Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • plantemiddel
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2012
    • 801

    Opprinnelig skrevet av Børge
    Så jeg tror nok du dessverre har feil her... Inntektene må økes med 15 mill og/eller hente kapital fra lån.
    At en trenger 15 millioner for å gå i balanse betyr strengt talt ikke at en MÅ ha 15 millioner i ekstra inntekter / ekstra kapital. LSK har gjort store innsparinger den siste tiden som jeg regner med vil ha en del å si på beløpet de trenger for å gå i balanse.

    Lurer forresten på hvor mye de har budsjettert med å hente inn via VIERLSK-prosjkektet. Dersom de f.eks. har budsjettert med 4 millioner så betyr det at vi fremdeles har et gått stykke på vei før vi begynner å ta av de berømte 15 millionene.

    Kommentar

    • Leif A
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 3962

      Opprinnelig skrevet av plantemiddel
      Lurer forresten på hvor mye de har budsjettert med å hente inn via VIERLSK-prosjkektet.
      Lanseringsartikkelen sier noe i retning av "over 4 mill" http://www.lsk.no/news/article/1ddb2...x1wd900gkzfkho
      Knurr...

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        Opprinnelig skrevet av PetterH
        Høiland spares det vel 0 kr på da han hans lønn var finansiert eksternt.
        Det frigir jo eksterne penger da.... Er jo ikke rasshøl som sponser leiesoldatene våre
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • PetterH
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2012
          • 668

          Stemmer at det frigis eksterne midler. Men når man har sagt at de midlene evt skal brukes i en ny spiller så hjelper det ikke likviditeten vår.

          Kommentar

          • plantemiddel
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2012
            • 801

            Skjønner ikke helt hvorfor PB ikke bare kunne latt pengene gå rett til klubben i stedet, når villigheten til å bruke penger likevel er der. Å styre unna konkurs er i mine øyne vesentlig viktigere enn å få inn en ny angreps/forsvarsspiller, dessuten er ikke øremerkede midler en særlig snill måte å gi bort penger på.

            Kommentar

            • tullebukk
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2006
              • 5446

              Leste i avisen i går om noe jernbane greier husker ikke hva men som hadde kjøpt seg stort opp , var snakk om miliarder tror jeg ...Hva hadde hvert mere naturlig som sponsor i stasjonsbyen.......Noen som veit hva jeg snakker om??????

              Kommentar

              • gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3185

                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                Leste i avisen i går om noe jernbane greier husker ikke hva men som hadde kjøpt seg stort opp , var snakk om miliarder tror jeg ...Hva hadde hvert mere naturlig som sponsor i stasjonsbyen.......Noen som veit hva jeg snakker om??????
                RB hadde et stort oppslag i onsdagsavisa om Team Bane, som har bygd seg opp til en omsetning på 350 mill i Norge, med hovedkontor i Lillestrøm og 120 ansatte over hele landet. De kjøpte et større svensk selskap og får nå en omsetning på rundt 800 mill i Norden, med planer om 1,5 mrd i 2016.

                gilbert

                Kommentar

                • bema0806
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2011
                  • 521

                  Jobber i team bane.
                  Og det stemmer, firmaet er på vei til å bli ett av nordens største jernbaneselvskaper. Dog er direktøren en vifsupporter og team bane sponser vif... om ikke det var nok at de støtter vif så støttet de også strømmen..

                  Kommentar

                  • Leif A
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 3962

                    Opprinnelig skrevet av bema0806
                    Jobber i team bane.
                    Og det stemmer, firmaet er på vei til å bli ett av nordens største jernbaneselvskaper. Dog er direktøren en vifsupporter og team bane sponser vif... om ikke det var nok at de støtter vif så støttet de også strømmen..
                    Om det stemmer bør de hives ut av Lillestrøm. Hvor er ordfører'n når vi trenger'n?
                    Last edited by Leif A; 15.07.2014, 17:46. Begrunnelse: Typo
                    Knurr...

                    Kommentar

                    • OptimistFugl
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2008
                      • 462

                      Opprinnelig skrevet av bema0806
                      Jobber i team bane.
                      Og det stemmer, firmaet er på vei til å bli ett av nordens største jernbaneselvskaper. Dog er direktøren en vifsupporter og team bane sponser vif... om ikke det var nok at de støtter vif så støttet de også strømmen..
                      På tide å logge inn på finn.no/jobb?

                      Kommentar

                      • bema0806
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2011
                        • 521

                        Lønningen er for god til det. Hehe... mer jeg tjener jo mer sponser jeg lsk og jobben har shellkort då fyller firmabilen kun på lskpumpen så alikrvell sponser de lsk på en måte?

                        Kommentar

                        • tullebukk
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2006
                          • 5446

                          hvorfor er lysene på på åråsen når det er strålende sol ute og midt på dagen , tenker på kampen i går .. det koster sikkert litt å fyre opp disse.

                          Kommentar

                          • KFL109
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1958

                            Opprinnelig skrevet av tullebukk
                            hvorfor er lysene på på åråsen når det er strålende sol ute og midt på dagen , tenker på kampen i går .. det koster sikkert litt å fyre opp disse.
                            NFF-krav. Jevner ut lyset på banen. Sånt blir det bedre TV av.
                            Vidar Evje

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              Opprinnelig skrevet av KFL109
                              NFF-krav. Jevner ut lyset på banen. Sånt blir det bedre TV av.
                              Heia NØFF

                              Kommentar

                              • bema0806
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2011
                                • 521

                                De som lurte på det med team bane, så skriver de følgene ang samatbeidet med strømmen: for oss er det mye mer enn det å sponse et fotballag. Strømmen er drevet av det "gode gamle dugnadsprinsippet", en klubb med lange tradisjoner, som legger vekt på å være en aktiv, sosial støtte spiller og samlivspunkt i lokalsamfunnet, med fokus på sunne oppvektsvilkår for barn og ungdom. En klubb der alle er velkomne, prinsipper vi i team bane setter stor pris på, og med verdier vi både ønsker å støtte og indentifisere oss med.
                                F.eks på hva samarbridet med strømmen innebærer kan vi nevne at team bane er en partner i "jobbsjansen", jobbsjansen er, et program strømmen if har i samarbeid med nav. Programmet har som mål å gi motivert ungdom mellom 17-24 en mulighet til å komme ut i arbeidslivet.

                                Kommentar

                                • stovnerfugl
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Nov 2013
                                  • 163

                                  Opprinnelig skrevet av bema0806
                                  De som lurte på det med team bane, så skriver de følgene ang samatbeidet med strømmen: for oss er det mye mer enn det å sponse et fotballag. Strømmen er drevet av det "gode gamle dugnadsprinsippet", en klubb med lange tradisjoner, som legger vekt på å være en aktiv, sosial støtte spiller og samlivspunkt i lokalsamfunnet, med fokus på sunne oppvektsvilkår for barn og ungdom. En klubb der alle er velkomne, prinsipper vi i team bane setter stor pris på, og med verdier vi både ønsker å støtte og indentifisere oss med.
                                  F.eks på hva samarbridet med strømmen innebærer kan vi nevne at team bane er en partner i "jobbsjansen", jobbsjansen er, et program strømmen if har i samarbeid med nav. Programmet har som mål å gi motivert ungdom mellom 17-24 en mulighet til å komme ut i arbeidslivet.
                                  Jobbsjansen er den biggest dosering av bullshit som finnes i hele NAV systemet.
                                  Du får opptil 9741.00 i stønad skattefritt (ikke inkl. Om du bor alene og søker om bostøtte, sosialhjelp,osv.)

                                  Kravene. Vær i programmet 37 timer i uken. Du kan bruke deler av programmet på utdanning (etter avtale) på utdanning, å gå på norskkurs, i praksis, osv.

                                  De som står i jobb etter 2 års rett til programmet? C.35!prosent

                                  Kommentar

                                  • PetterH
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2012
                                    • 668

                                    Man ser at flere og flere sponsorer går inn i klubber der de kan identifisere seg med verdier og holdninger utenfor det å være en god fotballklubb. Det blir viktigere og viktigere at sponsorene får noe igjen ved å gå inn i klubb.
                                    Hvor er våre lokkemidler i den sammenhengen?

                                    Kommentar

                                    • bema0806
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2011
                                      • 521

                                      Opprinnelig skrevet av stovnerfugl
                                      Jobbsjansen er den biggest dosering av bullshit som finnes i hele NAV systemet.
                                      Du får opptil 9741.00 i stønad skattefritt (ikke inkl. Om du bor alene og søker om bostøtte, sosialhjelp,osv.)

                                      Kravene. Vær i programmet 37 timer i uken. Du kan bruke deler av programmet på utdanning (etter avtale) på utdanning, å gå på norskkurs, i praksis, osv.

                                      De som står i jobb etter 2 års rett til programmet? C.35!prosent

                                      De har allerede ansatt 3stk etter dette programmet. Det vil si at strømmen if har bidratt til at 3stk som jeg vet om har fått fast stilling og at team bane har fått tilbake betalt sponsing i form v arbeidskraft.

                                      Kommentar

                                      • stovnerfugl
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Nov 2013
                                        • 163

                                        Opprinnelig skrevet av bema0806
                                        De har allerede ansatt 3stk etter dette programmet. Det vil si at strømmen if har bidratt til at 3stk som jeg vet om har fått fast stilling og at team bane har fått tilbake betalt sponsing i form v arbeidskraft.
                                        Hva menes det med 3stk som har fått fast stilling? I en større enn 50 prosent stilling? Kunne de har gått rett i stilling via en vanlig arbeidspraksis eller lønnstilskudd, f.eks?

                                        Kommentar

                                        • bema0806
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2011
                                          • 521

                                          Etter det jeg har skjønt så jobber de 100%. Og resten vet jeg ikke så mye om

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎