Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    Opprinnelig skrevet av plantemiddel
    Lån gjør absolutt ingenting for å bedre egenkapitalen og er kun kortsiktig morro. Å bruke dette på nytt dekke er bare meningsløst.
    Her det ikke snakk om problemer med egenkapital, her er det likviditetsproblemer som må løses og da er ikke lån noe ugunstig løsning. Om det er det som skal til for at de skal kunne betale lønn i en måned uten kampinntekter, så er det selvfølgelig fornuftig.
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

    Kommentar

    • Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

      Opprinnelig skrevet av superbøffel
      Det hjelper lite å kutte lønnskostnader som forfaller spredt på resten av året om vi ikke får inn 5 mill til å overleve juni og juli.
      Mener du seriøst at langsiktige bidrag ikke hjelper klubben og gjør det lettere å investere for mange på kortsikt og bidrar til enda mer publisivitet eller var du sarakstisk?

      Har vel hatt renterie lån før og å være negativ til noe som hjelper bare litt nå virker destruktivt uten at jeg på noen måte ønsker å henge ut deg.?
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

      Kommentar

      • superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
        Mener du seriøst at langsiktige bidrag ikke hjelper klubben og gjør det lettere å investere for mange på kortsikt og bidrar til enda mer publisivitet eller var du sarakstisk?

        Har vel hatt renterie lån før og å være negativ til noe som hjelper bare litt nå virker destruktivt uten at jeg på noen måte ønsker å henge ut deg.?
        skål?

        Du svarer på et innlegg fra 14 dager tilbake og tar det helt ut av sammenheng.

        For å svare på det du kommer med: Selvsagt er det viktig å kutte kostnader i klubben, noe jeg har vært klar på før, men det hjelper ikke å kutte 2015-kostnader uten å overleve 2014. Vi kan ikke gjøre kun det ene, vi må gjøre begge deler.

        Forøvrig har jeg aldri vært negativ til rentefrie lån, ikke tillegg meg meninger jeg ikke har eller har hatt.
        Enøyd i de blindes dal.

        Kommentar

        • Frode D. Homb
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2003
          • 982

          Vi trenger tilførsel av kapital nå. Vi klarer å samle inn noe fra næringsliv og privatmarkedet, men vi klarer ikke alt fra disse to markedene. Jeg vet ingenting om hva som skjer med lån fra Per Mathisen og Per Berg, men dersom det stemmer at de gir klubben lån mot pant, så har de reddet oss nok en gang fordi vi måtte ha 5 millioner nå for å betale løpende utgifter, og det vil et lån fra dem langt på vei løse.
          Parallelt med dette må klubbe fortsette å rasjonalisere sin struktur og drift. Vi må tilbake til 2000-nivå da vi var rundt 6 ansatte. Det kommer snaut 5000 på kampene våre på Åråsen og vi har ikke hovedsponsor. Dersom vi ikke skal selge halve stallen hvert år, noe som er helt realistisk, må vi kutte mye, og den jobben vil fortsette. Dersom vi kommer over kneika nå, så vil kuttene bringe oss i balanse allerede neste år, vil jeg tro, uten at jeg vet dette sikkert.

          Kommentar

          • nebbjævel
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2009
            • 511

            Enig i det du skriver, Frode.
            Men jeg blir litt kald om hjerterøttene når vi ser at supporterne, medlemmene av KFL og LSK, nå går under betegnelsen "privatmarkedet" hos ledelsen i klubben. Dette er jo uvesentlig i forhold til sakens alvor, men jeg måtte nevne det sånn i forbifarten.

            Kommentar

            • Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

              Einar Krokan utfordrer de andre æresmedlemmene til å støtte klubben:

              Kommentar

              • Børge
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2013
                • 2527

                La inn denne i nyhetstråden:
                Opprinnelig skrevet av Børge
                Merker meg spesielt denne:
                Takket være giverviljen til klubbens sympatisører, har om lag 400.000 kroner kommet inn i klubbkassa den siste uken.
                DVS: forumet har bidratt med ca 50 % av de midlene som har kommet inn siste uka. Forumet kan klappe seg på skuldra for den, men også andre må vise engasjement. Bra at Einar Krokan viser ansikt og maner til giverglede.
                Last edited by Børge; 25.06.2014, 12:49. Begrunnelse: Feil i sitteringen
                Sint og tverr på felt N

                Kommentar

                • Uwes disippel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 6039

                  Dette blir virkelig mørkere og mørkere for hver dag som går. Jeg mister mer og mer troen på at dette skal løses. Om det løses så er det uten store deler av stallen i sesong 2015.

                  Kommentar

                  • Børge
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2013
                    • 2527

                    Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                    Dette blir virkelig mørkere og mørkere for hver dag som går. Jeg mister mer og mer troen på at dette skal løses. Om det løses så er det uten store deler av stallen i sesong 2015.
                    Origi, PVM, Palmi og Andersson er frie til å snakke med hvem dem ønsker om under ei uke. Tviler på om noen av dem er med videre neste sesong. Kanskje flere av dem er borte allerede i sommer? Ikke lenge til overgangsvinduet åpner.

                    Spent på hvilke som stiller på trening i starten av januar og hvem som trener laget? Skal sesongkort til 2015 kun selges på følelser, da sportslig satsing nærmest legges på is med de resursene som blir tilgjengelig? Man kan få grå hår i hodet av mindre. Misunner virkelig dem som roper ut at man "må se mulighetene!" Selv ser jeg i grunn bare dystre skyer og 1. divisjon som vinker i bakgrunn.

                    De som snakker om at man "må se mulighetene"`, kan dere ta ordet og si hvilke muligheter man ser?
                    Sint og tverr på felt N

                    Kommentar

                    • andee
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2004
                      • 1191

                      Jeg vil si det ligger muligheter i at fem av våre seks beste spillere til nå i år (skjønnsmessig vurdert av meg), max ligger på +/- 500 000,- i året. Kommer Bonke inn, skal sikkert han ha "minimumskravet" for "non EØS-borgere", hvilket plasserer ham i det sjiktet, kanskje til og med under. Og håper i det lengste vi kan forlenge med Origi (han vil jo sjøl, men har vi råd, og hva skjer med Nils Kenneth).

                      De beste koster ikke nødvendigvis mest, noe vi lider av nå, etter å ha hatt hastverk ved spillerlogistikk tidligere. Vi må finne flere Lundemoer, Ringstad'er, Bonker osv. Og vi er ikke aleine om å være i djup bajs. Tipper 3-4 av 16 klubber har kjøpekraft. Det er ikke spillers marked lenger, de som blir kontraktsløse nå må tilpasse seg en helt annen hverdag, om det da ikke kommer tilbud fra de 3-4 nevnte, eller utlandet. Hold ut, Børge, og Uwes, kommer vi oss igjennom året, kan vi fortsatt drømme om køppfinaler og topp fire i serien.
                      TS05 - Felt C

                      Kommentar

                      • Frode D. Homb
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2003
                        • 982

                        Klubben har klart store utfordringer før, og vil klare også dette. Det LSK går igjennom nå i sommer, må alle klubber i Norge i toppen igjennom. Det er bare Odd som har en lottomillionær som er nyrik og med hjerte for sin klubb. Det er bare Molde som har to milliardærer som ofrer seg for sin klubb. Det jobbes godt med rekrutteringen i klubben og kanskje klubben nå vil satse alt på det, med bare noen få etablerte signeringer når de sjeldent byr seg? Flere talenter har forlatt LSK fordi de ikke føler at de har blitt satset på, og det kan det nå bli slutt på, og det er positivt. Europa flommer også over av spillere som ikke får kontrakt og som sakte men sikkert må jenke kravene sine for lønn. Det samme skjer også i Norge da klubbene etter hvert må rasjonalisere driften sin.

                        Vi er dog heldige som har Per Mathisen og Per Berg, men klubben må likevel sette tæring etter næring.
                        Last edited by Frode D. Homb; 25.06.2014, 14:45.

                        Kommentar

                        • Spntneous
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 1990

                          Jeg synes det er flaut at klubben sliter med å skaffe til veie 5 millioner. For bare noen år siden hadde vel Kiko m.fl omkring 3 millioner i året. Jeg vet at det ikke er sittende ledelse sin skyld, og at det står bedre til med dagens vurderingsevne i toppen, men allikevel.. Det er litt flaut.
                          Stolt programleder av Kanari-fansen Radio!
                          Episodene ligger på iTunes og kfl.no

                          Kommentar

                          • Ola
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1651

                            Opprinnelig skrevet av Spntneous
                            Jeg synes det er flaut at klubben sliter med å skaffe til veie 5 millioner. For bare noen år siden hadde vel Kiko m.fl omkring 3 millioner i året. Jeg vet at det ikke er sittende ledelse sin skyld, og at det står bedre til med dagens vurderingsevne i toppen, men allikevel.. Det er litt flaut.
                            Galskap-lønninger og signeringer knyttet til Kiko, Brenne, Bjørkøy, Johnsen m.fl. begynner å bli foreldet og lite interessant å fokusere på. Mer aktuelt synes jeg det er å se på signeringer gjort i nyere tid, spesielt Riise, Vaagan, Johan, Palmi og Helstad. Hvor bærekraftig var disse? Slik jeg leser organisasjonskartet i klubben er sittende sportslig direktør ansvarlig for nevnte, som jeg antar er lønnsledende og direkte svært delaktig for likviditetskrisen. For meg virker det som om Bjarmann ikke kan regne, og at han er særdeles ansvarlig for situasjonen.

                            Min mening er klar; ta tak i kostnadssiden NÅ. Kutt, si opp, gi bort, terminer og selg. Jeg tar heller et nedrykk eller en konkurs. Se på Leeds og Lyn.

                            Og en annen sak; hva betyr det at andre er i samme situasjon, hva gir det oss? Ingenting. Det er krise og det må tas betydelige grep. Jeg tror alt for mange ikke skjønner alvoret, og jeg skjønner ikke at dere ikke skjønner...

                            Kommentar

                            • general
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2004
                              • 1150

                              Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                              Klubben har klart store utfordringer før, og vil klare også dette. Det LSK går igjennom nå i sommer, må alle klubber i Norge i toppen igjennom. Det er bare Odd som har en lottomillionær som er nyrik og med hjerte for sin klubb. Det er bare Molde som har to milliardærer som ofrer seg for sin klubb. Det jobbes godt med rekrutteringen i klubben og kanskje klubben nå vil satse alt på det, med bare noen få etablerte signeringer når de sjeldent byr seg? Flere talenter har forlatt LSK fordi de ikke føler at de har blitt satset på, og det kan det nå bli slutt på, og det er positivt. Europa flommer også over av spillere som ikke får kontrakt og som sakte men sikkert må jenke kravene sine for lønn. Det samme skjer også i Norge da klubbene etter hvert må rasjonalisere driften sin.

                              Vi er dog heldige som har Per Mathisen og Per Berg, men klubben må likevel sette tæring etter næring.
                              nøyaktig det samme sa vi da man måtte rydde opp etter nordlie og fjøra også. Heldigvis for oss så resulterte det at vi overlevde og sitter igjen med Ruben, Stian og Ohi. Vi tjente gode penger på horebukken, BBS, Bolly osv. Her understreker jeg heldigvis. Men vi er ikke kommet en meter lenger allikvel. At vi skal være så heldige igjen, det skjer ikke. Det fortjener vi ikke. Haglund ønsker vel ikke å være med i dragsuget og takker nei til ny kontrakt.
                              Seriegull 2016!!!

                              Kommentar

                              • holmiz
                                The kjøkken-kanariz
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6064

                                Ring Jan Åge, han er flink til både å dele ut andre sine penger samt snakke varmt om hvor mye han elsker LSK, samtidig som han trives på Snarøya og i selskapene til Ari og Martha. På tide at han står for noe av alt fjaset han har lira av seg opp gjennom åra.
                                Hilsen Anders

                                Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                Kommentar

                                • Jan
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2007
                                  • 386

                                  Huff, det hadde vel endt opp med at den nye hovedsponsoren hadde hvert "Engleskolen" til Martha og Behn som LSK maskot som sitter å vinker til folket fra "VIP-balkongen" på Åråsen.

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    Opprinnelig skrevet av holmiz
                                    Ring Jan Åge, han er flink til både å dele ut andre sine penger samt snakke varmt om hvor mye han elsker LSK, samtidig som han trives på Snarøya og i selskapene til Ari og Martha.
                                    Holder da lenge å kontakte Bjarmann, han sitter tross alt fortsatt.

                                    Kommentar

                                    • Petter Ø
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3008

                                      Opprinnelig skrevet av Jan
                                      Huff, det hadde vel endt opp med at den nye hovedsponsoren hadde hvert "Engleskolen" til Martha og Behn som LSK maskot som sitter å vinker til folket fra "VIP-balkongen" på Åråsen.
                                      Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                      http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                      Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                                      Kommentar

                                      • knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9373

                                        Opprinnelig skrevet av holmiz
                                        Ring Jan Åge, han er flink til både å dele ut andre sine penger samt snakke varmt om hvor mye han elsker LSK, samtidig som han trives på Snarøya og i selskapene til Ari og Martha. På tide at han står for noe av alt fjaset han har lira av seg opp gjennom åra.
                                        Jan Åge er den siste jeg ville ringt.

                                        Flere folk har lurt på om han hadde giddi å retweeta no #vierlsk greier på twitter siden han så mange followers og er tidligere fugla helt som gjerne sliter ned kunstgresset i LSK ......hallen med MTG United for peace, men det har han ikke giddi. Han er for opptatt å surfe på vgd, snappe opp noen rykter og presentere seg sjæl som in the know på nevnte twitter.

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6075

                                          Opprinnelig skrevet av Ola
                                          Mer aktuelt synes jeg det er å se på signeringer gjort i nyere tid, spesielt Riise, Vaagan, Johan, Palmi og Helstad. Hvor bærekraftig var disse?
                                          Enig. I tillegg tipper jeg Mjelde har en ok lønn og burde vært på lista. Disse er lønnsledende, og kun Johan sitt fravær vil svekke oss skikkelig for øyeblikket. Lar vi de fleste av disse gå og erstatter dem med spillere med høyt potensial og lav lønn neste sesong så er det ikke sikkert det går så dårlig hverken sportslig eller økonomisk.

                                          Men først må vi komme oss gjennom 2014

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎