Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mrognan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2008
    • 845

    Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
    I 4. runde, 5. runde og 6. runde skal arrangerende klubb selv bære alle sine arrangementskostnader etter forbundsstyrets retningslinjer. Arrangerende klubb skal senest 14 dager etter kampen betale 15 % provisjon av brutto billettinntekt til gjestende lag.
    Resterende billettinntekter beholdes av arrangerende klubb.

    Gjestende lag bærer i disse runder selv alle sine reise- og oppholdskostnader.

    Underskudd på hjemmekamper bæres av arrangerende klubb. Dersom arrangementskostnadene overstiger brutto billettinntekter, skal det ikke utbetales 15 % provisjon til gjestende lag. I tilfeller hvor 15 % provisjon til gjestende lag fører til underskudd for arrangerende klubb, reduseres provisjonen til gjestende lag tilsvarende underskuddet
    Da gikk vel vi i underskudd på 4.runde kampen? Med hele troppen med fly til Aalesund og hotell, så vil vel neppe 15 % av det 2500 tilskuere genererte av inntekter dekke våre utgifter ifm. kampen?
    Morten

    Kommentar

    • Fuglamannen
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2011
      • 543

      La oss håpe at alle på romerike mobiliserer og dukker opp på Åråsen. RB kunne laget et oppslag : Slik kan du redde Lsk: still opp på kampene til lsk!

      Kommentar

      • stovnerfugl
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Nov 2013
        • 163

        Opprinnelig skrevet av Fuglamannen
        La oss håpe at alle på romerike mobiliserer og dukker opp på Åråsen. RB kunne laget et oppslag : Slik kan du redde Lsk: still opp på kampene til lsk!
        Jeg finner trøst i at søpla må nå betale stabæk 5,4 mil etter å ha tapt i retten på alle punkter!

        Kommentar

        • veiron
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6267

          Opprinnelig skrevet av stovnerfugl
          Jeg finner trøst i at søpla må nå betale stabæk 5,4 mil etter å ha tapt i retten på alle punkter!
          Ja, for det hjelper jo oss jævlig mye

          Kommentar

          • Uwes disippel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6039

            Opprinnelig skrevet av stovnerfugl
            Jeg finner trøst i at søpla må nå betale stabæk 5,4 mil etter å ha tapt i retten på alle punkter!
            Like trist det som skjer hos engen som hos oss. Fulle forbanna sjømenn som leker butikk.

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
              Like trist det som skjer hos engen som hos oss. Fulle forbanna sjømenn som leker butikk.
              Det er det samme som skjer, men det er ikke like trist!
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • Tvilling
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 1462

                Opprinnelig skrevet av Fuglamannen
                La oss håpe at alle på romerike mobiliserer og dukker opp på Åråsen. RB kunne laget et oppslag : Slik kan du redde Lsk: still opp på kampene til lsk!
                Ja, la oss ikke spore av - holde steinhardt fokus på "egen stue"..
                - Nå har "Forumet redder LSK".. bidratt med myye penger
                - og det trengs i tillegg: "Publikum redder LSK" og "Næringslivet redder LSK"
                SAMMEN er det mulig!!

                Kommentar

                • Ola
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 1651

                  "Facebook redder LSK" burde være neste. 20.000 mennesker følger/liker LSK på Face. Tenk om alle disse kunne overført stusselige 200,- hver seg. Da hadde likviditetskrisen vært avblåst. (For denne gang.)

                  Kommentar

                  • andee
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2004
                    • 1191

                    Opprinnelig skrevet av Ola
                    "Facebook redder LSK" burde være neste. 20.000 mennesker følger/liker LSK på Face. Tenk om alle disse kunne overført stusselige 200,- hver seg. Da hadde likviditetskrisen vært avblåst. (For denne gang.)
                    22 085. Det er et godt forslag, og folk "der inne" er kanskje ikke lei av kronerullinga (ennå).

                    Tohundrelapp fra hver osv. er selvfølgelig ambisiøst (skjønner at det bare var et tall, en drøm og et tenkt eksempel), og jeg tviler på at klubben vil gå ut enda en gang, helt direkte og isolert, og be om mer penger fra supportera.

                    Men går det an, spør fordi jeg ikke veit, at en FB-bruker, "medlem" der inne, gir et eller annet, "tægger" Lillestrøm Sportsklubb og kommer med en oppfordring om en femtilapp, hundrelapp eller tohundrelapp, det man kan eller vi gi, "redd og klubben min" og så satser på at tråden blir lang som en vond nedrykkshøst? (inne på Lillestrøm Sportsklubbs sider)
                    TS05 - Felt C

                    Kommentar

                    • mrognan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2008
                      • 845

                      Ser på denne facebook auksjonen at LSK har lagt ut et nytt objekt, 3 minutter LED Board reklame. Verdi 15 000.

                      Hvis det er denne prisen LSK opererer med ved salg av reklameplass på disse LED boardene, altså 5000 kroner pr. minutt, så skjønner jeg at det er vanskelig å få solgt de plassene og dermed fylles opp med LSK shop og neste hjemmekamp annonser o.l.
                      For kamper som går på Cmore er det i hvert fall for høy pris for annonsører å betale, mulig det kan forsvares på TV2-sendt kamp.

                      Er bedre å senke prisene noe og få solgt 90 minutter til eksterne, enn å bruke 70 minutter på interne annonser.
                      Morten

                      Kommentar

                      • stovnerfugl
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Nov 2013
                        • 163

                        Bare for å sammenlige....

                        SØPLA trenger 22.2 millioner for å overleve ut året.

                        Vålerenga er i akutt pengenød. Aftenposten skriver fredag at Oslo-klubben trolig trenger nesten 22 millioner kroner for å overleve ut året.


                        Som får meg til å spørre høyt.... hvordan faen slapp de unna rød-vurderinga på økonomien ??? Husker jeg riktig, fikk de et gult stempel?

                        Kommentar

                        • Boing
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2005
                          • 711

                          Opprinnelig skrevet av stovnerfugl
                          Bare for å sammenlige....

                          SØPLA trenger 22.2 millioner for å overleve ut året.

                          Vålerenga er i akutt pengenød. Aftenposten skriver fredag at Oslo-klubben trolig trenger nesten 22 millioner kroner for å overleve ut året.


                          Som får meg til å spørre høyt.... hvordan faen slapp de unna rød-vurderinga på økonomien ??? Husker jeg riktig, fikk de et gult stempel?
                          Jeg vet ikke, men humrer litt, da det virker som om LSK og søppla konkurrerer om å ha den dårligste økonomien. 1 gang i uka så er jo LSK og søppla i avisa og da er det penger som det blir skrevet om. Jaja, litt galgenhumor må man ha når man venter på att en eller annen med litt penger kommer å redder LSK. Så på tabellen for hvem som er dårligst på økonomi så ligger søppla stadig på første med LSK rett bak.

                          Kommentar

                          • Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2526

                            Kanskje like så greit å flytte seg hit, i stede for å snakke om det depresive kapitelet sportsklubbens finansielle stilling i spillertråden om Ruben? Her er det siste bidraget mitt om temaet, flyttet hit fra nevnte tråd.

                            Opprinnelig skrevet av Ginola
                            Jeg er innforstått med at Ruben, Ringen, Fofana og kanskje Lundemoen forsvinner i sommer. Men for guds skyld selg til noen andre enn Mfk! Selg heller til viking og RBK om det på død og liv må selges til norske klubber. Må da være mulig å finne klubber i Skandinavia eller mellom-Europa og Kina som kan være interessere?!?! Å se Molde med Ruben, BBS og Bukken blir for mye for meg. Da har vi solgt alt sølvtøyet vårt til mfk og spart oss til fant. Da sier vi samtidig til resten av Norge at vi ikke er en klubb å regne med og at ambisjonene våre er lik null. Selges Ruben til MFK har jeg kjøpt mitt siste sesongkort, da orker jeg ikke mer.
                            Selge til Viking eller RBK? Dem har ikke cash... Eneste klubben i Norge med cash, er MFK. Resten lever nærmest fra hånd til munn (eller har en investor som kan legge i litt ved nye spillere, men viljen begynner å bli svak her også...). Er ikke klubber i Norge med penger.

                            Det hjelper ikke med floskler som å "selge sølvtøyet" eller spare seg til fant, når man har ræva nærmest i konkursens stramme grep. Å ri på sin høye hest og si at "vi selger ikke sølvtøyet vårt til MFK", når den første konkursbegjæringa river deg rett av hesten og du lander i gjørma. Dette er ikke å spare seg til fant, dette er rett og slett å redde seg selv fra konkurs. MFK har ræva full å cash fra Røkke og Gjelsten - de kan kjøpe. LSK har hylla full av ubetalte regninger og står i fare for å ikke kunne utbetale lønn.

                            Så hva velger man? Ri på sine prinsipper og gå konkurs eller selge spillere for å holde seg på beina? Jeg vet glatt hva jeg velger. Så kan man heller svelge skammen, bli litt lei seg og ha en klubb å gå til neste år også.

                            PS: Lundemo tror jeg ikke forsvinner. Han blir nok. Husk at han var vanskelig å få til å flytt på seg fra Bærum.

                            Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                            Selvfølgelig må man selge, men fittegjengen i Molde fortjener ikke spillere som Ruben og BBS.
                            Jeg kan se LSK synke nedover og fortsatt støtte dem, men faen heller. Selg heller til Malmø eller Groningen for småpenger enn å selge til Molde.

                            Jeg orker ikke å se at Molde skal bli bedre på vår bekostning, det orker jeg rett og slett ikke.....
                            Sorry kompis. Når man er så skakkjørt økonomisk som LSK er i dag, så er det ingen vei utenom. Lukk øya og drit i han lille gnomen. BBS er der fordi LSK ikke hadde penger til å leie en spiller for 6 mill i året. Ruben forsvinner eventuelt for å redde klubben og han forsvinner han, så er jeg sikker på at han vil gi seg selv ekstra godt ettermæle. Den lille gnomen gråt seg ut av LSK fordi han ville ha det som han ville og far skrev leserbrev i RB om hvor trist det var, men Ruben sier jo at han ønsker å bli i LSK.
                            Sint og tverr på felt N

                            Kommentar

                            • ken
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • May 2006
                              • 61

                              Hvordan mobilisere vi foran neste hjemmekamp for at det skal bli flest mulig tilskuere, og dermed høyest mulig billettinntekter? Motstander er Sarpsborg og kampen går lørdag i fellesferien...
                              Klubben består!

                              Kommentar

                              • Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796


                                ÅPEN FOR FLERE: LSK trenger hjelp for å drive LSK-hallen videre. De ønsker de å gi flere klubber i Skedsmo sjansen til å bruke hallen. På et møte arrangert av idrettsrådet i går snakket klubben om mulige løsninger til beste for driften. FOTO: GEIR EGIL SKOG


                                Idretten samlet om LSK-hallen

                                SKEDSMO: LSK-hallen er tung å bære for LSK økonomisk. Et møte med idrettsklubbene i Skedsmo tyder på at det er vilje til å hjelpe klubben.http://www.indre.no/article7457380.ece

                                Kun næringslivet som mangler nå (med veldig hederlige unntak).
                                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                Kommentar

                                • Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955

                                  SKIEN (VG) (Odd – Vålerenga 2-2) Stolpen sto i veien for hans 14. Tippeliga-mål. Nå kan et skyhøyt krav fra Vålerenga hindre en overgang til Nederland for Vidar Örn Kjartansson.


                                  - Vi har ikke tenkt til å selge. Den eneste sjansen vi har, er å bygge et sportslig produkt som gjør at vi kommer ovenpå. Da er ikke salg et tema, så sant det ikke er snakk om et helt vanvittig tilbud, sier trener Kjetil Rekdal.

                                  Jeg liker åpenheten som LSK nå har rundt økonomi, men samtidig skulle jeg ønske man var tøffere rundt tema salg av spillere. Se bare på Rekdal over her. Selvsagt er de nødt til å selge, men samtidig gir de signal om at de med tullebud bare kan holde seg unna.

                                  Kommentar

                                  • Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3499

                                    Opprinnelig skrevet av Folke
                                    http://www.vg.no/sport/fotball/vaale...nd/a/23248876/

                                    - Vi har ikke tenkt til å selge. Den eneste sjansen vi har, er å bygge et sportslig produkt som gjør at vi kommer ovenpå. Da er ikke salg et tema, så sant det ikke er snakk om et helt vanvittig tilbud, sier trener Kjetil Rekdal.

                                    Jeg liker åpenheten som LSK nå har rundt økonomi, men samtidig skulle jeg ønske man var tøffere rundt tema salg av spillere. Se bare på Rekdal over her. Selvsagt er de nødt til å selge, men samtidig gir de signal om at de med tullebud bare kan holde seg unna.
                                    Forskjellen er at man i vif fremdeles regner med at en eller annen rik onkel vil redde de igjen før de må selge spillere. I tillegg vet vi jo ikke hvor stor andel av spilleren de selv eier, så for alt vi vet kan det jo hende at de sitter igjen med veldig få prosenter ved ett salg, og at de derfor er bedre tjent med å ha han i klubben.

                                    Kommentar

                                    • Bukkenbruse
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2008
                                      • 515

                                      Opprinnelig skrevet av Totti21
                                      Forskjellen er at man i vif fremdeles regner med at en eller annen rik onkel vil redde de igjen før de må selge spillere. I tillegg vet vi jo ikke hvor stor andel av spilleren de selv eier, så for alt vi vet kan det jo hende at de sitter igjen med veldig få prosenter ved ett salg, og at de derfor er bedre tjent med å ha han i klubben.
                                      Ikke at vi skal diskutere søpla her, men det går vel sterke rykter om at Trøim eier 75% og Enga 25%.

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        Opprinnelig skrevet av Totti21
                                        Forskjellen er at man i vif fremdeles regner med at en eller annen rik onkel vil redde de igjen før de må selge spillere. I tillegg vet vi jo ikke hvor stor andel av spilleren de selv eier, så for alt vi vet kan det jo hende at de sitter igjen med veldig få prosenter ved ett salg, og at de derfor er bedre tjent med å ha han i klubben.
                                        Signalet man gir ut er at LSK gir bort spillere.. LSK virker desperate, som gjør at klubben sitter igjen med veldig dårlig kort på hånda ved evt salg. Ja man er i akutt behov for penger, men verden der ute trenger vel ikke å vite det? Mulig klubben tenker at det hadee vært greit å bli kvitt disse spillerne, at det er derfor de går ut sånn..

                                        Kommentar

                                        • jerven
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2007
                                          • 272

                                          Opprinnelig skrevet av Folke
                                          Signalet man gir ut er at LSK gir bort spillere.. LSK virker desperate, som gjør at klubben sitter igjen med veldig dårlig kort på hånda ved evt salg. Ja man er i akutt behov for penger, men verden der ute trenger vel ikke å vite det? Mulig klubben tenker at det hadee vært greit å bli kvitt disse spillerne, at det er derfor de går ut sånn..
                                          Jeg ser helt klart poenget ditt, men er helt sikker på at LSK har valgt helt rett strategi her. LSK virker ikke bare desperate, men de er desperate. Den eneste måten LSK kan klare å få inn pengene de trenger er å fortelle verden at vi trenger de.

                                          Det er heller ikke sikkert det er negativt ved salg av spillere. Vi får sikkert ingen rekordovergang, nå som vi må ha inn spillere. Men ved å fortelle verden at det er nå i sommer vi skal selge spillere får vi i hvertfall klubbers og agenters øyne retta mot våre spillere NÅ. Er vi heldige får vi flere potensielle kjøpere på flere spillere og forhåpentligvis flere potensielle kjøpere på hver spiller. Er vi heldige kan vi komme i en situasjon der vi kan velge hvilke spillere vi skal realisere verdien av, basert på hvor gode vi mener budene er og hvor stor innvirkning det vil ha på det sportslige.

                                          For alt det vi veit kan vif være i en situasjon der investorer garanterer for klubbens eksistens frem til det kommer et bud på f.eks 15 mill på islendingen.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎