Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Trønderkanari
    Medlem
    Møteplager
    • Aug 2004
    • 84

    Stiller store spørsmålstegn til markedsavdelingen i klubben. Dette vi har kommet opp i nå, kunne vært begrenset.
    Salg av stadionnavnet ville med sikkerhet ha gitt mange millioner i klubbkassa. For oss supportere ville det bestandig vært Åråsen, så i nød kunne vi godtatt dette.

    Kommentar

    • PetterH
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2012
      • 668

      Jeg synes det er mer bekymringsverdig at de ikke ville selge hovedsponsorplassen til under det de fikk for den forrige gang de skrev kontrakt på den sponsorplassen. Mye har skjedd både med klubb og marked siden den gang, og med vår økonomi burde det å få inn friske penger kjapt vært hovedprioritet.
      Vierlsk kampanjen er prisverdig og kjempebra, men jeg tror ikke den kommer over et vanlig salg av en hovedsponsorplass.

      Kommentar

      • Uwes disippel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6039

        Norges største firma har sin største avdeling på Lørenskog, Posten. De har også to store Bring-avdelinger. Flere store innen logistikk på Berger med blandt annet PostNord og DHL. Coca Cola og Ringnes ligger også i nærheten. Er det kjørt noen stunt mot disse? Sett opp alternativer, ut sesongen 3 mill, 10 kamper 2 mill, 5 kamper 1 mill. Pr kamp 250000. Her kunne vi fått inn totalt rundt 4 mill.
        Eventuelt gå ut mot mindre firma. Kan godt hende Rogers rørleggerservice hadde betalt 75000-150000,- for en kamp med navnet på brystet. Samtidig kunne de fått 10 VIP-billetter og et lagbilde med deres logo på brystet. Det bilde ville for alltid hengt på hedersplass på kontoret og ingen kunne tatt fra dem det at de har vært en ekte hovedsponsor for LSK.
        Det er 17 kamper igjen og om man kunne solgt dette til resterende kampene, så kunne 1.3 - 2.6 mill kommet inn.

        Mye jobb, men det må da være verdt det?
        Last edited by Uwes disippel; 26.06.2014, 19:57.

        Kommentar

        • holmiz
          The kjøkken-kanariz
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6064

          Når leverandøren av strøm må møte opp fysisk og banke på døra for å få kronasjene sine, så har de som styrer og steller med økonomien i Sportsklubben dratt det så langt at vi mer eller mindre per definisjon er et konkursbo. Jeg skjemmes over den jobben som har vært gjort av de som har vært ansvarlige for økonomien i Sportsklubben de siste årene.

          I etterpåklokskapens lys, så skal det sies at kun drita fulle folk ville gitt Kiko 4 mill i årslønn, og at Kiesen dro vel inn nærmere 2 mill i året uten å sparke en ball i en offesiell kamp må være det samme som å vinne i Lotto uten å levere kupong. Det samme med "kompisen" til Fjøra, Riseth. For å nevne litt av all galskapen.

          Vi blir å finne i Adecco neste år om vi er heldige, går NøFF hardere til verks lider vi samma skjebne som Lyn. Håper styret snart våkner opp etter tidenes nachspiel. Og frem til han åpner lommeboka for å rette opp noe av galskapen han var med på å sette i gang, så er JÅF fortsatt en klovn i min bok.
          Hilsen Anders

          Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
          Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

          Kommentar

          • Børge
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2013
            • 2527

            Kanskje litt for mange år siden Kiko, Kisen og Riseth spilte i LSK til at det skal kunne brukes som årsak til dagens situasjon?

            Skru heller klokka tilbake til 2011. Da Nosa og Ujah ble solgt. Penga reddet vel det årets regnskap, men man hadde ekstremt dårlig overgangsvindu den sommeren. Selv brukte jeg ord som opphørssalg. For en gangs skyld hadde man sjansen til å få til noe i klubben, men alt og alle skulle ut denne sommeren. Nosa ble bytta ut med Tokstad fra benken. Søgård gikk ut porten og inn kom i stede Obifule. Ujah ble byttet ut med illojal spirevipp.

            Selvsagt måtte det selges spillere, men måtte så mange ut på en gang? Ujah, Nosa, Søgård, Gislason forsvant ut på en gang. Inn kom Uruguay sitt svar på Messi, Obifule fra benken til Hønefoss og en Nigeriansk midtbanespiller jeg ikke husker navnet på. Satt igjen med en veldig ubalansert tropp. I etterkant så kan det se ut som om Henning Berg gikk igjennom en eller annen form for japansk tollinnspeksjon (formål: bli kvitt uønsket gods. Les Berg).

            Og så begynte man å hente inn spillere. Scheel, Midtgarden (ikke ett eneste minutt offisiell fotball for A-laget?) inn med Henning Berg. Hvor gjennomtenkt var det? En halvskadd Sead kom vel også inn. Og det skulle satses. Det lovet Mathisen. Berg ut etter press fra omverden og internt. Var det 11-12 spillere som var igjen? Haglund inn. Og satses skulle det. 17-18 spillere inn før vi hadde rundet 9 måneder med Haglund. Ingen, ikke noen, skal kunne si at samtlige signeringer var gjennomtenkt. Og her starta all dritten. Dritten er dekka over av innlån fra private.

            Alt er gjort i beste mening, men det må da finnes noen grenser? Fra å spare Henning Berg ut av klubben til å kjøre tidenes signeringsrally. Greit at man brukte lite cash på kjøp, men samtlige skulle ha lønn. Folk kom ikke i stri strømmer på kamp. Min påstand er at 2011 og 2012 knakk ryggen på sportsklubben. Alt startet når Henning Berg ble spart ut av klubben.

            Om jeg høres bitter og grinete ut, så stemmer det. Du blir det av en sammenhengende shit-storm av negative økomiske nyheter på løpende bånd i fotballpausa. Takk Gud for at Lars hadde tre positive saker på LSK.no i dag. Denne klubben er sultefora på gode nyheter og litt optimisme. For selv om det på banen har vært bra i vår, så ligger de mørke skyene over Åråsen så tett at man skal lete lenge etter lysglimt. Det meste er nok gjort i beste mening, men det er ikke så forbanna enkelt å se nå. Alt ser nemlig ut til å gå rett til helvete!

            edit: må legge til en ting. Dette er ikke noen administrativ feil. De er satt til å gjøre en jobb. Sannsynligvis mennesker som brenner for jobben sin og har en sterk yrkesstolthet. Dem lider virkelig tap på personlig plan: veldig mange har mista jobben sin. Og det er virkelig trist. Det unner jeg ingen! Unner ikke et æresmedlem skal stå som førstesidesak på rb.no fordi han har fått sparken. Det må kanskje ryddes i rekkene, men det er en følelsesmessig sak opp i det også.
            Last edited by Børge; 26.06.2014, 21:26.
            Sint og tverr på felt N

            Kommentar

            • Ola
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 1651

              Har det ordnet seg med pengene fra grasrot, eller har vi klart å administrativt rote bort gratispengene fra Norsk Tipping? Det ville jo vært fantastisk når bob- og bordtennisklubber klarer å sikre seg disse midlene.

              Og hvordan klarer første div klubber å signe hovedsponsorer, ofte landsdekkende store bedrifter, men ikke LSK? Pris? Javel, senk prisen til det markedet betaler da!

              Ikke imponert over kontoret på Åråsen. Mer imponert over det sportslige.

              Kommentar

              • general
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2004
                • 1150

                Opprinnelig skrevet av holmiz

                Vi blir å finne i Adecco neste år om vi er heldige, går NøFF hardere til verks lider vi samma skjebne som Lyn. Håper styret snart våkner opp etter tidenes nachspiel.
                de nye kvinnene våre har vel bidratt til at vi nå har bråvåkna etter et rævva nachspiel..synd de ikke får sjansen i en "normal" setting. De er vel blant de første som får tilbud fra andre hold dersom dette går i dass
                Seriegull 2016!!!

                Kommentar

                • Tvilling
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2006
                  • 1465

                  Det eneste som teller så lenge vi ikke er reddet, er å finne løsninger - ikke syndebukker.
                  Så om det er noe som ikke er prøvd som burde vært det, så blir spørsmålet hvordan få det til nå??
                  1. Hvordan få næringslivet til å se poenget i å spytte i penger, og gjøre det? - Jeg tror at evt "den" (mest sannsynlig "de") vil bli mer enn lagt merke til! Markedsføring er dyrt, og positiv omtale gull verdt..
                  2. Hvordan skal vi få maksimalt billettsalg i serie og cupkamper framover?

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    Når vi skylder Hafslund ca 300 tusen hvorfor ikke spørre om en bytteavtale som, dere får Hafslund på hovedplass på drakta i 2 tv kamper...

                    Kommentar

                    • Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

                      Det er nok ikke helt sånn det fungerer.. Det er ikke en pose nudler hos nabokona man skal selge/kjøpe! Flott med kreative løsninger og det er helt sikkert mulig å få solgt draktreklame for en enkeltstående kamp o.l. Men vi må også ha respekt for den jobben som nå gjøres på kontoret, de forsøker virkelig å rydde opp etter tidenes villeste nachspiel.

                      Kommentar

                      • holmiz
                        The kjøkken-kanariz
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6064

                        For å si det enkelt, så er en ubetalt strømregning en ganske god indikasjon på hvor ille det står til økonomisk sett. Det er strenge regler for når strømselskapene kan stenge strømmen, noe som tilsier at mer enn en konvolutt med regninger har gått rett i søpla lenge før Hafslund måtte møte opp fysisk for å få det de har krav på. Dessverre er jeg redd for at vi bare ser toppen av isfjellet når det kommer til økonomiske forpliktelser klubben ikke makter å møte. Hva med feks. pensjon til de som vant i Lotto her, hvilke forpliktelser har klubben der fortsatt og hvor lenge? Hvilke andre skjelett finnes i skapet i form av diverse "rentefrie lån", "avdragsfrie lån" mm?

                        Jeg håper ihvertfall at det ryddes opp snarest, og at det denne gangen gjøres skikkelig en gang for alle. Selv om jeg fortsatt står på at luksuslønningene under tv-avtalen for noen år siden burde vært ungått, og pengene heller satt på bok til trangere tider.
                        Hilsen Anders

                        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                        Kommentar

                        • Speeder
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 951

                          I følge RB var verdien av å vinne mot Ålesund 380 000,- fra NFF.
                          Noen spm vet når dette utbetales?
                          Tore Galgerud

                          Kommentar

                          • skotten
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 1794

                            Opprinnelig skrevet av Speeder
                            I følge RB var verdien av å vinne mot Ålesund 380 000,- fra NFF.
                            Noen spm vet når dette utbetales?
                            Mistenker at prispengene ikke kommer før til vinteren, evt i det vi ryker ut. Men i kvartfinalen får vi en bonus-hjemmekamp som vi (forhåpentligvis) ikke har budsjettert med, og inntektene renner inn mer umiddelbart i. Er det bortkasta energi gitt at motstanderen er Sarp på en onsdag/torsdag, eller bør mobiliseringsapparatet opp i full styrke?

                            Kommentar

                            • andee
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2004
                              • 1191

                              Hjemme mot vif er vel få dager etter, mange av dem som kjøper billetter til den kan forsvinne med i dragsuget til denne. Forhåpentligvis, om det blir mye fuzz og buzz rundt kvarten her og der.
                              TS05 - Felt C

                              Kommentar

                              • xeR
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 11206

                                Opprinnelig skrevet av skotten
                                Mistenker at prispengene ikke kommer før til vinteren, evt i det vi ryker ut. Men i kvartfinalen får vi en bonus-hjemmekamp som vi (forhåpentligvis) ikke har budsjettert med, og inntektene renner inn mer umiddelbart i. Er det bortkasta energi gitt at motstanderen er Sarp på en onsdag/torsdag, eller bør mobiliseringsapparatet opp i full styrke?
                                Tar ikke nff hele eller deler av billettintektene i køppen?
                                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                Kommentar

                                • Leif A
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 3962

                                  Opprinnelig skrevet av xeR
                                  Tar ikke nff hele eller deler av billettintektene i køppen?
                                  Nei, det ble endret for flere år siden. Pengene tilfaller arrangøren. Med andre ord teller hver eneste betalende tilskuer man klarer å få inn på Åråsen den dagen.
                                  Knurr...

                                  Kommentar

                                  • andee
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2004
                                    • 1191

                                    Opprinnelig skrevet av Leif A
                                    Nei, det ble endret for flere år siden. Pengene tilfaller arrangøren.
                                    Og så er det vel 30 % til motstanderlaget.
                                    TS05 - Felt C

                                    Kommentar

                                    • skotten
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 1794

                                      Opprinnelig skrevet av Leif A
                                      Nei, det ble endret for flere år siden. Pengene tilfaller arrangøren. Med andre ord teller hver eneste betalende tilskuer man klarer å få inn på Åråsen den dagen.
                                      Ingen sesongkortinnehavere må slippes inn gratis i denne kampen!

                                      Kommentar

                                      • mrognan
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2008
                                        • 845

                                        Opprinnelig skrevet av skotten
                                        Ingen sesongkortinnehavere må slippes inn gratis i denne kampen!
                                        Sesongkortet gir deg bare gratis inngang til og med 3. runde i cupen.
                                        Det er derimot "lojalitetsrabatt" til 4.runde, kvart- og semifinale i cupen. Så man kan jo da gi et beløp minimum tilsvarende lojalitetsrabatten til #VIERLSK

                                        Morten

                                        Kommentar

                                        • Bukkenbruse
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2008
                                          • 515

                                          Opprinnelig skrevet av Leif A
                                          Nei, det ble endret for flere år siden. Pengene tilfaller arrangøren. Med andre ord teller hver eneste betalende tilskuer man klarer å få inn på Åråsen den dagen.
                                          I 4. runde, 5. runde og 6. runde skal arrangerende klubb selv bære alle sine arrangementskostnader etter forbundsstyrets retningslinjer. Arrangerende klubb skal senest 14 dager etter kampen betale 15 % provisjon av brutto billettinntekt til gjestende lag.
                                          Resterende billettinntekter beholdes av arrangerende klubb.

                                          Gjestende lag bærer i disse runder selv alle sine reise- og oppholdskostnader.

                                          Underskudd på hjemmekamper bæres av arrangerende klubb. Dersom arrangementskostnadene overstiger brutto billettinntekter, skal det ikke utbetales 15 % provisjon til gjestende lag. I tilfeller hvor 15 % provisjon til gjestende lag fører til underskudd for arrangerende klubb, reduseres provisjonen til gjestende lag tilsvarende underskuddet

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎