Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • bjarmann
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 2864

    Opprinnelig skrevet av stovnerfugl
    Jobbsjansen er den biggest dosering av bullshit som finnes i hele NAV systemet.
    Du får opptil 9741.00 i stønad skattefritt (ikke inkl. Om du bor alene og søker om bostøtte, sosialhjelp,osv.)

    Kravene. Vær i programmet 37 timer i uken. Du kan bruke deler av programmet på utdanning (etter avtale) på utdanning, å gå på norskkurs, i praksis, osv.

    De som står i jobb etter 2 års rett til programmet? C.35!prosent
    Enga kjører en versjon av jobbsjansen også, dette ligger ikke under NAV eller SEFI. Meget positivt tiltak for ungdom men også for voksne som har havna litt utpå kanten. Det skal faktisk Enga ha. Fugla bør se litt på det tiltaket...
    I år så tar vi alt

    Kommentar

    • stovnerfugl
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Nov 2013
      • 163

      Opprinnelig skrevet av bjarmann
      Enga kjører en versjon av jobbsjansen også, dette ligger ikke under NAV eller SEFI. Meget positivt tiltak for ungdom men også for voksne som har havna litt utpå kanten. Det skal faktisk Enga ha. Fugla bør se litt på det tiltaket...
      Enga sin versjon er et privat tiltak. Veldig få som er i jobb etter endt tiltak. Har riktige tall foran meg nå.

      Kommentar

      • knut
        Make knut Great Again
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2006
        • 9370

        Åkey. Hvem har fjerna b-er fra tittelen på denna tråden?

        Het tidligere 'sportsklubbbens økonomiske situasjon' mot 'sportsklubens økonomiske situasjon' nå. En b er femi. Gi meg to b-er tilbake, sånn at det blir tre! Så blir'e litt punch!

        Kommentar

        • Boing
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2005
          • 711

          Hvis det ikke dukker opp noen med litt penger og redder LSK, så er jeg redd for att LSK spiller i adecco 2016. Da spillerne ser ut til å forsvinne ut portene nesten gratis, så blir det ikke mye igjen. Vi overlever i år, men 2015 kommer til å bli fryktelig tung å se på. Håper jeg tar feil med mine spådommer.

          Kommentar

          • ynnor
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2008
            • 857

            Forstår ikke hvorfor de to nye damene i ledelsen skal roses. Det de har gjort er å sparke de fleste rundt seg og skreket om at de ikke har penger og nå "gitt bort en haug spillere" uten at det virker som det hjelper. Fans som gir fra seg halve lønna til klubben som bør roses. Ikke imponert

            Kommentar

            • gja
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2008
              • 302

              Jeg mener at det viktigste er at klubben overlever, så enten må det mer penger inn i klubben eller så må forbruket ned. så lett er det. Hvis LSK skulle drevet videre slik de har gjort i mange år, så hadde LSK blitt konkurs i 2014/15. Noe jeg håper LSK klarer å unngå.
              Årets supporter 2010!!

              ________________________________________________

              Vi er BSK, Birdsas Stolte Krigere! Sammen for Lillestrøm

              Kommentar

              • xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

                Opprinnelig skrevet av ynnor
                Forstår ikke hvorfor de to nye damene i ledelsen skal roses. Det de har gjort er å sparke de fleste rundt seg og skreket om at de ikke har penger og nå "gitt bort en haug spillere" uten at det virker som det hjelper. Fans som gir fra seg halve lønna til klubben som bør roses. Ikke imponert
                Hadde det ikke vært for disse damene så hadde LSK trolig allerede vært slått konkurs.. De har tatt problemene til klubben på alvor fremfor å feie de under teppet slik det har vært gjort i en årrekke..
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                Kommentar

                • WAK
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2006
                  • 959

                  Hvor vanskelig er det å forstå at vi trenger penger NÅ? Skal vi vente på penger fra cup og serie så er vi konkurs. Og det er penger vi ikke engang vet om kommer.

                  Kommentar

                  • xeR
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 11206

                    Opprinnelig skrevet av Børge
                    Det er mulig å tjene penger på andre måter enn salg også. Feks ved sportslige prestasjoner i serie og cup. Det er tydligvis ikke noe styret og administrasjonen har trua på.

                    Hvorfor skal vi ha trua på laget?
                    Det brenner på åråsen, inntekter som kommer fra sportslig suksess er ikke penger vi kan få inn nå. Handler vel langt mer om å overleve ved å få inn snabba cash enn å ha trua på eget lag..
                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                    Kommentar

                    • Stray Cat
                      Moderator
                      • Aug 2008
                      • 5914

                      Hvor mange andre spillere har vi med Solbakken som agent, som han kan få ut på billigsalg? Noen som vet?
                      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                      Kommentar

                      • _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4376

                        Opprinnelig skrevet av ynnor
                        Forstår ikke hvorfor de to nye damene i ledelsen skal roses. Det de har gjort er å sparke de fleste rundt seg og skreket om at de ikke har penger og nå "gitt bort en haug spillere" uten at det virker som det hjelper. Fans som gir fra seg halve lønna til klubben som bør roses. Ikke imponert
                        Vet du egentlig hvordan situasjonen har vært de siste årene? At LSK er på randen av konkurs er egentlig ikke noe nytt. Det har vært sånn de siste 4-5 årene. Forskjellen er at PM hvert år har dekka underskuddet sånn at vi har unngått konkurs. Altså, problemene blir midlertidig borte, men kommer igjen fordi utgiftene ikke har blitt justert og man har fortsatt i samme gate hvert år. Dømt til å gå til helvete den dagen Mathisen trakk seg. Damene har fått de økonomiske utfordringene kasta i fanget, tviler på at de var klar over hvor ille det var når de takket ja til det her. Tror ikke de synes det er veldig gøy å si opp en haug av folk og spillere forlater klubben. Men hva skal dem gjøre? Jeg er imponert over måten de har tatt tak i problemene og prøver å løse dem. Har fortsatt tro på at de lykkes!
                        ..................

                        Kommentar

                        • knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9370

                          Opprinnelig skrevet av Børge
                          Det er mulig å tjene penger på andre måter enn salg også. Feks ved sportslige prestasjoner i serie og cup. Det er tydligvis ikke noe styret og administrasjonen har trua på.

                          Hvorfor skal vi ha trua på laget?
                          Kødder du?

                          Det er jo detta man har satsa på siden Haglund kom!

                          Heldigvis ser damene ut til å tenke reelt istedenfor potensielt.

                          Kommentar

                          • xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

                            Opprinnelig skrevet av Børge
                            Nei, jeg kødder ikke. LSK trenger tilskuere og sportslig suksess. Her styrer man mot det stikk motsatte - sportslig legges klubben død med denne kursen og hvor mange reiser for å se på noe som er dømt til å gå kun en vei: rett ned.

                            Økonomisk vil det få følgende konsekvenser: inntekter forsvinner. Ytterligere kutt må til.
                            Du har helt rett, men nå drives klubben mer eller mindre på dag til dagbasis. Vi kan ikke vente på inntekter som kanskje kommer senere. Det handler om å få inn penger nå slik at vi kan betale ut lønn i juli, når den krisen er averget så er det augustlønnen som er problemet. Det er sørgelig at vi selger oss nedover på tabellen og selger oss ut av cupen, men klubben kan ikke vente på penger som kommer inn i oktober/november.. Da er klubben historie og vi spiller i 6. divisjon neste år..
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                            Kommentar

                            • Grusom B
                              Generalissimo Bellisimo
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6248

                              Må si jeg biter meg merke i kommentaren "flere klubber vurderer Fofana". Hva i helvete skal det bety? Det er ingen andre en romsdalssøpla som har penger, så hvordan i alle dager skal andre klubber vurdere ham? Hva er det de tror vi går med på å selge ham for, liksom? 500000 og en snickersis? Markedsverdien hans er 1 mill euro. Ikke mer, ikke mindre. Det må da for faen være noen tyrkere eller kinesere som trenger en hurragutt med ny fortann?
                              Ni principe ni rey...

                              D10S!

                              Kommentar

                              • kunden
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 2288

                                Det virker veldig lite gjennomtenkt. Nå har vi gitt bort Østli, og da lå det i kortene at Ringen kunne forsvinne, men så selger man på det første og beste budet på en plass vi har lite dekning, og i tillegg fungerer spilleren som en potet bak der.
                                Da er det vel bare å forvente at LSK vil selge alt som kan gi inntekter. Når da Johan og Palmi forsvinner neste år så lurer jeg litt på hvem
                                som er igjen.

                                Kommentar

                                • fotballfan
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Dec 2013
                                  • 51

                                  Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                  Må si jeg biter meg merke i kommentaren "flere klubber vurderer Fofana". Hva i helvete skal det bety? Det er ingen andre en romsdalssøpla som har penger, så hvordan i alle dager skal andre klubber vurdere ham? Hva er det de tror vi går med på å selge ham for, liksom? 500000 og en snickersis? Markedsverdien hans er 1 mill euro. Ikke mer, ikke mindre. Det må da for faen være noen tyrkere eller kinesere som trenger en hurragutt med ny fortann?
                                  Godset har penger til og kjøpe han. Og de er ute etter en spiss/ving. De har solgt så mange spillere så de har penger på bok.

                                  Kommentar

                                  • knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9370

                                    Opprinnelig skrevet av Børge
                                    Nei, jeg kødder ikke. LSK trenger tilskuere og sportslig suksess. Her styrer man mot det stikk motsatte - sportslig legges klubben død med denne kursen og hvor mange reiser for å se på noe som er dømt til å gå kun en vei: rett ned.

                                    Økonomisk vil det få følgende konsekvenser: inntekter forsvinner. Ytterligere kutt må til.
                                    Legges ikke død om vi selger høyre backen vår. For alt vi veit gjør detta (+ et salg av mannen som ikke vil lære norsk eller engelsk) at Ringstad kan bli litt lenger og at man får på plass en pakke rundt Johan.

                                    Pelegrino er nevnt at (kanskje) kommer, kroaten muligens også, så ting er på gang.

                                    Når ble forresten du så dyster?

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3146

                                      Hvis det brenner på loftet hjelper det lite at du er i ferd med å pusse opp i stua. Nå får vi gi f i krisemaksimeringen, håpe at vi overlever sommeren og så prestere så godt som mulig neste sesong.

                                      Hvis vi, den harde kjerne, gir opp, hvorfor i alle dager skulle noen andre gidde å stille opp???

                                      Kommentar

                                      • kunden
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 2288

                                        Opprinnelig skrevet av G-Man
                                        Hvis det brenner på loftet hjelper det lite at du er i ferd med å pusse opp i stua. Nå får vi gi f i krisemaksimeringen, håpe at vi overlever sommeren og så prestere så godt som mulig neste sesong.

                                        Hvis vi, den harde kjerne, gir opp, hvorfor i alle dager skulle noen andre gidde å stille opp???
                                        Greit det, men man skal være rimelig høy på lykkepiller for ikke å bli en smule bekymret. Hjelper ikke å leke struts heller

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6075

                                          Opprinnelig skrevet av kunden
                                          Når da Johan og Palmi forsvinner neste år så lurer jeg litt på hvem
                                          som er igjen.
                                          Bedre at disse forsvinner enn at vi slenger ut fremtiden i klubben. Det vi trenger er unge landslagsspillere med lave lønninger, gode prestasjoner og fremtidig inntjeningspotensiale. Så lenge vi klarer å beholde lundemo, ringstad, ruben, høibråten, ajer og gundersen så har jeg troa. Klubben har virkelig fått frem mange unge landslagsspillere de siste årene, så fremtiden bør være sikkra!

                                          De som sammenligner med 2011 sesongen er litt på bærtur siden vi da solgte leiesoldater og hadde masse arvesølv på vei opp.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎