spillersalg?

                              Kommentar

                              • gilbert
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 3174

                                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                Klubben trenger (ca) 15m utover de inntektene man allerede venter å få, som billettsalg etc.
                                Godt mulig at du sitter på mer detaljert info, og mulig jeg driver ønsketenkning, men jeg tolker Scheie og Westbys "Totalt trenger vi 15 millioner kroner inn dette året for å komme i balanse" som at det gjelder alle inntekter som ennå ikke var bokført (pr 31. mai, da denne uttalelsen kom), dvs alle inntekter som kan påregnes ("totalt") resten av året.

                                gilbert

                                Kommentar

                                • Fugl1120
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 3528

                                  Opprinnelig skrevet av gilbert
                                  Godt mulig at du sitter på mer detaljert info, og mulig jeg driver ønsketenkning, men jeg tolker Scheie og Westbys "Totalt trenger vi 15 millioner kroner inn dette året for å komme i balanse" som at det gjelder alle inntekter som ennå ikke var bokført (pr 31. mai, da denne uttalelsen kom), dvs alle inntekter som kan påregnes ("totalt") resten av året.

                                  gilbert
                                  Superbøffel har rett, det er snakk om 15 millioner utover budsjetterte inntekter i 2014. Jeg er relativt sikker på at det ikke er budsjettert med spillersalg i årets budsjett, hvilket betyr at Nosa-millioner og andre eventuelle spillersalg vil hjelpe på å kappe ned disse 15. LSK har også budsjettert relativt beskjedent i cupen, det ligger derfor også et potensiale for store kutt på 15-millionerskrisa med suksess og mange folk på kamp i cupen. Det er viktig å skille disse 15 millionene fra de 5 nevnte vi må sikre ut august. Når man snakker om 5 millioner innen august snakker man likvide midler for å betale løpende regninger. Likviditet kommer dog til å være et problem hele året, ikke bare ut august. Klubben må strekke seg etter å ha en kontinuerlig strøm av inntekter for å løpende kunne betale regninger, mens det til syvende og sist må inn 15 millioner over budsjetterte inntekter i 2014. Spillersalg virker nok derfor dessverre uunngåelig, men dersom man løser den verste likviditetskrisen har man noe bedre forhandlingskort ved et potensielt salg enn man har i dag.
                                  Lauken er vår venn!

                                  Kommentar

                                  • Børge
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2013
                                    • 2527

                                    Opprinnelig skrevet av gilbert
                                    Godt mulig at du sitter på mer detaljert info, og mulig jeg driver ønsketenkning, men jeg tolker Scheie og Westbys "Totalt trenger vi 15 millioner kroner inn dette året for å komme i balanse" som at det gjelder alle inntekter som ennå ikke var bokført (pr 31. mai, da denne uttalelsen kom), dvs alle inntekter som kan påregnes ("totalt") resten av året.

                                    gilbert
                                    Jeg forstår det som en budsjettsprekk på 15 mill. Det snakkes om at kostnadsnivået er for høyt i forhold til inntektene og man derfor skal kutte med 20 mill for 2015 og man da ligger på rett kostnadsnivå i forhold til innkomstene. Denne budsjettsprekken må hentes inn med en kombinasjon av friske midler inn og kostnadskutt i inneværende år. Årsverk er kutta, Østli sin lønn er spart inn, så noe er gjort. Skulle likt å vist hva status er pr d.d. Utbetaler dem ikke full lønn i juli, vil vi garantert høre noe.

                                    Så jeg tror nok du dessverre har feil her... Inntektene må økes med 15 mill og/eller hente kapital fra lån.
                                    Sint og tverr på felt N

                                    Kommentar

                                    • gilbert
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3174

                                      Opprinnelig skrevet av PetterH
                                      Noen som vet/husker om det var budsjettert med spillersalg?
                                      Det er ikke budsjettert med spillersalg i 2014 sa en sentral kilde (tidligere bakerst i rekka) da jeg spurte ham på dagens trening.

                                      gilbert

                                      Kommentar

                                      • Uwes disippel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 6039

                                        Hvor mye penger "fristilles" på Østli, Høiland og muligens Udjus?

                                        Kommentar

                                        • PetterH
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2012
                                          • 668

                                          Høiland spares det vel 0 kr på da han hans lønn var finansiert eksternt.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎