Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • PetterH
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2012
    • 668

    En ting er altfor høy lønn. En annen er null videresalgspotensiale. Vi vil alltid være en selgende klubb.
    Da må det være spillere som gir avkastning.

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      Opprinnelig skrevet av PetterH
      En ting er altfor høy lønn. En annen er null videresalgspotensiale. Vi vil alltid være en selgende klubb.
      Da må det være spillere som gir avkastning.
      Riktig, vi må hente spillerne som spiller på landslaget om to år, ikke de som spilte der for to år siden.

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        I all elendigheten kan man i det minste finne trøst i faktumet at det aldri ble noe av at Haglund fikk de ekstra midlene han ble lovet etter sitt første år. For det hadde ført til enda flere has beens uten videresalgspotensial i klubben. At det aldri ble en realitet har reddet klubben fra den sikre undergang, og det kanskje mest påfallende er hvor lite folk faktisk virker å være av å vite hvorfor pengene aldri kom. Selv folk som kaller seg journalister.

        For det er akkurat den cowboykulturen som er årsaken til status quo. Kan vi stole på at den er helt borte nå?

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
          For det er akkurat den cowboykulturen som er årsaken til status quo. Kan vi stole på at den er helt borte?
          Håper det og har troa på at jentene rydder opp. Men jeg blir litt skeptisk av at vi plutselig mangler 5 mill etter en halv sesong. Hvorfor ble det ikke forutsett i januar?

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Opprinnelig skrevet av HSft
            Hvorfor ble det ikke forutsett i januar?
            Fordi man alltid deler ut dårlige nyheter i porsjoner.

            Kommentar

            • PetterH
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2012
              • 668

              Også fordi man alltid håper på sportslig suksess, høyt tilskuertall og spillersalg som skal dekke over det slik at man slipper å ta grep. Hadde vært fint om man tok grep først, og de pengene man evt fikk inn senere kunne blitt brukt til utvikling og ikke til å lappe sammen skuta.

              Kommentar

              • Wanker
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 632

                Opprinnelig skrevet av HSft
                Håper det og har troa på at jentene rydder opp. Men jeg blir litt skeptisk av at vi plutselig mangler 5 mill etter en halv sesong. Hvorfor ble det ikke forutsett i januar?
                Rønner'n som økonomiansvarlig! Sunn fornuft gjør ham til en litt "vanskelig" person som må stille spørsmål, men han var vel den som overbeviste mest på årsmøtet med tanke på økonomiforståelse...
                Hunter S. Thompson:

                There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                Kommentar

                • Fridtjof
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2005
                  • 2120

                  Opprinnelig skrevet av HSft
                  Riktig, vi må hente spillerne som spiller på landslaget om to år, ikke de som spilte der for to år siden.
                  Dette er den beste onelineren jeg har lest på forumet på lang tid. Dette bør twitres, skrives opp på plakater og males på veggene på Åråsen!
                  Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                  Kommentar

                  • nebbjævel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2009
                    • 511

                    Kast penger på problemet.

                    Kommentar

                    • sholen
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2009
                      • 381



                      Ser bare verre og verre ut.

                      Kommentar

                      • Uwes disippel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6039

                        Nå frykter jeg virkelig for hvilke regninger vi har liggende, når vi har hatt en strømregning på flere hundre tusen kroner. Situasjonen er mye mye mer kritisk enn det jeg har fryktet.
                        VI mangler 5 mill på kort sikt og 15 mill på 6 mnd. Hvordan i all verden skal vi få tak i dette når vi har fått inn 1,7 mill på 5 mnd?
                        Her kommer spillere til å gå på billigsalg. Ruben til Molde for 2,5, Ringstad til Rbk for 2,5 og Fofana til Lierse for 4 mill.

                        Bare å innstille seg på adecco neste år, om vi er heldige.

                        Kommentar

                        • Boing
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2005
                          • 711

                          Jeg er veldig skuffet over de som har drevet klubben tidligere og en som fortsatt jobber i LSK uten å ta tak i de økonomiske problemene som har kommet frem nå. I tillegg sitter flere av dem med nok penger på bok til å kunne hjelpe LSK uten att dem merker det på lommeboka. Burde dem hjelpe LSK?? Ja vist faen, dem har styrt skuta til som noen fulle sjømenn, så for dem fanden meg ha en vist stolthet som forteller dem att det dem gjør nå er å svikte LSK som dem selv har satt i problemer. Hvis ikke dem trår til nå og hjelper LSK økonomisk, så foreslår jeg att må levere fra seg æresmedlemskap i LSK og KFL hvis dem har. Dere har brakt LSK i skam, rydd opp etter dere.

                          Kommentar

                          • xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

                            Mangler vi 15 millioner for neste år? Jeg har hatt inntrykk av at det må kuttes 15 mill neste år for å lande på et utgiftsnivå som er i samsvar med forventede inntekter? Tar jeg veldig feil? Har jeg rett så er det jo kjipt, men alikevel kanskje det det beste og mest fornuftige budsjettet LSK har hatt på lang tid som LSK legger opp til.
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                            Kommentar

                            • Fugl1120
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 3528

                              Såvidt jeg klarer å tolke det:

                              - LSK mangler 4,5 millioner i likvide midler til å betale løpende regninger, disse likvidene må anskaffes innen utgangen av august
                              - LSK mangler totalt 15 millioner for å kunne gjøre opp alle sine forpliktelser for 2014
                              - Klubben virker til å ha kontroll på kostnadskutt som må gjennomføres neste år, det er overlevelse i 2014 som er hovedutfordringen

                              Det er forøvrig ikke riktig at LSK "kun" har samlet inn 1,7 millioner kroner (#vierLSK) i år. Når man snakker om 15 millioner kroner, snakker vi totale inntekter og ikke bare sponsorkroner. Det vil også si andre inntekter klubben han, i hovedsak billettinntekter. Det er tvilsomt om billettinntekter alene klarer å hente inn de siste 10 millionene vi mangler etter at likviditetskrisen forhåpentligvis er avfeid i august, LSK må derfor jobbe steinhardt ut året for å kontinuerlig sikre nye inntektskilder. Jeg tror likevel man i dag skal fokusere på de resterende 4,5 millioner kronene som må inn innen utgangen av august, da dette er avgjørende for om klubben trenger å tenke langsiktig i det hele tatt. At Hafslund har trappet opp i gangene og truet med å ta strømmen tyder på at den økonomiske tilstanden i klubben er rimelig kritisk. Her må ressurssterke personer og bedrifter trå til for klubben, hvis ikke betyr nok dette kroken på døra. Supporterne alene har ingen sjanse til å spytte opp ytterligere 4,5 millioner kroner i cash. Forumaksjonen har vært fantastisk og avverget en av flere kriser, men til tross for fantastisk generøsitet fra mange dekker det dessverre bare en brøkdel av klubbens kortsiktige forpliktelser.
                              Lauken er vår venn!

                              Kommentar

                              • Tvilling
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2006
                                • 1465

                                4 hjemmekamper fram t.o.m. 31 august. . (hvorav 1 kamp fredag kl.19) - Hvor mye kan det mobililseres for bill.salg?

                                Kommentar

                                • Bibaboy
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2008
                                  • 712

                                  Opprinnelig skrevet av Tvilling
                                  4 hjemmekamper fram t.o.m. 31 august. . (hvorav 1 kamp fredag kl.19) - Hvor mye kan det mobililseres for bill.salg?
                                  Pengene til sesongkort innehaverne er allerede innbetalt til LSK og sannsynligvis også brukt opp. Hvis man regner 2500 tilskuere ekstra i tillegg til Sesonkort innehaverne og multipliserer dette med 250 kr. så får LSK 625.000 kr i billettinntekter.
                                  Vi mangler selvsagt kampene mot søpla og RBK som vil generere endel mer penger.

                                  Dette sier meg at vi MÅ ha inn frisk kapital for å overleve som klubb i 2014.
                                  Om ingen pengesterke mennesker i Lillestrøm eller omegn vil være med å hjelpe til å komme over denne kneika så tror jeg det er kroken på døra desverre.
                                  Situasjonen er faktisk mye værre enn jeg trodde. Vi har hatt problemer før og kommet ut av de. Nå er det svært kritisk for klubbens eksistens. Vi supportere går nå en nervepirrende tid i møte.
                                  Fugla Forever

                                  Kommentar

                                  • Børge
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2013
                                    • 2526

                                    Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                                    Om ingen pengesterke mennesker i Lillestrøm eller omegn vil være med å hjelpe til å komme over denne kneika så tror jeg det er kroken på døra desverre.
                                    Jeg er stygt redd for det selv. Om man kommer ut av det med beina rett vei, er sannsynligvis sportslig grunnlag rasert og lukter nedrykk. Muligens ikke i år, da man nok klarer seg med 1 poeng i snitt ut sesongen. 1 poeng i snitt burde være oppnåelig, med mindre alt som kan krype og gå blir solgt/gitt bort.

                                    Når det er sagt, har jeg full forståelse for at man satser på å få hodet over vann før man tenker sportslig. Jeg er bare redd at sportslig kommer så langt i bakhånd at man ikke har noe å levere til publikum i form av sportslige resultater med eventuelt nedrykk og man vil få enda en svikt i inntektene. Er ingen medgangssupporter, men en sesong med enda dårligere utsikter enn under slutten på perioden med Henning Berg vet jeg ikke om jeg orker å se (jeg kommer sikkert uansett...) og mange tenker nok i samme retning. Skyene er jævlig mørke, for å si det rett ut.
                                    Sint og tverr på felt N

                                    Kommentar

                                    • A-net
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2006
                                      • 447

                                      Man må kanskje sikte seg inn på mer pengesterke næringslivsaktører som har mulighet til å spytte inn mer enn noen få tusen.. (Selv om alle monner drar). Jeg tipset LSK om å ta kontakt med Starbucks og TGI fridays, som begge er i ferd med å etablere seg på Romerike (Jessheim). Kanskje de er interessert i å profilere seg mer i området? Et sponsorsamarbeid her kunne ha vært noe.

                                      Rema 1000 er også en av de rikeste konsernene i Norge. Espevalen sitter vel i LSK-styret - og jobber i Rema? Kan man kanskje få til noe der? Vet at de sponser trøndera, men kan være muligheter for å få til en avtale her på Østlandet...

                                      Jobber man slik i LSK, eller jobber man kun mot mindre aktører i næringslivet?

                                      #VIERLSK
                                      I med og motgang - vi er Lillestrøm!

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        Elkjøp står stolte frem og forteller om sitt overskudd på over 1100 millioner... Den kaka kunne det smakt godt å få en liten bit av. Men det er vel ingen i LSK som kjenner noen der?!

                                        Kommentar

                                        • Børge
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2013
                                          • 2526

                                          Opprinnelig skrevet av Folke
                                          Elkjøp står stolte frem og forteller om sitt overskudd på over 1100 millioner... Den kaka kunne det smakt godt å få en liten bit av. Men det er vel ingen i LSK som kjenner noen der?!
                                          Elkjøp har jo trukket seg helt av samarbeidet med LSK etter to år med vann for livet på drakta. Ikke en plakat igjen. Utenlandske eier som nok har sine føringer....
                                          Sint og tverr på felt N

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎